Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin kirpparilla ja siellä haisi taas kirpparihaju. Eivätkö ihmiset

Vierailija
28.04.2019 |

voisi pestä niitä vaatteitaan hajusteettomilla aineilla? Miksi kirpparit haisevat?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti kuinka hirveältä siellä haisisi sitten, jos kaikki olisivat pesseet vaatteensa niillä hajusteettomilla aineilla.

Vierailija
2/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mieti kuinka hirveältä siellä haisisi sitten, jos kaikki olisivat pesseet vaatteensa niillä hajusteettomilla aineilla.

En ymmärrä kommenttiasi. Eihän siellä haisisi miltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee, kun on paljon vanhaa tavaraa ja vaatteita samassa paikassa. Ihmisestä jääneet ominaishajut kyseessä.

Sama homma antikvariaateissa, suuri määrä vanhoja kirjoja samassa tilassa haisee usein kirjan ja ummehtuneen ilman sekoitukselta.

Välillä joukossa pieni kalmanhaju, aika paljon noita hankitaan kuolinpesistä halvalla eteenpäin myytäviksi.

Vierailija
4/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kirpparihaju on pikemminkin pinttyneen lian kuin pyykinpesuaineen haju. Käyn kirppareilla paljon. Haju ei haittaa, se lähtee pyykissä lähes aina.

Vierailija
5/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kommenttiasi. Eihän siellä haisisi miltään.

Kaikilla kirppareilla, joilla olen käynyt, on haissut voimakkaammin ihan joku muu kuin pesuaine. En minä ainakaan miellä "kirpparihajua" nimenomaan pesuaineen hajuksi, vaikka on siinä mukana hieman sitäkin.

Vierailija
6/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kirpparihaju on pikemminkin pinttyneen lian kuin pyykinpesuaineen haju. Käyn kirppareilla paljon. Haju ei haittaa, se lähtee pyykissä lähes aina.

Jep, enkä itse osta niistä pöydistä joissa on "kirpparihajuisia" vaatteita. Sama juttu sen suhteen, että kun omia vaatteita jäi jonkin verran myymättä ja toin ne takaisin kotiin, niin ei niissä mitään kirpparihajua ole, kun ovat olleet raikkaita ja hyväntuoksuisia sinne vietäessä. Ei se haju niin tiukasti tarraa vaatteisiin mukaan. 

Vierailija
7/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölykin varmaan haisee, vaikka lattia pestäisiin/imuroitasiin silloin tällöin niin hyllyjä tuskin kovin usein pyyhitään.

Vierailija
8/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home siellä haisee ja kosteus.

Vierailija
9/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöly kellari ja ihan lika haisee. 30-40 asteen pesussa lika jää vaatteeseen

Vierailija
10/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, enkä itse osta niistä pöydistä joissa on "kirpparihajuisia" vaatteita. Sama juttu sen suhteen, että kun omia vaatteita jäi jonkin verran myymättä ja toin ne takaisin kotiin, niin ei niissä mitään kirpparihajua ole, kun ovat olleet raikkaita ja hyväntuoksuisia sinne vietäessä. Ei se haju niin tiukasti tarraa vaatteisiin mukaan. 

Mä oon tästä eri mieltä, siis että omaan nenääni kirpparinhaju tarttuu tosi tiukasti kaikkeen. Raikkaana vien omiakin vaatteitani myyntiin, mutta jos joku jää myymättä niin pahalle haisevana se takaisin on tuotava.

Ja jos ja kun joku sanoo ettei kamppeeni ole raikkaita sinne viedessänikään niin tämä tapahtuu myös uusille vaatteille. Viimeksi vein pari juuri kaupasta ostettua vaatetta kirpparille väärän koon vuoksi ja kun viikon myyntiajan jälkeen kiikutin ne takaisin kotiin, vahva kirpparinhaju oli niihinkin tarttunut. Samoin jos joku muu myy uutta vaatetta, missä kaupan laputkin tallella, niin aina ne haisee kirpparille jos sellaisen ostaa.

Vielä en ole sellaisella kirpparilla käynyt, jossa ei jo ovella olisi löyhähtänyt vastaan kirpparinhaju. En siitä osaa kyllä pesuaineen hajua ollenkaan eritellä, enemmän se on lian ja tunkkasuuden haju.

Vierailija
11/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppari haisee kirpparille, kaalikeitto haisee kaalikeitolle, kakka haisee kakalle, sohva haisee perseelle. So?

Vierailija
12/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen on kalmanhaju

Vierailija
13/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju on syy, miksi en osta ns pöytäkirppareilta mitään.

Jotain voin ostaa paikalliselta fb-kirppikseltä niin hakiessa vähän näkee, millaisista oloista tavara tulee.

Siisteimmät tavarat oon ostanut huutonetistä myyjiltä, joilla on selkeät plussat tekemistään kaupoista.

Vierailija
14/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

millainen on kalmanhaju

Todella pistävä, makeahko haju.

Hankalaa kuvailla mutta kerran kun haistaa tunnistaa ikuisesti.

Vierailija
15/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

millainen on kalmanhaju

Mädäntyvän ruumiin haju

Vierailija
16/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan niin elävästi vielä yhden pöydän, johon oli kipattu lastenvaatteita (paino sanalle kipattu, oli yhtä pyykkivuorta koko pöytä).

Ummehtunut haju lehahti jo hyvän matkan päästä, mutta rohkeana uskaltauduin katsomaan lähempää. Ja kyllä, pöytä täynnä likaisia vaatteita.

Oikeasti puuttui enää pari kärpästä pörräämässä tuon likapyykkivuoren ympärillä...

Vierailija
17/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten likainen tai hienhajuinen vaate onkin, kosteuden tuoma haju erottuu.

Liotan etikkavedessä niin lähtee.

Vierailija
18/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

millainen on kalmanhaju

Mä en miellä sitä makeahkoksi, mutta se on kyllä haju josta ei haistaessa voi erehtyä. Läpitunkeva ja harmaa haju.

Vierailija
19/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparin haju on Omon hajua.

Vierailija
20/26 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikalla lähtee. Kun peset uuden vaatteen, laita se ensin ämpäriin, jossa on kylmää vettä ja etikkaa. Sitten pesukoneeseen.

Syy hajuun voi olla se, että vaatteita on säilytetty vintillä tai varastossa. Siellä on oma tuoksunsa, pöly ja komi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä