Puoluevalinta vs. tulotaso?
Vaalien jälkeen vielä mietin: tunnen monta pienituloista Perussuomalaisten ja Kokoomuksen äänestäjää, toisaalta varakasta SDP ja Vasemmistoliiton äänestäjää.
Mitä puoluetta äänestitte, ja mikä on tulotasonne?
Myös kommentit toivottuja valinnallenne.
Kommentit (60)
Ei oikein uppoa palstapersun kirjoittelut :D
A) keskimäärin akateemisesti koulutettu nainen äänestää vihreitä tai kokoomusta.
B) Mensan jäsenyys ei tee kenestäkään viisasta, jokainen oikeasti älykäs tietää sen.
C) Keskimääräisen äänestyskäyttäytymisen perusteella persuja äänestää pienituloinen mieshenkilö pieneltä paikkakunnalta.
T. Oikeasti akateemisen koulutuksen hankkinut, ei trolli, vihreille meni ja menee jatkossakin ääni. Vuosiansiot n. 47k.
Tienaan vuodessa 20 000€, eli aika pienipalkkainen. :) Äänestin SDP:tä.
Meillä on työyhteisö, jossa osa akateemisia asiantuntijatyössä, osa ammattikorkean käyneitä enemmän käytännön tehtvissä. Kaikilla aika keskiluokkaiset tulot. Useimmat äänestivät persuja, yksi mahdollisesti demareita.
Itse olen talouspolitiikassa persujen kannalla, mutta kyllä se perimmäinen syy äänestää heitä oli maan pitäminen suomalaisilla ja turvallisena myös lapsillemme.
Persuja äänestin. Akateeminen mies 45v ja it ala. 90keur brutto vuodessa. Kokoomus ollut aina aikaisemmin mun valinta mutta kyrsii noi siipeilijät aika huolella. Vaimo myös maisterisnaisia, jonkun sortin johtaja ja persuja äänesti myös.
Tällä hetkellä äitiyslomalla, mutta minulla on yritys. Äänestin vasemmistoliittoa koska heidän ohjelmansa oli reiluin suomalaiselle pienyrittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään hyvätuloista koulutettua, joka äänestäisi persuja, joten vahvasti epäilen ketjun vastauksia saman trollin lähettämiksi. Oma akateeminen tuttava- ja työporukkani äänesti kokoomusta tai vihreitä.
Jaa. Minäpä tunnen ainakin kymmenen.
Palstapersu ei taida edes tajuta muuttaa kirjoitustyyli viesteissään. Ovat saman henkilön kirjoittamia 😂 so sad.
Vuoromestari, opistotason koulutus vuosiansio 75 k€/v ja perusuomalaisia
Mies50v
Ansaitsen 25t vuodessa, äänestin demareita.
Työkaveri ansaitsee saman verran... ja liputti isoon ääneen kokoomusta...
Persuja äänestin. Akateeminen mies 45v ja it ala. 90keur brutto vuodessa. Kokoomus ollut aina aikaisemmin mun valinta mutta kyrsii noi siipeilijät aika huolella. Vaimo myös maisterisnaisia, jonkun sortin johtaja ja persuja äänesti myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään hyvätuloista koulutettua, joka äänestäisi persuja, joten vahvasti epäilen ketjun vastauksia saman trollin lähettämiksi. Oma akateeminen tuttava- ja työporukkani äänesti kokoomusta tai vihreitä.
Jaa. Minäpä tunnen ainakin kymmenen.
Minä tunnen omasta vuorosta jo noin 10 jotka äänestivät perusuomalaisia. Palkkataso pojilla/ tytöillä luokkaa 57-65 k€/v
Toimiipa hyvin puhelimella tää kommentointi. No sori tuplapostauksesta.
Luuletko että monetkaan ylemmästä sos. statuksesta kertoo puolitutuille äänestäneensä persuja? Sitten perhepiirissä ja lähimpien työkavereiden kassa sanotaan asiat suoraan.
Olen juuri tällainen akateemisesti koulutettu nuorehko nainen, ja olen jo vuosikaudet äänestänyt persuja. Mutta nykyisin tuntuu että tuuli on kääntynyt sen suhteen mitä puhutaan, tuntuu nyt että "paremmissakin piireissä" lähinnä paheksutaan vassareita ja viherhörhöjä. Monet on lähteneet PS kelkkaan ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein uppoa palstapersun kirjoittelut :D
A) keskimäärin akateemisesti koulutettu nainen äänestää vihreitä tai kokoomusta.
