Alhainen syntyvyys Suomessa
Johtuu siitä, että parisuhteisiin suhtaudutaan turhan kevyesti. Ei olla valmiita tekemään töitä yhteisen hyvän eteen vaan ajatellaan vaan itseä. Petetään koska ei sitouduta yhteen ihmiseen. Itsekin tuon kantapään kautta oppinut että luottaa ei vaan yksinkertasesti voi kehenkään parisuhteessa, jonka vuoksi en uskalla hankkia lapsia tai en enää edes halua parisuhdetta. Olen onnellisempi ja iloisempi yksin.
Kaiken maailman reality-sarjat vain ruokkivat pettämistä jolloin ihmiset voivat huonommin. Sen pienen hetken pettäminen voi tuntua hyvältä ja tuoda energiaa elämään mutta kun huomaa menettäneensä kaiken....on jo liian myöhäistä.
Kommentit (5)
Niinkö siinä luki, että kun minä toimin näin niin muutkin? Vai olisko ollu ihan vaan mun ajatuksia ja vain yksinomaan mun mielipide! Kannattaa opetella ehkä lukemaan ennen kuin kommentoi.
AP :)
Minäkään en usko romanttisiin liittoihin. Se ei silti ole edes suurin syy olla hankkimatta lapsia.
Parisuhteen ongelmien määrä ei ole merkitsevä tekijä alhaista syntyvyyttä selitettäessä.
Merkittävimpiä tekijöitä ovat esimerkiksi
1) Hedelmällisessä iässä olevien ikäluokkien koko;
2) Hedelmällisessä iässä olevien ikäluokkien tulotaso;
3) Hedelmällisessä iässä olevien ikäluokkien työsuhteiden laatu (osa-, määrä-, kokoaikaisuus)
4) Hedelmällisessä iässä olevien ikäluokkien asumiskustannukset.
Sitten on näitä samanlaisia kuin tuo naapurin yh, viisi lasta eri isiltä ja kaikilla ongelmia koulussa.
Hieno "koska minä toimin näin niin varmasti kaikki muutkin"-teoria hermanni.