***CLOMISTIT*** viikko 21
Huomenta clomisisaret.
Adette (nikki saattoi mennä pieleen, sori..) taisi ihmetellä oireettomuuttaan. Täällä sitten toinen. Kp:t 24/26-28 eikä tunnu missään. Kaikkea muuta teetättää, mutta tissit eivät ole yhtään kipeät eikä vatsakaan oireile, kuin ilmavaivoilla...No, tulkitsen tämän niin, että ovis ei ole kaikesta piikityksestä ja nappien vetämisestä huolimatta tapahtunut ja oireettomuus liittyy siihen. Erikoista on ollut oikeastaan vaan ovisliman tyyppinen vuoto kp 19 alkaen. Sitä ei ole tullut ihan joka päivä, mutta useana kuitenkin ja tänä aamuna viimeeksi. Ehkä se on vanhaa simppalastia. Kuitenkin se ainoa kokemukseni raskaaksi tulemisesta tulee aina mieleen, kun silloin ei oireita ennen menkkojen poisjääntiä ollut ollenkaan. Se nostattaa taas sitä turhaa toivoa. Mutta hitsiläinen, jos pääsis edes testaamaan!
Kommentit (28)
[size=4][color=EE1289]Kuumeilevat clomistit
[size=2][color=EE1289]LiisaM [size=2][color=#000000]Ikä 38v. Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.
[size=2][color=EE1289]Hanna [size=2][color=#000000]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v. Tauolla clomeista 05/06 alkaen.
[size=2][color=EE1289]Adette [size=2][color=#000000]Minä vuosimallia-79 ja avopuoliso vm-80 ja esikoista yritetään. Yritys aloitettu syyskuussa 2005 ja terolutit aloitettu tammikuussa 2006 säännöllistämään kiertoa, clomit aloitettu 04/06 + terot.
[size=2][color=EE1289]Irmeli72 [size=2][color=#000000]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.
[size=2][color=EE1289]omppu03 [size=2][color=#000000]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.
[size=2][color=EE1289]Sätky [size=2][color=#000000]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.
[size=2][color=EE1289]marrasmamma [size=2][color=#000000]Toinen clomi kierto lopuillaan, teroluteja olen jo syönyt 6 kk, ja niitä jatkan. Mulla aikaisemmasta liitosta tyttö-99 ja poika -00, luomuna tulleet ja helposti. Tätä vauvaa yritetty 2v 2 kk, yksi km 1v 2kk sitten.
[size=2][color=EE1289]Kaipuu [size=2][color=#000000]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet.
[size=2][color=EE1289]pömppö79 [size=2][color=#000000]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.
[size=2][color=EE1289]Henkaripuustin [size=2][color=#000000]Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81. Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3. Nyt sitten takana eka clomiavusteinen kierto.
[size=2][color=EE1289]SaaraMatias [size=2][color=#000000]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.
[size=2][color=EE1289]Senniina [size=2][color=#000000]37v. mies 32v. mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Clomit aloitettu 01/06, yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=)
[size=2][color=EE1289]Giiga-82 [size=2][color=#000000]Olen 23v ja mies 25v, ja kuumeillaan pikkukakkosta. Eka sai alkunsa ekasta clomikierrosta -03 ja nyt yritys aloitettu tavallaan vuoden alusta. 04/06 yritys aloitettu kunnolla.
[size=2][color=EE1289]Helinä_1983 [size=2][color=#000000]22v. ja mies 24v. ennestään yksi " luomulapsi" tyttö 07/04. Todettu lievä hormonihäiriö, clomit ja terolutit aloitetaan todennäköisesti 05/06. Toista yritetty lähes vuosi.
[size=2][color=EE1289]Elora [size=2][color=#000000]Ikä 35v. mies 40v. 2 lasta, syntyneet 03 ja 04. Todettu endo ja miehellä heikentynyt siemenneste. Ensimmäinen lapsi luomuna ja toinen terot ja clomit yhdistelmä ja toisella inseminaatiolla. 3kk clomitauko menossa.
[color=EE1289]Plussanneet clomistit
[size=2][color=EE1289]Kanelisokeri la 19.11.
[size=2][color=EE1289]Viliweera
[size=2][color=EE1289]pipu-77
[size=2][color=EE1289]Severon
[size=2][color=EE1289]Ulriina
[size=2][color=EE1289]Olvi
[size=2][color=EE1289]StayAtHomeMom (clomit olisi aloitettu 05/06)
[size=2][color=EE1289]yöö
[size=2][color=EE1289]Levinia
moikka vaan....ja onnea piinailijoille...paljon +++säteitä!!
käyn melkein päivittäin lukemassa kuulumisianne.
te joilla ei oireita ole ollut ja menkat lähestyy,niin tiedoksi ettei mullakaan juuri ollut oireita...se menkkamainen jomotus oli muutaman päivän ajoittain,mutta silti eivät alkaneet:) joten toivoa on...
itsellä ei uutta kerrottavaa,ensi tiistaita sitten vaan odottelen.ultrassa tilanne selviää. nyt viikonloppuna alkoi kyllä etova olo välillä vaivaamaan eli vähän väliä on syötävä jotain,sillä tavoin siitä pääsee :)
mutta tulen sitten viimeistään kertomaan ,mitä siellä näkyi vai näkyykö mitään..peukut pystyyn!
Pidän taukoa clomeista. Sivuoireet ovat niin karmeat, etten yksinkertaisesti halua käyttää niitä toistaiseksi. Muutenkin haluan pysyä " sivusta seuraajana" jonkin aikaa. Vauvakuume siirtynyt taka-alalle. Hyvää kesän tulon odotusta kaikille!
Laitoin eilen kp:t väärin, eli kp:t tänään 26/26-28 eikä tuntemuksia. Hitsi, kun pari päivää menis vielä, niin osais alkaa jo jännittääkin! En ole tähän mennessä päässyt edes testaamaan, että jos edes siihen asti pääsis...
Kaipuu, mäkin jätän clomit pois 3 kuukaudeksi. Yksi syy on se, että on pakko pitää tauko ja toinen syy, että en kestä niitä mielialan heittelyitä, joita ne mulle aiheuttaa. Syksyllä sitten katson, aloitanko uudestaan vai mietitäänkö lääkärin kanssa jotakin muuta.
Lyhyestä virsi kaunis...plussatuulia tietty kaikille!
Ihan järkyttävät ovisoireet taas vaihteeksi. Tajusin vasta eilen, että tämä ummetus-tunne (ei kuitenkaan oikeesti ummetusta) taitaakin oikeasti olla oviskipua. Sinänsä positiivista, että ovat tällä kertaa paria päivää aikaisemmin kuin tähän asti.
Mä olen myös miettinyt Clomi-taukoa, vaikka kolmas kierto niiden kanssa vasta meneillään. Ärsyynnyn todella pienistä asioista, mutta se suurempi syy on, että olen nyt kolme yötä nukkunut 5h/yö ja senkin nukahduslääkkeiden voimalla. Alkaa olla aika pihalla täälä töissäkin. Olisin jäänyt kotiin nukkumaan, mutta oli pakko viedä lapsi hoitoon aamulla, kun mies lähti jo ennen seiskaa työreissulle. Toivon nyt vain sitten ettei nuo nukahtamislääkkeet häiritse ovista tms.
Peukkuja edelleen Senniinalle ja muille piinistelijöille :-)
Missäs kaikki oikein ovat? Toivottavasti kaikki eivät pakkaa kassejaan pinolemisesta. Ferrari kaartaa pihaan viimeistään huomenna, joten varustautukaa ensi viikon epätoivon vuodatuksiin...
Minä kirjoittelen omaa napaa, kun ei kerran kellään muulla ole asiaa :-)
Olin äsken gynellä. Ultralla katottiin limakalvon ja munasarjojen tilanne. Limis oli ok, 9mm. Nyt on siis kp 15/27-28 ja ovistesti näytti tänään kolmatta päivää positiivista. Munasarjoissa näytti olevan tulossa/menossa ainakin 2 ovulaatiota. Yhdestä ei ollut oikein varma, kun näytti että munasolu olisi jäänyt keltarauhasen sisään (niinkin kuulemma joskus käy, ettei munasolu " poksahda" kunnolla). Mies sai lähetteen simppatestiin, mutta odotellaan nyt vielä tämä kierto, kun ei sekään ihan ilmaista lystiä ole. Jos ei siinä mitään vikaa niin sitten tutkitaan mun torvet ja edetään sitä kautte. Jos taas siemennesteessä on vikaa niin sitten inseminaatio.
