Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

\,,/ HELMIhellien alkuviikko (ma-ke) \,,/

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei oo vielä aloitettu kiinteitä, yritän pärjätä imetyksellä ekat puoli vuotta

meillä Aaro nukahtaa omaan kehtoon itekseen, toisina iltoina tissille, tutti pysyy huonosti suussa, unirievun se vetää naamalle, pidän sitä aina kun muistan ihoa vasten niin tulee äipän tuoksua siihen

Vierailija
22/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadepäivän ratoksi pitää roikkua koneella...

Meillä Simpun ilta alkaa klo 20, jolloin vaihtuu pyjama päälle (vaipan vaihto, mahdollinen kylpy, kuivien koipien voitelu...) ja sitten siinä omaan tahtiin kun tunnelma alkaa kiristyä niin ruokaa tarjolle. Joko tissiä tai pulloa, vaihtelee päivän mukaan. Ruuan jälkeen puolinukuksissa oleva sankari kannetaan omaan huoneeseensa pinnasänkyyn, jonne nukahtaa.

Tuttiahan meillä ei ole opittu syömään, eikä nyt varmaan enää sit opetetakaan. 4kk synttäreiden jälkeen alkaa meillä kiinteiden maistelu ja imetyksen lopettelu... pikkuhiljaa haluan eroon meijeritoiminnasta. Jos vielä kesän jaksaisin osaimettää niin se varmaan riittäis... katsotaan nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Onni nukahtaa usein syliin, joskus hyvällä tuurilla omaan pinnikseen. Yleensä klo 21-22 vien kovan tankkauksen jälkeen nukkuvan pojan pinnikseen. Usein herää välittömästi siihen kun yritän laskea pinnasänkyyn. Jos ei herää siihen niin takuulla herää n.30 min kuluttua ja alkaa itkemään. Joskus nukahtaa uudelleen jos huolii tutin suuhun... Jos ei niin sitten pitää pitää sylissä niin kauan että nukahtaa uudelleen ja taas raahaan lapsukaisen pinnasänkyyn... Sänkyyn laitan nykyään selälleen mutta eihän se Onni pysy enää selällään ollenkaan vaan on samantien mahallaan jos yhtään käy hereillä!! Etenkin yösyötön jälkeen on TOSI rasittavaa, kun jätkä on sekunnissa mahallaan vaikka laitan selälleen. Ja mahallaanhan ei ole yhtään kiva olla ja sitä pitää sitten itkeä... Tämä kääntymisrumba toistuu noin " sata kertaa" yön aikana... Pitää varmaan köyttää koko kakara selälleen siihen sänkyyn kiinni! =)

Meidän Onni on nyt oppinut tosiaan tuon kääntymisen. Se on niin hauskan näköistä, kun se lattialla pyörii ympäriinsä! =) Tosin pää tahtoo aina kopsahtaa ikävästi lattiaan, kun kääntyy mahaltaan selälleen... Ja se kääntyy aina vasemmalle kyljelle ja siitä ympäri, ei koskaan oikealle kyljelle!

Aika moni tuntuu antavan kiinteitä?! Pitäisköhän meidänkin sitten aloitella, kun enimmäkseen Onni syö Nan:nia... Täytyy vielä kypsytellä tuota ajatusta... Imetys on kyllä vähissä, lähinnä vaan öisin...

Onni oli viikonloppuna ekan kerran mummolassa yötä. Hyvin oli mennyt, nukkunut lähestulkoon koko ajan!! Kaverit yrittää houkutella meitä kesällä risteilylle, Onni joutuis silloin olemaan 2 yötä hoidossa niin vähän mietityttää se lähteminen... Vaikka eiköhän se pärjäis mutta pärjäänkö minä?! =)

Nyt kuuluu semmoista tuhinaa vaunuista, että taitaa pikku-ukko herätä!

T: Kumppari&Onni 3kk:tta+2päivää

Vierailija
24/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä nyt jatkan vielä kun molemmat nukkuu...

eli Aaro nukkuu selällään, kädet pään päällä ja jalat sammakkoasennossa, paitsi jos on nukahtanut tissille, sillon on yleensä kylellään. Tuo mahalleenkääntymisvaihe oli TOOOOOOSI rasittavaa, muistan vielä esikoisen kohalta. Paljo rasittavampaa vielä ku yöimetykset. Se on meillä vielä edessä, vielä ei Aaro käänny ku mahalta selälleen puolivahingossa. Seitsemältä meillä keitetään esikoiselle puuro ja sillon ruetaan Aaroakin pukemaan yötä varten. Kaheksalta ne molemmat on viimestään sängyssä. Ei tuohon pukemiseen silti tuntia mene :) vaan jutustelen hoitopöydällä Aaron kanssa niin kauan ku se jaksaa ja sitten tisutellaan hämärässä makkarissa. Esikoisen puuro hautuu ainaki vartin, se syö itte ainaki vartin, putsaamiseen menee ainaki vartti ja sitten iltasatu vielä.

Ja noista kiinteistä siis esikoiselle annettiin niinku tuo Kaalilaatikko kertoili, ihan samalla tavalla, ja se oli ihan hyvä systeemi minusta ja aion tehdä samalla tavalla tälläkin kertaa. Esikoinen alotti 4-kuisena, katotaan pärjääkö Aaro puolivuotiaaksi tisulla. Esikoinen rupes tisuttelemaan yöllä tosi tiheään ja painokäyrä vaan tippu entisestään, siksi alotin kiinteet tossa vaiheessa. Aarolla nyt on vielä ainaki tosi makeet makkarat ja leuat, en usko että vielä tarttee ainakaan kiinteitä. Yösyötöt aion jaksaa nyt vaan, soseitten teko stressaa mua vielä enemmän.

JOspa tässä nyt olisi tältä päivältä ;)

Vierailija
25/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan meilläki satelee!

Liinailusta: Kokeilin jo nuita kietaisu X2, ja perusX sidontoja!! Kivoilta tuntu molemmat ja oikeestan ihan helpoilta! Mutta tuohon budha-asentoon en saanu linneaa laitettua! jotenkin se ei vain onnistunut vaikka miten yritin... Ja linnea tietty sai vaan siitä kauheet hepulit. ÄÄks, miten se toimii??

juu, ihanaa ku miehellä enää tämä ilta (kymmeneen asti) töitä, ja sitte alkaa meillä kesäloma! Ensin siis sinne pohjoiseen reissuun ja sitten tukholman risteilylle!

Kiinteistä

Mulla oli siis tähtäimessä se 6kk täysimetys ihan vaan imetyksen helpoouden takia. (Laiska äiti:) Mutta nuitten rikkonaisten yö unien (4-6syöttöä) aloitin nyt sen vellin kokeilun..ja ainakaan vielä en haluais muita kiinteitä aloittaa.Mut saa nähä miten käy...kesäkuun alussa 4kk neuvola, ja siellähän sen näkee nouseeko paino jne. Siis en todellakaan ole vastaan kiinteiden aloitusta, mutta imetyksen helppouden takia haluaisin vielä jatkaa näin...

Gallupiin yö unista

Ensin tissitellään ja sitten ilta pesut. Sitten vaan omaan sänkyyn, tutti suuhun ja rätti naamalle. Pietän aina sitä rättiä iltatissin ajan siinä rintojen lähellä että tulee äitin tuoksuja harsoon.. Joskus uni tulee heti, ja toisinaan pitää itse olla siinä vierellä pitämässä kädestä kiinni. Nyt on ollu muutama vähän levottomampi yö, ja ilta..mutta toivotaan että menee kohta ohi...tai tämän mammam pää repee unen puutteesta.

Ja vielä onnittelut viljaalle!! :))

miisa

Vierailija
26/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Viljaa=)

Kävin tänään ottamassa Joonalle rotavirusrokotteen. Se on siis nyt tullut apteekkeihin, jos joku haluaa sen vauvalleen ottaa(tarvitaan resepti). Hinta on kyllä järkyttävä, mutta minä niin haluaisin lapseni siltä kärsimykseltä säästää. Toivottavasti teho on hyvä.

Meilläkin Joona on pulautellut nyt viikon verran tavanomaista enemmän. Saattaa meillä johtua liiasta syömisestä, tuolle pullukalle kun tuo tisu maistuu...Meillä on nyt tullut uudestaan toinen yösyöttö kuvioihin. Vähän aikaa jo herättiin ekan kerran vasta n.klo.5-6, mutta nyt ekasyöttö on ollut jo 2-3välillä. Joonalla on ollut nenä vähän tukkoinen pari päivää, johtuisiko sitten siitä? Poika nukahtaa heti syötyään ja minä yleensä jo ennen sitä, joten eipä nuo pari herätystä meidän öitä haittaa.

Meillä Joona nukahtaa omaan sänkyynsä itsekseen iltaisin. Iltatissittelyn jälkeen toivotamme pallerolle hyvät yöt ja annamme tutin suuhun ja jätämme pojan nukahtamaan. Joskus pitää pari kertaa antaa tutti uudelleen, mutta tosi nopeasti on nykyään poju untenmailla, ei enää iltaitkuista tietoakaan.

Meilläkin Veeti tykkää Joonasta tosi paljon, halailee ja pussailee ym. Ja vaipanvaihdossa teippien aukaisu kuuluu Veetin hommiin=) Muutaman kerran isoveli on kylläkin halatessa pukannut Jonttua päähän tai muuten käyttänyt turhan rajuja otteita, mutta harvemmin onneksi. Kovasti tuntuu olevan ylpeä isoveljen roolistaan. Olen kyllä jo monta kertaa ajatellut, että tulipa näille hyvä ikäero. Ja on pojille varmasti seuraa toisistaan, kunhan Jonttu hiukan kasvaa. Pitää kertoa eiliseltä yksi juttu: Olin imettämässä Joonaa ja Veeti tuli sanomaan, että veli syö taas. Sanoin Veetille, että vauvojen pitää syödä usein, että ne kasvavat. Kun olin saanut Joonan syötettyä, niin Veeti tuli taas paikalle ja sanoi: ei vielä ole kasvanut=)

Meillä liinailu sujuu koko ajan paremmin ja Joona viihtyy siinä pidempiä aikoja. En ole vielä vienyt poikaa liinassa ulos, mutta nyt voisin jo viedä, kun ei tarvitse enää niskaa kannatella, meillä kun Joona ei hereillä ollessaan antanut laittaa päätä sinne liinan sisään. Onko teillä muuten kellään kokemusta Ergo-kantorepusta? Olen nyt alkanut haaveilemaan sen ostamisesta. Tuo poika kun painaa jo sen 8.5 kg, niin saattaisi olla helpompi kantaa tuollaisella repulla loppukesästä kuin trikoisella liinalla(pakko keksiä hyviä tekosyitä sen repun ostamiseen).

Ja taas kerran pyykin pesuun...

nonnu78 ja pojat

Vierailija
27/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin allergiselle on suorastaan juhlaa tää sade! Jatkuis vaan jonkin aikaa, sitten jo saa paistaa taas.

Voi kun tuli kade fiilis siitä, kun kaikilla muilla tuntuu täällä menevän kahden lapsen (esikon + vauvan) kanssa tosi kivasti... Ja meillä on yhtä tappelua ja huutoa kaiket päivät. Oonkohan tehnyt jotain väärin? No ei, täytyy vaan nyt uskoa, et tuon esikoisen uhma aiheuttaa sen, että hän kokee nyt jäävänsä huomiotta, ja siksi riehuu ja rellestää. Vielä en suostu vaipumaan epätoivoon.

Nukkumisesta:

Meillä Aleksis nukahtaa illalla tissittelyn jälkeen, rinnalle tai syliin, josta nostan hänet vaunukoppaan, joka on sitten milloin missäkin, tällä hetkellä meidän parisängyssä. Ja vaunukoppa siksi, että sen saa korotettua paremmin hieman pystympään asentoon - Aleksis on ollut jo monta viikkoa tosi räkäinen ja lima rohisee varsinkin aamuöisin tosi pahasti. Pidän siis tuota koppaa tyynyn avulla aika koholla toisesta päästä. Siellä hän sit nukkuu koko yön, kyljellään tai selällään. Tuttia ei huoli kun päikkäreille, ja unirätti on joskus kainalossa, useimmiten ei.

Aiemmin A nukkui mun vieressä yöt, mutta kun tuosta räkätaudista päästään eroon, niin varmaan jo nukkuu sit pinniksessään.

Nyt kotihommiin,

Minde ja Aleksis 3kk+

Vierailija
28/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli 3 kk neuvola (viikon myöhässä) ja Helmi sai sen rokotuksen. Esikoiselle annoin aikoinaan jo etukäteen Panadolia, eikä poika koskaan ollutkaan itkuinen rokotuksen jälkeen Helmi sai piikin klo 13 aikaan ja oli sen jälkeen ihan normaali klo 18 saakka, jolloin heräsi kesken unien ja itki niin kovaa, ettei ole koskaan itkenytkään. Annoin sitten lohdutukseksi rintaa, vaikka ei meinannut sitäkään huolia ja nyt nukkuu sylissä. Helmi ei ole nukkunut päivisin sylissä enää aikoihin, mutta nyt alkaa heti huutamaan, kun laskee sylistä pois. Ja itku on ihan kunnon kipuitkua. Heti kun Helmi herää, niin laitetaan kyllä pari suppoa. Harmittaa, ettei laitettu jo aikaisemmin. Eli te, joilla on eka rokotus vielä edessä, kannattaa laittaa suppo varmuuden vuoksi jo etukäteen!

Neuvolakäynti oli taas vaihteeksi jotenkin turha. En saa sieltä kyllä mitään irti. Pituutta Helmillä oli nyt 62 cm (synt. 51 cm) ja painoa 6290 g (synt. 3455 g). Neuvolatäti kirjoitti neuvolakorttiin ainoastaan: Kasvaa ja kehittyy kauniisti. Vimeksi kirjoitti: Kasvaa hyvin, kehittyy kauniisti. Ei yhtään mitään persoonallista voi kirjoittaa =( Helmi oppi viime torstaina kääntymään myös selältä mahalleen (reilun kuukauden on kääntynyt vatsalta selälleen) ja nyt sitten tekeekin sitä ihan koko ajan, kun lattialla on. Ja niinä kertoina, kun muistaa, miten käännytään takaisin mahalta selälleen, pääsee kierimällä liikkumaan, jos vain tajuaa kääntyä aina samaan suuntaan. Hauskan näköistä =) Istumaan Helmi on sylissä pungennut 2 kk ikäisestä lähtien ja viime viikkoina olenkin pitänyt Helmiä sylissä aika paljon ihan istumassa. Eniten Helmi tykkää istua nököttää ihan etukenossa. Neuvolatäti oli sitä mieltä, ettei missään nimessä saa vielä yhtään pitää istuvassa asennossa sylissä. Siispä siirrymme takaisin vauva-asentoon, vaikkei Helmi halua niin olla.

Edelleen mulla on paljon kommentoitavaa, mutta tulen kirjoittamaan lisää myöhemmin. Nyt pitää mennä esikoisen kanssa leipomaan pikkuleipiä kerhotädeille lahjaksi ja tekemään kortteja. Huomenna on kevätjuhla kerhossa. Eli jatkan myöhemmin.

T:Fassiloora ja Helmi-reppana (3 kk + 1 vko)

Vierailija
29/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän hulinailta, anoppi kylässä ja muuta, mut lukasin ton pinon ja pakko laittaa sulle, et ootko ajatellu, voisko sun pojalla olla koivuallergiaa? Meillä myös Alma tuhisee ja rohisee neljättä viikkoa, ulkonaolo pahentaa, tänään rohissu vähemmän kun on satanu. Meidän allergialääkärin mukaan on mahdollista, et 3-kuisella olis koivuallergia. Meillä kaksi muuta tyttöä ja me vanhemmat allergisia lepälle, koivulle, heinille jne. Mitä oot mieltä?

Siksi kyselen, kun mun pitäs nyt " päättää" , onko Almalla koivuallergia vai jätänkö itseltäni vielä viljat pois (sit kyllä loppuu mun imetys), nyt jo maidoton, soijaton ja munaton menossa... Musta kyllä tuntuu, et olis se koivu, onkohan kenenkään muun vauvalla tällaista taipumusta?

Vierailija
30/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensi maanantaina? Mihin aikaan ja tuommeko kaikki jotakin evästä vai miten? En löytänyt enää viikonlopun pinoa jos siinä oli tietoa.

Meilläkin pulauttelua enemmän viime aikoina, olinkin sitä ihmetellyt. Ja röyhtäyttäminen tavallista hankalampaa. Onko muilla?

Nopsaan vielä kommentoin istumista: oon lukenut jostain, ettei tarvitse tuijotta ohjeaikoja vauvojen istumisessa vaan vauva " kertoo" itse kun on valmis istumaan eikä sen jälkeen tarvitsisi estellä. Mutta näitä ohjeitahan on aina joka lähtöön.

Tänään oli rytmit ihan sekaisin kun ei kaatosateen takia päästy " oikeaan" aikaan ulos. Nyt meillä alkaa iltatoimet, tulin vain nopsaan ilmoittautumaan piknikille.

nippu ja konsta

Vierailija
31/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista tiistai-iltaa! Näyttäisi vihdoinkin tulppaania pukkaavan meidän muuten räjähtäneeseen pihaan : ). Ulkoiltiin urheasti aamupäivä, kun esikoinen vaan tykkää kun sataa ja saa kuravehkeillä roiskutella lätäköissä. Mä olen vähän arponut sen päiväunien kanssa, kun ei meinaa niitä aina nukkua, ja jos nukkuu niin ei mene iltaisin ajoissa nukkumaan. Lähinnä kai mä kaipaisin niitä päikkäreitä... En jaksaisi koko päivää kuunnella sitä loputonta kälkätystä! Ei vais, helpollahan mä pääsen kun tuo painaa pihalla kavereidensa kanssa. Meillä ei ole vieläkään ollut mitään mustasukkaisuutta, aamullakin esikoinen haluaa puoliunissaan jo halailla Siiriä, ja Siirin naama loistaa kun isosiskon kanssa saa olla : ). Kyllä noista on jo nyt niin kivasti seuraa toisilleen. Vahtia tietysti saa kun saattaa joskus olla turhan kovakouraista, mutta on vajaa 3veestä yllättävän paljon apuakin.

Siiri on koko pienen ikänsä ollut ihan unelma nukutettava, vähän ennen kymmentä vien iltapesulle, syötän sohvalla ja vien omaan sänkyynsä ja ovi kiinni. Siellähän se makaa seuraavat 8 tuntia ainakin. Esikoinen kun heräili parhaillaan tunnin välein parivuotiaaksi, olen kyllä ikionnellinen! Esikoiseen ei ainakaan vaikuttaneet kiinteät tasan mitenkään, eikä mikään muu kuin se että loppujen lopuksi laitettiin omaan huoneeseensa. Ei noista voi tietää, toinen nukkuu ja toinen ei.

Huomenna lähdetään koko porukka ukon mukaan Helsinkiin, täytyy keksiä jotain kivaa ohjelmaa. Nyt sänkyyn!

Ai niin ja onnea uudelle rouvalle!

FannyK

Vierailija
32/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljaa: Snif, miten ihanat juhlat teillä! onnea :)

Mä en ole ajatellut ollenkaan vielä kiinteiden antamista, kun rintamaito tuntuu riittävän, ja tyttö täyttää vasta 3kk tällä viikolla. Kuten joku sanoikin, että imettämällä pääsee paljon helpommalla ;) Eli lisäruuan antaminen venyy meillä ainakin tuonne 5kk ikään, mikäli tyttö on tyytyväinen.

Meidän nukahtaa omaan sänkyyn kyljelleen tutti suussa, tietenkin edellyttäen, että on unisen raukea ja tankannut tissillä tarpeeksi kauan. Harmi vaan, että vaavi nukahtaa vasta klo 22-23 ja esikoinen herää jo seitsemältä *haukotus*. Vaavi herää yleensä kaksi kertaa yössä rinnalle, ja nukahtaa heti syötyään.

Sinkkis alkaa, joten häippäsen nyt telkkua tuijottamaan!

Spiral ja tytöt 2v4kk ja 3kk

Vierailija
33/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo tullut ees ajatelleeksi?!!

Mulla itselläni on tosi pahat allergiat meneillään, ja niukalla lääkityksellä oon ite ollut niin tuskissani ettei oo tullut mieleenkään, et vauvalla vois olla samaa vikaa...? Hmmm. Jos ei toi rohina ala loppua, niin voishan sitä jollain fiksulla lääkärillä käydä kyselemässä. Tietääkö joku, onko Tampereella sellaisia...?

Meillä ei mies eikä esikoinen ole (vielä) millekään allergisia, ehkä siksikään en osais ajatella, et tää pienimmäinenkään ois. Mutta miksei tosiaan? Täytyykin tarkkailla tilannetta, lähinnä sitä että helpottaako nää sateet ja pahentaako kuivuus ja pölinä pienen oloa. En oo toistaiseksi huomannut pistää moista merkille. Tuntuu, ettei Aleksis kuitenkaan tänään oo rohissut kovin pahasti. Täytyypäs yöllä taas kuunnella.

Kiitos " vinkistä" , pistän ajatuksen korvan taakse!

M

Vierailija
34/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai melkein päivää, eilen kun hehkutin 2 yösyötön voimasta ja muutenkin helposta elämästä niin johan pomppas -Oskari istu tissillä koko eilisen päivän ja viime yön. En ajatellut kuitenkaan niitä kiinteitä aloittaa, epäilen että olisko tiheän imun kausi ????

Oliko se imukausi tässä 3kk iässä ?? Maitoa tuli ainakin aamulla niin paljon että oli pakko pumpata ihan pois !! No niin siis kuulostellaan tänään mitä päivä tuo tullessan

neuvoja, me mennään laivalle enskuussa ja olisiko fiksua ottaa Oskarile jotain varaevästä mukaan , jos esim mie tuun merisairaaksi tms ?? Kellään kokemuksia ? Oman pakkasen maitoja kun sinne asti ei säily -on meillä hytissä jääkaappi mutta en tiedä onko pakkasta yms...

Pelottaa jos " loppuu eväät" jostain syystä . Ja olisko joku porkkana peruna piltti fiksumpi vaihtis kun tutteli ? Oskari siloin jo 4 kk..

Kivoja nuo teidän tapaamiset, harmi kun täällä meillä ei ole -mun yksi ystävä tosin saa viikon päästä vauvan ( tai sillä laskettu silloin ) niin pääsee edes jonkun kanssa nuita vauva-asioita jakamaan ihan livenä !!!

Aha Oskari heräs aamupäikkäreiltä joten ihanaa sateista keskiviikkoa !!! Siis tänää on oltava keskiviikko kun eilen tuli sinkut ;)

Minkki alias Bradshaw kera Oskun 3kk+

Vierailija
35/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä näkymin me ei siis oikeesti päästä sinne piknikille kun ollaan todennäköisesti lapissa lomailemassa... mutta jos hyvin käy, niin missäs päin espoota tuo puisto sijaitsee?? Kiinnostusta ois kyllä tulla.

Lähetään tänään sitte jo ajelemaan..huhuh, 800k edessä..

Ja vielä tuohon nukkumis gallupiin, että mä lasken aina tytön selälleen sänkyyn nukkumaan, ja Linnea itse pyörii mihin asentoon haluaa. JA on jo ihan joka öistä, että jossain vaiheessa yötä löydän tytön jalkopäästä poikittain...:D kiva, se on tullu sit äitiinsä. En ton pyörimisen takia viitsi ollenkaan pitää yöllä vieressä nukkumassa.

Sitte yllätys, yllätys...Linnea joi illalla 100ml velliä, ja nukkui ensimmäisen pätkän 4tuntia!! voi että on levänny olo!! ...mutta sen jälkeen sitte heräiliki tunnin välei syömään. Mutta kylläpäs vaan on siltikki levänneempi olo. EN oo nyt muutamaan viikkoon kato saanu nukuttua 2tuntia pidempiä pätkiä!

Ja liinailusta, eli eilen sitten onnistuttiin siinä budha asennossa, ja se tuntuikin kovasti naurattavan Linneaa.

Mutta nyt siis matkavalmisteluitten pariin..

Kuulemiin siskoseni ...;)

(hoksaatte varmaan että oon ihan mielissään ku loma edessä...:)

miisa

Vierailija
36/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten lentoliput ja hotelli varattu joten reissukin tuntuu todellisemmalta. Todella kätevää kun kaikki varaukset +hintavertailun pystyy tekemään netin kautta. Miten tultiin toimeen ennen nettiä? Löysin aivan ihana hotellin ihan Dusseldorfin keskustasta, näkymä vanhaan kaupunkiin ja muuta kivaa :) Olemme todella innoissaan matkasta ja siitä taitaakin tulla melkonen " seksiloma" sillä sen verran vähiin on tuo hommailu jäänyt täällä kotona. Tyttöjä tulee toki ikvä, mutta en anna sen haitata lainkaan vaan aion nauttia täysillä lomastani. Siellä on lähellä (Ratingen) Espritin tehtaan myymälä jossa kaikki vähintään -50% joten voitte arvata mistä minut löytää! Mies tuumi, että pitänee ottaa tyhjä matkalaukku mukaan...

Rinkeli aloitti eilen kiinteät ja alotettiin maissilla. Sosetta olis syönyt vaikka kuinka paljon, mutta pakkohan sitä oli hieman rajoittaa. Neiti oikein suuttui kun lusikkaa ei enää tullukkaan suuhun. Illalla sai myös maissivelliä jota sitäkin söi hyvällä halulla. Imi pullosta ja välillä hymyili leveästi =) Jatkamme tänään harjoituksia. Esikko on saanut luvan syöttää pikkusiskoaan tänään ja se on hänelle todella tärkeä juttu. Meidän esikolla siis ikää melkein 4 vuotta.

Kävin eilen kampaajalla ja nyt on sitten ihan uus look. Mies ensin vastusti hiusten lyhentämistä, mutta kun näki lopputuloksen niin tykkäs kauheesti ja kehu kauniiksi. Tykkään itsekkin oikein paljon vaikka pitää tähän hiukan vielä totutella. Kummasti tollanen kampaajalla käynti piristää.

Nukkumisesta on ollut puhetta. Inkku ei nukahda itsekseen vaan nutkutetaan syliin ja siitä siirretään sänkyyn. Ollaan kyllä kokeiltu josko sinne sänkyyn jäis, mutta kun ei niin ei. Alan tässä pikku hiljaa tassutteleen ja kokeileen josko sen taidon oppis, mutta mitään kiirettä en vielä pidä. Yönsä mussu nukkuu todella hyvin eli 7-10 tuntia heräämättä. Paitsi nyt on parina yönä herännyt klo. 3 syömään.

Ohos jopas tuo aika menee nopeasti. Mulla on kaupingilla tapaaminen kaverin kanssa (hänellä 2kk vauva) ja myöhästyn jos en kohta ala menneä. Inkeri nukkuu jo vaunuissa parvekkeella joten häntä ei tarvitse enää laittaa.

Mukavaa päivää kaikille Helmiksille.

Birdy

Vierailija
37/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljn onnea, viljaa!!! Kuulosti niin ihanalta nuo teidän juhlat!

Nukahtamisgalluppiin: Meillä Emma nukahtaa iltaisin tissille mun viereen. Nukkuu siinä kunnes mies siirtää hänet omaan sänkyyn tullessaan nukkumaan. Meillä muutenkin tissi on paras nukutuskeino. Tuttia Emma ei ole aikaisemmin huolinut ja olinkin jo luovuttamassa tutin suhteen. Ajattelin viime viikonloppuna vielä kuitenkin tyrkyttää tuttia ja kas, nyt se kelpasi neidille. Ajatteli kai, että paras alkaa nyt tutin syöjäksi, kun äiti on uhannut lopettaa tutin tarjoamisen :) Toivon, että tämä tutin syönti onnistuu myös kotona (ollaan siis nyt mun vanhempien luona)... Onhan se niin paljon helpompaa tökätä vaan tuttia suuhun pienen kitinaän yllättäessä. Emma onkin nyt ollut tissillä huomattavasti harvemmin, kun ei tarvi pitää sitä huvituttina!

Unohdin muut asiat... Minkäs sille voi, kun ajatukset karkaavat päästä...

Vierailija
38/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus että voi perunan syöttäminen lusikalla olla sottaista puuhaa. Kävi ilmi, että Puklu osaa jo näppärästi puhallella joten lähiympäristökin saa osansa perunasoseesta.

Te jotka ette vielä ole aloittaneet kiinteitä -ostakaa meloni, poratkaa siihen lusikanmentävä reikä, ripustakaa kattoon, antakaa vauhtia ja koettakaa osua teelusikalla reikään.

Galluppiin: Silva väsähtää iltapullolle yhdeksän jälkeen, jos ehdin annan vielä tissiä joka viimeistään tainnuttaa tytön petikuntoon. Silva on puolinukuksissa kun vien pinnikseen, osaa jo melko hyvin rauhoittua sinne itsekseen. Joskus saattaa hetkeksi virota, makaa siellä ittekseen ja leikkii hetken hämä-hämä-häkkiä käsillään. Toisinaan pyytää vielä lisää maitoa.

Puklua ei näytä yhtään kiinnostavan kääntymiset mihinkään suuntaan, mutta viime viikolla oppi imemään alahuulta (tarpeellinen taito) ja kähisemään. Lasketaanko niitä?

KL.

Vierailija
39/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taasen!!

Kirjoittelenpa taas, kun sain pojat pitkästä aikaa nukkuun samaan aikaan!! Rebekka tossa touhuilee omiaan jaloissa, joten nyt kun on aikaa, kirjoittelen kuulumisia!!

Oltiin eilen koko poppoo neuvolassa. Sakarilla oli 1v3kk:n ja Juha-Matilla 3kk:n neuvolat. No Sakarin ripuloimiseen ei lääkäri ottanut kantaa, kun mennään maanantaina sen ripuloimisen takia tayssiin! Voikun siihenkin jo pikkuhiljaa löytyisi syy! Tosi ärsyttävää, kun parhaimpina päivinä joudun vaihtaan ainakin kymmeneen kertaan kakkavaipan! Ei siinä sinänsä mitään, mutku yleensä siinä menee vaihtoon koko vaatekerrasto ja poika suihkuun, kun on yltäpäältä kakassa! Ja ei siinäkään mitään, mutta kun joskus ei meinaa saada pojan peppua kuntoon olleskaan!! Kakka kun on niin " raakaa" ,haisee todella voimakkaalle, niin polttaa pojan peppun iahn kirkuvan punaseks!! Onneksi siis päästään vihdosta viimeen sinne tayssiin! Sakarin ripuloiminen on jatkunut siitä asti, kun vaihdettiin korvikkeet lehmänmaitoon... Onkin aikas luikku serkkuunsa verrattuna. (ikäeroa 4kk, Sakari vanhempi) Sakari on nyt 77cm ja 10690g.

Ärsyttää, kun ei ollut oikea lastenneuvolalääkäri paikalla vaan äitiysneuvolan lääkäri... Muuten todella hyvä lääkäri, mut en tiä onko niinkään perehtynyt lapsiin, kun on niin hyvin perehtynyt odottaviin äiteihin... No ei ottanut Juha-Matin pulautteluunkaan minkään näköistä kantaa... Sano vaan että kuukauden päästä painokontrolliin! Juha-Matti kun pulauttelee ihan mahdottomasti. Alko heti, kun imetys loppu ja siirryttiin korvikkeisiin.. No lääkäri totes vaan et kun painoa on tullut hyvin, mitään ei tehdä. Sit jos paino alkaa laskeen, niin sitten tarkempiin tutkimuksiin! Poika kun on sen omaksi harmikseen niin hyväntuulinen ja naurava poika! Lääkäri viä kaikenlisäks näki omin silmin, kuinka Juha-Matti pulauttelee, kun olin juuri sen syöttänyt...

Mäkun oon koittanu ties mitä. Aloittelin tuttelilla, mutta kun ei käyny, vaihdoin nan-maitoon. No kun sekään ei käyny, vaihdoin tuttelin omneon-jauheeseen, mutta sekään ei käy. Siitä Juha-Matti pulauttelee, mutta myös ripuloi!! No kokeilin sitten nan-maidon jauhetta, mutta sama juttu... Keinot rupee käymään vähiin... No näkee sitten kuukauden päästä, kuinka paino kehittyy. Pituudessa tuli pieni notkahdus alaspäin, mutta sekään ei kuulemma ole vaarallista!!

Juha-Matti oli nyt sit 61.2cm, syntymäpituus 49cm ja 6280g, syntymäpaino 3705g.

Niin ja lääkäri kysy, miten pulauttelee muihin lapsiin verrattuna!! Totesin siihen sitten, että Rebekka ei pulautellu olleskaan, Sakari pulautteli oikeen syöksyssä tuttelista, mutta nanni kävi. Sit lääkärikin totes, et on mihin verrata ja pulauttelee eniten, mutta silti mitään ei tehdä, kun kasvu ja kehitys niin hyvää... Huoh!!!

Kysynkin nyt teiltä viisaammilta, kun oon kuullut siitä apteekin maidosta (almiron pepti?), et onko se resiptillä saatavaa vai saako ostaa ihan omin luvin? Paljon maksaa ja onko siitä oikeesti hyötyä?? Mitä eroo tavalliseen korvikkeeseen?

Mutta se siitä kakka-aiheesta ja pulauttelusta...

Nukkumisesta on ollut puhetta. Meillä Juha-Matti menee aika hyvin siinä klo 21 jälkeen nukkuun! Ensin vaipanvaihto ja maitoa pullollinen ja sit selälleen omaan sänkyyn meitin makkariin, tutti suuhun ja ovi kiinni! Yleensä nukahtaa heti, välillä täyty käydä muutamaan kertaan antaan tuttia. Yleensä siinä klo 5jälkeen herää syömään ja nukahtaa uudelleen ja herää kasilta. Sitten kun aloittelen kiinteitä ruokia, niin aion opettaa tosta yhestä aamuyön syötöstä pois. Rebekka ja Sakari rupes heti kaksviikkosesta nukkuun koko yön putkeen 8-10h.

Pyysin sitten eilen lääkäriltä reseptin ehkäisypillereihin. Kirjoitti yasmin-nimisen tabletin. Onko kokemuksia? Mäkun en ole ikinä syönyt mitään pillereitä niin siksi kyselen? Lihottaako? Onko paljon mielialanvaihteluita ym ym.. Mekun mentiin naimisiin niin lapset oli heti tervetulleita! Nyt kun on kolme, ajateltiin pitää muutaman vuoden taukoa. Oli aika vaikea tää viimenen raskaus niin tekee lepo kyllä ihan hyvää!! Tuntuu, et on ollu kokoajan sen jälkeen raskaana, kun naimisiin mentiin!! Mäkun sain aikas rajun keskenmenonkin siinä Rebekan ja Sakarin välissä... Tekee ihan hyvää terveydellekin, että antaa elimistön vähä huilia!!

Jotain muutakin oli vielä mielessä, mutta kun on laho pää, niin ei mahda mitään!!! On pitäny labrassakin käydä jo varmaan kuukausi sit, mutta kun en oo muistanu!!! Mut kait mä lopetan et ei mee turhan jauhamiseks!

sinilila kera lasten

Vierailija
40/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS paljo kaikille onnitteluista! :) Kyllä täällä lillutaan vieläki ihan pilvissä, siitä huolimatta että esikoiselle tuli karsee räkätauti. Mutta senhän saatto arvata että se joltain sen taas saa kun vieraita käy niin paljo. Nyt pidetään peukkuja ettei se tartu Aaroon, viimeksi kun kävi niin, molemmat pojat oli korvatulehduksessa ja Aaro oli vasta kuukauden vanha. Omalääkäri taivasteli jälkitarkastuksessa että miten näin pieniin korviin pitäs muka nähdä...? No,siinä mielessä harmittaa, että ei oltu vielä keretty ottamaan Aarolle vakuutusta ja nyt sitä ei sitten enää saa niin että se korvaisi korvatulehduksetkin. <huokaus>

Aaro kävi tänään 3kk-neuvolassa ja kaikki oli oikein hyvin. Terkkari sai kamalasti ihania hampaattomia hymyjä ja muutenki poika oli oikein yhteistyöhaluinen. Voi äippäkin rentoutua ihan eritavalla kuin tuon esikoisen kanssa. Sillon piti keksiä aina kaikenmaailman strategioita tyyliin tissiä - sisään - tissiä - pituus - tissiä - paino - tissiä - rokotus - kamalasti tissiä - äkkiä ulos - tissiä... ja mitäköhän se terkkari sanoikaan?... joo, nyt siis oli oikein mukava meininki. Aaro on kasvanu tosi hyvin, kävin laittaan mitat kasvupinoon. NÄyttää siltä että voidaan hyvin mennä pelkällä maidolla puoleen vuoteen.

Aaro on oppinut nyt vähän käyttämään käsiään. Se raplaa jumppamaton leluja nyrkki auki, ennen se vaan hipsi niitä nyrkillä. Ja mikä ihaninta, se tunnustelee mun kasvoja käsillä ja puristaa mua kaulasta käsivarsilla. Minä liikutun joskus ihan kyyneliin. Esikoinen oli tosiaan niin äkänen ja hektinen tapaus ettei me tämmösiä pystytty ikinä sen kans tekemään ku se vaan huus ja rimpuili.

Kuka se tuskasteli sen sisarusjutun kanssa? Minnamii: Älä ittees ainakaan syytä. Lapset on erilaisia ja monet varmasti on mustasukkasia ja läpsii. Luulen, että on semmonen läpsimiskausikin, ehkä Veikolle ei oo vielä tullu se. Veikko on vielä niin kamalan pieni itekki että se ei osaa olla vielä mustasukkanen. Ja luulen, että tuo sen " reipas" luonne, siis temperamenttisuus, auttaa sitä sopeutumaan kuitenki loppupeleissä hyvin ku se saa ensin purettua kiukkunsa. Herkemmät tapaukset voi vaatia pitemmän sopeutumisajan.

Meillä kans imuteltiin tiuhaan viime yönä. Yritettiin mennä aikasin nukkumaan kun on ollu näitä valvomisia viimeaikoina, vaan eihän siitä mitään tullu ku esikoinen itki flunssaansa ja kuopus tisutteli. Luulen, että tuolla kuopuksella se on läheisyydenkaipuuta. Se on niin sulonen ku se ottaa mua kaulastaki kiinni, kenenkään muun sylissä se ei viihdy silleen olkapäällä ollenkaan, sunnuntaina se nukahti mun olkapäälle kun talo oli täynnä vieraita. Liikkis. :)

Jaa, aika tehdä jotain yleishyödyllistä... pyykit? tiskit? blaa... jospa tuota meilailis vähä. :)

Tuulista keskiviikkoa!

vilja, aaro ja veikko

ps. rokotuksesta ei tullu aarolle mitään vaivoja, isoveljensä sai aina jonku reaktion ja panadolia monta päivää