Mies jää työmatkoille lomailemaan
Mitä mieltä olette tilanteesta? Miehelläni on siis aina ollut todella paljon työmatkoja, minkä takia joudun varsin usein pyörittämään arjen ruljanssia yksinäni.
Jokin aika sitten minulle vasta selkeni, että mies on usein työmatkojen yhteydessä pitänyt kohteissa yksi tai kaksi lomapäivää, jos hän on pystynyt yhdistämään viikonlopun työmatkaan. (Joskus mies siis työskentelee myös viikonloput, mutta ei aina). Periaatteessa ymmärrän, että jossain tosi eksoottisessa kohteessa on varmasti kiva katsella myös vähän ympärilleen, mutta työmatkat eivät todellakaan ole aina minnekään Etelä-Amerikkaan.
Minusta tuntuu pahalta, että joudun selviytymään yksinäni ekstrapäiviä, kun toinen haluaa pitää omaa lomaa. Myös se tuntuu ikävältä, että mies on tehnyt tätä ikään kuin hieman salassa minulta: hän ei ole erikseen sanonut, että työt loppuivat muuten perjantaina, mutta päätinpä tulla takaisin vasta sunnuntaina. Kertoo toki, jos asiasta kysyn, mutta muuten on pitänyt omana tietonaan.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai noi on hyvä tehdä, lennot on jo free ja halpaa lomailua. Usein viikonloppupaluu on halpa työnantajallekkn. Mies voi järjestää sinulle vapaapäivän vastaavasti
Lennot on jo free????
Tähänkö on menty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei estä sinua tekemästä samaa eli jätä lapset miehelle ja mene viikonlopuksi hotelliin sen enempiä selittelemättä.
Meillä työnantaja ei anna tehdä noin eli jos on ylimääräiset päivän kohteessa, niin maksaa itse paluulipun.
Meillä saa pitää ylimääräisiä lomapäiviä ja työnantaja maksaa paluulipun, mutta ei hotellia tai päivärahaa ylimääräisistä päivistä.
Jäin miettimään, että eikö taloudessa mitenkään näy nuo ap:nkuvitellun miehen hotellimaksut lomapäiviltä?
Outoja miehiä on tämän palstan mammoilla.
Perus minäminäminä mies ja sitten ehkä muut.
Ei se mitään lomaa ole, kun rankan matkaviikon perään tulee vielä päivän parin mittainen pakollinen hotellikuolema.
Useimmat haluaa kuolla kotonansa☺️
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään lomaa ole, kun rankan matkaviikon perään tulee vielä päivän parin mittainen pakollinen hotellikuolema.
Useimmat haluaa kuolla kotonansa☺️
Hotellikuolema luonnollisesti tarkoittaa tylsistymistä neljän seinän sisässä, kun ei oikein mihinkään jaksa tai tee mieli mennä. Nykyään on sentään läppäri mukana, mutta ennen muinoin ainoa viihdyke oli televisio ja mitä sieltä nyt sattui näkymään.
Tässä on useampikin ehdottanut sitä vaihtoehtoa, että jää sen takia, että paluulento tulisi työnantajalle halvemmaksi. On totta että työnantaja määrää koska matkustetaan, mutta en millään usko että voisi pakottaa käyttämään sen perään lomapäiviä tai varsinkaan palkattomia vapaita, vain sen takia että saisi lennon hiukan halvemmalla. Moni työnantaja kyllä sallii sen, että pitää työmatkan perään lomaa työmatkakohteessa, jos siitä ei tule ylimääräisiä kustannuksia, mutta pidän epätodennäköisenä että voisi vaatia sitä. Joten todennäköisesti miehen ekstralomapäivät kohteessa ovat hänen tahtomiaan. Se on sitten toinen kysymys miksi hän näin tahtoo, se voi periaatteessa johtua siitäkin, että haluaa auttaa työnantajaa saamaan halvempia lentolippuja - mutta todennäköisemmin jostain muusta. Joka tapauksessa on huono juttu, jos hän ei ole kertonut käyttävänsä työmatkoilla ekstrapäiviä.
Mun mielestä tuossa ei ole mitään pahaa. Anna katsoa nähtävyyksiä, ne matkapäivät ovat kuitenkin aika rankkoja. Älä ole kateellinen miehellesi. Vastaavasti voit varmaan sinäkin lähteä välillä yksin jonnekin. Ei sitä tarvi koko ajan kulkea käsi kädessä. Terveisin nainen jolla myös mies matkustaa 3-4 x vuodessa työmatkoja ja pitää samalla muutaman vapaapäivän siellä.
Hei ap!
Minä olen työmatkusteleva äippä, joka tekee samalla tavalla - yritän varata matkan yhteyteen yhden vapaapäivän, jotta kohdemaasta jäisi muutakin mieleen kuin toimiston ja hotellin seinät. Samoin illoista yritän ottaa mahdollisimman paljon irti, käyn ajelulla tai katselemassa nähtävyyksiä. Työreissut ovat oikeasti raskaita ja hotellielämä kuolettavan tylsää, tällä tavalla toimimalla kotiin palaa freessi ja pirteä mamma, joka oikeasti jaksaa panostaa perheeseen seuraavat viikot.
Minulla ja sinun miehelläsi on vain yksi (ISO) ero, minä kerron avoimesti vapaapäiväsuunnitelmasta miehelleni. Hänellä on täysi oikeus tehdä myös samoin ja myös tekeekin. Me molemmat haluamme kuitenkin tulla kotiin, joten ylimääräiset päivät jäävät tyypillisesti yhteen.
Miten miehesi muutoin osallistuu arjen pyöritykseen? Mieti myös, miksi hän ei uskalla olla sinulle rehellinen. Teillä on vakavan keskustelun paikka (missä välttäisin lapsellista - minä myös työmatkalle + lomalle saivartelua). Selvitä ensin, miksi mies ei ole ollut sinulle rehellinen. Kun olette saaneet tämän keskusteltua, sopikaa pelisäännöistä ja oikeudesta omaan vapaa-aikaan - siihen on teillä molemmilla oikeus.
On toi jotenkin säälittävää puuhata selän takana.
Joko sillä on joku mukana siellä tai sitten sillä on kotioloissa ongelmaa.
Kummin vain, hän käyttäytyy raukkamaisesti.
Kannattaa nostaa kissa pöydälle .
Vierailija kirjoitti:
Tässä on useampikin ehdottanut sitä vaihtoehtoa, että jää sen takia, että paluulento tulisi työnantajalle halvemmaksi. On totta että työnantaja määrää koska matkustetaan, mutta en millään usko että voisi pakottaa käyttämään sen perään lomapäiviä tai varsinkaan palkattomia vapaita, vain sen takia että saisi lennon hiukan halvemmalla. Moni työnantaja kyllä sallii sen, että pitää työmatkan perään lomaa työmatkakohteessa, jos siitä ei tule ylimääräisiä kustannuksia, mutta pidän epätodennäköisenä että voisi vaatia sitä. Joten todennäköisesti miehen ekstralomapäivät kohteessa ovat hänen tahtomiaan. Se on sitten toinen kysymys miksi hän näin tahtoo, se voi periaatteessa johtua siitäkin, että haluaa auttaa työnantajaa saamaan halvempia lentolippuja - mutta todennäköisemmin jostain muusta. Joka tapauksessa on huono juttu, jos hän ei ole kertonut käyttävänsä työmatkoilla ekstrapäiviä.
Meillä matkustaminen kuuluu työn kuvaan ja sisältyy peruspalkkaan. Viikonloppuna matkustamisesta ei tule muuta kompensaatiota kuin päivärahat.
Meillä mies kanssa matkustelee tosi paljon. Viime kuussa olisi ollut pois 15 yötä ellei olisi sairastunut pahaan flunssaan. Ei koskaan ota ylimääräisiä vapaita kohteessa mutta joskus lentoja perutaan ja silloin kehoitan häntä ottamaan omaa aikaa. Mä kuitenkin menen loppukesästä yksin lomalle juuri siksi että mäkin pyöritän tätä pikkulapsiarkea suurimmaksi osaksi yksin normaalisti. Tuo matka on mun palkkio siitä että hän saa tehdä sellaista työtä kun haluaa vaikka se onkin mulle välillä aivan painajaismaista kun ensin valvon yksin yöt sairaiden lasten kanssa ja siihen päälle sairastun itse. Kun ei ole päivähoitopaikkaakaan niin ilman unta menee joskus lähemmäs vuorokausikin kun lapsia on useampia.
Mutta ymmärrän sua ap. Meille meinasi tulla ero miehen reissujen takia. Koin sen niin epäreiluksi yhdessä vaiheessa. Lasten kanssa voi olla tosi rankkaa. Olisko sun mahdollista päästä joskus ilman muuta perhettä reissuun? Saisi mieskin elää joskus sitä sun arkeasi?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuossa ei ole mitään pahaa. Anna katsoa nähtävyyksiä, ne matkapäivät ovat kuitenkin aika rankkoja. Älä ole kateellinen miehellesi. Vastaavasti voit varmaan sinäkin lähteä välillä yksin jonnekin. Ei sitä tarvi koko ajan kulkea käsi kädessä. Terveisin nainen jolla myös mies matkustaa 3-4 x vuodessa työmatkoja ja pitää samalla muutaman vapaapäivän siellä.
Miehesi ei kuitenkaan matkustele yhtä paljon kuin ap:n. On ihan eri asia, jos käy muutaman kerran vuodessa työmatkalla kuin se, että matkustelee enemmän kuin on kotona. Jälkimmäisessä tapauksessa jokainen päivä, jonka mies on kotona, tuntuu taivaalliselta.
Moni ehdottaa täällä, että nainen pitäisi myös omia lomia. Se ei ole niin yksinkertaista, kun toinen on paljon poissa. Jos mies on esim viikon poissa ja tulee viikonlopuksi kotiin ja lähtee taas maanantaina reissuun, ei ole mitenkään helppo irrottautua kotoa, kun haluaisi kuitenkin viettää perheenä aikaa ja ihan jo ikävänkin takia.
Meille esim on tyypillistä, että mies on putkeen kuukauden kaikki arkipäivät poissa ja lisäksi muutama viikonloppu. Jokainen oma lomapäivä kyllä ottaisi päähän. Lapset ikävöi ja minä ikävöin, joten kyllä toivoisin, että toinen tulee mahdollisimman nopeasti kotiin.
Tylreisdut on raskaita, mutta ainakin oma mieheni on suoraan sanonut, että jääminen on huomattavasti raskaampaa. Kotona arki on niin rutiininomaista, on valvottuja yksinäisiä öitä, sairaita lapsia ja elämä pyörii kaupan, päiväkodin, työn ja keittiön väliä. Mies sentään saa rauhassa keskittyä siihen, mitä tekee, näkee uusia paikkoja ja viettää iltoja tuttujen työkavereiden, joista on tullut hänelle ystäviä, kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei kuitenkaan matkustele yhtä paljon kuin ap:n. On ihan eri asia, jos käy muutaman kerran vuodessa työmatkalla kuin se, että matkustelee enemmän kuin on kotona. Jälkimmäisessä tapauksessa jokainen päivä, jonka mies on kotona, tuntuu taivaalliselta.
Moni ehdottaa täällä, että nainen pitäisi myös omia lomia. Se ei ole niin yksinkertaista, kun toinen on paljon poissa. Jos mies on esim viikon poissa ja tulee viikonlopuksi kotiin ja lähtee taas maanantaina reissuun, ei ole mitenkään helppo irrottautua kotoa, kun haluaisi kuitenkin viettää perheenä aikaa ja ihan jo ikävänkin takia.
Meille esim on tyypillistä, että mies on putkeen kuukauden kaikki arkipäivät poissa ja lisäksi muutama viikonloppu. Jokainen oma lomapäivä kyllä ottaisi päähän. Lapset ikävöi ja minä ikävöin, joten kyllä toivoisin, että toinen tulee mahdollisimman nopeasti kotiin.
Tylreisdut on raskaita, mutta ainakin oma mieheni on suoraan sanonut, että jääminen on huomattavasti raskaampaa. Kotona arki on niin rutiininomaista, on valvottuja yksinäisiä öitä, sairaita lapsia ja elämä pyörii kaupan, päiväkodin, työn ja keittiön väliä. Mies sentään saa rauhassa keskittyä siihen, mitä tekee, näkee uusia paikkoja ja viettää iltoja tuttujen työkavereiden, joista on tullut hänelle ystäviä, kanssa.
Mä ainakin reissaan silloin kun miehellä kesäloma. Mutta totta että enhän mä jokaisen työreissun jälkeen voisi ottaa omaa lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mies reissannut työnsä puolesta ja tulee aina kotiin välittömästi kun töistä pääsee. Ei jää ikinä mihinkään viettämään omaa aikaansa. Se saa kotonakin viettää omaa aikaansa niin etten ole niskan päällä koko ajan. Meillä ei ole henkistä väkivaltaa ja annetaan omaakin rauhaa tarvittaessa. Tilaa on ja annetaan tilaa toisillemme ja harrastaa rauhassa omia harrastuksia. Pidän huolen siitä että kotiin on aina ihanaa tulla ja kuninkaallinen vastaanotto :D
Meillä mies tulee heti työreissun päätteeksi kotiin, optimoi lennotkin niin että on kotona mahd nopeasti kun velvollisuudet on ohi. Kotona ollessamme teemme molemmat tasapuolisesti kotitöitä ja olemme lasten kanssa. Mitään kuninkaallisia vastaanottoja ei tarvitse järjestää, ennemmin hän tuo mulle suklaata työreissulta kun olen jaksanut pyörittää yksin kotia ja hoitorumbaa työpäivien päälle.
Surullinen mieli tuli ap:n puolesta. Miehesi ei vaikuta sitoutuneelta sinuun ja perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrimamma taas siellä kotkottaa. Tottakai miehesi jää halutessaan työmatkoilla katselemaan maisemia, niin on tehnyt minunkin mies ja joka ikinen kerta jopa kehottanut niin tekemään. Meillä on kolmen lapsen kanssa silloin aina myös mukavaa kotona, ollaan paistettu lettuja, katsottu leffoja, syöty muitakin herkkuja ja otettu rennosti.
Olen mennyt muutamia kertoja miehen mukana omakustanteisesti myös sinne työmatkalle ja miehen ollessa töissä olen kierrellyt nähtävyyksiä. Mummola on ottanut mielellään lapset hoitoon silloin.
Mutta jos haluat, niin toki sinä saat mennä kamujen kanssa tai yksinkin minne vain kunhan vain maksat huvin itse. Opetelkaa kuitenkin hyvä ihme puhumaan! Mitä ilmeisemmin olet siellä nyt niin nalkuttava akka, että mies menee vaikka Timbuktuun mielummin kuin on kotona sinua kuuntelemassa.
Ilmeisesti sinulla on sitten niin nalkuttava ukko, että raadat mieluummin yksin kotona kuin katsot sen naamaa. Etpä taida olla sopiva ihminen antamaan parisuhdeneuvoja kun itselläsikin menee surkeasti.
Vierailija kirjoitti:
Syy ei välttämättä ole miehessä. Työnantaja sanelee, koska matkustetaan ja lentolippujen hinnat voi vaihdella paljonkin päivän mukaan.
