Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavasi kertoo olevansa sosiaalityöntekijä, mitä ajatuksia tieto herättää?

Vierailija
26.04.2019 |

Kyselee alan opiskelija, jota pelottaa stereotypiat.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pelottaa stereotypiat? Miten ne sinun napaasi kaivertavat? Minä kerron olevani opettaja. Mitä ajatuksia se herättää? Jos ikäviä, niin vaihdanko nyt sitten alaa? Keksitkö ammatin, johon ei liity ikäviä stereotypioita? Insinööri? Kosmetologi? Siivooja? Niinpä. Ehkä kannattaa keskittyä mieluummin omaan elämään kuin siihen, mitä muut ehkä ajattelevat.

Vierailija
2/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin pelottaa stereotypiat? Miten ne sinun napaasi kaivertavat? Minä kerron olevani opettaja. Mitä ajatuksia se herättää? Jos ikäviä, niin vaihdanko nyt sitten alaa? Keksitkö ammatin, johon ei liity ikäviä stereotypioita? Insinööri? Kosmetologi? Siivooja? Niinpä. Ehkä kannattaa keskittyä mieluummin omaan elämään kuin siihen, mitä muut ehkä ajattelevat.

No olen kuullut ainakin sellaisia juttuja, että ympärillä olevat ihmiset saattaa alkaa vältellä ja ei enää kerro elämästään mitään lähipiirissä olevalle sosiaalityössä olevalle.

Ei se mukavaa ole.. lähinnä nimenomaa se lähipiirin ja tuttavien suhtautuminen kiinnostaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ajatuksia.

Vierailija
4/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuminen riippuu ihan ihmisen omista taustoista. Jos on ongelmia yhden kanssa niin kaikki sossutädit on kamalia kyyliä, vaikka et esimerkiksi olisi lastensuojelun puolella töissä.

Minusta se on ammatti siinä missä joku muukin. Tärkeää työtä teette :)

Vierailija
5/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisia ajatuksia, koen että olemme "samalla puolella" ja että meillä on luultavasti yhteinen ymmärrys monista asioista. 

t. erityisluokanopettaja

Vierailija
6/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia ajatuksia, että mun pihatuoli on vanha ja kiikkerä pitäisi ostaa uusi.

Tokmannin tuoli oli vähän ahdas, eli ärsyttävän kapea. Tehty joillekin pienille naisille.

Jysk pihatuolit, no, ne on JYSKIÄ, eli ei kovin suuret laatuodotukset.

Mistähän kannattaisi katsella pihatuolia ? Enkä tarvi kuin yhden, ei settejä kun elän yksin.

Sinccis

Vierailija
7/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakin tuttavapiirissäsi on kauheasti antipatioita sosiaalityöntekijöitä kohtaan, niin ehkä parempikin asia, että sellaiset ihmiset karsiutuvat pois. Itse olen ihan muussa auttamisammatissa ja koen ongelmaksi pikemminkin sen, että minulle todellakin avaudutaan ja kerrotaan ongelmista jos esim. baarissa erehdyn ammatin kertomaan, ei päinvastoin :D

Vierailija
8/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honkkarissa taas oli Kivik tuoleja, mutta ne oli vielä purkamatta. En jaksanut alkaa itse purkamaan

kuormaa ;)

Sinccis

Luulin saapuneeni IKEAAN! o_O (Kivik)

JA tämä vastaus on vanha. Tiedetään 10 vuotta vanha. (i´m sorry for that, i´m robot)

Vierailija
9/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että kappas, kollega.

Noin niinkun yleisesti: en ole huomannut, että ihmisillä heräisi ammatistani mitään huonoja mielikuvia. Ja miksi heräisikään. En minä ainakaan vapaa-ajallani "arvioi" esimerkiksi ystävieni lasten oloja tai tuputa työttömille työkokeilua.

Vierailija
10/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kaverin puoliso "paljastui" psykoterapeutiksi ja mun oli todella vaikea keskustella hänen kanssaan aluksi kun koko ajan ajattelin että analysoiko se mua koko ajan :D ja välttelin hänen näkemistään mutta nyt olen päässyt siitä jotenkin yli ja ollaan ihan hyviä kavereita en ole kyllä hänelle vielä kertonut tästä alku kammostani.

Vierailija
11/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jollakin tuttavapiirissäsi on kauheasti antipatioita sosiaalityöntekijöitä kohtaan, niin ehkä parempikin asia, että sellaiset ihmiset karsiutuvat pois. Itse olen ihan muussa auttamisammatissa ja koen ongelmaksi pikemminkin sen, että minulle todellakin avaudutaan ja kerrotaan ongelmista jos esim. baarissa erehdyn ammatin kertomaan, ei päinvastoin :D

Mitä sitten? Minullekin kerrotaan baarissa ongelmista. 

Yhdeltä mieheltä oli pojan mopo varastettu, eikä ollut rahaa uuteen. Harmitteli, että menee pojan nuoruus ilman mopoa. 

Pohdin mielessäni, että pitäisikö lainata tuolle köyhälle miehelle mopon hinta. 

(Mä jalkaudun aina välillä Korson rahvaan pariin ;))

Sinccis

Vierailija
12/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vietä aikaa mahdollisten asiakkaiden kanssa, normaalia elämää elävä harvemmin on tekemisissä sossun kanssa. Naapuri on pienen paikkakunnan sossun täti, enpä hänen työstään ajattele mitään, kiva jos apua joskus tarvitsee on tuttu.

Vierailija
13/13 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ihan lohduttavia vastauksia. Ehkä tosiaan omalla lähipiirillä on vääristyneitä ajatuksia sosiaalityöntekijöistä. Eikä ole tosiaan mikää sossujen ongelma pelkästään, monet kohtaa ennakkoluuloja.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä