Mies ei suostu hoitamaan kissaani kun olen lomalla
Olemme olleet miehen kanssa yhdessä reilun vuoden. Olen kohta lähdössä viikoksi reissuun ulkomaille perheeni kanssa ja kissani tarvitsisi hoitajan siksi ajaksi. Kaikilla lähimmillä ystävilläni on koira tai kissoja joten kissaa on sellaiseen talouteen hankala viedä hoitoon. Mieheni ja kissa ovat aina tulleet hyvin toimeen ja mieheni pitää kissasta, joten kysyin voisiko hän hoitaa kissaa viikon ajan poissa ollessani. Hän sanoi ei. Kuulemma ei vielä tiedä suunnitelmistaan, miten haluaa nähdä kavereita ja jos vaikka menee mökille tms. Minä loukkaannuin tästä. Tuli sellainen olo, että en voi luottaa läheisimmän ihmisen apuun sellaisella hetkellä kun sitä tarvitsisin. Kissa on helppohoitoinen ja mies tietää sen. Käy laatikollaan siististi ja riittää että kerran pari päivässä vaihtaa veden ja ruokkii. Onko miehen käyttös ymmärrettävää vai vaan tylyä? Mitä itse ajattelisit tällaisesta tilanteesta?
Kommentit (28)
Kissoille on olemassa kissahoitoloita. Kissa sinne. Miehesi ei todellakaan tarvitse olla SINUN kissasi vahtina.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään suostuisi
Enkä minä. Vaimon koiraa hoidan hätätilanteissa mutta lomilla yms. koira on joko mukana tai maksetussa hoitopaikassa. Viimeksi kun hoidin sitä niin se puri minua käsivarteen. En suostu enää puruleluksi.
Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin voin ottaa kissan ilomielin ilmaiseksi hoitoon.
Kerran pari päivässä pitää vaihtaa vesi? En tiennytkään. Itse vaihdan veden vaan joka toinen päivä, koska kissa juo niin vähän. Saa nesteet ruoasta.
Kyseessä on ilmeisesti lomaviikko miehellesikin. Onko hänellä paljon lomaa sen lisäksi? Kuinka usein hän pääsee sinne mökille?
Kissan vahtiminen olisi melkein sama kuin teinin vahtiminen. Yötä et voi olla pois kotoa ja ruokaa annettava muutamia kertoja päivässä. Sinänsä helppo homma, mutta kuitenkin olet sidottu siihen hommaan. Joten ei, en suostuisi.
Tottakai kissan juomavesi pitää vaihtaa vähintään pari kertaa päivässä, haloo! Ja hiekkalaatikko tyhjentää monta kertaa päivässä. Ei riitä pelkkä ruoan antaminen. Kissa kaipaa myös seuraa, jos on jätetty yksin kotiin loman ajaksi eli hoitaja voi jäädä leikittämään sitä ja rapsuttelemaan eikä vaan syöksy ovesta ulos, kun on ”hoitanut” pakolliset työt.
Onhan se näppärä tapa sitoa mies lomamatkan ajaksi kotiin.
Hankala juttu. Kun toisaaltahan keneltäkään ei voi vaatia sitä, että ottaisi vastuuta seurustelukumppaninsa lemmikistä. Toisaalta taas ihminen joka välittää kumppanistaan tahtoo tehdä asioita toisen hyväksi.
Mulla on kissa ja koira ja parisuhde. Kun parisuhde oli vielä tuore, laitoin lemmikkini hoitolaan, kun lähdin reissuun. Jossain vaiheessa mies itse alkoi ehdottamaan, että voi ottaa lemmikkini hoitoon. Nyt asutaan yhdessä ja mies puhuu sujuvasti meidän kissasta ja koirasta ja kumpikin huomioi ne, kun tekee suunnitelmiaan. Ja asiat on menneet näin miehen omasta tahdosta. Ja tämä miehen osoittama huolenpito on saanut mut välittämään miehestä enemmän.
Eli ehkä se kertoo jotain suhteestanne, jos mies ei tahdo kissaasi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on ilmeisesti lomaviikko miehellesikin. Onko hänellä paljon lomaa sen lisäksi? Kuinka usein hän pääsee sinne mökille?
Ei ole miehen ainoa lomaviikko. On opiskelija ja nyt valmistumassa ja sitten alkaakin kesäloma. Jos olisi ainoa lomaviikko niin ymmärtäisin paljon paremmin, ettei halua ottaa ylimääräistä vastuuta siksi ajaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerran pari päivässä pitää vaihtaa vesi? En tiennytkään. Itse vaihdan veden vaan joka toinen päivä, koska kissa juo niin vähän. Saa nesteet ruoasta.
Eihän siitä veden vaihtamisesta ole mitään vaivaa. Tykkäisitkö itse juoda pari päivää lasissa ollutta vettä? Minä vaihdan koiralle veden kaksi kertaa päivässä. Helteellä laitan jääpaloja sekaan, että olisi mahdollisimman raikasta.
Miksi et vie hoitolaan, niin kaikilla olisi huoletonta ja mukavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siitä veden vaihtamisesta ole mitään vaivaa. Tykkäisitkö itse juoda pari päivää lasissa ollutta vettä? Minä vaihdan koiralle veden kaksi kertaa päivässä. Helteellä laitan jääpaloja sekaan, että olisi mahdollisimman raikasta.
Terve kissa ei juuri juo, jos syö ns märkäruokaa. Koivamuonan kanssa pitää olla vettä varalla.
Seisonut tai keitetty vesi on mieluista - haihtuu vesijohtoveden kemikaalit.
Meidän kissat kun pääsivät ulos, menivät litkimään lätäkkövettä, vaikka kupissa oli aina kunnon raikasta hanavettä tarjolla. Ehkä oli semmoinen kiva ulkoilujuttu. Samoin mökillä joivat mielellään järvestä.
Syövät kokonaisia hiiriä ja lintuja karvoineen kynsineen, joten ei pari pölyhiukkasta vesikupissa haittaa.
Mutta toivottavasti ap saa kissaa katsomaan jonkun kaverinsa, jolla ei ole mökkireissua samaan aikaan.
Miksi ihmisillä on näitä lemmikkejä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisillä on näitä lemmikkejä?
Miksiköhän jotkut kommentoivat ketjuja asian vierestä?
Vierailija kirjoitti:
Hankala juttu. Kun toisaaltahan keneltäkään ei voi vaatia sitä, että ottaisi vastuuta seurustelukumppaninsa lemmikistä. Toisaalta taas ihminen joka välittää kumppanistaan tahtoo tehdä asioita toisen hyväksi.
Mulla on kissa ja koira ja parisuhde. Kun parisuhde oli vielä tuore, laitoin lemmikkini hoitolaan, kun lähdin reissuun. Jossain vaiheessa mies itse alkoi ehdottamaan, että voi ottaa lemmikkini hoitoon. Nyt asutaan yhdessä ja mies puhuu sujuvasti meidän kissasta ja koirasta ja kumpikin huomioi ne, kun tekee suunnitelmiaan. Ja asiat on menneet näin miehen omasta tahdosta. Ja tämä miehen osoittama huolenpito on saanut mut välittämään miehestä enemmän.
Eli ehkä se kertoo jotain suhteestanne, jos mies ei tahdo kissaasi hoitaa.
Hienoa, että teillä asiat ovat menneet näin. Minäkin ajattelen, että suhteessa asioita haluaa tehdä toisen hyväksi ja mietinkin kertooko tämä jotain suhteestamme.
Olimme olleet yhdessä vasta muutamia kuukausia, kun mies oma-aloitteisesti ehdotti, että ottaisin kissan mukaan hänen luokseen. Sen jälkeen kissa on ollut usein pidempiäkin aikoja (1-2 vko) miehen luona silloin kun minä olen mieheni luona. Tällöin mieskin hoitaa oma-aloitteisesti kissaa, antaa ruokaa ja rapsutuksia. Tilanne on näköjään toinen nyt kun oikeasti tarvitsisin hoitajan kissalle poissaollessani.. hmm...
Ap
Et oo tainnu antaa mirriä riittävästi joten kisu jää hoitamati.
En hoitaisi minäkään! Tee kissallesi testi: anna "raikasta vettä" ja pari päivää avoimena seisonutta vettä rinnakkain. Yllätyt valinnasta!
En minäkään suostuisi