Temptation Island Suomi - TIS 2020 OFFICIAL
Lanka valmiina. Onko tänä vuonna taas vanhoja pareja?
Kommentit (4706)
Omasta mielestäni Jape on todella karmiva. Selvästi vetää jotain ihme roolia aina kun puhuu kameroille, yrittää vaikuttaa niin fiksulta ja upealta poikaystävältä vaikka oikeasti on sairaalloisen mustasukkainen kyttääjä. Nythän tuli ilmi että jatkuvasti seuraa missä Mattu menee ja kenen kanssa, pitää olla sijainti päällä puhelimessa tai suututaan, ei saisi käydä ilman häntä missään jne. Joo, ei Mattu ehkä se kaikkein luotettavin kumppani ole mutta tuossa tilanteessa ero olisi järkevin ratkaisu koska selvästikään kumpikaan ei voi hyvin tuossa suhteessa. Huvitti myös kuinka Jape sanoi selvästi tuohtuneena viimeisimmällä iltanuotiolla (ruutu +), että Mattu taitaa puhua p-skaa kun Kuronen kyseli että onkos jotain perää noissa väitteissä että Matun koko oma elämä (harrastukset, kaverit jne) ovat saaneet jäädä Japen takia. Ja sitten listasi että on hän yrittänyt saada Mattua salille ja muutenkin liikkumaan, tuli mielikuva että hän ei oikeastaan välitä mitä Mattu itse haluaa harrastaa vaan koittaa pitää tämän talutusnuorassa ja muokata haluamakseen (silarithan Mattu otti vain Japea miellyttääkseen).
Mattukin vaikuttaa todella epäkypsältä ja epävarmalta tytöltä jonka kannattaisi nyt oikeasti vain olla sinkkuna, ei tuollaisessa mielentilassa pidä seurustella..
Kyllä Japesta paistaa läpi kontrollintarve ja tarve olla kokoajan niskan päällä sekä ajantasalla Matusta. Kyllä nuo kaikki passittaisin terapiaan 🙄
Vierailija kirjoitti:
Bolivar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Miina hankkii materiaalia johonkin tutkimukseen, niin osallistujat kyllä tietävät siitä. Se kuuluu perus etiikkaan tutkimusta tehdessä.
Juuri olin tulossa sanomaan samaa. Miina ei missään nimessä ole keräämässä aineistoa väikkäriin. 1. Osallistujille pitää etukäteen kertoa. Muuten ei mene yliopiston eettisestä tarkastuksesta läpi eikä myöskään lopulta hyväksytä väikkäriksi. 2. Mikä ihme hänen kasvatustieteellinen tutkimusaiheensa olisi? Edes aikuiskasvatustieteestä todella vaikea keksiä tässä skenaariossa mitään. Väikkäri on kuitenkin tujumpi setti kuin gradu joten aiheen on oikeasti oltava sellainen joka edistää tieteellistä tietoa.
Eihän tutkimus välttämättä liity osallistujiin henkilökohtaisesti. Tosi-tv- ohjelmia esimerkiksi formaattina on Suomessa aikaisemminkin tutkittu. Ja jos liittyisikin, niin mistäs katsojat sen tietävät, mitä osallistujille on kerrottu. Samoin minkälaiset sopimukset osallistujat allekirjoittavat, siitähän meillä ei ole tietoa...Mihin ohjelman materiaalia esimerkiksi saa käyttää jne...Ja tutkimusetiikka on myös hyvinkin häilyvä käsite. Suomi24 -deittipalstalla on suomalainen naistutkija tehnyt tutkimusta, ja kertonut vasta myöhemmässä vaiheessa sieltä löytämilleen miehille tekevänsä tutkimusta...Hyvinkin arveluttavaa eettisesti, mutta tutkimusetiikka kun ei ole lakikirjaan präntättyä. Ja toisena esimerkkinä Laura Huhtasaaren plagiaattigradu liittyen tutkimusetiikkaan...Eipä siitäkään tullut muita seuraamuksia kuin joku hikinen merkintä graduun, mikä ei koskaan tule mihinkään vaikuttamaan. Brysselissä porskuttaa! Ja pelkkää spekulaatiohan tuo Miinan väitöskirjakeskustelu ylipäätään on. Olisihan se mielenkiintoista tuoda sinkkuihin muutakin ulottuvuutta kuin ne ainaiset silikonit yms. Taitaa kuitenkin olla turha toivo. Voisi kuitenkin olla hyvä tapa nostaa ohjelmaa otsikoihin muissakin medioissa kuin Seiskassa. Toisiko ohjelmaan liittyvä tutkimus sille lisäarvoa? Ainakin toisenlaista näkökulmaa kuin ne ainaiset "hyi mitä p*skaa, en suostu edes katsomaan" -kommentit.
Niin ja mistä siis löydät sen kasvatustieteellisen aiheen? Itse kasvatustieteilijänä voin vastata että ei mistään. Ei väitöskirjaa todellakaan tehdä näin. (Fakta on että Miinä tekee kasvatustieteiden väitöskirjaa.) Ihan turha puhua mistään gradusta joka on ihan eri tason juttu. Se on todella vain opinnäyte, kun taas väitöskirja on jo tieteellistä tutkimusta ja kunnolla opponoitu.
Olipas hyökkäävä kommentti "kasvatustieteilijältä", toivottavasti pelasti perjantaisi. Mikä tässä asiassa noin paljon hermostuttaa? Onko TIS aiheena jotenkin kasvatustieteiden "alapuolelta" vai mikä tässä puheenaiheessa on noin triggeröivää? Aika vaikea heittää lonkalta tutkimusaihetta tutkimuskysymyksineen kasvatustieteiden väikkäriin, niitä todennäköisesti harkitaan ja mietitään kauemmin kuin 5 minuuttia internetin keskustelupalstoilla, mutta taatusti kyseisen oppiaineen tohtorikoulutuksessa oleva sellaisenkin keksisi, jos aihe tarpeeksi kiinnostaisi.
Ja huoh, kyllä ihmiset myös täällä vauva.fi:ssä tietävät gradun ja väikkärin eron, vaikkeivat kaikki "kasvatustieteilijöitä "olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko toi Sanel oikeasti noin täynnä itseään vai onko tuo jotain sarkasmia tai läppää noi kommentit välillä o.O
Mua nauratti ku Sanel puhui että kyllähän Mattu varmasti innostuu tästä uudesta miehestä, ja perään kiros ku joutuu puhumaan muista miehistä eikä voi puhua itsestään ku täällä ei oo ketään muijaa joka ois hänelle luotu :D
Mä kyllä tykkään miehistä jotka on itsevarmoja, mutta ei tällä tavoin. Eikä tuollanen edes ole tervettä itsevarmuutta että lyttää toisia ja jatkuvasti korostaa itseään.
Ei oo kyllä nuo Sanelin kommentit sarkasmi :D
Sarkasmi on vaikea huumorin laji, ja jotta sarkasmia osais käyttää oikein, pitää vastapuoli tuntea hyvin ja osata tulkita ihmisten tunteita. Millon on hyvä hetki heittää sarkastista läppää ja millon ei.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni Jape on todella karmiva. Selvästi vetää jotain ihme roolia aina kun puhuu kameroille, yrittää vaikuttaa niin fiksulta ja upealta poikaystävältä vaikka oikeasti on sairaalloisen mustasukkainen kyttääjä. Nythän tuli ilmi että jatkuvasti seuraa missä Mattu menee ja kenen kanssa, pitää olla sijainti päällä puhelimessa tai suututaan, ei saisi käydä ilman häntä missään jne. Joo, ei Mattu ehkä se kaikkein luotettavin kumppani ole mutta tuossa tilanteessa ero olisi järkevin ratkaisu koska selvästikään kumpikaan ei voi hyvin tuossa suhteessa. Huvitti myös kuinka Jape sanoi selvästi tuohtuneena viimeisimmällä iltanuotiolla (ruutu +), että Mattu taitaa puhua p-skaa kun Kuronen kyseli että onkos jotain perää noissa väitteissä että Matun koko oma elämä (harrastukset, kaverit jne) ovat saaneet jäädä Japen takia. Ja sitten listasi että on hän yrittänyt saada Mattua salille ja muutenkin liikkumaan, tuli mielikuva että hän ei oikeastaan välitä mitä Mattu itse haluaa harrastaa vaan koittaa pitää tämän talutusnuorassa ja muokata haluamakseen (silarithan Mattu otti vain Japea miellyttääkseen).
Mattukin vaikuttaa todella epäkypsältä ja epävarmalta tytöltä jonka kannattaisi nyt oikeasti vain olla sinkkuna, ei tuollaisessa mielentilassa pidä seurustella..
Kuulosti kyllä surulliselta, että joku ottaisi vielä 2020 -luvulla silikonit vain miehen mieliksi. Toisaalta, Venäjällä on yhä naisille tarkoitettuja miesten viettelykursseja, joilla opetellaan pyllistämään "oikein" miehen edessä, ja vilkaisemaan oikealla tavalla olan ylitse miestä viettelevästi yms. Ja mitä miehet tekevät naisten vuoksi? Eivät tasan käy millään "kuinka arvostan naista" -kursseilla. Entä mitä mies tekisi, jos nainen sanoisi, että sori, tykkään kyllä vähän pidemmästä ja paksummasta patukasta... Ei varmaankaan ensimmäiseksi tilaisi aikaa Jylhän klinikalta, että nyt on saatava kokoa lisää!
Onhan ne Sanelin kommentit osa vitsin varjolla heitettyjä, mutta varmaan ihan oikeastikin ajattelee niin :D
Eikö ruutuplussalaisia löydy kertomaan mitä Mira teki jotta "petti" Valton? :P
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne Sanelin kommentit osa vitsin varjolla heitettyjä, mutta varmaan ihan oikeastikin ajattelee niin :D
Eikö ruutuplussalaisia löydy kertomaan mitä Mira teki jotta "petti" Valton? :P
No ei se mitään tehnyt.
Ai että mua ärsyttää ton Matun tapa puhua! Joka lauseen perään se tekonaurahdus.
Aloin katsomaan uusinta Iltarovio-jaksoa ja olin jo positiivisesti yllättynyt, kun Jenna heti jakson alkuun pyysi anteeksi, kun ei ollut edellisessä jaksossa muistanut osallistujien nimiä ja sanoi vielä ettei Iltarovion ole tarkoitus olla mikään kiusaamisohjelma.
No heti perään alkoi kuitenkin se selittely, että hehän vain keskustelevat siellä siihen tyyliin kuin kotikatsojatkin. Eli pahoittelu oli luokkaa sorry but not sorry.
Lisäksi Wallun pitää esittää jotain mitä ei oikeasti ole noilla noloilla isoilla logoilla varustetuilla puseroillaan ja paksuilla kaulavitjoillaan. Varmaan Emilian Klarna-tilille nekin hommattu:)
Wallua on verrattu Iiroon. Itse en nää heissä samankaltaisuutta. Iiro oli olemukseltaan irstas ja ilkeä setämies. Wallusta tulee enemmän mielikuva yläasteen hyvännäköisestä pahispojasta, joka ei koskaan aikuistunut niistä ajoista. Vaikka Wallu käyttäytyy todella typerästi, en millään näe häntä pohjimmiltaan ilkeänä. Hukassa hän kyllä pahemman kerran on.
Uskookohan tuo Wallu noihin juttuihinsa? Eii Emilia mulle mikään äiti ole...
Pistää silmään että ainakin nuotioilla aina merkkivaatteet päällä, niihinkö rahansa laittaa ryyppäämisen lisäksi ja sitten Emilia maksaa kaiken muun? Kuka tuollaista ukkoa katselee?? Taitaa kosahtaa tämä julkisuudenhakuisuus omaan nilkkaan kun naiset tajuaa tämän tyypin lähestyessä että on pelkkä loinen.
Itsellä oli aikanaan mies joka mielellään eli velassa ja pisti muut maksamaan menojaan, laitoin pihalle vaikka meillä oli pari yhteistä lastakin. Lapset oli tehty ennenkuin tajusin tyypin olevan ikuisuusopiskelija/elämäntapatyötön.
Vierailija kirjoitti:
Wallua on verrattu Iiroon. Itse en nää heissä samankaltaisuutta. Iiro oli olemukseltaan irstas ja ilkeä setämies. Wallusta tulee enemmän mielikuva yläasteen hyvännäköisestä pahispojasta, joka ei koskaan aikuistunut niistä ajoista. Vaikka Wallu käyttäytyy todella typerästi, en millään näe häntä pohjimmiltaan ilkeänä. Hukassa hän kyllä pahemman kerran on.
Ennemminkin luokan pelle, joka on "aikuistunut" pahispojaksi. Pullapojasta tikkujaloilla ei kyllä komistusta saa, etenkään noilla tatuoinneilla.
https://www.instagram.com/anttonisoini/?hl=fi
Tää uus miessinkkun on ig n perusteella tosissaan tällanen joku jooga/meditaatio/mielenhoitaja tyyppi :D
Vierailija kirjoitti:
Ai että mua ärsyttää ton Matun tapa puhua! Joka lauseen perään se tekonaurahdus.
Joo on kyllä jännä maneeri. Mistäköhän moinen? Yrittääkö pehmitella sanomisiaan tuolla naurulla? Onkohan epävarmana ihmisenä vaikeuksia ilmaista omaa todellista mielipidettä, että pitää pehmentää sanomisiaan tuolla naurulla.
Emilia on jännä tyyppi. Tavallaan niin symppiksen ja suloisen oloinen. Sitten taas jos on Meijun kaveri, niin apua, en oikein ole mikään Meiju-fani. Meijulla oli halu olla kova jollain tavalla. Emilia ei vaikuta ollenkaan kovalta. Vähän reppanalta. Mutta toisaalta Emilialla pyörii ne samat kelat koko ajan. Ei voisi kuvitella, että hän puhuu kenestäkään pahaa, mutta Wallusta puhuu. Varmasti ihan syystä. Mutta puuttuu sellainen itsetutkiskelu mitä oli Viivillä ja mitä on näkynyt Miralla ja Mattulla. Välillä miettii, että mitä sen Emilian päässä oikein liikkuu, kun ei siitä saa oikein otetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin luokan pelle, joka on "aikuistunut" pahispojaksi. Pullapojasta tikkujaloilla ei kyllä komistusta saa, etenkään noilla tatuoinneilla.
Siis itse olin aivan satavarma että Wallu on homo sillä kaudella kun oli sinkkuna ja jotkut piilohomovibat siistä tulee edelleen. Olin todella yllättynyt kun katsoin aikanaan TI extrasta että Wallu ja Emilia olivat alkaneet seurustelemaan. Toisaalta työkaverini oli vielä 35-vuotiaaksi asti täysin kaapissa ja naisen kanssa naimisissakin vaikka sanoi että hänen perheensäkin oli arvannut suuntaumuksen jo kun hän oli parikymppinen...
Vierailija kirjoitti:
Millainen Wallu oli sinkkuna?
Muistelen, että vaikutti mukavalta, hyväntuuliselta ja hauskalta. 🤷♀️
Niin ja mistä siis löydät sen kasvatustieteellisen aiheen? Itse kasvatustieteilijänä voin vastata että ei mistään. Ei väitöskirjaa todellakaan tehdä näin. (Fakta on että Miinä tekee kasvatustieteiden väitöskirjaa.) Ihan turha puhua mistään gradusta joka on ihan eri tason juttu. Se on todella vain opinnäyte, kun taas väitöskirja on jo tieteellistä tutkimusta ja kunnolla opponoitu.