Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet eivät hakeudu päiväkotiin töihin?

Anniina
28.04.2019 |

Olen tässä miettinyt, että miksi päiväkodeissa on vähän jos ollenkaan miehiä töissä?
Johtuuko se vanhahtavasta ajatusmaailmasta ettei miehet voi hoitaa lapsia vaan se on automaattisesti naisten homma? Vai vaikuttaako siihen palkkaus? Saisikohan alan palkkausta nostettua jos miehiä alkaisi tulemaan enemmissä määrin alalle? Nyt olen parissa eri päiväkodissa missä lapseni ovat olleet ettei siellä miehiä paljon hoitotyössä näy. Joitain satunnaisia joskus ollut. Olen jutellut siellä työntekijöiden kanssa ja nekin haluaisivat miehiä enemmän töihin päiväkotiin.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sekin syynä että lapsia hoitavia miehiä epäillään helposti pedofiileiksi? Jos ei ihan suoraan sanota niin katsotaan kuitenkin sillä silmällä.

Vierailija
2/85 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita pilvin pimein. Ei ole sinun kohdallesi osunut ilmeisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsille on aina sattunut mieshoitajia ja ovat kyllä olleet ihan huippuja tyyppejä lasten mielestä.

Vierailija
4/85 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan miehimykset haluaa hoitaa jonkun muun mukuloita kuin omiaan.

Vierailija
5/85 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko sekin syynä että lapsia hoitavia miehiä epäillään helposti pedofiileiksi? Jos ei ihan suoraan sanota niin katsotaan kuitenkin sillä silmällä.

Siis hä?? Et kai nyt oikeasti meinaa, että päiväkodissa töissä olevia miehiä pidettäisiin pedofiileinä?

Jos joku noin ajattelee niin kyllä sillä pitää päässä viirata ja pahasti.

Vierailija
6/85 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita pilvin pimein. Ei ole sinun kohdallesi osunut ilmeisesti.

Joo ei ole meidän kohdalle osunut päiväkotia missä olisi ollut mieshoitajia :/

Hyvä jos niitä jossain on enemmän töissä.

Vierailija
7/85 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka

Vierailija
8/85 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni vanhempi katsoisi hyvällä jos mies auttaisi lasta vessassa ottamaan housut pois jne.?  Itse mietin lastenhoitoalaa, mutta tuli niin outoa kommenttia molemmilta sukupuolilta joten jätin väliin.

mies

Vierailija
9/85 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin asiaa hetken muutama vuosi sitten, sillä olin lukion jälkeen pätkän päiväkodissa töissä, ja se oli törkeän hauskaa. Lapset ovat huvittavia ja sinne oli aina kiva mennä töihin. En kuitenkaan viitsinyt hakea alalle, sillä palkka on liian huono.

Sanokaa mitä sanotte, mutta koen että miehenä on tärkeää tienata edes semihyvin. Parisuhteenkin löytäminen on paljon helpompaa paremmilla tuloilla. 

Vierailija
10/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni vanhempi katsoisi hyvällä jos mies auttaisi lasta vessassa ottamaan housut pois jne.?  Itse mietin lastenhoitoalaa, mutta tuli niin outoa kommenttia molemmilta sukupuolilta joten jätin väliin.

mies

Eli olikohan nyt niin, että kaverit naureskelivat ja et uskaltanut tehdä niinkuin halusit?

Vierailija
11/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin tiedän useitakin päiväkodissa töissä olevia miehiä. Niiden äidit on lastentarhanopettajia, ja pojat ovat lapsesta saakka tottuneet olemaan päikyssä lasten kanssa esim. TET-harjoittelussa. Ei siinä mitään outoa ole.

Vierailija
12/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei ole enempää! Yhtäkään ahkeraa miestyöntekijää en ole vielä tavannut. Ehkä jossain on mutta piilossa ..

🤔

Vierailija
13/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset eivät hakeudu kaikkein vaarallisimpaan ja likaisimpiin ammatteihin töihin?

Miksi naiset eivät käy armeijaa tai perusta kasvuyrityksiä? 

Vierailija
14/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumilaulujen laulamisesta maksetaan ihan riittävästi. 

Vierailija
15/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsin asiaa hetken muutama vuosi sitten, sillä olin lukion jälkeen pätkän päiväkodissa töissä, ja se oli törkeän hauskaa. Lapset ovat huvittavia ja sinne oli aina kiva mennä töihin. En kuitenkaan viitsinyt hakea alalle, sillä palkka on liian huono.

Sanokaa mitä sanotte, mutta koen että miehenä on tärkeää tienata edes semihyvin. Parisuhteenkin löytäminen on paljon helpompaa paremmilla tuloilla. 

Tässähän se suurin syy varmasti tulikin. Ei naiset pidä päiväkodissa työskentelevää miestä varteenotettavana kumppanina - sanoivat mitä tahansa. Huono palkka ja ei statusta -> tilastotkin jo kertovat, että edessä on todennäköisesti yksinäinen loppuelämä.

Vierailija
16/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on koodattu miessukupuolen geeneihin, että muiden kuin omien lasten hoitamisesta ei yleensä pidetä. Pohjimmiltaan kyseessä on ikivanha biologinen "selviytymismekanismi" jolla mies pyrkii alitajuisesti siirtämään nimenomaan omia geenejään eteenpäin.

Vierailija
17/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hä?? Et kai nyt oikeasti meinaa, että päiväkodissa töissä olevia miehiä pidettäisiin pedofiileinä?

Jos joku noin ajattelee niin kyllä sillä pitää päässä viirata ja pahasti.

Itse asiassa jo se, että mies ajaa pakettiautolla päiväkodin ohi saattaa johtaa pedofiiliksi leimaamiseen: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/keskisuomalainen-ensin-sosiaalinen-…

Puhumattakaan tosiaan sitten siitä, että mies pyyhkisi lasten peppuja päiväkodin vessassa.

Vierailija
18/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta

Vierailija
19/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu Selänne on ollut päiväkodissa töissä. Ehkä hänessä on sitten jotain epäilyttävää, ehkä hän on laiska, ehkä hän ei sitten ole tarpeeksi miehinen mies. Veljensä on opettaja.

Oliko vielä muita syitä?

Vierailija
20/85 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät jaksa kanalauman juoruja ja selkäännokkimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi