Mies ei suostu hoitamaan kissaani kun olen lomalla
Olemme olleet miehen kanssa yhdessä reilun vuoden. Olen kohta lähdössä viikoksi reissuun ulkomaille perheeni kanssa ja kissani tarvitsisi hoitajan siksi ajaksi. Kaikilla lähimmillä ystävilläni on koira tai kissoja joten kissaa on sellaiseen talouteen hankala viedä hoitoon. Mieheni ja kissa ovat aina tulleet hyvin toimeen ja mieheni pitää kissasta, joten kysyin voisiko hän hoitaa kissaa viikon ajan poissa ollessani. Hän sanoi ei. Kuulemma ei vielä tiedä suunnitelmistaan, miten haluaa nähdä kavereita ja jos vaikka menee mökille tms. Minä loukkaannuin tästä. Tuli sellainen olo, että en voi luottaa läheisimmän ihmisen apuun sellaisella hetkellä kun sitä tarvitsisin. Kissa on helppohoitoinen ja mies tietää sen. Käy laatikollaan siististi ja riittää että kerran pari päivässä vaihtaa veden ja ruokkii. Onko miehen käyttös ymmärrettävää vai vaan tylyä? Mitä itse ajattelisit tällaisesta tilanteesta?
Kommentit (28)
Jos ongelma onkin se ettei mies jaksa rampata asunnollasi? Voisiko kissa olla miehen asunnossa?
Tarjoa samaa summaa mitä kissahoitolassa maksaisi.
Ken kissan hankkii hän kissan kestitköön. Ei todellakaan ole yhden vastuulla hoitaa toisen kissaa. Jos joskus haluaa vapaaehtoisesti hoitaa niin siitä voi olla kiitollinen, sen sijaan, että vetoaisi johonkin velvollisuuteen ajoittaiseen auttamisen perusteella, saatika, että syyllistäisi. En itse lupautuisi hoitamaan jos on muuta menoa silloin ja en sitä keltään odottaisi. Kissa on luonnollisessa ympäristössään lähinnä maalla, luonnossa, metsästämässä hiiriä ja lintuja.
Onko vaikea ymmärtää, että mies ei halua sitä kissaa hoitoon?
Eikä se merkitse mitään muuta!
Olkoon syy mikä tahaansa.
En voisi edes ehdottaa miesystävälleni, että otatko koirani hoitoon, lähden lomalle?
Meillä kaikilla on oma elämä, johon ei ole soveliasta tunkea mitään ylimääräistä hoidettavaa.
No kyllä minäkin loukkaantuisin. Me asutaan yhdessä ja vaikka koira on periaatteessa mun oma niin ei tarvitse erikseen kysyä että hoidatko koiraa kun olen poissa, se on itsestäänselvyys. Että jos meinaat yhteen muuttaa ja asenne on silloinkin sama niin ei kyllä lupaavalta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Onko vaikea ymmärtää, että mies ei halua sitä kissaa hoitoon?
Eikä se merkitse mitään muuta!
Olkoon syy mikä tahaansa.
En voisi edes ehdottaa miesystävälleni, että otatko koirani hoitoon, lähden lomalle?
Meillä kaikilla on oma elämä, johon ei ole soveliasta tunkea mitään ylimääräistä hoidettavaa.
Itse ajattelin aikoinani niin, että kun muutin yhteen miehen kanssa, jolla oli koira, on koira siitä lähtien perheenjäsen siinä missä ukkokin. Maailman paras koira olikin. Sain toimia toisen emäntänä hienot 11 vuotta, ennen kun poika oli päästettävä ikiuneen.
Kun aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa, minulla oli kolme kissaa. Heti alusta lähtien hän huolehti kissoistani aina, jos olin jossain reissussa, ja teki sen mielellään. Muutti asuntooni aina siksi ajaksi, muutamaksi päiväksi tai viikoksi.
Jos lähdimme yhdessä reissuun, hommasin vahdin 4h-kerhosta. On huomattavasti helpompaa, että joku käy hoitamassa kissaa kotonasi, kuin että roudaat eläinparan johonkin hoitolaan. Ja tulee myös halvemmaksi. Kannattaa käydä 4H-kerhon sivuilla asian tiimoilta.
Paitsi sillä kissalla. Kissa on sen verran helppohoitoinen, että ero olisi todennäköinen seuraus minun kohdallani. Hoitolat ovat pelkkää rääkkäystä.