Ai että työnantaja voisi tuosta vaan sanoa että pakko olla työreissun yhteydessä kolme ylimääräistä päivää kohteessa koska muuten matka tulisi liian kalliiksi =D=D Joo-o.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap!
Minä olen työmatkusteleva äippä, joka tekee samalla tavalla - yritän varata matkan yhteyteen yhden vapaapäivän, jotta kohdemaasta jäisi muutakin mieleen kuin toimiston ja hotellin seinät. Samoin illoista yritän ottaa mahdollisimman paljon irti, käyn ajelulla tai katselemassa nähtävyyksiä. Työreissut ovat oikeasti raskaita ja hotellielämä kuolettavan tylsää, tällä tavalla toimimalla kotiin palaa freessi ja pirteä mamma, joka oikeasti jaksaa panostaa perheeseen seuraavat viikot.
Minulla ja sinun miehelläsi on vain yksi (ISO) ero, minä kerron avoimesti vapaapäiväsuunnitelmasta miehelleni. Hänellä on täysi oikeus tehdä myös samoin ja myös tekeekin. Me molemmat haluamme kuitenkin tulla kotiin, joten ylimääräiset päivät jäävät tyypillisesti yhteen.
Miten miehesi muutoin osallistuu arjen pyöritykseen? Mieti myös, miksi hän ei uskalla olla sinulle rehellinen. Teillä on vakavan keskustelun paikka (missä välttäisin lapsellista - minä myös työmatkalle + lomalle saivartelua). Selvitä ensin, miksi mies ei ole ollut sinulle rehellinen. Kun olette saaneet tämän keskusteltua, sopikaa pelisäännöistä ja oikeudesta omaan vapaa-aikaan - siihen on teillä molemmilla oikeus.
Eli valehtelu johtuu siitä että valehtelija ei uskalla olla rehellinen? Toisin sanoen valehtelija on uhri ja se jolle valehdellaan on syyllinen. Kuulostaa samanlaiselta logiikalta kuin pettäjillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin reissaan silloin kun miehellä kesäloma. Mutta totta että enhän mä jokaisen työreissun jälkeen voisi ottaa omaa lomaa.
Pidempikään loma, joka on kerran vuodessa, ei riitä korvaamaan sitä taakkaa ja siitä aiheutuvaa väsymystä, kun pyörität lähes puolet vuodesta kotia yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei estä sinua tekemästä samaa eli jätä lapset miehelle ja mene viikonlopuksi hotelliin sen enempiä selittelemättä.
Meillä työnantaja ei anna tehdä noin eli jos on ylimääräiset päivän kohteessa, niin maksaa itse paluulipun.
Meillä saa pitää ylimääräisiä lomapäiviä ja työnantaja maksaa paluulipun, mutta ei hotellia tai päivärahaa ylimääräisistä päivistä.
Meillä taas työnantaja oikein suositteli jäämään viikonlopun yli ja maksoi hotellin. Syynä se, että lennot sai niin paljon halvemmalla kun oli viikon lopun yli. Hotellit taas oli halpoja viikonloppuna. Päivärahankin sain ja jos vaimo halusi lentää viikonlopuksi, niin hän sai liput työantajan hinnoilla. Hotellin firma maksoi hänenkin osaltaan. Usein käytin vaimon lentoihin omia bonuspisteteitäni.
Joskus käytin pari lomapäivää arkipäivinä mielenkiintoisessa kohteessa, mutta en vaimolta salaa.
Hiukan erikoiselta tuo vaimolta salaa lomailu kuulostaa, ellei mukana lomaile rakastajatar. Mutta voihan syynä olla parisuhdedynamiikkakin.
Vierailija kirjoitti:
Ne miehen vapaat kustannetaan aloittajan työllä. Mies hoidattaa lapsensa ja kotinsa vaimollaan ja vielä valehtelee olevansa töissä kun vaimo raataa. Minusta tuossa on todella paljon pahaa.