***HAAHUJEN viikko 21***
Kommentit (28)
Maria: Toivottavasti kaikki on hyvin. Onneksi se ultra kuitenkin lähestyy koko ajan ja toisaalta tuo oksetus kuulostaa " hyvältä" raskauden mielessä. Tsemppiä ultran odotteluun!
Sani: Toivotaan, että ne nippailut johtuisivat kiinnittymisestä! ;) Mulla on joskus noita nippailuja oviksenkin aikaan, mutta ei aina. Mutta näinä kertoina kun olen raskaana ollut, niin noita nippailuja oli hieman eri lailla kuin muuten ja useamminkin niitä oli (jos nyt oikein enää muistan, siitä on jo niiiiin pitkä aika).
ON: Tänään tuli koirulille annettua sitten se toinen pilleri. Huomenna enää ja sitten on se ohi. Kaulurin pitoa on vielä viikon ajan.
Kauhean sotkun sain äsken just siivota. Söin tuossa ruokaa ja sitten kun annoin sitä koirulillekin (savukalaa ja perunoita, sen erikoisherkkua), niin siinä niin innoissaan kävi sen lautasen kimppuun, että se kauluri ei mennytkään hyvin lautasen ulkopuolelle, vaan alareuna jäi siihen päälle ja meni ruokaan. No, koiruli yritti syödä ja samalla työnsi koko ajan sillä kaulurilla sitä ruokaa lautaselta lattialle. Tietysti se itse siirtyi perässä ja sitten oli jo tassutkin ruuassa ja astuipa vielä tassuillakin lautasen päälle kun yritti kurkotella sitä ruokaa lautasen takaa lattialta. Siis ihan hirveä sotku tuli. Jouduin sitten lattian pesemään, koirulin tassut ja sitä kauluriakin. Joka kohdasta en edes sitä saanut pestyksi, vaan pitäisi ottaa pois kaulasta ennenkuin onnistuu. Täytyy se sitten tehdä illalla kun mies on kotona, niin toinen voi vahtia ettei ala nuolla haavaansa.
Huh, onneksi ei sentään enää ollut sitä vatsatautia. Silloin alkoi vatsaan sattua ihan älyttömästi jos vähänkin kumarruin.
Että tämmöistä...
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!
Väsy vaivaa vielä, mut täällä vaan roikun. Esikoinen menee myöhään nukkumaan usein ja sitten on pakko viettää vähän sitä omaa aikaa eli meen liian myöhään ite nukkumaan. Aamulla aina väsyttää, melkein yhtä paljon kuin illalla. Mut ehkä tää tästä vähitellen helpottaa. Alkaa jännittää, että millaiseksi tämä kierto tästä muodostuu, nyt ollaan ehkä puolivälissä. Toivon kovasti pian plussaa, näen unta vauvoista ja odottavista äideistä. Ja voi että, kun raskaana olevat naiset näyttävät kauniilta. Näen masuja joka puolella. Olisi ihanaa, kun saisi itsekin taas pian odotella...vaikka ei mua häiritse muiden odotus.
katri72: Hyvä, että olet selvinnyt mahataudista. Ei ole kiva tauti, ei. Vähän vaikeat kuviot tuon lomailun kanssa, mut toivottavasti pian pääsisitte lomalle! Pikaista paranemista koirallesi, on varmasti ollut rankkaa seurata, miten toinen on surkeana. Onneksi on jo tavallisempi itsensä!
Nonna-80: Aika lailla kalliita nuo clomit. Ja hassua, et niitä myydään noin isoissa pakkauksissa, jos ei kaikkia edes välttämättä tarvitse käyttää. Vois olla tosiaan vaik viiden pakkauksissa.
Jumppakärpänen: Onnea omasta autosta! Ihanaa myös, et miehes on mukana vauvapuuhissa innokkaana. Toivottavasti plussaat pian!
nipsu-79: Pahoitteluni mahdollisesta keskenmenosta... Hyvä, että pääset tutkimuksiin nyt, pidetään peukkuja sulle!
titi75: Äh, mitä kipuilua.. Ikävää, et joudut jännittämään pupuilua mahdollisen kivun takia. Koeta jaksaa. Keksisiköhän lääkäri kuitenkin vielä jotain muuta kuin laparoskopian, toivotaan.. Tsemppiä oviksen tikutteluun!
Maria80: Koeta jaksaa pahoinvointia. Se väsymys on todella odotusaikana ainakin mulla ollut myös jotain uskomatonta, tekis mieli nukkua koko ajan. Ehkä kannattaakin lepäillä aina kun mahdollista. Kaikkea parasta vain odotukseen, ultraan enää lyhyt aika, toivottavasti voit sitten olla rauhallisemmalla mielellä.
sani-74: Toivotaan sulle nyt sitä plussaa oikein kovasti ++++++.
Kaikille plussaonnea ja hyvää viikonloppua!
Lizie kp14
Heräsin tänä aamuna (viiden tunnin yöunien jälkeen) tosi outoon alavatsa- ja alaselkäkipuun. Tuntui, et menkat alkaa nyt just. On kp15, et ei tosiaan pitäis vielä. Masu on jotenkin vähän turvoksissakin. Nyt pitkin päivää on vielä juilinut, kohdussa päin tuntuu ihan kuin olisin vasta synnyttänyt, sellainen tyhjä kipeä olo. Ja äkkinäiset liikkeet tuntuvat ikäviltä. Mitähän tää nyt sitten on? En kuvitellut, että nämä ensimmäiset kierrot km:n jälkeen olisivat ihan entisenlaisia, mutta ei mua ennen koskaan kesken kierron ole tällain sattunut. Outoa...
Väsymys ei pääse helpottamaan, kun yöunet jäävät hyvin lyhyiksi tai kesken. Ehkä yritän mennä nyt hetkeks päiväunille, jos poika vielä hetken nukkuis... Muuten kuuluu mukavaa, ihanaa kun aurinko paistaa. Vaihdoin kukkiin mullat parvekkeella. Musta on ihana istutella nyt uusia kukkia ja pitää huolta vanhoista, ihana nähdä, miten ne kasvaa. Onkohan tämä jonkinlaista surutyötä. Tänä viikonloppuna olisi raskauden pitänyt olla puolivälissä... :( Kun saisi pian alkaa odottaa uudelleen...
Lizie kp15
Pakko kommentoida Lizielle:Mulla on yleensä aina ovis kohtalaisen kipee,mutta keskenmenon jälkeen se oli TOSI kipee.Noi sun oireet kuulostais just siltä.Mä ainakin nimittäin olin puoli päivää ihan järkyttävän kipee,mitään ei voinut tehdä,kun mahaan sattui,oli just sellanen kamala painon tunne ja tuntui,että jos kohta ei menkat ala niagarana,niin ihme!Toka ovis olikin sit jo onneks aika normaali,nimittäin jos olis ollut yhtä kipee kun eka,ei olis voinut edes kuvitella sitä hyödyntävänsä ;)
Sari,oviksesta nyt jo hetki aikaa ;) ja pikku Poikanen 26+3
Heippa,
jos vaan sopii liittyä mukaan, niin mielelläni sen tekisin. Yhtään lasta ei vielä ole, km (identtiset kaksoset) 11/2005 sai etsiytymään tänne " haahuihin" .
Omat tiedot:
Koala-72, mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
Meneillään kp 24/28 ja todella piinaa. Ei mitään tuntemuksia, joten pitää varautua " tätiin" ...
Onnittelut plussanneille ja plussatuulia muille!
Koala-72
Koala-72: Mahtuuhan tänne toki mukaan, tervetuloa! :) Pahoittelut keskenmenosta, jouduit kokemaan keskenmenon myöhäisessä vaiheessa ja vielä kaksoismenetys! :( Toivottavasti kuitenkin saisit pian uudelleen alkaa kasvattamaan masua!
Lizie: Loppuivatko kivut? Minäkin ajattelisin, että vois johtua hyvinkin oviksesta, kp:t ainakin sopis siihen hyvin.. Toivottavasti sinäkin saisit pian plussata uudestaan! Kiitos tsempityksestä! :)
ON: kp 20/24-26(29). Olo ei ole yhtään raskautuneen oloinen, ei ainakaan ole tällä hetkellä mitään oireita. Lämmöt on 37-37,2, mutta sehän todistaa vain oviksen tapahtuneen..
Tervetuloa Koala! Pahoittelut menetyksesti johdosta
Sani: Sullahan piinikset alkaa. Toivotaan,että on tärpännyt.
Lizie: Mäkin veikkaisin ovista noitten kipujen ja kp:n perusteella.
Mulla sitten alko ne menkat torstaina hissun kissun mutta yltyivät kyllä aika hurjan runsaaksi. Olin tosin osannut varautua siihen, että kaavinnan jälkeen ne on runsaammat. Eli tasan 6vk kaavinnasta ja 33 tai 34 pv kohdunulkoisen poistamisen jälkeen. Onneks ei tarvinnu kauempaa odotella.
Plussaonnea kaikille! t.Ria kp3 tai 4 (ihanaa kun on taas jonkunlainen kierto ja voi laskee päivii)
Sitä on jotenkin viikkovillissä, kun eilen oli vapaapäivä..
Maria: Toivottavasti kaikki on hyvin, niin kuin varmasti onkin! Jos se viiva tuli sen takia ensin niin voimakkaana, kun hormoonit valtas kropan ja nyt ois vähän tasaantunut, niin viiva sen takia ois haalistunut?? Ainakin tuo oksetus kuulostaa " hyvältä" , vaikka muuten niin kurjaa onkin.. Onneks pääset ens viikolla sinne ultraan ja saat varmistuksen, että kaikki on hyvin! Voi kun mullakin tarkoittas tuon " kuivan kauden" puuttuminen plussauutisia!! Mutta on niin monesti saanut jo pettyä, ettei tohi liikaa toivoa.. Nipistelikö muuten sulla oviksen jälkeen alamasua? Mulla on nimittäin välillä " nipistellyt" kovastikin ja tietenkin heti toivois, että johtuis kiinnittymisestä. ;) Mutta kuten sanoin pitää pitää jalat maassa siihen asti kunnes se plussa tulee.. Kiitos sulle peukutuksista!
Katri: Hieno homma, että koiruli voi jo hyvin! Kiitos sulle tsempityksistä!
ON: kp18/24-26(29). Marialle tuossa jo kirjoittelinkin, että kovasti on alamasua nipistellyt muutamana päivänä. Luultavasti johtuu keltarauhasesta, vaikka kovasti toivoisinkin, että johtuis kiinnittymisestä. Tässä kierrossa ollaan pupuiltu jtp, joten siitä ei pitäs olla kiinni, mutta onpa sitä muulloinkin pupuiltu oviksen aikoihin eikä plussaa oo tullut, niin mikspä nytkään, mutta taas toivotaan niin kauan kunnes täti tulee..