Sätky, sun tilannehan kuulosti tuon käynnin perusteella ihan positiiviselta. Limikset ja munikset ok ja se on jo paljon. Simppatesti on sit tietty yks jännäämisen paikka. Toiv. kaikki menee ok ja oikea hoito löytyy ja tärppi luomunakin olis meille kaikille tervetullut!
Tää kyttääminen on kyllä perseestä. Jokainen vessassakäynti on helvettiä ja pelottaa kurkata, minkä väristä tavaraa pönttöön valahtaa. Tässä vaiheessa sitä toivoo, että alkaisvat menkat sit heti, jos ovat alkaakseen. En testaa kuitenkaan huomenna, koska en tuhlaa vähiä rahojani testiin, jota en tod.näk. tarvitse. Huomenna en pääse koneelle, mutta perjantaina palailen ellei sit tänään ole jo iltapäivään mennessä tätsyuutisia. Clomikuurin aikana ei kierto ole kertaakaan venynyt yli 28, joten huominen olis aika tärkee päivä ohittaa...
Senniina kp 27/26-28.
Tulin katsomaan mitä tänne pinoon kuuluu, itse olen vieraillut täällä viimeksi muutama kuukausi sitten. Silloin söin toista clomikiertoa ja plussahan siitä tuli!!!:) Oireet oli heti voimakkaat ja vatsa alkoi kasvamaan. Nyt elelen rv 11+5 ja la olis 7.12. Voisiko joku päivittää tiedot tuonne esittelylistaan?
Oikein aurinkoista kesän odotusta(täällä savossa tosin sataa vettä taivaan täydeltä..) J pikaisia plussia kaikille!!! Meilläkin meni 1v 2kk keskenmenosta ennen kuin tärppäsi, jospa kaikki menee nyt loppuun asti hyvin..:)
-marrasmamma-rv11+5
Kierto jäi sitten 26 päiväiseksi eli kp1.
Palailen vielä ennen kesälomaa kertoilemaan kuulumisia. Kovin korkealta en tippunut, kun tämän tiesin. Syskyllä sitten lääkäriin ja viimeinen tosiyritys päälle.
Menkkojen alku on aina inhottavaa, vaikka toiveet ei niin kovin korkealla olisikkaan. Mulla ainakin aina jossain takaraivossa kuitenkin elää ajatus, että josko sittenkin, vaikka realistisesti kun ajattelee niin tietää että todella pieni todennäköisyys...
Senniinalle harmitteluni ja ISO LOHTUHALI!
Oliskos meillä tällä viikolla piinailijoita? Plussatuulia niille!! +++
ON: kp12 menossa. Kohta vois ruveta ovista tikuttelemaan. Tosin viimeiksi oli aika myöhään, vasta kp21. No, katsellaan miten tässä mennään. Taas oli alkukierrosta mulla kovia päänsärkyjä ja mielialan vaihtelujakin näyttää olevan. Sivuvaikutuksia ainakin clomit saavantaikaiseksi...valitettavasti!
Tulkaahan muutkin clomistit kertomaan kuulumisia! Tehdään pitkä pino!
SaaraMatias
Heippa!
Minäkin välillä ajattelin kertoa kuulumisia, vaikka mitään ihmeellistä ei olekaan kerrottavaa. Tuolle toiselle puolelle en osaa kirjoitella ollenkaan, lueskelen vain muiden vointeja. Ensi maanantaina on ensimmäinen neuvola, toivottavasti kuunnellaan jo sydänääniä, ja toivottavasti ne kuuluvat :).
Olo vaihtelee tosi paljon, väsyttää edelleen koko ajan ja huono olo vaivaa, varsinkin iltaisin. Aika voimaton olo siis on, mutta kärsin sen mielelläni, jos vaan kaikki menee hyvin. Finnit naamassa ja edelleen tosi kipeät rinnat kyllä vähän antaisivat vihjettä siitä, että jotain on meneillään :).
Mies on ihanan innoissaan vauvasta, kovasti olemme miettineet nimeä, ja maku vaihtelee joka päivä :).
Tuulista viikon jatkoa! Huomenna on onneksi vapaa päivä!
Olvi, 9+6
Marrasmamma juuri tässä eilen mietin, että mitenkäs sinun tiedot oli vielä tuolla listassa, muistelin että etkös jo plussannut. Laitan heti sinut listaan plussanneiden kohdalle, mitenkähän ihmeessä olen unohtanut sinut sinne laittaa.
Olen minäkin hyvä listan päivittäjä, vähän nolona nyt :)
Voisinhan kertoa vähän omaa napaa, vaikka ei kerrottavaa kyllä juurikaan ole. Eli kp12 menossa, aloittelin jo sunnuntaina tikuttamisen kun ennen clomeja ovis tuli n. kp15 paikkeilla, muistaakseni. Kuitenkaan sain kolmeen testiin ihan puhtaan negan, tänään sitten oli jo testiviivassa hieman väriä. Pupuilutkin on jo aloitettu ja jatketaan vielä pitkään niin ei ainakaan pitäisi väärän ajoituksen takia mennä pieleen tai pupuilumattomuuden.
Voisiko jo plussanneet laittaa vielä lasketunajan tänne niin voisin sitten lisätä tuohon listaan ne.
+++säteitä kaikille.
[size=4][color=EE1289]Kuumeilevat clomistit
[size=2][color=EE1289]LiisaM [size=2][color=#000000]Ikä 38v. Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.
[size=2][color=EE1289]Hanna [size=2][color=#000000]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v. Tauolla clomeista 05/06 alkaen.
[size=2][color=EE1289]Adette [size=2][color=#000000]Minä vuosimallia-79 ja avopuoliso vm-80 ja esikoista yritetään. Yritys aloitettu syyskuussa 2005 ja terolutit aloitettu tammikuussa 2006 säännöllistämään kiertoa, clomit aloitettu 04/06 + terot.
[size=2][color=EE1289]Irmeli72 [size=2][color=#000000]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.
[size=2][color=EE1289]omppu03 [size=2][color=#000000]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.
[size=2][color=EE1289]Sätky [size=2][color=#000000]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.
[size=2][color=EE1289]Kaipuu [size=2][color=#000000]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet. Tauolla clomeista.
[size=2][color=EE1289]pömppö79 [size=2][color=#000000]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.
[size=2][color=EE1289]Henkaripuustin [size=2][color=#000000]Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81. Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3. Nyt sitten takana eka clomiavusteinen kierto.
[size=2][color=EE1289]SaaraMatias [size=2][color=#000000]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.
[size=2][color=EE1289]Senniina [size=2][color=#000000]37v. mies 32v. mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Clomit aloitettu 01/06, yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=)
[size=2][color=EE1289]Giiga-82 [size=2][color=#000000]Olen 23v ja mies 25v, ja kuumeillaan pikkukakkosta. Eka sai alkunsa ekasta clomikierrosta -03 ja nyt yritys aloitettu tavallaan vuoden alusta. 04/06 yritys aloitettu kunnolla.
[size=2][color=EE1289]Helinä_1983 [size=2][color=#000000]22v. ja mies 24v. ennestään yksi " luomulapsi" tyttö 07/04. Todettu lievä hormonihäiriö, clomit ja terolutit aloitetaan todennäköisesti 05/06. Toista yritetty lähes vuosi.
[size=2][color=EE1289]Elora [size=2][color=#000000]Ikä 35v. mies 40v. 2 lasta, syntyneet 03 ja 04. Todettu endo ja miehellä heikentynyt siemenneste. Ensimmäinen lapsi luomuna ja toinen terot ja clomit yhdistelmä ja toisella inseminaatiolla. 3kk clomitauko menossa.
[color=EE1289]Plussanneet clomistit
[size=2][color=EE1289]Kanelisokeri la 19.11.
[size=2][color=EE1289]Viliweera
[size=2][color=EE1289]pipu-77
[size=2][color=EE1289]Severon
[size=2][color=EE1289]Ulriina
[size=2][color=EE1289]marrasmamma la 7.12
[size=2][color=EE1289]Olvi
[size=2][color=EE1289]StayAtHomeMom (clomit olisi aloitettu 05/06)
[size=2][color=EE1289]yöö
[size=2][color=EE1289]Levinia
Hanna se taisi olla, joka kävi huhuilemassa plussanneita clomisteja ja laskettuja aikoja. Itsehän en edes clomeja kerinnyt aloittaa vaan (oma luulo) parin viikon foolihappo- ja rautakuurit saivat potkua plussaan :o)
LA siis 31.12.06. Vähän vielä jännitellään, kun eka neuvola on vasta viikon päästä ja np-ultraanki vielä reilusti aikaa...
Mukavaa kesän aloitusta kaikille clomisteille ja plussaonnea!
T. StayAtHomeMom 8+3
Kp3 eikä käynyt mielessä aloittaa 6. clomikuuria tänään. Olen ihan elossa, vaikka pettymys tädin tulo tietysti olikin. Siihen alkaa kuitenkin jo tottua. Kiva, että Hannakin taas kirjoittelet. Itse en aio tikuttaa, mutta olis kiva kuulla, mitä sun tikut kertovat.
En merkannut edes näitä menkkoja kalenteriin, enkä aio murehtia sitä, koska seuraavat tulee. Saa nähdä, minkälaiseksi kierto muodostuu ilman clomeja. Toiv. ei veny kauheesti yli 30 pv. Jos ovis tapahtuu, niin tunnen sen kyllä tai ainakin luulen niin. Mitään poppakonsteja en myöskään ota käyttöön. Ajatus greipistä yrjöttää...
En tiedä pitäiskö huolestua, kun ei edes ahdista yhtään. Ajattelen, että jos ei näin aktiivisella seksielämällä (väh. jtp koko kierron ajan) lasta kahdelle terveelle ihmiselle tule, niin sitten sitä ei ole meille tarkoitettu tulevaksi.
Plussatuulia ja tsemppiä kaikille!
Mulla on nyt kp14 menossa eikä tikut kyllä näytä mitään. Kyllähän tässä vaiheessa pitäisi jo alkaa jotain näkyä. Limat kuitenkin on lisääntynyt ja mahaakin ruvennut nipistelemään joten kyllä siellä jotain tapahtuu.
Käyn sitten taas jossain välissä vähän kirjoittelemassa, jos jotain uutta ilmaantuu. Tuntuu ettei kerrottavaa ole kun ei clomitkaan ole käytössä.
Harmi että sulla senniina täti taas tuli ja jouduit tauolle. Jospa meillä molemmilla tärppäisi kun olemme tauolla. Toviotaan et niin kävis.
++säteitä kaikille :)
Peukkuja viikon piinistelijöille! Missäs vaiheessa aiotte testailla?
Mulla ainakin nuo oireet (siis ovis- yms.) vaihtelee kierrosta toiseen, vaikka ainakin tikkujen mukaan ovis tapahtuukin. Ovislimoja en ole seurannut enää aikoihin. Sekoittuvat liikaa niihin " muihin nestemäisiin eritteisiin" ;-)
Omaa napaa: Tänä aamuna ekaa kertaa tässä kierrossa ovistikkuun taas hiukan vahvempi testiviiva kuin kontrolliviiva. Mikäli vanhat merkit paikkansa pitää niin huomenna tulee vielä selvästi vahvempi viiva. Samaten kun viime kierrossa niin lämmöt on jääneet todella epäsäännöllisen nukkumisen takia mittaamatta. En ole viitsinyt nähdä vaivaa, kun näyttävät kuitenkin mitä sattuu. Viime yönä nukuin taas vajaa 5h ja senkin nukahtamislääkkeiden voimalla. Edellisyönä 4h (ilman nukahtamislääkettä). Viime kierrossa huomasin ekan kerran, että just oviksen aikoihin oli uneton kausi. Hyvä yrittää siinä sitten touhailla jotain, kun olo on kokoajan kuin halolla olis päähän lyöty... Nukahtamista ei ollenkaan auta se, että luultavasti noiden hormonien takia ärsyynnyn todella helposti ihan pikkuasioista. Esim. jos mies lukee liian kauan kirjaa (-> yövalo on päällä).