Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerjäläiset tunkevat jo ravintoloihin sisälle pummimaan

Vierailija
26.04.2019 |

Olin tänään lounaalla sushipaikassa. Lueskelin uutisia kännykälläni, kun yhtäkkiä vierestäni kuuluu "Excuse me". Käännyin ja siinä oli mies kerjäämässä lapun ja pahvimukin kanssa. Ehdin ainoastaan lukea pitkän nyyhkytekstin alusta sanan "Hello" ja tajusin heti, mistä on kysymys. Tiuskaisin äkäisesti "No" katsomatta häntä edes silmiin.

Vituttaa, kun multa tullaan melkeinpä joka päivä pummimaan rahaa ja tupakkaa. Oon siis Helsingin keskustassa töissä, ja aina matkalla bussipysäkille tulee vähintään yksi kerjäämään jotain. Tupakkatauoilla töissä tulee aina joku pyytämään tupakkaa, melkein joka päivä. Viimeksi tänään.

Mun mielestä on kuitenkin röyhkeyden huippu tunkea ravintolaan sisään ja käydä häiritsemässä ruokailevia ihmisiä. Tarjoilijakaan ei tehnyt mitään. Itse olen tehnyt tarjoilijan hommia ja kävin aina samantien häätämässä kerjäläiset pois, jos sellaisen tilanteen huomasin.

Kadulla voitte kerjätä niin paljon kuin haluatte, mutta pysykää nyt jumalauta poissa ravintoloiden terasseilta ja sisätiloista.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kieltää myös puhelinliittyjämyyjät ym. kauppojen sisältä. Ensin kauppareissulla joku kerjää matkan varrella, seuraava kauppaa lehteä ja vihdoin kauppaan päästyä hyökkää kimppuun joku kyselemään mikä liittymä mulla on. Huonolla tuurilla paluumatkalla saan kimppuuni vielä sähkömyyjän ja sitten taas se lehden myyjä ja kerjääjä ennen kotiin pääsyä.

Mielestäni EU:n pitäisi puuttua rankalla kädellä Romanian romanien aseman parantamiseen. Ei olisi pitänyt hyväksyä Romaniaa EU:n jäsenmaaksi ennen, kun saavat vähemmistönsä tilanteen inhimilliseksi. Siitähän tämä kerjäläisinvaasio johtuu. Jos näillä ihmisillä olisi työtä ja kunnon asunnot kotimaassaan, eivät vaeltelisi pitkin Eurooppaa kerjäämässä erossa perheistään. Inhottava bisnes, kukaan ei tee tuota hommaa, jos on joku parempi vaihtoehto tarjolla. Joskus olen ostanut Iso Numeron. Ihan kiinnostavaa sisältöä.

Koulu on ilmaista Romaniassa. Siellä voi mennä kuka vaan kouluun jos kiinnostaa. On niillä asunnot ja omat talot, asuvat tsigane kylissä tai slummeissa. Ei 3% vähemmistö sanele sääntöjä. Ratkaisu ongelmaan on perustaa näille tsiganeille oma maa johon heidät kaikki siirretään. Siellä ei kukaan alista heitä parkoja. Saavat siellä keskenään harrastaa vippakonsteilua ja kusetuksiaan.

Sinne voisi lähettää siirtolaisina myös nämä meidän omat romanit, jotka eivät millään tahdo integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan. Siellä voisivat sitten elellä keskenään kuin pellossa.

Vierailija
42/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kieltää myös puhelinliittyjämyyjät ym. kauppojen sisältä. Ensin kauppareissulla joku kerjää matkan varrella, seuraava kauppaa lehteä ja vihdoin kauppaan päästyä hyökkää kimppuun joku kyselemään mikä liittymä mulla on. Huonolla tuurilla paluumatkalla saan kimppuuni vielä sähkömyyjän ja sitten taas se lehden myyjä ja kerjääjä ennen kotiin pääsyä.

Mielestäni EU:n pitäisi puuttua rankalla kädellä Romanian romanien aseman parantamiseen. Ei olisi pitänyt hyväksyä Romaniaa EU:n jäsenmaaksi ennen, kun saavat vähemmistönsä tilanteen inhimilliseksi. Siitähän tämä kerjäläisinvaasio johtuu. Jos näillä ihmisillä olisi työtä ja kunnon asunnot kotimaassaan, eivät vaeltelisi pitkin Eurooppaa kerjäämässä erossa perheistään. Inhottava bisnes, kukaan ei tee tuota hommaa, jos on joku parempi vaihtoehto tarjolla. Joskus olen ostanut Iso Numeron. Ihan kiinnostavaa sisältöä.

Koulu on ilmaista Romaniassa. Siellä voi mennä kuka vaan kouluun jos kiinnostaa. On niillä asunnot ja omat talot, asuvat tsigane kylissä tai slummeissa. Ei 3% vähemmistö sanele sääntöjä. Ratkaisu ongelmaan on perustaa näille tsiganeille oma maa johon heidät kaikki siirretään. Siellä ei kukaan alista heitä parkoja. Saavat siellä keskenään harrastaa vippakonsteilua ja kusetuksiaan.

Sinne voisi lähettää siirtolaisina myös nämä meidän omat romanit, jotka eivät millään tahdo integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan. Siellä voisivat sitten elellä keskenään kuin pellossa.

Kyllä mahdollisesti. Tuon maapalan voisi lohkaista puoliksi Romanian ja puoliksi Unkarin maaperältä. Unkari varmasti myös olisi kiinnostunut tällaisesta järjestelystä ja Slovakia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on muuttumassa Espanjaksi, täysin sama meno missään ei saa keskustassa kulkea rauhassa ilman rahankerjuuta. Tukholman metrossa kerjäläiset yrittää "myydä" lehtiä ja puulusikoita. Helsingin kerjäläiset kuulostaa puhuvan romaniaa ja venäjää, ilmeisesti tulleet jostain Pietarin suunnalta junilla+autoilla

Vierailija
44/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi Persujen aika näyttää, että onko heistä johonkin.

Vierailija
45/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivasti levittävät myös luteita, Oodi on niitä täynnä, samoin metrot, junat ym.

Totta, aina kun syöksyvät kerjäämään alkaa jalkojen kutina samantien ja vaatteet pestävä uudestaan. Kiva asioida myös samoissa ruokakaupoissa kuin nämä kaupungin sankarit. Näin myös kun jotkut suomalaiset säälii ja käyvät ostamassa näille ruokakassillisen ruokaa. Toivottavasti säälijät huolehtivat yhtä hyvin myös omista isovanhemmistaan ja muista sukulaisistaan? ja näille kerjäläisille lienee kyllä olevan diakonissalaitos, mamuvirasto, sosiaalitoimisto ja muita palveluita jotka antavat heille ruokaa ja jonkun verran rahaa koska tulevat toisesta EU maasta jos eivät Venäjän passeilla liiku

Vierailija
46/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla nuo hyökkää kerjäämään rahaa kun olet tankkaamassa autoa. Paha siitä on lähteä mihinkään nopeasti kun on tankkaus kesken. Jäät pahasti väliin kun edessäsi on auto, takana bensamittari ja kummallakin puolella sivuilla rahan kerjääjä. Kauppaavat ruusuja tai rihkama helyjä tai ihan vaan kerjäävät.

Vierailija
47/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat aika pieni vähemmistö Helsingin kaupunginvaltuustossa. Muut sen kun äänestävät lisäpalveluiden puolesta.

Vierailija
48/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole täällä Tukholmassa yhtä paha tilanne kuin Helsingissä. Täällä kerjääminen on lähinnä passiivista kerjäämistä, kai täällä vartijat tai poliisi tai joku vähän kovistelee heitä jossain kulissien takana. Eikä ruotsalaisetkaan anna rahaa.

Vierailija
49/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä maalla nuo hyökkää kerjäämään rahaa kun olet tankkaamassa autoa. Paha siitä on lähteä mihinkään nopeasti kun on tankkaus kesken. Jäät pahasti väliin kun edessäsi on auto, takana bensamittari ja kummallakin puolella sivuilla rahan kerjääjä. Kauppaavat ruusuja tai rihkama helyjä tai ihan vaan kerjäävät.

Mä en ymmärrä miten tähän ei voida jo puuttua. Pahenee koko ajan.

Vierailija
50/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sitä globalisaatiota. Lopputuloksena kukaan ei enää luota kehenkään, ihmiset alkavat vältellä joukkoliikennettä, aidata tontinsa ja segregoitua suuren maailman malliin.

Vierailija
51/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten tähän ei voida jo puuttua. Pahenee koko ajan.

Jostain luin että helsingin vihervasemmistoblokki torppaa enemmistöllään kaikki ratkaisuehdotukset. Heidän omat ehdotuksensa (jotka luonnollisesti menevät läpi) houkuttelevat kerjäläisiä vuosi vuodelta lisää.

Vierailija
52/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi ravintoloiden ja ostoskeskusten yms. omistajat sallivat maksavien asiakkaidensa häiritsemisen? Mikseivät ohjeista vartijoita ja muuta henkilökuntaa poistamaan kerjäläiset?

Jos se on ravintoloitsijan sivubisnes. Jollekin ne kerjäläiset työskentelee.

Olen miettinyt samaa, ainakin ulkomailla on noin. Näin yksi päivä kun kerjäläisakka juoksi kirjakaupan takatiloihin sisään, aika kumma systeemi jos ei ole omistajalle "työssä". Muutenkin monen liikkeen nimi on täysin samoja nimiä kuin ulkomaillakin.

Vierailija
53/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkeaa ihan itsestään, kun ette anna rahaa.

Vierailija
54/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ratkeaa ihan itsestään, kun ette anna rahaa.

Varkaudet ja ihmis- jahuumekauppakin ratkeaa sillä? Kerjääminen on vain pieni osa bisneksestä.

Vierailija
55/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä vapaata liikkumista. Jos menee koiran kanssa Ruotsiin tai baltiaan, ulkomaille ylipäätään vaikka koiranäyttelyyn, pitää olla koiralla passi ja mikrosiru, paluumatkalla syynätään koiran paperit, rokotukset ja ekinokokkilääkitykset. Mutta kuka tahansa ihminen loisineen ja tauteineen ja epämääräisine tarkoitusperineen sen kun vaan kävelee maahan.

Vierailija
56/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seisoin työpaikan tupakkapaikalla kun jostain tuli kerjäläisnainen pyytämään tupakkaa. Annoin yhden ja heti perään pyysi toista. En suostunut antamaan enempää joten hän kysyi että saisiko sitten rahaa tai ottaa jotain ruokakassistani (?!), olin siis juuri tullut kaupasta tauolla ja ruokakassi oli vieressäni. Että ahneudella ei ole rajoja.

Vierailija
57/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi ravintoloiden ja ostoskeskusten yms. omistajat sallivat maksavien asiakkaidensa häiritsemisen? Mikseivät ohjeista vartijoita ja muuta henkilökuntaa poistamaan kerjäläiset?

Pilkatulla Stokkalla en ole koskaan nähnyt kerjäläisiä tai (suomalaisia) romaneja. Aina saanut olla tässä suhteessa rauhassa siellä. Myös Kampin keskuksessa, sisällä siis, ei kyllä ole kerjäläisiä. Ne poistetaan.

Toki siinä Kampin edessä, mikä Narinkkatori se nyt onkin, on sitten sitäkin enemmän. Myös helvetin vastenmielisiä "feissareita" kerjäämässä rahaa.

Vierailija
58/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu itsellä eilen rautatieaseman tunneleiden mäkkärissä.

Vierailija
59/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten Oulun keskustassa oli syömässä noutopöydästä. Noin 30 v. mies tuli laittaan lapun pöydälle. Pyysi hakemaan hänelle noutopöydästä ruokaa tai jos antaisin lautaselta. Onneksi työntekijä tuli ajamaan pois. Ajattelen niin, että Suomessa on sosiaalietuja riittävästi. Jos ei ole laittomasti maassa, niin saa varmasti jostain rahaa ruokaansa.

Vierailija
60/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä kerjäläisiä, joita tulee muista Euroopan maista. Ulkonäöltä tunnistan jo kerjäläiset ja jatkan vain eteenpäin, kun joku yrittää pysäyttää 'excuse me..'. Tänäänkin Kampin edessä nainen yritti juttusille, mutta nostin vain käden pystyyn ja sanoin 'no'. Erityisen paljon näitä on Forum Kamppi Citycenter ja rautis alueella. Narinkkatori on yksi ärsyttävimmistä kohdista nykyään, siellä läähättää feissarit ja kerjäläiset perässä.

Minä kierrän ihan suosiolla sisäkautta Forumin läpi tai Yrjönkadulta Frederikinkadun kautta Kamppiin välttääkseni Narinkan.  Kuulokkeet korvilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi