Kerjäläiset tunkevat jo ravintoloihin sisälle pummimaan
Olin tänään lounaalla sushipaikassa. Lueskelin uutisia kännykälläni, kun yhtäkkiä vierestäni kuuluu "Excuse me". Käännyin ja siinä oli mies kerjäämässä lapun ja pahvimukin kanssa. Ehdin ainoastaan lukea pitkän nyyhkytekstin alusta sanan "Hello" ja tajusin heti, mistä on kysymys. Tiuskaisin äkäisesti "No" katsomatta häntä edes silmiin.
Vituttaa, kun multa tullaan melkeinpä joka päivä pummimaan rahaa ja tupakkaa. Oon siis Helsingin keskustassa töissä, ja aina matkalla bussipysäkille tulee vähintään yksi kerjäämään jotain. Tupakkatauoilla töissä tulee aina joku pyytämään tupakkaa, melkein joka päivä. Viimeksi tänään.
Mun mielestä on kuitenkin röyhkeyden huippu tunkea ravintolaan sisään ja käydä häiritsemässä ruokailevia ihmisiä. Tarjoilijakaan ei tehnyt mitään. Itse olen tehnyt tarjoilijan hommia ja kävin aina samantien häätämässä kerjäläiset pois, jos sellaisen tilanteen huomasin.
Kadulla voitte kerjätä niin paljon kuin haluatte, mutta pysykää nyt jumalauta poissa ravintoloiden terasseilta ja sisätiloista.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
pari vuotta pitää vielä jaksaa, sen jälkeen tulee käyttöön vanhan ajan korttelipoliisit mitkä "ohjaa" ryysyläiset pois kunnon ihmisiä häiritsemästä
Kohta kerjäävät Suomea puhuvat suomalaisetkin. Lisää vartijoita palkataan ravintoloihin ja kauppoihin turvaamaamaan parempien kansalaisten ostos- ja ruokailurauhaa. Tai kulkuväylät näihin järjestetään lukituksilla autotalleista , niin ettei niihin rahattomat pääse. Silloin vältytään ihmisvartijoiden palkkaamiselta.
Miksi lounas ylipäätään pitäisi syödä jossain ravintolassa? Ihan turhaa touhua. Eväät menee ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lounas ylipäätään pitäisi syödä jossain ravintolassa? Ihan turhaa touhua. Eväät menee ihan hyvin.
Minä ainakin syön lounaan ravintolassa siksi, että saan Edenredin lounasedun työnantajaltani.
Se kannattaa käyttää, koska se korottaa vähän tulevaa eläkettäkin.
N58
Kaupungistuminen kasvattaa kerjäläisyyttä kuin valtava paskakasa kärpäsiä. Taidan elää tulevaisuuden luksusta täällä maaseudun rauhassa. Täällä ei yksinkertaisesti kenenkään kannata heittäytyä kerjäläiseksi. Jos ymmärrätte, mitä tällä ajan takaa.
Kampin keskuksessa kerjääjä tuli lauantaina sisään ravintolaan, kun söimme ruokaa. Rikollisliigan jäseniä nämä ovat, ei kannata antaa mitään. Yksi näitä ro m aneja piteli isoa vatsaansa ja esitti olevansa raskaana js kerjäsi rahaa ainakin lastenvaunuja työntäviltä. On ne ovelia.
Ukko36 kirjoitti:
Miksi te puhutte kerjäläisille englantia?
Luuletteko tosiaan että ovat käyneet kielikurssin ennen Suomeen tuloa...
Painu V...uun! menee jakeluun ihan hyvin vaikka änkeäjä olisi juuri tullut hottentottimaasta.
Luojan kiitos, ettei tarvitse enää asioida Helsingin keskustassa. Muutan Helsingistä kokonaan pois tänä vuonna.
Voi kyllä antaa lautasen nuoltavaksi ja jäähän sitä muutakin yleensä.
Minä taas tykkään kerjäläisistä. Pääsee kätevästi eroon hankalista kolikoista lompsassa ja taskunpohjalla.
Itse asiassa haluaisin lisää kerjäläisiä Helsingin keskustaan. Voisiko kaupunki alkaa tuoda niitä suoraan vaikka Romaniasta?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tykkään kerjäläisistä. Pääsee kätevästi eroon hankalista kolikoista lompsassa ja taskunpohjalla.
Itse asiassa haluaisin lisää kerjäläisiä Helsingin keskustaan. Voisiko kaupunki alkaa tuoda niitä suoraan vaikka Romaniasta?
Hallituksella on tavoitteena tuottaa kotoperäisiä kerjäläisiä. Suunnitelma näyttää toimivan mainiosti.
Nämähän tulee ulkoravintoloissa vierelle seisomaan ja odottamaan kunnes olet juonut tölkin tyhjäksi, v*tun röyhkeitä. Tuo ruusu juttu aikoinaan nuoruudessa jopa naurattaa nyt, minulle mies tyrkytti ruusun ja sanoin kiitos ja lähdin kävelemään liukkaasti, silloin kyllä äijä hermostu ja hirveä molotus alkoi, jouduin luopumaan kauniista ruususta:D Olisi pitänyt pistää juoksuksi, äijä ei olisi silloin vielä pysynyt perässä. Pariisissa ilmeisesti sitten tyrkytettiin myös uskonsanomaa, täysburkaan pukeutunut "säkki" ojensi jokaiselle junassa matkaavalle lapun missä arabiaksi jotain...sitten keräsi kaikilta laput pois.
Jossain vaiheessa alkukesästä tulee näitä kielokimppujen myyjiä.
Paljonkohan muuten yksi kimppu mahtaa maksaa?Onko kukaan ostanut?
Kauppakeskuksiin pitäisi palkata erikseen vartijoita, joiden tehtävä olisi viedä nämä kerjääjät ns. nurkan taakse ja antaa kunnon turpasauna. Kyllä sana kiertäisi näiden keskuudessa, ja loppuisi kerjäys.
Miten ne töiltään ehtii tulemaan pummimaan?
Sä oot kyllä melkonen rasis ti