Miksi miehet eivät hakeudu päiväkotiin töihin?
Olen tässä miettinyt, että miksi päiväkodeissa on vähän jos ollenkaan miehiä töissä?
Johtuuko se vanhahtavasta ajatusmaailmasta ettei miehet voi hoitaa lapsia vaan se on automaattisesti naisten homma? Vai vaikuttaako siihen palkkaus? Saisikohan alan palkkausta nostettua jos miehiä alkaisi tulemaan enemmissä määrin alalle? Nyt olen parissa eri päiväkodissa missä lapseni ovat olleet ettei siellä miehiä paljon hoitotyössä näy. Joitain satunnaisia joskus ollut. Olen jutellut siellä työntekijöiden kanssa ja nekin haluaisivat miehiä enemmän töihin päiväkotiin.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä en edes uskaltaisi antaa lastani miehen hoidettavaksi. Koko ajan saisi pelätä, mikä tyyppi on miehiään, normaali vai peTo. Jos osoittautuisi peToksi, olisi jo liian myöhäistä. (Meneeköhän sana t-kirjaimella läpi vai onko liian 'suvaitsematon'?)
Sinä haluat siis vahvistaa niitä ennakkoluuloja että jos mies haluaisi toimia lastentarhanopettajana, niin hänestä täytyy olla jotain vikaa? Jos 10:stä työntekijästä 9 on naisia ja 1 on mies, niin vaatiihan se mieheltäkin aika kovaa sopeutumista. Onneksi opettajien keskuudessa tuo jakauma on vielä tasaisempi.
Saako mies pitää kissoista, vai onko siinäkin jotain epäilyttävää?
Huvittavaa että jos nainen menee miesvaltaiselle alalle töille, häntä pidetään rohkeana edelläkävijänä ja lasikattona murtajana. Mutta jos mies menee naisvaltaiselle alalle, niin siitä ei taida tulla samanlaisena saavutuksena.
Vierailija kirjoitti:
Teemu Selänne oli päiväkodissa töissä ennen jääkiekkoammattilaisen uraansa.
Eikä ollut vaan leikitti lapsia muutaman tunnin pihalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teemu Selänne oli päiväkodissa töissä ennen jääkiekkoammattilaisen uraansa.
Eikä ollut vaan leikitti lapsia muutaman tunnin pihalla
Faktantarkistusta kehiin:
Nykypäivänä en edes uskaltaisi antaa lastani miehen hoidettavaksi. Koko ajan saisi pelätä, mikä tyyppi on miehiään, normaali vai peTo. Jos osoittautuisi peToksi, olisi jo liian myöhäistä. (Meneeköhän sana t-kirjaimella läpi vai onko liian 'suvaitsematon'?)