Sinä, joka et ole katsonut ainuttakaan Game of Thrones jaksoa
Kommentit (893)
Miltä kanavalta tuo edes tulee? Jotenkin olen onnistunut tämän välttämään. Olen tämän sarjan olemassaoloon ja suosioon herännyt vasta joskus vuosi sitten, vaikka ilmeisesti tätä on jo tullut vuosikausia. Minulle kaikki sormusherrat, viiningit ja potterit ovat samaa synkkää massaa, enkä vain noteeraa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska osaan valita itse omat mielenkiinnon kohteeni. Minun ei tarvitse lähteä mihinkään mainstream hössötyksiin mukaan.
Etkö katso sarjaa, koska sinua ei kiinnosta, vai koska punavuorelaisessa hipsteriydessäsi aktiivisesti välttelet kaikkea mainstreamia, jotta voit päteä uniikkiudellasi?
Ihmiset olemme erilaisia. Jos jotakuta ei fantasia kiinnosta, niin miksi se niin kipeästi osuu sinuun. Ihan vapaasti saat seurata mitä sarjoja haluat. Kuten myöskin ne, jotka ei ko sarjasta välitä. - ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ensimmäisen kauden ensimmäisestä jaksosta noin puolet. Sitten ei enää pystynyt sen järjettömän raan väkivallan ja seksin takia....
Eipä tuo ole tainnut siitä parantua. Ihmettelen vaan sitä miten suuresti ihmisiä kiinnostaa veri ja tappaminen ja seksi.... Tai no seksin ymmärrän....
Ei pitäisi aiheuttaa päänvaivaa noin paljoa. Kyse on kaavasta jota kaikki sarjat käyttävät, ei vain kyseinen sarja, vaan myös moni suomalainen sarja ja elokuva(tai minkämaalainen vain). Viiden minuutin välein on oltava jokin tunne lataus jotta katsoja ei pitkästy. Liian vaikeat dialogit eivät uppoa juurikaan ihmisiin koska ne jäävät 99% huomaamatta.
Uutinen sulle; tää kaava puree ehkä enemmistöön tvtä katsovista ihmisistä, niinkuin alennusmyynnit saa enemmistön shoppailijoista riehaantumaan. Mutta enemmistö ei ole kaikki. Onneksi tehdään myös laadukasta ohjelmaa heille, joita viiden minuutin koukku lähinnä ärsyttää ja jotka ovat kiinnostuneita juuri siitä ilmeisesti vaikeaksi koetusta dialogista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ensimmäisen kauden ensimmäisestä jaksosta noin puolet. Sitten ei enää pystynyt sen järjettömän raan väkivallan ja seksin takia....
Eipä tuo ole tainnut siitä parantua. Ihmettelen vaan sitä miten suuresti ihmisiä kiinnostaa veri ja tappaminen ja seksi.... Tai no seksin ymmärrän....
Ei pitäisi aiheuttaa päänvaivaa noin paljoa. Kyse on kaavasta jota kaikki sarjat käyttävät, ei vain kyseinen sarja, vaan myös moni suomalainen sarja ja elokuva(tai minkämaalainen vain). Viiden minuutin välein on oltava jokin tunne lataus jotta katsoja ei pitkästy. Liian vaikeat dialogit eivät uppoa juurikaan ihmisiin koska ne jäävät 99% huomaamatta.
Uutinen sulle; tää kaava puree ehkä enemmistöön tvtä katsovista ihmisistä, niinkuin alennusmyynnit saa enemmistön shoppailijoista riehaantumaan. Mutta enemmistö ei ole kaikki. Onneksi tehdään myös laadukasta ohjelmaa heille, joita viiden minuutin koukku lähinnä ärsyttää ja jotka ovat kiinnostuneita juuri siitä ilmeisesti vaikeaksi koetusta dialogista.
Missä näkyy oma erinomaisuutesi? Vastaaan kuin mikäkin loukkaantunut tavis. Hei katsokaa minua olen erikoinen.
Miksi pitäisi olla joku erityinen syy, ettei sitä katso?! Kyse on kuitenkin vain populäärikulttuurin ilmiöstä, on niitä ennenkin nähty eikä koskaan kaikki kiinnosta kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska osaan valita itse omat mielenkiinnon kohteeni. Minun ei tarvitse lähteä mihinkään mainstream hössötyksiin mukaan.
Etkö katso sarjaa, koska sinua ei kiinnosta, vai koska punavuorelaisessa hipsteriydessäsi aktiivisesti välttelet kaikkea mainstreamia, jotta voit päteä uniikkiudellasi?
Ihmiset olemme erilaisia. Jos jotakuta ei fantasia kiinnosta, niin miksi se niin kipeästi osuu sinuun. Ihan vapaasti saat seurata mitä sarjoja haluat. Kuten myöskin ne, jotka ei ko sarjasta välitä. - ohis
En oo se jolle vastasit, mutta mua ei kiinnosta got-tyylinen fantasia. Ei kiinnosta toi paneminen, väkivallalla mässäily eikä super-draamailu. Mutta muu fantasia kyllä kiinnostaa, onneksi sitäkin on, ainakin kirjoissa tarjolla. Mä jätän kaupassa Harlekiinit ostamatta ja luen muuta kirjallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla joku erityinen syy, ettei sitä katso?! Kyse on kuitenkin vain populäärikulttuurin ilmiöstä, on niitä ennenkin nähty eikä koskaan kaikki kiinnosta kaikkia.
Koska silloin on hyvä haukkua niitä jotka katsovat. Sellaisia nämä elämää suuremmat provot tuppaavat olemaan. Eikä suuurin osa ilmeisesti edes tunnista provoilua vaikka sillä lyötäisiin silmien väliin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2644532/kuka_jaksaa_scifia_ja_fantasiaa
Joillekin vähän mielikuvituksen venyttämistä vaativa fiktio on jatkuva ihmetyksen ja ärsytyksen aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan tuotanto jättää täysin huomiotta ihmiset, joita tuollainen kaava ei kiinnosta. Siksi en yksinkertaisesti katso telkkarista muuta kuin puutarhaohjelmat jne. asiaohjelmat. Katsoisin kyllä ihan mielellään sarjoja, mutta kun ne on tehty kaikki samalla kaavalla niin ei vaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näkyy oma erinomaisuutesi? Vastaaan kuin mikäkin loukkaantunut tavis. Hei katsokaa minua olen erikoinen.
Emmä oo erikoinen, oon erilainen. Massasta poikkeava. Got ON massojen viihdettä, se ei tee siitä hyvää muuten kuin että tekijät osaavat kyllä hienosti takoa markkinarakoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo se jolle vastasit, mutta mua ei kiinnosta got-tyylinen fantasia. Ei kiinnosta toi paneminen, väkivallalla mässäily eikä super-draamailu. Mutta muu fantasia kyllä kiinnostaa, onneksi sitäkin on, ainakin kirjoissa tarjolla. Mä jätän kaupassa Harlekiinit ostamatta ja luen muuta kirjallisuutta.
Antaisitko muutamia kirjojen nimiä fantasiasta, jossa ei ole väkivaltaa jne. Lukisin mielellään!
Tulee huono olo kidutusväkivallasta. Olen kai liian empaattinen ihminen.
Olen aikuinen ja en jaksa katsoa lasten satujuttuja.
Tyypillistä nykyajan hömppää, jota katsovat kaijakoota fanittavat mustiin pukeutuneet kouvolatukat.
Itse olin lukenut neljä kirjaa ennenkuin sarja alkoi ilmestyä. Olin innoissani kun yhdestä suosikki fantasia kirjasarjastani tehtäisiin sarja mutta kun katsoin ensimmäisessä jaksosta 15min niin meni tv kiinni.
Vaikka kirjatkin ovat välillä raakoja ja seksin värittämiä niin ne kohdat jountavat jostain tapahtumasta tai dialogista. Tuntui kuin yritin katsoa sarjaa että kaikki väkivalta ja seksi oli yritetty tunkea jo heti ensimmäiseen jaksoon ilman mitään päätä tai häntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä oo erikoinen, oon erilainen. Massasta poikkeava. Got ON massojen viihdettä, se ei tee siitä hyvää muuten kuin että tekijät osaavat kyllä hienosti takoa markkinarakoa.
Mistä tiedät jos et ole katsonut? Mitä muuta et voi erinomaisuudessasi ja yksilöllisyydessäsi katsoa, tai olla kiinnostunut tai ottaa siitä selvää, koska se on massojen viihdettä? Emmä oo..eli 12 vee trollikin vielä. Se ei tee sinusta poikkeavaa, vaan heikkoitsetuntoisen taviksen, joka haluaa nostaa itseään sillä että arvostelee muita heidän narmaaliudesta, mutta ei pysty ottaamaan ollenkaan arvostelua itse vastaan. Hyvin hyvin tavallista. Missä näkyy se osio, sinä vastaan muut monologissasi, että osaisit itse jotain poikkeavaa, tai havainnointisi olisi jotain hienompaa että sinulla on muka varaa arvostella muita, tai ajankäyttösi olisi jotain suurta ja tärkeää verrattuna muihin?
Pitäisi varmaan aloittaa alusta katsomaan, että pääsisi mukaan sarjan juoneen, eikä siihen ole aikaa.
Odotan että kaikki jaksot on julkaistu ja voin vain istua katsomassa koko sarjan suoraan ilman että tarvitsee odottaa ikävien cliffhangereiden kanssa. Sen verran ”brutaalilta” sarjalta kuulostaa että odotus jaksojen välissä voi olla piinaa. ;) Näin ainakin olen ystäviltäni jotka sarjaa ovat katsoneet kuullut. Sen todistaa hyvin vielä sekin että se jakso on silloin klo 4 aamusta noustava katsomaan kun ei vaan voida odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska silloin on hyvä haukkua niitä jotka katsovat. Sellaisia nämä elämää suuremmat provot tuppaavat olemaan. Eikä suuurin osa ilmeisesti edes tunnista provoilua vaikka sillä lyötäisiin silmien väliin.
Tärkeä syy tähänkin avaukseen on selvitetty.
Miksi? Ei kiinnosta. Joskus yritin katsoa, joku 30 sekuntia kestin ja sen jälkeen oli pakko vaihtaa kanavaa.