HSL:n vyöhykkeet ei toimi käytännössä
Veljeni asuu samalla HSL:n vyöhykkeellä kuin minä. Jee, ei siis tarvitse ostaa enää kallista seutulippua kun käyn hänen luonaan. VÄÄRIN!!! Hsl ei tarjota mahdollisuutta/reittiä tähän, vaan minun on mentävä Helsingin kautta ja siis ostettava mikä lie monen vyöhykkeen ABC-lippu!
Sama juttu lentoaseman kanssa. Asun samalla vyöhykkeellä, mutta julkisilla en pääse lentokentälle kuin Helsingin kautta, joten on taas ostettava kallis lippu!
Tosi hyvä uudistus hei!
Kommentit (66)
Tasan ei mee nallekarkit. Tällä kertaa näin.
Ja A aluetta ei oikeastaan ole vaan AB pitäisi olla A
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on esim AB voit täydentää siihen Cn parilla eurolla. Vaikka onhan toi silti ärsyttävää jos oot samal vyöhykkeel mut ei kulje sivusuunnas. Joskus voi olla halvempaa kävellä pysäkki tai pari
Käytän kertalippuja, joten ei toimi minulla :(
Siinä Oliskin seppä, joka keksis sellaisen julkisen liikenteen ratkaisun, mikä saisi 100% asiakkaista orgasmin partaalle.
Mutta mikä järki tehdä hienot vyöhykkeet, kun ei niiden sisällä edes pysty liikkua sujuvasti? Meidän alueella muutenkin kallistuu kaikki liput. Aion vähentää entisestään julkisilla liikkumista.
Vaadimme leimattavat pahvikortit takaisin!!
Ukko36 kirjoitti:
Siinä Oliskin seppä, joka keksis sellaisen julkisen liikenteen ratkaisun, mikä saisi 100% asiakkaista orgasmin partaalle.
Joo mutku pitäis ja kaikilla on oikeus jne. :D
Pääsetpäs. Ei tarvi mennä Helsingin kautta. Ilmeisesti asut Espoossa. Sieltä menee bussit Myyrmäkeen, josta voit pompata P-junaan joka ajaa Lentoasemalle.
Jos hyppään Malmilta junaan mennäkseni Myyrmäkeen niin joudun ostamaan bc lipun. Paitsi jos vaihdan Pasilassa niin minulle riittää ab lippu mitä enemmän tarvitsenkin.
Joudun vaihtamaan vain ja ainoastaan sen takia koska juna kiertää c alueelta vaikken siellä pois jääkkään. Todella hieno uudistus!!!
Tapaninkyläläinen kirjoitti:
Jos hyppään Malmilta junaan mennäkseni Myyrmäkeen niin joudun ostamaan bc lipun. Paitsi jos vaihdan Pasilassa niin minulle riittää ab lippu mitä enemmän tarvitsenkin.
Joudun vaihtamaan vain ja ainoastaan sen takia koska juna kiertää c alueelta vaikken siellä pois jääkkään. Todella hieno uudistus!!!
Höpöhöpö. Bussi 560 vie sinut Malmilta Myyrmäkeen.
Minäkin mietin, pääseekö Matinkylästä Malmille mitään muuta kautta kuin Helsingin keskustan läpi. Tulisi halvemmaksi, jos ei tarvitsisi ostaa A-vyöhykettä. Tunnen Helsingin bussilinjoja huonosti, koska harvoin käytän niitä. Nyt joku tietysti alapeukuttaa kun olen näin tietämätön. Joo, ei tarvitse vastata, olkoon tämä vain yksi esimerkki vaikeuksista, joita uudistus aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mietin, pääseekö Matinkylästä Malmille mitään muuta kautta kuin Helsingin keskustan läpi. Tulisi halvemmaksi, jos ei tarvitsisi ostaa A-vyöhykettä. Tunnen Helsingin bussilinjoja huonosti, koska harvoin käytän niitä. Nyt joku tietysti alapeukuttaa kun olen näin tietämätön. Joo, ei tarvitse vastata, olkoon tämä vain yksi esimerkki vaikeuksista, joita uudistus aiheuttaa.
Et pääse. Paitsi tietty jos meet Matinkylästä Myyrmäkeen ja hyppäät sieltä P-junaan joka vie sut Malmille.
Se on oikeastaan ainoa mahdollisuus, jos et halua mennä Helsingin keskustan kautta.
Reittioppaassa voi asettaa rajoituksen, mitä vyöhykkeitä haluaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tapaninkyläläinen kirjoitti:
Joudun vaihtamaan vain ja ainoastaan sen takia koska juna kiertää c alueelta vaikken siellä pois jääkkään. Todella hieno uudistus!!!Höpöhöpö. Bussi 560 vie sinut Malmilta Myyrmäkeen.
Toki bussi on myös vaihtoehto. Junalla olen tottunut työmatkat tekemään. Mukavampia näin matkapahoinvoinnista helposti kärsivälle.
Nyt seutulipulla olen päässyt hyvin kulkemaan mutta ei enään. Kiitos uudistuksen.
Täytyy varmaankin kokeilla tuleeko bussilla menosta mitään. Toivottavasti!
Matinkylästä bussilla Leppävaaraan ja bussilla Malmille, B-lipou näemmä riittäisi.
Matinkylästä bussilla Myyrmäkeen, Myyrmäestä P-juna Malmille. Se on yksi vaihtoehto.
Toki reittioppaasta voi löytää paljon lisääkin niitä!
Liikkuessani julkisilla käytän ainostaan ratikkaa. Edullisen ratikkalipun poistuessa tulen tekemään nämä matkat omalla autolla. En tykkää autoilla Helsingin keskustassa joten uskon, että tulee suunnattua automarketteihin.
https://vyohykereittiopas.hsl.fi/reitti/Malmi%2C%20Helsinki%3A%3A60.250… sieltä tutkimaan millä pääsee ja mihinkin
Jos sulla on esim AB voit täydentää siihen Cn parilla eurolla. Vaikka onhan toi silti ärsyttävää jos oot samal vyöhykkeel mut ei kulje sivusuunnas. Joskus voi olla halvempaa kävellä pysäkki tai pari