Uusi suhde, mies ei halua nähdä yhtä usein kuin minä
Olemme aikuisia, seurustelleet vajaan puoli vuotta. Kummallakaan ei ole lapsia. Mies haluaa nähdä edelleen vain kaksi kertaa viikossa, minä voisin mielelläni tässä vaiheessa viettää lähes kaikki yöt yhdessä. Kertooko tämä väistämättä siitä, että miehen tunteet eivät ole syventyneet yhtä paljon kuin minulla, vai mikä voisi olla syy? Mies ei ole töissä sen kiireisempi kuin minäkään.
Kommentit (47)
Ihme vastauksia minustakin.
Oman kokemukseni perusteella en usko, että mies on 100% mukana jutussanne, valitettavasti. Hän tod näk ei ole vielä päättänyt, että haluaako satsata juttuunne.
Ennen nykyistä suhdettani, minulla edelsi kaksi tälläistä kuvaamasi tapaista puolenvuoden tapailusuhdetta.
Aina täälläkin neuvotaan, että "anna toiselle tilaa ja elä omaa elämääsi". Koitin siis suorittaa oppikirjan mukaisesti, eli kävin harrastuksissa, näin kavereita ja täytin kalenterini kaikenlaisella ja koitin tehdä elämästäni mahdollisimman kiinnostavan ulkopuolisen näkökulmasta. Lopputulos: miehet halusi puolenvuoden jälkeenkin nähdä sen saman 2x viikossa. Periaatteessa olivat kiinnostuneita, mutta en selkeästi ollut mikään "jalat alta vievä löytö" heidän mielestään.
Vasta kun tapasin nykyisen mieheni ja palaset loksahtelivat kohdalleen, niin olen saanut huomata että jos mies on tosissaan kanssasi, niin kyllä hän haluaa viettää aikaa kanssasi paljon. Ei todellakaan ahdistu jos näette lähes päivittäin, vaan päinvastoin näyttää, että haluaa lähentyä ja rakentaa jotain tiivistä ja ainutlaatuista juuri sinun kanssasi :)
Toisen mielipidettä täytyy kunnioittaa. Eli jos hän ei hakua, paras on kunnioittaa sitä. Jos tähän ei pysty, ei teidän koko jututsta voi tulla yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mies etsii välipäivinä parempaa. Onko teillä myös kahdesti viikossa seksiä? Olet paineenpurkupaikka ja välivaihe, kunnes oikeasti kiinnostava löytyy.
Mikä tekee ihmisestä noin ilkeän? Oletko itse vastoin omaa tahtoasi yksinäinen ja siksi katkeroitunut?
Olen ihan samanlainen ja haluaisin tavata juuri tuollaisen miehen. Vaikka olen kuinka rakastunut, tarvitsen kuitenkin omaa aikaa tai muuten ahdistun.
Puolivuotta jo on sellainen aika, että siinä pitäisi pystyä jo vähän puhumaan tuntemuksistaan toiselle vai tuntuuko, että olette edelleen kovin etäisiä? Kyllä minä kysyisin, että olisiko mahdollista nähdä vähän useammin, kuin 2 kertaa viikossa... Jos mies taas haluaa pitää jutun noin, niin sitten sinuna miettisin, että riittääkö se sinulle vai etsitkö sellaisen miehen, joka haluaa viettää aikaa tiheämmin?
Minulle henk. koht. ei riittäisi puolen vuoden jälkeen, että nähtäisiin vaan 2 kertaa viikossa, ellei satu olemaan jotain painavaa syytä esim. työkiireet tms.
Mitä mies tekee vapaa-aikanaan? Pelaileeko hän jollain pelikonsolilla, urheileeko, tapaako ystäviään? Onko hänellä siis joka illalle jotain ohjelmaa vai haluaako hän vain olla yksin rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla itselläni menee niin, että ihastuneena oikeasti näen niin usein, kuin toiselle sopii. Ongelma on se, että ihastun todella harvoin ja suurin osa seurusteluyrityksistäni karahtaa n. puolen vuoden kohdalla siihen, että toinen suunnittelee suunnilleen häitä ja itse mietin suhteen lopettamista.
Juuri nyt on tilanne päällä eli olen yrittänyt puoli vuotta rakastua mieheen, johon olin alkuun varovaisen ihastunut. Mies haluaisi nähdä vaikka joka päivä mutta minä selittelen työkiirettä, kodin siivoustarvetta yms. tekosyynä. Pitänee lopettaa tämäkin suhdeyritys.
Eikö voi sanoa suoraan, että haluat nähdä vaikka pari kertaa viikossa?
Ihan mielenkiinnostakin, jättäisin selitykset ja tekosyyt pois. Katsoisi mitä tapahtuu.
-Nähdäänkö illalla?
-Sunnuntai sopisi minulle, sopiiko sinulle?
Kyllä se introvertimpikin ihminen haluaa puolen vuoden kohdalla nähdä useammin, kuin 2 kertaa viikossa... Jos oikeasti on toiseen ihastunut, niin viihtyy varmasti tämän seurassa mahdollisimman paljon. Ja jos on sellainen, ettei jaksa työpäivän päätteeksi mitään ylimääräistä ihmisvilinää esim. ravintolaillallisia tai leffoja, niin voisi vaan kotisohvalla köllötellä ja olla...
Jos taas on vähän niin ja näin, ettei oikein tiedä mitä haluaa ja miten paljon, niin haluaa pitää jutun etäisempänä...
Itselleni tuo 2-3krt viikossa tapaamistahti olisi ihanteellinen, tiiviimpään näkemiseen ei oikeastaan olisi aikaakaan, mutta ei myöskään haluja. Introverttinä tarvitsen omaa aikaa, työ vie oman aikansa, ystävät, lapsi ja harrastukset vievät osan vapaa-ajasta. 24/7 tiivis yhdessäolo kävisi ahdistamaan, olin sitten rakastunut tai en. Minulla on oikein mukava elämä ja parisuhde on vain kirsikkana kakun päällä tähän. Se on yksi tärkeä ihmissuhde muiden joukossa, ei mikään perusedellytys mielekkäälle ja onnelliselle elämälle.
N44
Kyllä mun pitäisi nähdä miestä ainakin kolmena päivänä viikossa ihan jo seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseksi. Totuus on, että mies voi olla suhteessa ilman tunteitakin seksin vuoksi ja siirtyä sitten seuraavaan, kun kunnolla kolahtaa. Harva mies tykkää elää pallit kireinä milloin keneltäkin seksiä vongaten.
Veikkaan että mies ei voi tehdä omia juttujaan kun olette yhdessä. Siis sellainen tapa että pitääkin nyhjätä kahdestaan. Ei se oli oikeaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun pitäisi nähdä miestä ainakin kolmena päivänä viikossa ihan jo seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseksi. Totuus on, että mies voi olla suhteessa ilman tunteitakin seksin vuoksi ja siirtyä sitten seuraavaan, kun kunnolla kolahtaa. Harva mies tykkää elää pallit kireinä milloin keneltäkin seksiä vongaten.
No itse olen ollut kuukauden ilman tyhjennystä että mitähän viddua? 3 kertaa viikossa kuka sellaista jaksaa?
Vierailija kirjoitti:
Tee niinkuin tyypillinen nainen ja ala välittömästi painostamaan miestä yhteen muuttamiseen, yhteiseen asuntolainaan ja eritoten lasten hankintaan. Nosta iso draama siitä, että mies ei halua nyhjätä kanssasi, tee kaikkesi hänen syyllistämisekseen. Ole mahdollisimman dramaattinen ja itke paljon. Muista myös uhkailla.
Taasko joku sukupuolijuttu. Olen nainen, joka haluaisi seurustellessa tavata tyyliin kahdesti viikossa. Kaipaan aikaa omiin harrastuksiin. Pari suhdetta on kaatunut siihen, että mies on halunnut heti muuttaa yhteen ja yksi tyyppi jopa kosi 4 kuukauden tuntemisen jälkeen. Kauhea valitus ja syyllistäminen, kun en ole halunnut saman katon alle.
Ilmeisesti mies ei ole antanut mitään syytä sille miksi ei voi tavata useammin. Siitä vetäisin johtopäätöksen, että ei kiinnosta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olen ollut kuukauden ilman tyhjennystä että mitähän viddua? 3 kertaa viikossa kuka sellaista jaksaa?
Oletko viilipytty? Viilipytty ei ole tulinen makkarissakaan. Äidilläni oli mies, jonka mukaan normaalille naiselle riittää yksi orgasmi. Äidille ei riittänyt. Kollegallani oli mies, joka vaimoaan testattuaan tiesi, että nainen voi saada 25 orgasmia, kun oikein käsittelee nuollen ym. On miehiä, joilla on laiska libido. Sellaisella en tekisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 32-vuotias mieheni jaksaa 5-6 kertaa viikossa. Tykkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lihava? Lihava mies ei jaksa seksiä harrastaa. Tutun tuttu on sellainen. Pitsaa kyllä jaksaa syödä vaikka pellillisen. Nuorena laihdutti naisen saadakseen ja avioliitossa paisuu paisumistaan. Lihava mies ei voi myöskään käyttää kondomia, koska erektio häviää.
Kukaan aikuinen ei jaksa kylki kyljessä nyhjäystä 24/7 me kävellään edelleen käsi kädessä, 10vuoden jälkeen, nukahdan joka ilta miehen kainaloon. Nyhjätään kylki kyljessä joka ilta kun lapset nukkuu. Ollaan vapaa-ajasta yhdessä 99% hyvin jaksaa
Vierailija kirjoitti:
Olen introvertti nainen. Olen todella rakastunut mieheeni, mutta kukaan aikuinen ei jaksa 24/7 kylki kyljessä nyhjäystä.
Vapaailtanani nukun, katson hömppää, pelailen tietokonepelejä, käyn urheilemassa, näen sukulaisia ja ystäviä, harrastan musiikkia, ja myös teen pitkiä työpäiviä.
Miehelläni ei ole ystäviä eikä sukulaisia, joten ymmärrän että helposti hän haluaisi että minä täytän heidänkin paikan. En ole kuitenkaan valmis luopumaan koko elämästäni täyttääkseni tyhjät kohdat hänen elämässään.
Myöskään en yhdessä ollessa jaksa koko ajan olla seurustelemassa, puhumassa ja rakastelemassa, uuvun.
Varmaan tämä on yksi syy miksi ei ole kiire asumaan yhteen, vaikka häntä rakastan.
Tuo kuullostaa minusta miehenä hyvin uskottavalta selityksellä ja elämäntavalta. Monilla ihmisillä on elinikäisiä harrastuksia, joiden parissa he aidosti viihtyvät ihan omissa oloissaan. Lisäksi monelle riittää semmoinen kahden asunnon suhde, jossa voidaan viettää yhdessä ns. laatuaikaa mutta ei tarvitse olla koko ajan kyljessä kiinni. Oma aika mahdollistaa uusiutumisen että ei ala liikaa toistelemaan itseään ja kertomaan jotain vanhoja puujalkavitsejä.
Ihme vastauksia täällä. Läheisriippuvuus? Onkohan nämä kuulleet siitä seurustelun hullaantumisvaiheesta, kun toinen on mielessä jatkuvasti? Myös aikuiset ihmiset voivat tuntea tätä, toki myös jalat ovat maanpinnalla. Mies ottaa ehkä varovaisemmin ja rauhallisemmin, kuin sinä. Voisiko tapaamisiin keksiä kompromissin esimerkiksi yksi päivä lisää tai joku yhteinen tekeminen? Riippuu tietysti myös siitä, millaista yhteinen aikanne on.