Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet eivät hakeudu päiväkotiin töihin?

Anniina
28.04.2019 |

Olen tässä miettinyt, että miksi päiväkodeissa on vähän jos ollenkaan miehiä töissä?
Johtuuko se vanhahtavasta ajatusmaailmasta ettei miehet voi hoitaa lapsia vaan se on automaattisesti naisten homma? Vai vaikuttaako siihen palkkaus? Saisikohan alan palkkausta nostettua jos miehiä alkaisi tulemaan enemmissä määrin alalle? Nyt olen parissa eri päiväkodissa missä lapseni ovat olleet ettei siellä miehiä paljon hoitotyössä näy. Joitain satunnaisia joskus ollut. Olen jutellut siellä työntekijöiden kanssa ja nekin haluaisivat miehiä enemmän töihin päiväkotiin.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teemu Selänne on ollut päiväkodissa töissä. Ehkä hänessä on sitten jotain epäilyttävää, ehkä hän on laiska, ehkä hän ei sitten ole tarpeeksi miehinen mies. Veljensä on opettaja.

Oliko vielä muita syitä?

Onko Sirpa Selänne käynyt armeijan tai työskennellyt palomiehenä tai ammattisotilaana? 

Vierailija
22/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenniin naiset ei pidä päiväkoddis työskentelevist miehistä??

Mulle toi olis ainaki plussa eikä miinus. Kertoo lämpimistä elämänarvoista yms, mun mielestä vaan hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mies ja olen ollut päiväkodissa töissä,välivuoteni aikana. - Hakeiuduin kyllä myöhemmin aivan muulle alalle, mutta miksi en hakeutunut päiväkotiin töihin. Tässä muutama syy.  En ole tarpeeeksi luova, että jaksaisin olla aidosti kiinnostunut vuodesta toieen pienten lasten voinnista. Etenemismahdollisuudet (lue edellinen toistamiseen) Palkkaus. Hieman -ikävä myöntää- lähipiirinini ennakkoasenteisuus ("Ei ole pitkäm matikan kirjoittaneiden paikka"). Työilmapiiri (-tämä toivonmukaan hieman vaihtelee, mutta tuntui, että vajaan vuoden aikana toistui ihan liian monta kertaa samat asiat.    

Vierailija
24/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet tekevät tuottavaa ja yhteiskuntaa rahoittavaa työtä, jotta naiset saavat vapaamatkustaa mieselättäjäyhteiskunnassa. 

Vierailija
25/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen päiväkodissa on kolme miestä töissä. Yksi on mun lapsen ryhmässä.

Vierailija
26/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli aikanaan vähän aikaa päiväkodissa töissä. Hän koki kiusalliseksi yh-äitien lapset, jotka erottuivat muista lapsista. He kuulemma selvästi kaipasivat "isähahmoa" ja olisivat halunneet koko päivän istua miehen sylissä/saada huomiota, eikä hommasta tullut yksinkertaisesti mitään.

Vierailija
27/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen päiväkodissa on kolme miestä töissä. Yksi on mun lapsen ryhmässä.

Meidän päiväkodissa taas on keittäjät, siivoojat ja toimistohenkilökunta mukaanluettuna noin 50 henkeä töissä eikä yksikään heistä ole mies.

Vierailija
28/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei yleensä välitä sitä vähääkään vieraista lapsista kuin naiset. Tämä on faktaa. Eräs sukulaismies sen tiivisti hyvin, kun toinen sukulainen yritti näyttää lapsenlapsensa kuvia: "Mua ei kiinnosta toisten lapset". Törkeästi sanottu, mutta niinhän se on.

Työskentelen nuorten parissa ja mieskollegat suhtautuu nuoriin ja heidän ongelmiinsa paljon kylmemmin kuin naiset. Ne tekee sitä työkseen, ei niitä oikeasti kiinnosta. Toki tekevät hyvin työnsä useimmat, mutta heille se on vain pakollista palkkatyötä ja nuorten asiat on täysin yhdentekeviä ajatustasolla.

Vierailija
29/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei yleensä välitä sitä vähääkään vieraista lapsista kuin naiset. Tämä on faktaa. Eräs sukulaismies sen tiivisti hyvin, kun toinen sukulainen yritti näyttää lapsenlapsensa kuvia: "Mua ei kiinnosta toisten lapset". Törkeästi sanottu, mutta niinhän se on.

Työskentelen nuorten parissa ja mieskollegat suhtautuu nuoriin ja heidän ongelmiinsa paljon kylmemmin kuin naiset. Ne tekee sitä työkseen, ei niitä oikeasti kiinnosta. Toki tekevät hyvin työnsä useimmat, mutta heille se on vain pakollista palkkatyötä ja nuorten asiat on täysin yhdentekeviä ajatustasolla.

Etpä voisi sitten yhtään enempää miesviha-yleistää. 

Minunkin lukion ruotsinopettajani vihasi poikia, eli kaikki naisopettajat vihaavat poikia. 

Vierailija
30/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etpä voisi sitten yhtään enempää miesviha-yleistää. 

Minunkin lukion ruotsinopettajani vihasi poikia, eli kaikki naisopettajat vihaavat poikia. 

Ei kyse ole mistään "vihasta" vaan yksinkertaisesta biologisesta erosta miesten ja naisten välillä. Miesten ja naisten välillä on merkittäviä eroja sekä ruumiinrakenteessa että henkisen puolen jutuissa ja nämä kaikki heijastelevat miesten ja naisten luontaista roolijakoa yhteiskunnassa.

Esimerkiksi jos mies olisi tarkoitettu hoivaajaksi, niin hänelle olisi sekä erilainen ajattelutapa että erilainen ruumiinrakenne.

Vierailija
31/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko sekin syynä että lapsia hoitavia miehiä epäillään helposti pedofiileiksi? Jos ei ihan suoraan sanota niin katsotaan kuitenkin sillä silmällä.

Just tämä.

Vierailija
32/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni päiväkodissa on jokaisessa ryhmässä yksi mies. Mietinkin, että onkohan yleistäkin.

Vierailija
33/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajista, lastentarhanopettajista ja perhepäivähoitajista suuruusluokkaa pari prosenttia on miehiä.

Vierailija
34/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkitsin asiaa hetken muutama vuosi sitten, sillä olin lukion jälkeen pätkän päiväkodissa töissä, ja se oli törkeän hauskaa. Lapset ovat huvittavia ja sinne oli aina kiva mennä töihin. En kuitenkaan viitsinyt hakea alalle, sillä palkka on liian huono.

Sanokaa mitä sanotte, mutta koen että miehenä on tärkeää tienata edes semihyvin. Parisuhteenkin löytäminen on paljon helpompaa paremmilla tuloilla. 

Tässähän se suurin syy varmasti tulikin. Ei naiset pidä päiväkodissa työskentelevää miestä varteenotettavana kumppanina - sanoivat mitä tahansa. Huono palkka ja ei statusta -> tilastotkin jo kertovat, että edessä on todennäköisesti yksinäinen loppuelämä.

Lisäksi luulevat miehen olevan homo jos on töissä päiväkodissa. Sama pätee miessairaanhoitajiin, muakin luullaan homoksi ammattini takia. Sama pätee oikeastaan kaikkiin naisvaltaisiin aloihin, jos mies menee sinne töihin; saa homppelin maineen.

Vierailija
35/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkitsin asiaa hetken muutama vuosi sitten, sillä olin lukion jälkeen pätkän päiväkodissa töissä, ja se oli törkeän hauskaa. Lapset ovat huvittavia ja sinne oli aina kiva mennä töihin. En kuitenkaan viitsinyt hakea alalle, sillä palkka on liian huono.

Sanokaa mitä sanotte, mutta koen että miehenä on tärkeää tienata edes semihyvin. Parisuhteenkin löytäminen on paljon helpompaa paremmilla tuloilla. 

Tässähän se suurin syy varmasti tulikin. Ei naiset pidä päiväkodissa työskentelevää miestä varteenotettavana kumppanina - sanoivat mitä tahansa. Huono palkka ja ei statusta -> tilastotkin jo kertovat, että edessä on todennäköisesti yksinäinen loppuelämä.

Ainakin omien lasten päiväkodeissa työskennelleistä miehistä ihan jokainen on parisuhteessa. Kaikilla on lapsiakin. Miehet kaiken lisäksi etenevät helpommin päiväkodin johtajiksi helpommin kuin naiset.

Vierailija
36/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi luulevat miehen olevan homo jos on töissä päiväkodissa. Sama pätee miessairaanhoitajiin, muakin luullaan homoksi ammattini takia. Sama pätee oikeastaan kaikkiin naisvaltaisiin aloihin, jos mies menee sinne töihin; saa homppelin maineen.

No ei tasan tarkkaan luulla. Korkeintaan joku heittää huonoa vitsiä. Miehiä on hoitoalalla jo niin paljon, että ei sitä kukaan enää ihmettele.

Vierailija
37/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään punavihreyden ja intersektionaalisen feminismin aikakautena se on kunnia olla homo. Ei siis millään lailla negatiivinen asia, vaan varsinkin tiedostavat hyvin koulutetut nuoret naiset pitävät homomiehiä jopa parempina kuin heteromiehiä.

Vierailija
38/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään punavihreyden ja intersektionaalisen feminismin aikakautena se on kunnia olla homo. Ei siis millään lailla negatiivinen asia, vaan varsinkin tiedostavat hyvin koulutetut nuoret naiset pitävät homomiehiä jopa parempina kuin heteromiehiä.

Naiset ovat tehneet niin siitä asti, kun näkivät, että Sinkkuelämän Carrien kaveri oli homo, jonka kanssa oli niin kivaa arvostella miehiä ja käydä ostoksilla. Onhan täälläkin ollut ketjuja tyyliin "haluaisin saada homokaverin, jonka kanssa voisi mennä vaateostoksille".

Vierailija
39/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain otsikon ja aloituspostauksen. Arvelisin, että pelko pédôfìilisyytöksistä voisi olla yksi syy.

Vierailija
40/85 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh,entinen sosiaaliministeri ehdotti varusmiehiä lastenhoitoon avuksi.Pääesikunta tyrmäsi ehdotuksen,siitä oli hyvä pilakuvakin "Pentu olalle vie" 🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän