Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerjäläiset tunkevat jo ravintoloihin sisälle pummimaan

Vierailija
26.04.2019 |

Olin tänään lounaalla sushipaikassa. Lueskelin uutisia kännykälläni, kun yhtäkkiä vierestäni kuuluu "Excuse me". Käännyin ja siinä oli mies kerjäämässä lapun ja pahvimukin kanssa. Ehdin ainoastaan lukea pitkän nyyhkytekstin alusta sanan "Hello" ja tajusin heti, mistä on kysymys. Tiuskaisin äkäisesti "No" katsomatta häntä edes silmiin.

Vituttaa, kun multa tullaan melkeinpä joka päivä pummimaan rahaa ja tupakkaa. Oon siis Helsingin keskustassa töissä, ja aina matkalla bussipysäkille tulee vähintään yksi kerjäämään jotain. Tupakkatauoilla töissä tulee aina joku pyytämään tupakkaa, melkein joka päivä. Viimeksi tänään.

Mun mielestä on kuitenkin röyhkeyden huippu tunkea ravintolaan sisään ja käydä häiritsemässä ruokailevia ihmisiä. Tarjoilijakaan ei tehnyt mitään. Itse olen tehnyt tarjoilijan hommia ja kävin aina samantien häätämässä kerjäläiset pois, jos sellaisen tilanteen huomasin.

Kadulla voitte kerjätä niin paljon kuin haluatte, mutta pysykää nyt jumalauta poissa ravintoloiden terasseilta ja sisätiloista.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsitervehdys on hyvä vastaus noille. Kertoo tasan sen mitä heistä ajattelen.

Vierailija
22/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jäin puhumaan tällaisen kerjäläisen kanssa, että mistä hän tulee ja kuinka on päätynyt Suomeen. Alkoi vilkuilla ympärilleen ja jutut loppui lyhyeen, ei ymmärtänyt. Nopeasti siihen lähettyville tulikin eräs mies norkoilemaan ja seuraamaan tilannetta, että mitämitä...

Olisko ollu pomomies joka siihen tuli. Jatkoin matkaa, kun mies ei ollut mitenkään erityisen mukavan näköinen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt monta kertaa näitä iPhone kerjäläisiä Helsingin keskustassa. Muutenkin ketuttaa nämä Pliis-Pliis-tyypit. Nykyään ei enää missään saa olla näiltä pummaajilta rauhassa. Keskuskadulla Stocmannin ovilla odottavat ulos tulevia asiakkaita ja hyökkäävät jokaiselta pummaamaan rahaa. Nykyisin harva taitaa näille pummaajille rahaa antaa, koska ne ovat tulleet röyhkeimmiksi. Toivottavasti saadaan jonkinlainen laki näille helk karin pummeille aikaiseksi ja lähetettyä ne sinne mistä ovat tulleetkin.

Vierailija
24/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole samaa mieltä siitä, että tämä ilmiö olisi jotenkin punavihersektorin suojeluksessa. Itse olen pehmeiden arvojen kannattaja ja sitä mieltä, että kotimaassaan uhatuille ihmisille pitää antaa turvapaikka.

Kuitenkin juuri tällainen maan tavasta voimakkaasti poikkeava toiminta on sellaista, minkä kurissa pitäminen on minusta aivan olennaista. Suomalaiseen kulttuuriin nyt ei vaan kuulu sellainen, että ihmiset hankkivat elantonsa makaamalla polvillaan ja häiritsemällä metrossa matkustajia hihasta repien että madam, madam. Näen asian niin, että joko ihmisillä on lupa asua täällä ja he sitten tekevät kaikkensa saadakseen töitä, tai jos eivät siihen pysty niin yhteiskunta huolehtii tavalla tai toisella. Eli ei tarvetta kerjäämiseen taikka rikollisuuteen. Tai sitten ei ole lupaa olla täällä ja joutuu maasta pois. Mutta ei niin, että hyväksytään näkymättömän paarialuokkan syntyminen vähitellen ja sitten ihmetellään, kun kadut eivät ole enää niin miellyttävän ja turvallisen tuntuisia.

Ja sama pätee kaikkiin niihin ilmiöihin, jotka rappeuttavat isäntämaan kulttuurin hyviä puolia.

Olen samoilla linjoilla tässä. Vaikka tekee pahaa sen please-please-please -anovan katseen edessä, niin täytyy muistaa, että jos henkilö on Suomessa laillisesti hänen ei tarvitse kerjätä.

Todennäköisesti henkilö on jonkun koplan uhri ja/tai heille töissä. Jokainen annettu kolikko tuo vaan lisää kerjäläisyyttä tänne. Älkää siis antako mitään.

Jep. Ihmisten pakottaminen kerjäämään on yksi ihmiskaupan muotoja, vaikka ei olekaan yhtä tunnettu ilmiö kuin esim. paritus. Eikä ole pelkästään Romanian romaneihin rajoittuva ilmiö. Ex-neukkuvaltioissa olemattomilla eläkkeillään kärvistelevät babushkat ovat otollisia uhreja pakkokerjäämiseen erikoistuneille ihmiskauppaliigoille. Luvataan lastenvahdin tai siivoojan työtä varakkaammassa länsimaassa mutta tosiasiassa uhrit päätyvät jonnekin Moskovan metroon kerjäämään. Häikäilemättömimmät liigalaiset saattavat esim. puhkaista silmän joltakulta orjuuttamistaan ihmisistä, koska ajattelevat, että vammautunut herättää varmemmin ihmisten sympatian -> enemmän rahaa.

Vierailija
25/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Miksi te puhutte kerjäläisille englantia?

Luuletteko tosiaan että ovat käyneet kielikurssin ennen Suomeen tuloa...

Saattaa olla Bukarestin yliopiston proffa. Suomessahan noita korkeakoulutettuja ulkomaalaisia näyttää riittävän.

Vierailija
26/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Saattaa olla Bukarestin yliopiston proffa. Suomessahan noita korkeakoulutettuja ulkomaalaisia näyttää riittävän.

Hahaha ei tuota kerjäämistä harrasta muut kuin mústálaiset eli tsiganet ja tsiganet ei käy yliopistoja.

Romanialaiset sitten asia erikseen.

Vierailija
27/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa heti vain sanos tylysti, jos joku tuntematon tulee "juttelemaan" että suksi v ittuun.

Ei uskalla jos se on joku a*ohoidokki tai vastaava joka tuikkaa p*ukon rintaan.

Vierailija
28/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt kahden romanimiehen ottavan romanikerjäläismummolta rahat ja menevän sen jälkeen pelaamaan niillä hedelmäpeliä viereiseen R-kioskiin. Järjestäytynyttä rikollisuutta koko homma.

Vierailija
29/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nähnyt kahden romanimiehen ottavan romanikerjäläismummolta rahat ja menevän sen jälkeen pelaamaan niillä hedelmäpeliä viereiseen R-kioskiin. Järjestäytynyttä rikollisuutta koko homma.

Vasemmistovrheiden mukaan EI OLE!!!!!!!!

Vierailija
30/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin kerran kampin mcdonaldsin ikkunapöydässä, kun huomasin vieressäni, ikkunan toisella puolella jonkun miehen tuijottavan mua tyhjä pahvimuki kourassaan. Luuliko tosissaan että lasin läpi pudottaisin kuppiinsa hiluja? Koominen tilanne. Mies yritti kerjätä myös ohikulkijoilta, joten mikään peruspena ei ollut. Samalla aterialla kerkesi joku tyyppi kävellä ravintolan läpi pöydästä pöytään pyytäen kolikoita. Helvetin rasittavaa.

Vierailija
31/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Sitä paitsi Suomessahan on työvoimapula, joten siksi näitä proffia ja muita tiedemiehiä/naisia liikkuu kadulla työn perässä vai pitäisikö sanoa "työläisen perässä", kun perusduunari ei saa rauhassa kulkea kadulla vaan aina on joku pummimassa jotain. 

Vierailija
32/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Steissillä ja Kampissa ne kerää rahat mummoilta joka päivä.

Vierailija
33/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutaman kerran sylkee noiden päälle, niin ei ne sitten samassa kohtaa pitkään ole. Ja pari kertaa olen päästänyt susikoiran tälläisen kerjäläisen naaman eteen murisemaan. On lähtenyt "jalaton" kerjäläinen aika nopeasti ihan omilla jaloillaan rivakasti pois.

Ei noille auta olla kuin todella tyly ja ilkeä.

Vierailija
34/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on miehenä käynyt nyt jo aika monta kertaa niin, että yrittävät pakkokaupata seksiä niiden nuorempien romaninaisten kanssa. Ärsyttävää, koska ei vois vähempää kiinnostaa. Ja sitten suututaan, kun en ole halukas tuohon.

Vierailija
35/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kieltää myös puhelinliittyjämyyjät ym. kauppojen sisältä. Ensin kauppareissulla joku kerjää matkan varrella, seuraava kauppaa lehteä ja vihdoin kauppaan päästyä hyökkää kimppuun joku kyselemään mikä liittymä mulla on. Huonolla tuurilla paluumatkalla saan kimppuuni vielä sähkömyyjän ja sitten taas se lehden myyjä ja kerjääjä ennen kotiin pääsyä.

Mielestäni EU:n pitäisi puuttua rankalla kädellä Romanian romanien aseman parantamiseen. Ei olisi pitänyt hyväksyä Romaniaa EU:n jäsenmaaksi ennen, kun saavat vähemmistönsä tilanteen inhimilliseksi. Siitähän tämä kerjäläisinvaasio johtuu. Jos näillä ihmisillä olisi työtä ja kunnon asunnot kotimaassaan, eivät vaeltelisi pitkin Eurooppaa kerjäämässä erossa perheistään. Inhottava bisnes, kukaan ei tee tuota hommaa, jos on joku parempi vaihtoehto tarjolla. Joskus olen ostanut Iso Numeron. Ihan kiinnostavaa sisältöä.

Vierailija
36/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pari viikkoa sitten Lontoosta, jossa ilmeisesti tän universal creditin köyhdyttämät britit nukkuivat porttikongeissa ja rúinasivat jatkuvasti ihan joka puolella kaupunkia ráhaa ohikulkijoilta. Nämä britit tarttuivat hihasta ja rukoilivat ráhaa, huusivat syýtöksiä perään, jollen jäänyt kuuntelemaan. Näiltä ei voinut välttyä edes Kensingtonissa, Hyde parkissa ja Park Lanellakin päivysti useampia, Oxford Streetiltä ja Covent Gardenista löytyi sitten tätä kirjavampaa sakkia kérjäämässä. Madam, madam please -anelut kuuluivat joka puolelta vaan, ja ärsytti ihan sikana, kun ennen niin siisti kaupunki oli nyt täynnä sekä siistejä brittejä että resuisia kerjäläisiä, ja molemmat kerjäsivät multa rahaa ja apua. UK on epäonnistunut pahemman kerran tän uuden systeeminsä kanssa.

Missään ei saanut istua rauhassa, vaan joka puolella ne kiertelivät nýyhkylappujensa ja lastensa (!) kanssa. Viime vuonna Leicester Squarella kerjäläiset olivat romaneja, muualla asemien liepeillä ehkä näitä álkkiksia ja ráhattomia reppureissaajia, mutta nyt ärsytti, kun jokseenkin siististi pukeutuneet britit kinúsivat hyvällä englannilla turisteilta sääliä ja ráhaa tarinoillaan. Pahinta oli, että kaikkialta voi aistia sen túlehdusaran ilmapiirin, yksikin väärä ja yliolkainen sana, niin näytti siltä, että olisi voinut saada púukósta just näiltä briteiltä, joilla ei ole enää mitään hävíttävää. Joka viikko siellä joltain kérjäläiseksi ájetulta menee hérmot ja pístävät jonkun kýlmäksi päästäkseen vánkiláan turvaan ja syömään. Tuota älýtöntä järjestelmää ei saa sieltä tänne tuoda! Se vie täältäkin viimeiset túrvallisuuden riippeet. Valtion on huolehdittava kansalaistensa túrvallisuudesta ja myös köyhistään niin, että kaupungilla voi jokainen kulkea túrvallisesti ilman jotain kerjäläisárméijaa, joka seuraa hyväosaisílta vaikuttavien perässä.

Vierailija
37/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kieltää myös puhelinliittyjämyyjät ym. kauppojen sisältä. Ensin kauppareissulla joku kerjää matkan varrella, seuraava kauppaa lehteä ja vihdoin kauppaan päästyä hyökkää kimppuun joku kyselemään mikä liittymä mulla on. Huonolla tuurilla paluumatkalla saan kimppuuni vielä sähkömyyjän ja sitten taas se lehden myyjä ja kerjääjä ennen kotiin pääsyä.

Mielestäni EU:n pitäisi puuttua rankalla kädellä Romanian romanien aseman parantamiseen. Ei olisi pitänyt hyväksyä Romaniaa EU:n jäsenmaaksi ennen, kun saavat vähemmistönsä tilanteen inhimilliseksi. Siitähän tämä kerjäläisinvaasio johtuu. Jos näillä ihmisillä olisi työtä ja kunnon asunnot kotimaassaan, eivät vaeltelisi pitkin Eurooppaa kerjäämässä erossa perheistään. Inhottava bisnes, kukaan ei tee tuota hommaa, jos on joku parempi vaihtoehto tarjolla. Joskus olen ostanut Iso Numeron. Ihan kiinnostavaa sisältöä.

Koulu on ilmaista Romaniassa. Siellä voi mennä kuka vaan kouluun jos kiinnostaa. On niillä asunnot ja omat talot, asuvat tsigane kylissä tai slummeissa. Ei 3% vähemmistö sanele sääntöjä. Ratkaisu ongelmaan on perustaa näille tsiganeille oma maa johon heidät kaikki siirretään. Siellä ei kukaan alista heitä parkoja. Saavat siellä keskenään harrastaa vippakonsteilua ja kusetuksiaan.

Vierailija
38/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesltani varastettiin vastaavassa tilanteessa puhelin. Hän oli syömässä, puhelin pöydällä, kerjäläinen laittoi kerjäyslapun puhelimen päälle ja ykskaks puhelin hävisi salamannopeasti ja kerjäläinen kanssa. Olkaa varovaisia, ovat taitavia.

Varkaudet ja ryöstöt ovat näiden pääbisneksiä, kerjäläistä ei kannata koskaan päästää lähelle. Ravintolat eivät muuten syrjintävaaran vuoksi voi poistaa etnisiä vähemmistöjä tiloistaan ilman vedenpitävää syytä, joten varkaat voivat kiertää koko paikan esim. sopivaa istumapaikkaa "etsien". Henkilökunta tietysti vahtii parhaansa mukaan, mutta sekään ei aina auta.

Vierailija
39/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti levittävät myös luteita, Oodi on niitä täynnä, samoin metrot, junat ym.

Vierailija
40/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin pari viikkoa sitten Lontoosta, jossa ilmeisesti tän universal creditin köyhdyttämät britit nukkuivat porttikongeissa ja rúinasivat jatkuvasti ihan joka puolella kaupunkia ráhaa ohikulkijoilta. Nämä britit tarttuivat hihasta ja rukoilivat ráhaa, huusivat syýtöksiä perään, jollen jäänyt kuuntelemaan. Näiltä ei voinut välttyä edes Kensingtonissa, Hyde parkissa ja Park Lanellakin päivysti useampia, Oxford Streetiltä ja Covent Gardenista löytyi sitten tätä kirjavampaa sakkia kérjäämässä. Madam, madam please -anelut kuuluivat joka puolelta vaan, ja ärsytti ihan sikana, kun ennen niin siisti kaupunki oli nyt täynnä sekä siistejä brittejä että resuisia kerjäläisiä, ja molemmat kerjäsivät multa rahaa ja apua. UK on epäonnistunut pahemman kerran tän uuden systeeminsä kanssa.

Missään ei saanut istua rauhassa, vaan joka puolella ne kiertelivät nýyhkylappujensa ja lastensa (!) kanssa. Viime vuonna Leicester Squarella kerjäläiset olivat romaneja, muualla asemien liepeillä ehkä näitä álkkiksia ja ráhattomia reppureissaajia, mutta nyt ärsytti, kun jokseenkin siististi pukeutuneet britit kinúsivat hyvällä englannilla turisteilta sääliä ja ráhaa tarinoillaan. Pahinta oli, että kaikkialta voi aistia sen túlehdusaran ilmapiirin, yksikin väärä ja yliolkainen sana, niin näytti siltä, että olisi voinut saada púukósta just näiltä briteiltä, joilla ei ole enää mitään hävíttävää. Joka viikko siellä joltain kérjäläiseksi ájetulta menee hérmot ja pístävät jonkun kýlmäksi päästäkseen vánkiláan turvaan ja syömään. Tuota älýtöntä järjestelmää ei saa sieltä tänne tuoda! Se vie täältäkin viimeiset túrvallisuuden riippeet. Valtion on huolehdittava kansalaistensa túrvallisuudesta ja myös köyhistään niin, että kaupungilla voi jokainen kulkea túrvallisesti ilman jotain kerjäläisárméijaa, joka seuraa hyväosaisílta vaikuttavien perässä.

Missä ihmeen toisessa todellisuudessa lienet matkannut. Asun Lontoossa ja tilanne ei todellakaan ole noin paha!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi