Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

\,,/ HELMIhellien alkuviikko (ma-ke) \,,/

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rehellisesti sanottuna uskonut näkeväni sitä päivää, kun Suomi voittaa Euroviisut!

Juu, meillä on tosiaan ryhdytty heräilemään aivan omituisiin aikoihin. Lauantaina toi pukeltaja päätti, että klo 24 on ihan hyvä aika herätä ja syödä. Onneksi olin vielä pystyssä. Sunnuntaina siirryimmekin hieman kiinteämmän sapuskan muotoon ja annoin perunaa ensimmäisen kerran. Aika tyynesti tuo otti vastaan mitä annettiin, mutta ei nyt mitenkään ahnehtinut :). Oli kyllä hyvä ajatus ostaa Oolannin valmista perunasosetta, pussista saa näppärästi kauhaistua vaikka vaan sen pari teelusikallista.

Mut mut, mulla odottaa keittimessä kahvikupillinen, haen pois ->

KL.

Vierailija
2/48 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lordi voittoon!!! Hienoa mainetta ja mammomaa Suomelle.... Vaikka en mikään hevi fani olekaan niin siltä, upea saavutus !!!

No niin siis mä sain taas kylmää vettä niskaan mun täysimetyksesta, kerroin eilen yhdelle ystävälleni täysimettäväni jos vaan pystyn sinne 6 kuukauteen niin tylt oli vastaus -ei vauvat tissillä kasva enää 3kk jälkeen ja mieti itse jos joisit pelkkää maitoa yms.... -ei auttanu mun hieno puolustuspuhe siihenkään... Päätin täsät lähtien olla mainostamatta -vaikka kysyttäisiinkin mun imettämistä.... Juu en ota itseeni vaikka " kanaemoksi" mua kutsutaankin. Itsehän lapseni kasvatan ja niistä " hysteerisesti" huolta pidän !!!!

Fassiloora -sun viime ketjunviestissä oli Helmin heräämisestä, meillähän nukutaan samalla lailla eli huimat yöunet saa jos eka pätkä on 6 h -yleensähän se on sen 4 ja loput sitten mitä sattuu... eli 2 tuntia yleensä. Nyt olen huomannut että kun oskari nukkuu mahallaan ( hyi mua ) niin nukkuu aamulla pidempään ja heräs tänäkin aamuna vasta klo 8 piereskelemään :) mutta syöttövälit ei kyllä oo mitään huikeita ...

voi mua kutustaan

Minkki kera Oskarin 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotain piti kommentoida vielä mutten enää muista -sama pää kesät talvet..

Mun tarviis päästä optikolle -niin huono näkö on etten kohta nää edes ajaa autoa ( huomasin tuossa viikonloppuna ) -on mulla lasit 2 vuotta vanhat mutta ei näköjään riitä enää voimakkuus . Kamlia virheitä tulee kun kirjoittaa , yritä tässä nyt sinnitellä tätä näyttöä kun ei erota edes ä-pilkkuja !

Mein täytyy lähteä kaupunkiin jee, kuvauttaa mun häämekko :) :) ihanaa mie oon ihan tohkeissani !!!

Mutta kaikille ihanaa alkuviikkoa, aurinko paistaa :)

Minkki edelleen

Vierailija
4/48 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollaan remmissä mukana eli Inkeri on terve ja voi hyvin. Neiti oli eilen melkeen koko päivän hereillä ja ottaa nyt sitten kaiken takaisin. Heräsi klo. 6.30 söi ja nukkui taas äsken oli 30min. hereillä ja taas nukkuu. No se sopii minulle sillä hommia on vaikka muille jakaa (ja täällähän olen koneella).

Lordi voitti!!! Katsottiin miehen kanssa euroviisut ja jännättiin kuinka käy. Meillä oli oikeen pullollinen punaviiniä, juustoja ja hedelmiä, herkuteltiin ja rentouduttiin :)

Rentoutumaan pääsen myös ensi viikolla. Lähden miehen kanssa 29. päivä Dusseldorfiin. Hänellä on työmatka ja minä menen mukaan. Olemme 3 yötä. Ensin piti olla kaksi, mutta ollaankin kolme kun se kerran on mahdollista. Tytöt jää kotíin ja heille tulee hoitaja tänne. Tekee varmasti hyvää tuo reissu ja saa voimia pitkäksi aikaa. Aion nauttia museoista ja shoppailusta sekä hyvästä ruoasta. Mies on päivät asiakkaalla joten voin kierrellä ihan rauhassa. En malta odottaa lähtöpäivää =)

Rinkelin hampaat ei ole vieläkään puhjenneet. Nököt näkyy ja tuntuu , mutta läpi ei vielä ole. Nyrkkiä syödään kovasti ja kuola valuu, itkunen ei onneksi ole. Kiinteitä alotellaan varmaan pian, mutta ei perunalla vaan bataatilla ja mangolla. Hyvät on herkut pienestä pitäen :) Rinkeli on alkanut vänkäämään istumaan oikein tosissaan. Ei millään suostu oleen sylissä makuultaan tai edes puoli istuvassa asennossa. Suuttuu oikein tosissaan jos yritämme estellä hänen " istumistaan" . Pieni pallukka vääntäytyy kaikin voimin istumaan ja pitää samalla hassua ähinää, näky on todella suloinen.

Miten teillä esikot suhtautuu nykyään vauvaan? Meillä Alina on niin tyytyväinen ja onnellinen pikkusiskostaan, että oksat pois. Sellaista tunteiden paloa ei joka päivä näekään. Hän halailee ja silittelee, suukottelee, kertoo kuinka paljon rakastaa Inkeriä yms. Haluaa myös koko ajan auttaa hoitamiessa ja iso apu hänestä onkin.

maha kurnii nyt siihen malliin, että mitää saada jotain syötävää, en ole tänään vielä mitään suuhuni laittanutkaan (on unohtunut).

Birdy

Vierailija
5/48 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu kipeinä, vko sitten alkoi Wilmalla nuha ja mulla kurkkukipu. Loppuvkosta neiti alkoi iltasin nukkumaan mennessään huutaan ihan hirveesti,varsinkin kun laittoi makuuasentoon. Käytin sit lääkärissä ja korvatulehdushan meillä oli toisessa korvassa, nyt sit antibioottikuuri. Ja ikää vasta pari pvää vajaa 3kk, harmi. Toivottavasti ei ala kierre.

Onko kellään vinkkejä lääkkeen antoon, sitä kun pitäisi antaa ihan 1,8 ml, mut siitäkin puolet syljetään ulos. Saimme muuten myös puuduttavia korvatippoja, jotka tuntuisi olevan huippu-juttu. Lääkäri sanoi, että niitä ei nykyään saa kuin yliopiston apteekista, koska kansainvälinen lääke- firma on lopettanut valmistamisen. Nimeltään ovat " professorin puuduttava korvatippa" .

Eikä siinä vielä kaikki, koiramme ontui niin pahasti, että käytin senkin lääkärissä, ja silläkin on tassutulehdus 3:ssa tassussa ja 20 pvän antibiootit ja toi pirun kauluri kaulassa, josta se ei yhtään tykkää. Kuvitelkaapa mitkä huudot meillä oli pari iltaa, kun wilma itki korviaan ja Osku ei päässy sängyn alle ja itki sitä. Oli aikas konsertti. Oskukin alkaa kauluriin tottumaan, pääsee jo sängyn alle ja osaa myös syödä ja juoda.

Itsekkin alan pikkuhiljaa paranemaan, kamalan jännittävä viikko kylläkin edessä. Oma isäni (59v) on ollut pitkään jo sairas ja päässyt tosi huonoon kuntoon, ennen kuin lääkärit vasta viime vkolla tajusivat sen. Huomena pääsee isoon sydän leikkaukseen ja riskit on jo todella suuret. Yhtään ei oo varmuutta kestääkö isä sen.

Itse en ole vkoon päässyt häntä kattoon, kun on tämä flunssa, ettei vaan tartu. Nyt pelottaa, jos käy huonosti... (itkettää)

Ja huomenna meillä 3kk neuvola ja se rokotus, mut taitaa siirtyä kuurin vuoksi?

Meillä sairastelusta huolimatta jaksetaan jumppailla, vatsalihakset taitaa neidillä olla kohta paremmat kun äipällä. Yritetään kans tääläkin ängetä väkisi istumaan, ei vauva-asento oo enään kiva.

Terkuin: " sairasta sakkia"

Vierailija
6/48 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollut sellaista elämää nää 2,5 viikkoa - mulla siis mies ollut työreissussa, ja oon ollut " yksinhuoltajana" näille meidän hulluille... Ja tänä aikana siis sairastettu pari flunssaa, allergiaa, nuhakuumetta ja oksennustaudit ja ripulit siihen päälle!

Olin itse niin huonossa kunnossa oksennustaudin aikaan, etten jaksanut päivään edes vauvaa kantaa makuuhuoneesta olohuoneeseen... Huh, onneksi mies tulee ylihuomenna kotiin, pääsis itku jos vielä viikon joutuis olemaan yksin!

Birdy kyseli esikoisen suhtautumisesta. Teillä vaikuttaakin olevan kivasti asiat, meillä 2v8kk esikoinen lyö, potkii ja heittelee vauvaa esineillä päivittäin. Myös suukottelee je hellii ja hoitaa toki (enimmäkseen), mutta monta kertaa päivässä käy vähän " kokeilemassa" että mitäs sille vauvalle saikaan tehdä ja mitä ei. Pyytää kyllä anteeksi ja puhaltaa lyömisen jälkeen, mutta hetkeksikään en voi jättää kuopusta vahtimatta, mitä tahansa voi tapahtua.

Meillä muutenkin on ollut nää viikot ihan hirveää tuon esikoisen uhman vuoksi, täytyis vaan aina muistaa että kuuluu ikään ja elämäntilanteeseen uuden vauvan myötä. Vauvan kans kaikki ihanasti, yhä täysimetyksellä mennään sairasteluista huolimatta, ja kaikki yöt nukutaan (toissayönä ruhtinaalliset 10h putkeen...). Hänestä siis ei voi valittaa - ja ehkä siksi tuon esikoisenkin vielä kestää.

Innolla odottelen sateita, mulla on allergiat pahemmat kuin ikinä... Hyvää alkanutta viikkoa!

Minde ja Aleksis 3kk+muutamia päiviä

Vierailija
7/48 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin lauantaina miehen ja työkavereiden kans risteilyllä. (ollaan samassa työpaikassa.) Janika oli sit ekaa kertaa yökylässä. Mun äidillä oli riittäny tekemistä ku tyttö oli päättäny ettei huolikaan tuttipulloo vaikka oli ihan äidinmaitoo. Loppujen lopuks syöminen hoitui aina puolinukuksissa kun tyttö ei tuntunu tajuavan mitä tapahtuu. Vaikka meillä olikin iskän kans kauhee ikävä pikkusta ni teki kyllä hyvää olla ihan muussa porukassa välillä. Ja laivalla oli hyvä meininki ku ihmiset oli kannustamassa Lordia telkkareiden ääressä käytävillä.

Meillä kans yritetään kovin istumaan. Ja nyt on huomattu et kaikki voi laittaa suuhun. Ote tavaroista on jo vähä varmempi ja juttua riittää. Varsinki ne iloiset kiljahdukset on ihania. Yöt nukutaan edelleen hyvin, 9 tuntia ja yksi syöttö neljältä. Nukkumaan yhdeltätoista ja ylös kahdeksalta. Ei voi valittaa.

Jahas, nyt kuului vaativampi tuhahdus olkkarista. Täytyypi mennä...

Nii ja Birdy, kiva kuulla et kaikki on taas hyvin! =)

Jansku

Vierailija
8/48 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuh, meil päin on menny vain yöt pahemmiksi..en tiiä sit oisko se nyt ne hampaat mitkä siellä tekee tytöstä levottoman. Viime yönä tissillä 5kertaa ja sit neljä muuta kertaa jolloin piti tutin kans rauhotella..

meikäläisellä meinaa nyt sitte olla vähän pää sekaisin!

Ostin puuvilla-trikoota josta ompelen kantoliinan... Linnea ei siis suostu enää siihen kantoreppuun...tai sitten en osaa sitä laittaa siihen oikein..

Kokeilin jo tänään sitä kankaan riepua( en muista sidontaa) mutta se tuntu heti jotenkin niiiin hyvältä, ja Linneaki vaan naureskeli ja pärräsi liinassa! Meillä on niin ongelmallista tuo kun Linnea ei ala hereillä ollessaan ollenkaan vaunuissa olemaan ja nukahtaa siihen vain silloin kun on todella väsynyt...joten liikkumiset on kyllä ollu hankalia!

Juu, viikonloppuna kävin myyrmäen kirppiksella tekemässä löytöjä..Linnealla leikki kehää, ja sitteriä. Molemmista suuri apu..parhaillaan Linnea jaksoi olla leikkimässä ja hiplaamasa niitä leluja 50min!! ja Kokoajan tuli innokkaita kiljaisuja! :D

Vellien aloittaminen tökkii!

Jotenkin se on kai ' liian paksua' meidän neidille...pitää oikein kunnolla laimentaa maidolla että kelpaa...kokoajan vähennän vellistä maidon määrää..että eiköhän se tästä kohta ala kelpaamaan! Tällä hetkellä ei ainakaan mitään eroa ole havaittu yö unissa! Jos ei tässä reilun viikon aikana ala näkymään mitään muutosta, lopetan koko velli kokeilun ja palaan samaan vanhaan täys imetys malliin.

Juu, meillä taitaa taas mennä se tapaaminen ohi..Miehellä alkaa kesälöma, joten ollaan tod.näk reissun päällä. Ja risteilyllekkin ollaan menossa reilun viikon päästä! :)))

niin vielä sen verran tuosta liinailusta... että mulla on siis sellainen rintareppukin, mutta en todellakaan jaksa kantaa sillä kun puoli tuntia kun jo tulee selkä ja hartiat kipeiksi...

Ja mulle saa nyt antaa niitä kivoja liinailu vinkkejä. eli mikä sidonta on sinusta paras? helpoin? Mitä vaatteita lapselle liinaan? Kuinka kauan kannat liinassa kerralla? Missä sidonnassa lapsella on kasvot eteenpäin?

Kävin jo vähän kurkkailemassa kantoliinakanavan sivuja...

ja nyt siis menen sinne jatkanmaa!

liinailusta innostunut Miisa ja yöunille mennyt Linnea

Vierailija
9/48 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein äsken taas sen mokan, että kirjotin v...n pitkän viestin ja unohdin kopsata sen ennen kun lähetin ja tieteski se katos bittiavaruuteen. V...aa, ku ei jaksa kirjotella uudestaan.

ehkä joskus...

laitetaan nyt jotain

eli mizdille kantoliinasta. Meillä käytetään kietasuristikakkosta, muita ei välttämättä tarvii opetellakaan, siinä voi kuljettaa nyös kasvot eteenpäin, löytyy kantoliinakanavan sidontaohjeista Buddhan nimellä. Lämpötilan mukaan valitaan vaatteet ulkona liinaillessa, vähän vähemmän kuin muuten olisi. Meillä liinaillaan 5 min -5 tuntia kerrallaan, joskus vaan että saan ruoan tehtyä loppuun ja joskus siinä nukutaankin. Kunhan tuulet loppuu lähdetään käveleen järven ympäri liinaillen, matkaa tulee noin 3,5 km.

Kiva kun Inkeri on parantunut ja jo kotona. Muutenkinhan Birdyllä menee hyvin, kun on hauska reissu tiedossa. Nauti matkasta.

Maruzellalle zemppiä vauvan, koiran ja isän sairasteluissa.Peukut on pystyssä leikkausta varten.

Pitää muistaa ostaa myös tota oolannin muusia. Muusasin itse perunaa ja laitoin siihen nania, mutta en oo kerenny antaa maistiaisia, kun aina kun oon meinannut, niin pikkusella onkin ollut jo niin hirvee nälkä, että turha yrittääkään muuta kun työntää pullo suuhun. Saipahan kissat vaihtelua purkkiruokaansa.

Banaania annoin jo viime viikolla muutamana päivänä pikkasen ja tänään annoin persikkaa, joka olikin huippuhyvää. Pikkunen halus vaan lisää ja lisää ja ois syöny varmaan koko purkillisen jos oisin antanut. Velliäkin meillä on syöty viikon verran iltaisin, kun ajatuksena oli että jospa poju jättäis sen 4.30/5.00 syöntinsä väliin ja heräis vasta vaikka kuudelta syömään, muttei ollut mitään vaikutusta, joten sama vaikka antais vaan maitoa, kun samat energiamäärätkin niissä on.

Tällä viikolla aattelin aloittaa myös perunaporkkanasoseen, porkkanoita muistinkin jo ostaa lisää.

Meilläkin kannustettiin Lordia ja pikkunen oikeen heräs mun " JES" huutoihin, onneks nukahti kyllä pienellä hyssyttelyllä uudelleen.

loppu jääköön bittiavaruuteen

paitsi että Miro sai perjantaina rokotuksen, josta lauantaiaamuun mennessä oli noussut kauhea nokkosihottuma. Koko selkä ja maha hirveen näköset. Terkkari teki siitä jo kirjallisen ilmoituksen eteenpäin. Saas nähdä miten seuraavan rokotuksen käy. Ktl:n sivuilla lukee ainaski et pitäs käydä tollasen ilmetessä ennen seuraavaa rokotusta sairaalan polilla allergiatesteissä rokoteaineelle.

niisku ja miro 3 kk+1 vko

Vierailija
10/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eilinen auringonpaiste on kadonnut ja tilalla kaatosade. Me käytiin eilen kahdesti reppuilemassa. Eli Simppu rintareppuun naama eteenpäin ja koiran kanssa sellainen 20min kävely. Hienosti meni ja jätkä katselee ihmeissäään maisemia. Oltiin myös sunnuntaina kaupungilla liikkeellä Simppu repussa. Se kun ei nykyään oikein nuku päikkäreitä niin ei sitten hereillä ollessaan viihdy vaunuissa. Mietin, että koskakohan voi vaihtaa yhdistelmävaunujen kopan siihen istuimeen???

Tänä aamuna laitettiin kierukka. Ei tuntunut missään. Rehellisesti sanottuna jännitin etukäteen, että sattuuko kun kaverit ovat kertoneet kauhutarinoita, mutta koko projekti sujui yhdessä hujauksessa ja nyt on ehkäisyhuolet ohi 5 vuodeksi! No, tuskin ihan niin kauaa menee toisen lapsen hankintaan, mutta sanotaan että 2-3 vuotta ainaskin. Parasta tietty oli kun lääkäri sanoi, että kun olen näin hyvissä ajoin liikkeellä eli ennen kuin menkat on ehtineet alkaa niin tod.näk. ei ala lainkaan -aaah, luksusta!

Simppu on alkanut puklailemaan ihan kauheasti. Onko kellään samaa? Puklaukset oli jo vähentyneet aika lailla, mutta nyt noin viikon ajan on puklannut mun mielestä tosi paljon. Syödyt annokset on tosin kasvaneet, joten voisiko olla vaan ylisyöntiä? Että porsastelee niin, ettei pikku-masuun enää mahdu ja sittenkin vielä vähän lisää... ja tuloksena karmeat puklut ja äidin+omat vaatteet vaihtoon.

PK-seudun treffit siis Träskandan puistossa jos Kaivariin oli tulossa ainoastaan Fassiloora pariksi tunniksi. Laitatko Nemma ohjeita, että missä se puisto olikaan ja miten sinne pääsee niin kaikki innokkaat piknik-mammat löytää perille? Päivä siis MA 29.5!!!

Jaahas, nyt siellä huudellaan... täytyy mennä.

Terveisin, Oodi ja Simppu-mies 3,5kk

Vierailija
11/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinpä voikin hyvällä syyllä istua sisällä koko päivän... Olin kyllä ajatellut, että lätisin kokeilemaan kantoliinaa ulos, mutta täytyy kai yrittää joskus toiste. Oon Emman kanssa mun vanhempien luona tämän viikon. Otetaan ihan rennosti! Ja mummu ja pappa ovat kilvan hoitamassa Emmaa!

Noiden kiinteiden aloittelukin näyttää lähteneen jo osalla hyvin käyntiin. Mullakin on välillä käynyt mielesä, että pitäiskö kokeilla (jos vaikka yöt paranisivat...) Mutta toisaalta haluan täysimettää vielä jonkin aikaa. Vaikka sinne puolivuotiaaksi, jos kaikki hyvin menee. Nyt taas pari yötä on mennytkin ihan mukavasti (tosin äiti ja sisko ovat valvoneet Emman kanssa, joten yöt ovat siis mun kannalta menneet hyvin). Pari hyvin nukuttua yötä auttaa kyllä kummasti jaksamaan. Alkuyön Emma nukkuukin ihan hyvin, mutta aamuyöstä alkaa sellainen ähinä ja kitinä, etten pysty nukkumaan. Pari viikkoa jo aamuyöt ovat menneet valvoessa, mutta toivottavasti tämä vaihe menee pian ohi.

Emma on oikein aurinkoinen ja juttua riittää, itkut ovat vähentyneet roimasti. On jo muutaman kerran onnistunut kääntymään selältä vatsalle. Yritys on kyllä koko ajan kova ja vauhtia riittää.

Vierailija
12/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida kun ajattelin itsekkin laittaa kierukan ja sainkin reseptin siihen, niin lekuri totes että tule laittamaan kierukka kun menkat ovat lopuillaan.. Ja sullako ei edes tarvinnu olla menkkoja?? Hassua kyllä miten ohjeistus vaihtelee vai voiko kyseessä olla joku eri kierukka malli???

Nyt tosin olen miettinyt että en kierukkaa edes laita (ainakaan vielä)kun yleisinä haittoina on alkuun pitäkestoinen tiputteluvuoto. Jota en ainakaan kesällä jaksa :/ Täytyy vaikka sitten talvemmalla laitattaa kierukka.. Jos uskaltaa... Kaveri kans just laitto kierukan ja sano että sattu niin saatanasti ja mieliala on ihan down ja tiputteluvuotoa on ollu kokoajan.. Vaikka ittellä ei mitään noista välttämättä tuliskaan niin taidan silti siis odottaa talveen jos sillonkaan sitten otan..

Mitä ehkäisymuotoja muilla mielessä??

Kierukasta olen kuullu myös että paino olis noussu aika paljon mutta se painonnousu taitaa liittyä lähes jokaiseen ehkäsymuotoon?? Ennen Minttua mulla oli laastarit käytössä ja ne oli ihan jees. Tosin kaverin apteekkarisisko oli kauhistunu kun oli kuullu että käytän niitä.. Syytä en nyt muista miks...Jotain veritulppa riskiä vissiin enempi...

No tänään Mintun 3kk neuvola niin taidan samalla pyytää joko laastari tahi pilleri reseptin...

Larvanto ja likat

Larvanto

Vierailija
13/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei vaan kaikille ja sateista tiistaita!

Sadekin on joskus ihan mukava juttu, sitä on kiva katsella sisältä ja kasvit kasvaa oikein huminalla. Aarokin nukkuu tosi tyytyväisenä terassin katoksen alla kun on lämmintä villaa päällä ja kostea ilma hengittää.

Meillä meni juhlat oikein mukavasti. Aaro sai virallisesti nimensä ja Aaron äiti ja isi toisensa :) Oli ihanat juhlat joista jäi mukavia muistoja. Veikon kummisetä lauloi Maaritin, siis alkujaan Carole Kingin " Lainaa vain" ja minä pillitin. Isin kummityttö siskonsa kanssa (6 ja 4 v.) lauloivat kans siitä miten lapsuus on ohimenevää ja sen saa vain kerran ja minä pillitin. Vihkimisen jälkeen sain mieheltä ihania kehuja kaikkien kuullen siitä miten hän ihailee sitä että jaksan täällä kotona näitten kahden duracellin kanssa ja minä pillitin. :) Ihana mies, ei voi muuta sanoa. Ylipäätään juhlat kotona oli meille tosi positiivinen kokemus. Tunnelma oli lämmin ja kotoinen ja rento, vaikka vähän jännitettiin etukäteen että miten mahdutaan. Meillä oli ihan hulvattomat jatkotkin kun jorattiin olkkarissa tätien ja sisarusten kanssa aamuyön tunneille. Pojat vaan nukku huoneissaan onnellisen tietämättöminä näistä jorausbileistä. Sunnuntainakin kävi sitten vieraita ja vielä eilenkin juotiin naapureiden kanssa maljoja. Saapa nähdä miten kauan tässä saa vielä juhlia... Me ei kerrottu vihkimisestä mitään muille kuin sukulaisille kun ei haluttu lahjoja eikä haluttu tehdä siitä numeroa, minä kun olen ollut jo kerran naimisissa ja sillon oli isot häät. Nyt sitten kun kaverit saa vähitellen jälkikäteen tietää, haluaa kaikki vuorollaan nostella maljoja.

Liinailusta joku kysyi.... Midzi... Meillä käytetään kans kietaisuristi II -sidontaa. Meillä Aaro jaksaa olla max 2 tuntia kerrallaan liinassa ja nukkuu aina sen ajan. Aaro ei kamalasti jaksa vielä kannatella päätä ja se rajottaa. Tuen sen pään aina toisen olkaimen alle. Buddhaa en ole vielä käyttänyt. tuo sidonta ei ole kyllä helpoin, mutta sen voi jättää päällä koko päiväksi ja ottaa välillä vaan lapsen pois. Aaro on nykyään liinassa ihan sisävaatteilla, ohuilla sellaisilla. Kuumina päivinä se on ollu pelkässä vaipassa. Tutin se tahtoo sinne aina, tai sitten syö nyrkkiään. Vastasyntyneenä se nukahti aina heti liinaan, nyt vaatii vähän pitemmän ajan ja liikettä ja hyssyttelyä, taputtelua pyllylle.

Ja sisarussuhteista oli puhetta. Meillä menee tällä hetkellä tosi kivasti. Alkuun Veikko oli pihalla ja ihmeissään, kiukutteli kovasti meille vanhemmille, mutta nyt se on jo tottunu siihen ettei oo ainut. Se on saanu nyt kamalasti huomiotakin kun on näitten juhlien takia lampannu koko ajan hirveesti vieraita. Se on niin pieni vielä itekki 1v8kk ettei edes osaa sitä mustasukkaisuutta kohdistaa Aaroon, vaan sillon ku kiukuttelee, kohdistaa sen minuun ja isäänsä. Kovasti nuo pojat toisistaan tykkää ja seuraavat toistensa touhuja. Veikko tahtois aina kovasti pusia ja halia Aaroa, mutta sillä on niin kovat otteet että siinä pitää olla sitten tikkana kontrolloimassa sitä toimintaa vieressä. Imettäessä on pakko pistää joku lastenohjelma pyörimään, muuten se tahtoo niin innokkaasti osallistua " paapimiseen" ettei Aaro pysty keskittyyn syömiseen ollenkaan. Veikkoahan on kovasti manipuloitu tuon pikkuveljen syntymisen aikaan ja sitä ennen tyyliin, " ei kaikilla pikkupojilla vaan ookaan näin ihanaa pikkuveljeä" , " siitä tulee sulle sitten mukava leikkikaveri" , " vauvaa on ihana pusia ja halia" jne.

Huomenna ois 3 kk neuvola ja helatorstaina Aaro tuleekin sen 3kk.

... äh, nyt se itkee, pitää mennä...

Mukavaa sadeviikkoa!

vilja, aaro ja veikko

Vierailija
14/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljaa, voi kun ihanaa, onneksi olkoon teille kaikille :).

Birdy, hyvä että Inksu on kunnossa ja hauskaa matkaa!

Oodi, meillä täällä on Silva ruvennut uudestaan pulauttelemaan. Tai sanotaan että se pulauttelu hävisi lähes kokonaan, mutta on lisääntynyt lähiaikoina. Kaaripukluja ei sentään ole enää tullut, toivottavasti ei tulekaan. Mä olen lähes joka päivä laittanut syödyn korvikemäärän muistiin ja määrät on toki kasvaneet. Parhaimpina päivinä korviketta menee yli litra ja siihen tissittelyt päälle -tissimaitoa tuskin paljon enää tulee.

Peruna on tosiaan meillä uponnut melko hyvin, eilen tosin yökkäsi pari kertaa kun inhottava äiti oli jättänyt pari prinsessakokkaretta sekaan :P. En usko että on perunan ansiota, mutta viime yönä sain nukkua yhtämittaa klo 5.30 asti ja ylös noustiin yhdeksältä. Ihanan virkeä olo! Emmako se kirjoitti ettei kuitenkaan vielä aloita kiinteitä? Ei mun mielestäkään kannata aloittaa, jos hyvin menee täysimetyksellä. Olisin itsekin mielellään täysimettänyt puoleen vuoteen, jos se olisi ollut mahdollista. Tosin mun mielipide on aina ollut se, että " ihan sama" saako lapsi tissimaitoa tai korviketta, tärkeintä että on tyytyväinen eikä nälkäänsä tartte huutaa.

Voi vitsi, torstaina pääsen leffaan, lähdetään katsomaan MI III! Edellisen kerran käynyt herra ties koska. Silva menee hoitoon mummolaan. Olisin tuon MI:n voinut jättää DVD:llekin, mutta toki menen kun tarjoutuu tilaisuus. Seuraava leffa onkin X-men, ja silloin saa iskä jäädä kotiin.

Viikonloppuna lähdetään taas Vierumäelle ja tällä kertaa EN pelaa tennistä rikkinäisellä mailalla. Viimeksi tuli ranne niin perhanan kipiäksi. Kattoo nyt mitä siellä tällä kertaa keksisi.

KL ja Silva, 16 vkoa.

Vierailija
15/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sataa...

Viljaa: Onnea paljon koko perheelle :)

Eilen oltiin vaunuilemassa erään toisen äidin kanssa kaupungilla. Kyllä oli mukava päivä, käytiin jätskillä ja sitten kirjastossa syöttämässä muksut. Oltiin melkein 3h reissussa.

Eetu sitten taas nukkui yönsä huonosti...viime yönä heräsi 1.30 syömään, 4:ltä itki, annoin tutin ja nukkui 7:ään asti, jolloin taas söi ja nukkui sitten 9:ään...no, onneks sai itsekin nukkua suht hyvin. Ajattelin sitten aloitella kiinteitä kun nuo yöunet on alkaneet noin häiriytyä. Ajattelin aloittaa marjasoseella ja sitten peruna-porkkanasosetta vaikka parin viikon kuluttua. Hampaita ei näyttäs olevan tulossa, eli heräily johtuu jostakin muusta...

Miten te muut olette soseet aloittaneet? Paljonko kerrallaan ja monestikko päivässä??? Oon ihan vihreä näissä hommissa joten apu otetaan ilolla vastaan! Annoin Eetulle ehkä puoli teelusikallista marjasosetta pikkuerissä ja ilmeet oli kyllä hyvät :) Suurinpiirtein, että äiti mitä ihmettä sä mun suuhun laitat :) Poikahan tulee 1.6. 4kk joten ajattelin nyt sitten aloitella, neuvolassa jo viimeksi puhuin, että poika juo maitoa niin paljon, että aloitan kiinteät heti kun vain saa.

Meidän uusi terkkari on kyllä ihan ihmeellinen...edellinen jäi eläkkeelle ja oli aivan ihana, jaksoi kuunnella ja skarpata, mutta tällä on kokoajan kiire ja sama mitä sanot niin se menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...ärsyttävää...puhuttiin tän toisenkin äidin kanssa tästä uudesta tyypistä ja mielipiteet olivat samat...varsinkin kun meillä molemmilla on esikoinen kyseessä ja muutenkin olis kysyttävää, niin ei siltä paljoa viitsi sitten kysellä...Mutta onneksi te olette täällä!!!!! Ennemmin luotan teidän sanaan kuin siihen terkkariin...

Jees, tänne ei ihmeempiä, ens vkolla taas neuvola ja sitten olis uudet mitat taas!

Sasuliini ja Eetu, kohta 4kk

Vierailija
16/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sasuliini, mulla on kaavana se, että aloitin perunalla, koska se on meikäläistä perusruokaa ja maultaan neutraali. Varmasti esim. makea bataatti uppoaa paremmin, mutta mun mielestä perunaan on syytä tottua jo pienestä :). Ruoka-aineita tuon mukaan yhden kerrallaan ja niin, että samaa syödään viikko ennen kuin lisään uuden maun. Eli tämä viikko mennään perunalla, ensi viikolla perunaa ja uutena porkkanaa. Tämä siksikin, että meillä on suvussa taipumusta allergiaan, joten viikossa saa jo luultavasti selville sopiiko uusi ruoka-aine vai ei. Katsotaan nyt miten käy.

Jossain ohjeistettiin, että pitäisi aloittaa hissun kissun yhdellä teelusikallisella, sitten seuraavana päivänä kaksi jne... Höpsis, mä annan sitä sapuskaa kerralla useamman lusikallisen jos vaan menee (rajansa toki tälläkin, ettei nyt puolta desiä tuupata..). Allergioiden tai vatsavaivojen kannalta lienee se ja sama antaako yhden vai viisi lusikallista.

Tämmöistä täällä.

KL.

Vierailija
17/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukasta siis... mun yhdelle kaverille (synnytti tammikuussa) oli neuvolalääkäri sanonut, että ei saa laittaa kierukkaa, ennen kuin on kahdet menkat ollu. Ja mulle siis sanottiin, että tervetuloa heti kun synnytyksestä on se 12vkoa mennyt. Että todella ristiin menee nää ohjeet.

Tämän vuoksi kysyin asiaa lääkäriltä ennen kuin se sen kierukan törkkäs paikoilleen ja hän sanoi, että tuo kuukautisten alun odottaminen on " vanha ohje" , jota ei sii enää noudateta. Kuukautisten alku raskauden jälkeen ei liity mitenkään siihen, voiko hormonikierukan laittaa vai ei. Sanoi myös, että Turussa laitetaan kierukka naisen halutessa jo jälkitarkastuksen yhteydessä eli 6-8vkoa synnytyksestä ja sitä hän piti liian aikaisena, koska kohtu voi olla vielä liian pehmeä? Mitä lie tarkoittaa. Täällä Vantaalla siis byrokraattinen raja on 12vkoa synnytyksestä -oli menkat alkaneet tai ei.

Mulla on siis Mirena hormonikierukka. Itseäni ei haittaa, jos nyt alkuun tulee joku 10päivän tiputtelujakso, koska sitten on erittäin todennäköistä että mitään vuotoja/tiputteluja ei enää tule. Lääkäri sanoi tosiaan, että kun tulee asennuttamaan näin, ettei menkat ole vielä alkaneet niin on erittäin todennäköistä, ettei ne ala lainkaan... ja sitähän mä toivon!

Huh, tulipa kierukkaselostusta...

ONNEA VILJAA!!!

Vierailija
18/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia onnitteluista!

Meillä mennään kiinteitä niinku Kaalilaatikollakin.

Vierailija
19/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille !!

Viljaa -Onnea Onnea Onnea vaan :) Meidän ystävät teki kanssa viime viikonloppuna saman yllärin, kukaan ei tiennyt että ristiäisten yhteydessä menivät naimisiin !! Ihanaa...

Meillehän tulee ns. ulkoilmahäät elokuussa, ei mennä kirkossa naimisiin vaan ulkona sillee kai romanttisesti .

Kiinteistä - meillä toimi esikoiselta nämä tosi hyvin, eikä ole allergioita ja syö kaikkea mitä eteen laitetaan. Eli 3kk aloitin. Eka viikolla annoin perunaa maitoon sekoitettuna -puolikas teelusikallinen eka päivän , toka päivän kokonainen jne... Seuraavalla viikolla annoin samassa suhteessa perunaan sekoitettuna porkkanaa jne. seur. viikko kesäkurpitsaa jne. -Aina yksi ruoka-aine per viikko . Hedelmä soseita annoin vasta 3 viikkoa ekan kiinteän maistelun aloittamisesta ja muistaakseni oli mustikka ja persikka ja banaani mitä ekana mutustektiin ja ihan piltti purkeista... Omenaa mansikkaa yms en antanu ekana 6kk aikana ollenkaan. Kaikki tietty ei käy kaikille mutta meinasin sitten kun Oskulle aloitan jatkaa samaa linjaa...

Lihat keitin ja möössäsin samoin kanan -ja hyvää oli ilman rakeita. maitoa piti laittaa reilusti mukaan niin maistui :)

Toivottavasti ei tullu ihan sekava sepostus mutta kuitenki.

Meidän oskari nukkuu ilman kipristelyjä mahallaan oikein hyvin nykyään yönsä. Eli niistä aamuyön ähinöistä tuli loppu kun rupesin nukuttaa mahallaan. Joo eihän sitä suositella mutta meillä auttaa ja osaa tuo poika päänsä hyvin kääntää sivuun ettei tukehdu !! Eli 2 kertaa syödään ja herätään 7-8 aikaan :) ja aamulla piereksitään ja hymyillään niin vallan ihanasti että ei sitä muista olevansa edes väsynyt ;) Ja muutenkin illat on rauhottunu -ei huutoja, ei masukipuja eikä jatkuvaa tissillä oloa -iso poika tullut jo ;)

Siitä tulikin mieleen , Gallupia :::: Kuinka te nukutatte vauvanne ? ? illalla lähinnä ?? Selälleen , kylelleen, masulleen ? Omaan sänkyyn, viereen vai ??

Meidän Oskari nukkuu siis omaan sänkyyn masulleen , tutti suuhun ja uniriepu kainaloon :) -Tietysti tankkaa sohvalla ensin läheisyyttä tissi suussa puli tuntia :)

Tyttö huutelee jotain askarteluhommia joten hei

Minkki ja Oskari 3kk+

Vierailija
20/48 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli kyllä ihanan aurinkoinen keli, mutta eipä tuota sadetta ole vähään aikaan tullutkaan, joten sinänsä ei kamalasti ketuta tämä ilma.

Onnea viljaa! Kuulosti aivan ihanalle noi teidän juhlat.

Olipa helpottavaa kuulla Birdy, että teillä on taas kaikki ok.

Sit galluppiin. Meillä tyttö nukutetaan omaan pinnikseen. Yritän aina pönkätä sen tyynyllä toiselle kyljelleen (jota vaihtelen), mutta selälleen se yleensä siitä itsensä vänkää. Tutti tarttee tosi usein olla suussa ja sit meillä on semmoinen pieni lehmä-pehmolelu naaman vieressä " tuttisiepparina" (ts. estämässä sitä, ettei se tutti ihan heti putoa suusta).

Kiinteistä: Meillä on nyt vähän maisteltu luumua, kun Vimpula on alkanut pitämään sellaista ihmeellistä ähisevää älämölöä. Vimpulahan jutellessaan aika usein huutelee ja nyt sit tähän huuteluun on tullut sellainen ängertävä vivahde. Tosin kakka on edelleen sellaista salvamaista ja eilen sellainen tulikin ihan sujuvan oloisesti eli periaatteessa ei vaikuttaisi sille, että sillä olisi kakkaamisen suhteen ongelmia... Silti tuo ängertävä ääntely vähän mietityttää.

Nyt tulevana viikonloppuna aloitamme varsinaisesti kiinteät ja perunalla aloitetaan ja sit viikon päästä otetaan porkkana mukaan kuvioihin. Hedelmäsoseita meinasin (tuota luumua lukuunottamatta) pantata tonne puolen vuoden tienoille saakka. Eipähän sit rupea makeat hedelmät maistumaan perunaa paremmin ainakaan ihan heti.

Huomasin, että aika monilla on yöt nyt rikkonaisempia kuin ennen. Näin myös meillä. Enää ei puhettakaan siitä, että yksi syöttö yössä riittäisi. Nyt tarvitaan kaksi tai kolme tankkausta.

Ai niin. Vilma vierastaa. Anopin mielestä tämä johtuu siitä, että olemme liian paljon kotona. Totta on, että olemme usein päivät Vilman kanssa kotona kahdestaan ja illalla siis tietty isi liittyy joukkoomme. Aika usein olemme kuitenkin päivisin pihalla naapureiden kanssa juttelemassa tai jopa ihan kaffella. Eli kyllä tää nyt sentään vähän muitakin näkee kuin minut... Jossain lehdessä luki, että lapsi rupeaa vierastamaan sitten, kun se on kiinnittynyt perheeseensä. Kuulostaa niin hienolle, että taidan olla sitä mieltä, että tästä meillä on kyse eikä liiasta omien nurkkien katselusta. ;)