Sinä, joka et ole katsonut ainuttakaan Game of Thrones jaksoa
Kommentit (893)
Vierailija kirjoitti:
En katso lastensarjoja. Katson vain uutiset telkkarista.
Juuri näin! Itse en myöskään harrasta mitään leikkejä. En ole lapsen tasolla enkä katso tv:tä ollenkaan. Joskus olen katsonut laadukkaita dokumentteja. Kaiken on oltava puhtaasti faktaa tai en kiinnostu. Toisaalta älykkyysosamääräni on korkea enkä muutenkaan jaksa tyhmempiä ihmisiä.
En tee yhtään mitään siksi että muutkin tekee. Teini-ikäisestä asti olen ymmärtänyt että rohkea ja mielenkiintoinen ihminen tekee sitä mikä itseä kiinnostaa, eikä kulje massan mukana. Se ei kuitenkaan tarkoita, että pitäisi tehdä jotain extremeä. Voi vaikka kuunnella sitä musiikkia mistä tykkää, katsoa TV:stä mitä haluaa tai olla katsomatta, matkustella kotimaassa, kun muut ravaa ulkomailla.
Kait te tiiätte, että se sarja on jo loppunu?
Omalla kohdallani syy oli ihan puhtaasti se, etten löytänyt sarjasta mitään itselleni mielenkiintoista, mihin tarttua. Katson kyllä ohjelmaa kuin ohjelmaa nimestä, genrestä, aiheesta, suosiosta, arvosteluista jne riippumatta, jos se on mielestäni hyvä. Game of Thronesista en oppinut vaan pitämään koskaan, taisin ne kaksi ensimmäistä jaksoa katsoa ja sitten sivusilmällä näin pätkiä myöhemmistä jaksoista. Ja vaikka mielipiteineni kuulunkin varmasti vähemmistöön, niin sanon sen silti: sarja oli mielestäni ihan yhtä kuolettavan tympeä, kuin Taru Sormusten Herrasta -leffat. Tuo on siis ihan puhtaasti mielipideasia. Suurin syy siihen on se, että nuo velho/keskiaika/fantasiaohjelmat ja elokuvat eivät vain puhuttele minua, ne on minulle usein kaikki keskenään vain samanlaista puuroa. Tunnelma on vielä kaupan päälle synkkä ja iso osa kohtauksista vain jonkin suuren joukon miekkailua ja heilumista. Vikings oli ehkä kanssa tämän tyyppinen sarja?
Minusta on ollut ihan huvittavaa, kun joiltakin on loksahtanut leuat auki, kun olen kertonut etten seuraa/vihaan näitä maailman kalleimpia ja katsotuimpia mestariteoksia. En kuitenkaan koe itse mitään painetta katsoa tai tykätä jostakin, joka on mielestäni kuraa, vaikka kaikki kahvipöydässä tai 90% maailman ihmisistä olisi kyseistä ohjelmaa seurannut. :D
Pikkasen ottaa näköjään porukka tosissaan jonkun fiktiivisen fantasiasarjan. Miksi siitä pitäisi kaikkien tykätä? Ja se loppuikin jo aikoja sitten, eikä edes kovin hyvin.
Katselkaa enemmän televisiota, naiset!
Kun ei tullut aikanaan aloitettua niin ei jaksa enää kahlata tuollaista saagaa alusta.
Mä aloitin lopultakin eilen. Nyt on aikaa.
Työnteko kyllä rajoittaa jokin verran, mutta vapaa-ajanviettomahdollisuudet on tällä hetkellä aika rajoitetut, joten eiköhän koko sarja tule katsottua..
Vierailija kirjoitti:
En tee yhtään mitään siksi että muutkin tekee. Teini-ikäisestä asti olen ymmärtänyt että rohkea ja mielenkiintoinen ihminen tekee sitä mikä itseä kiinnostaa, eikä kulje massan mukana. Se ei kuitenkaan tarkoita, että pitäisi tehdä jotain extremeä. Voi vaikka kuunnella sitä musiikkia mistä tykkää, katsoa TV:stä mitä haluaa tai olla katsomatta, matkustella kotimaassa, kun muut ravaa ulkomailla.
Kyllä ja siihen rohkeuteen ei kuulu muiden ihmisten arvostelu ja lyttääminen tai toisten harrastusten pilkkaaminen. Rohkea ja mielenkiintoinen tekee mitä tykkää ja antaa toisten tehdä myös eikä puutu siihen sen kummemmin.
Meillä ei ole teeveetä. Eikä ole kuulostanut sellaiselta mikä minua kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Pikkasen ottaa näköjään porukka tosissaan jonkun fiktiivisen fantasiasarjan. Miksi siitä pitäisi kaikkien tykätä? Ja se loppuikin jo aikoja sitten, eikä edes kovin hyvin.
Ei kukaan sarjaa itsessään ota tosissaan. Sen sijaan se on ikävää jos pilkkaat ihmisiä heidän sarjavalinnoistaan tai mielenkiinnonkohteistaan. Se on henkilöön kohdistuvaa kiusaamista. Jos joku tai jotkut ivaisivat sinun harrastuksiasi niin miltä se tuntuisi vai onko sinulla yleensäkin vaikeaa asettua muiden ihmisten asemaan? Ymmärrätkö vääryyksiä ja ikäviä tunteita vain jos ne tapahtuvat juuri sinulle ja ne unohtuvatko jos tunne ei ole akuutti? Empatiassa voi jokainen kuitenkin kehittyä!
Ensimmäistä Star wars elokuvaa pidettiin hiukan lapsellisena vaikka oikeaa ikää oltiin kun hypetystä niin vielä ollut.
Ketä ovat ne "kaikki", jotka muka puhuvat sarjasta? En ole tavannut ainuttakaan, vaikka telkkariohjelmista joskus puhutaankin.
GoT on fantasiaelementtiensä ohella harvinaisen realistinen kuvaus ihmisten käyttätymisestä, aatelisten ja kuninkaallisten sukujen synnystä sekä politiikasta ennen modernia demokratiaa. Tolkienien tarinat ovat silkkaa satua, kuinka kuninkaat ja aateliset saavat jonkun muun kuin vahvemman oikeuden takia olla kunkkuja ja aatelisrunkkuja.
Sandor Clegane ja Bronn kertovat kuinka asiat ovat.
Bronn linkki on hiukan pitkä. Poliittinen opetus tulee kohdassa 3:02.
Mielestäni on vähän lapsellinen ja seksillä ei monesti ole mitään yhteyttä koko tarinaan, kunhan nyt näytetään välillä tissejä. Fantasiaelementti tuo myös sen, että kaikista älyttömimmätkin juonenkäänteet ovat hyväksyttävissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä katoin sen hiljan ja en nyt täysin tajunnut mikä siinä oli niiiiin hypetyksen arvoista. Siis hienosti tehty ja hyvin näytelty, muutama upea taistelukohtaus, mutta sitten taas juoni on mielestäni melko lapsellinen ja absurdi, vaikka onkin fantasiaa. Väkivaltaa on todellakin liikaa ja sillä mässäillään hyvin yksityiskohtaisesti, enkä ole edes mitenkään herkkä väkivaltakohtauksille, usein vain tuli kyseenalaistettua sen tarpeellisuutta. Samoin naisten alistamista on liiallisuuksiin asti. En tiedä, hetkittäin jees, mutta jotenkin petyin kokonaisuuteen.
Jos jokin tv-sarja tai leffa on fantasiaa, niin se saakin olla lapsellinen ja absurdi vailla kunnon juonta. Kuuluu pakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kait te tiiätte, että se sarja on jo loppunu?
HBO:lla näkyy kaikki kaudet.
Vierailija kirjoitti:
En katso lastensarjoja. Katson vain uutiset telkkarista.
Onneksi kuitenkin tykkäät osallistua tähän keskusteluun jota on 44 sivua.
En ole katsonut Star Warseja, Harry Pottereita enkä Tarua sormusten herrastakaan. Star Trekkiä katselin nuorempana, mutta Star Wars ei ikinä kiinnostanut.
Kirjoistakaan en tykännyt muiden suosikki Viisikosta. Mun suosikki oli SOS.