B) Mensan jäsenyys ei tee kenestäkään viisasta, jokainen oikeasti älykäs tietää sen.
C) Keskimääräisen äänestyskäyttäytymisen perusteella persuja äänestää pienituloinen mieshenkilö pieneltä paikkakunnalta.T. Oikeasti akateemisen koulutuksen hankkinut, ei trolli, vihreille meni ja menee jatkossakin ääni. Vuosiansiot n. 47k.
Kohta C ei pidä paikkaansa. Tyypillinen PS:n äänestäjä oli asiaa tutkittaessa jo vuosikausia sitten melko hyvätuloinen.
Meillä töissä, julkisen keskipalkkaiset akateemiset, äänestävät laidasta laitaan. Vihreävasemmistolaiset on äänessä ja on selvästi oikeamielistä äänestää vihreitä tai vasemmistoa tai ehkä demareita, jos on konservatiivi. Persuja ei kukaan kerro äänestävänsä... mutta oikeasti kaappipersuja tuntuu olevan useampi kuten itsekin.
Omassa vapaa-ajan tuttavapiirissä persuja äänesti tosi moni. Nämä ihmiset ovat aiemmin äänestäneet keskustaa ja kokoomusta, joku nuoruuden häiriössä vihreitäkin. Erityisesti keskustaa äänestäneissä on paljon persuksi kääntyneitä. Tässä tuttavapiirissä ei ole yhtään tuilla elävää, eläkeläisiä muutama, mutta nekin hyväosaisia eläkeläisiä, joiden eläkkeet on 2500-5000 Euroa/kk. Muut ovat laidasta laitaan. On rekkakuskia, lääkäriä, talouspäällikköä, raksamiestä, yrittäjää, insinööriä jne. Yleisesti ottaen tuttuni ovat vähintään amk-koulutettuja, vanhemmissa sukulaisissa on perinteisiä duunareita, mutta ne duunarit on kaikki erittäin ahkeria, yrittäjiä/yrittäjähenkisiä ja erittäin varakkaita.
Olen 46v It alan konsultti. Tulot 84000 (uusimman veroehdotuksen mukaan). Äänestin Persuja koska hermo ei yksinkertaisesti kestä katsoa tuota loisimista ja notkumista ostareilla (ne joiden mielestä tämä on ok, menkää arkipäivänä katsomaan). Myös Oulun tapahtumat vaikuttivat. Ennen äänestin kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Palstapersu ei taida edes tajuta muuttaa kirjoitustyyli viesteissään. Ovat saman henkilön kirjoittamia 😂 so sad.
Palstatrolli, eli sinä, saat aivan vapaasti kuvitella ihan mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä, julkisen keskipalkkaiset akateemiset, äänestävät laidasta laitaan. Vihreävasemmistolaiset on äänessä ja on selvästi oikeamielistä äänestää vihreitä tai vasemmistoa tai ehkä demareita, jos on konservatiivi. Persuja ei kukaan kerro äänestävänsä... mutta oikeasti kaappipersuja tuntuu olevan useampi kuten itsekin.
Omassa vapaa-ajan tuttavapiirissä persuja äänesti tosi moni. Nämä ihmiset ovat aiemmin äänestäneet keskustaa ja kokoomusta, joku nuoruuden häiriössä vihreitäkin. Erityisesti keskustaa äänestäneissä on paljon persuksi kääntyneitä. Tässä tuttavapiirissä ei ole yhtään tuilla elävää, eläkeläisiä muutama, mutta nekin hyväosaisia eläkeläisiä, joiden eläkkeet on 2500-5000 Euroa/kk. Muut ovat laidasta laitaan. On rekkakuskia, lääkäriä, talouspäällikköä, raksamiestä, yrittäjää, insinööriä jne. Yleisesti ottaen tuttuni ovat vähintään amk-koulutettuja, vanhemmissa sukulaisissa on perinteisiä duunareita, mutta ne duunarit on kaikki erittäin ahkeria, yrittäjiä/yrittäjähenkisiä ja erittäin varakkaita.
Omalla työpaikallani Vihreiden ja Kokoomuksen kannattajat ovat niitä, jotka vaahtoavat poliittisista näkemyksistään kovaan ääneen kiinnostaa ketään tai ei (=ei).
66K, ylempi korkeakoulututkinto ja Perussuomalaisia äänestin.
Kovatuloista porukkaa palstalla.