Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin kirpparilla ja siellä haisi taas kirpparihaju. Eivätkö ihmiset

Vierailija
28.04.2019 |

voisi pestä niitä vaatteitaan hajusteettomilla aineilla? Miksi kirpparit haisevat?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mieti kuinka hirveältä siellä haisisi sitten, jos kaikki olisivat pesseet vaatteensa niillä hajusteettomilla aineilla.

En ymmärrä kommenttiasi. Eihän siellä haisisi miltään.

Kaikilla kirppareilla, joilla olen käynyt, on haissut voimakkaammin ihan joku muu kuin pesuaine. En minä ainakaan miellä "kirpparihajua" nimenomaan pesuaineen hajuksi, vaikka on siinä mukana hieman sitäkin.

Lähinnä sillinhaju.

Vierailija
22/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etikalla lähtee. Kun peset uuden vaatteen, laita se ensin ämpäriin, jossa on kylmää vettä ja etikkaa. Sitten pesukoneeseen.

Syy hajuun voi olla se, että vaatteita on säilytetty vintillä tai varastossa. Siellä on oma tuoksunsa, pöly ja komi.

Pöly ja mikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöly

Home

Lika.

Alle 60 asteessa lika ei oikeasti lähde

Vierailija
24/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkkainen komeron haju

Kun vaatteet tungetaan kaappiin vähän kosteina. Hyi

Vierailija
25/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

millainen on kalmanhaju

Ei oikein kiva haju. Olen kokenut juuri edesmennyttä omaista "hyvästellessä".

Vierailija
26/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä kirppareilla haisee ennemminkin pesemättömät/huonosti pestyt vaatteet. Täälläkin on yksi oikein siisti kirppari, valoisa, hyvä ilmastointi, siivotaan ahkerasti, usein jos menee aamulla, niin tuoksuu mäntysuopa, kun on lattiat juuri pesty. Mutta kun ihmiset vie sinne myyntiin kammottavaa kaatiskamaa ja likaisia vaatteita ja haisevia kenkiä tai vuosia jossain vinttikomerossa tai kellarissa säilöttyjä vaatteita, niin se haju pinttyy varmasti vaikka kuinka kirpparia siivottaisiin. Olispa sellainen kirppari, jossa haisevat vaatteet ja tavarat saisivat porttikiellon, tosin mitenpä sen toteuttaisi. Olisi kyllä suotavaa, että ihmisillä olisi sen verran järkeä, että pesisivat ja putsaisivat kaiken ennen kirpparille vientiä. Itse vien aina myymättä jääneet spr:n laatikkoon, en viitsi tuoda kotiin ja pestä uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän