Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISTEN MAANANTAI

22.05.2006 |

Huomenta!

Outoa olla hereillä näin aikaisin. Mies lähtee töihin pitkästä aikaa, joten lupasin jo eilen illalla myötäherätä kanssa. Jospa sitä saisi vaikka gradua väännettyä. Sen pitäisi olla syksyksi valmista. Iik :)

Kiitoksia eilisistä vastauksista koskien kipuja. Helpotti tosi paljon oloa kuulla, että muillakin niitä on. Heti tuli mielenrauha.

Aurinkoista päivää kaikille! Ainakin pirkanmaalla näyttää tulevan lämmin päivä :)

Susuliini 17+2

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä todella tiedän mitä haluan opiskella, ensimmäistä kertaa elämässäni. Se ratkesi tässä vähän aikaa sitten, tuskin maltan odottaa että pääsen tuosta lukiosta eroon ja opiskelemaan sitä mitä haluan! Tuntuu hyvälle kun tiedän mitä haluan ja miksi.

Onnea graduntekoon kaikille pakertajille! :)

Vierailija
22/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖHNÖ ihmetteli että joko kaikki hankkivat vaunuja ja turvaistuimia... no me ei hankita vielä mitään, jos se lohduttaa :) Tosin meillä onkin kyllä kaikki 1v2kk vanhan esikoisen jäljiltä valmiina, vain uudet (tai käytetyt, mutta meille uudet) vaunut varmasti ostetaan.

Ihan pientä valmistelua olen tehnyt eli pessyt ja lajitellut esikoisen liian pienet vaatteet laatikoihin koon mukaan. En tiedä teenkö edes mitään muuta valmistelua, heh. Ehkä opettelen harsovaippojen taittelua, koska nyt mulla on sellainen innostus että niitä voisi ainakin yrittää käyttää maitokakkavaiheessa, ei tule kalliiksikaan kokeilu kun harsoille löytyy kuitenkin aina jotain käyttöä. Esikoisesta kuitenkin opin, että aika paljon sitä aikaa ostelulle ynnä muulle jää kyllä vauva-aikanakin.

Esikoista odottaessa näihin aikoihin oli ostettu vissiin 1-2 bodya. Turvaistuin hankittiin aika aikaisessa vaiheessa, olisko jopa ollut suunnilleen tässä puolenvälin tienoilla. Sekin siksi kun saatiin halvalla kimppatilauksessa.

Ostosten jaksottaminen on kyllä siitä hyödyllistä, ettei mene yhtäkkiä kamala määrä rahaa. Jos ostaa kaiken uutena, niin ihan jo perustarvikkeisiin (vaunut, turvaistuin, sitteri, vaatteet, hoitopöytä) saa menemään tuhansia euroja, ja sellaista ei ainakaan meidän budjetista heti irroteta. Tosin edellämainittuihin meillä meni yhteensä rahaa kai jotain 300 euroa, ostettiin ja saatiin käytettyinä suurin osa. Mutta opiskelijabudjetista ei sitäkään irroteta yhdessä kuussa :)

No mutta having said that, ne VAUNUT mun tekisi mieli jo hankkia, etupäässä siksi kun meidän nykyiset on niin huonot että soveltuvat enää lähinnä parvekevaunuiksi reilun vuoden käytön jälkeen. Saatiin siis perintönä ne ja olivat alunperinkin jo 10v vanhat, joten hyvin on palvelleet. Eli ehkä rupean katselemaan jo sillä silmällä uusia yhdistelmävaunuja, olisivat sitten ratasasennossa syksyyn asti ja sitten esikoiselle siirto sisaristuimeen...

Nyt rupean tekemään töitä kun typy nukkuu!

Coe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jenille hyvin menneestä ultrasta! Kuule, mullakin viime raskaudessa heitti nämä äidinvaistot aivan sanonko mitä. Olin 99% varma, että odotan poikaa, mutta tyttöhän sieltä tuliki. Ja nyt taas oon 99% varma, että tyttö tuolla mahassa köllii, mutta saa nyt nähdä. (Ehkäpä jo kahden viikon päästä ;)

Mulla on ollu tänään huono päivä. Tuntuu että kaikki väsyttä ja vituttaa. Keskimmäinen on kitissy koko päivän mitä ihmeellisimmistä asioista ja kun itse on väsynyt, niin meinaa oikeesti välillä mennä hermot. Pahin kriisi nykyisin meillä on vaatteista. Kun tytöt käyttää osittain samoja vaatteita (siis lähinnä koko 86/92 puserot ja takit on yhteiskäytössä, sekä kaikki lakit) niin tuo isompi tyttö haluaa päälleen aina JUST sen lakin tai takin, joka pienemmällä on. Tai sitten kun isommalta on menny vaatteita pieneksi ja olen siirtäny niitä pienemmän käyttöön, niin isompi omii niitä yhä itelleen, vaikka housun lahkeet oiski 5cm liian lyhyet. Aagh. Juu ja aamulla sanoin oikein topakasti pojalle, että eskarissa ei Lordia laulella vaan kuunnellaan, mitä opettaja puhuu niin eiköhän opettaja sanonut, että koko päivä on menny pipariksi, kun meidän Ville ja kaks muuta poikaa on vaan rokanneet Lordia joka välissä. Huhhuijaa.

Jeps, mutta pakko kai yrittää jotain tähellistä tehdä. Ei kyllä huvittas nyt mikään.

Vierailija
24/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletön ilma ulkona.Oon koko aamupäivän nautiskellu terassilla ja ahminut aurinkoa ja lämpöä.Viimeistä kesälomapäivää tässä viettelen.

Huomenna se arki sitten taas tosiaan koittaakin,kun alkaa aamukiireet itellä ja lapset pitää saada tarhaan.

Onnea JENILLE ultrasta.Vai poikaa teillekkin veikattiin.Sama täällä.Hyppäsit nyt vaan viikon eteenpäin,mutta perässä tullaan!

KIVUISTA on teillä monilla ollut puhetta.Mulla ei teidän kuvaamia kipuja pahemmin ole,mutta supistuksia kylläkin.Nyt oon päättäny laittaa seksin kokonaan pannaan,koska joka kerta sen jälkeen maha on tunnin aivan kivikova.Tosi kipee,en pääse liikkumaan.Eilen kävi viimeksi näin ja kipu aivan kammottava.Edellisissä raskauksissa ei ollu mitään tällasta seksin jälkeen.

S-I mukavaa että teillä löyty vika mistä haju on peräisin.Älyttömästi tulee ylimääräistä ressiä kaikista tollasista asioista.

VAUVANHUONEESTA taikka muista hankinnoista oli myös puhetta.Eli meillä tilanne se että kaikki myytiin kuopuksen jälkeen kun päätettiin ettei haikara meillä enää vieraile.

No mieli muuttui ja tässä sitä nyt ollaan kun pitäis taas tavarat hommata.Mä koen edellisten raskauksien perusteella että parempi hankkia hyvissä ajoin.Musta ainaki tulee niin vaivainen ja väsynyt 25 viikon jälkeen ettei puhettakaan että jättäis jotain suuria hankintoja sinne. Meillä on jo vaunut,hoitopöytä,häkkisänky ja jotain vaatteita.Vielä täytyis turvakaukalo ja amme ja jalakset ostaa + sitte kaikki pikku sälä. Että näin meillä.

Te joita UMMETUS vaivaa,kertoisitteko vinkkejä millä sais mahan toimimaan useammin ja kakin pehmeämmäksi?!? On muuten pari kertaa tullu vähän verta paperiin,ettei vaan pukamat alkais vaivata! Että greit!!!

Lapset päiväunilla ja mun varmaan tarttis lähtee valmisteleen ruokaa,että saadaan syötyä heti kun mies tulee kotiin.Mahtava ilma kun on niin pihahommia kyllä riittää miehellä mukavasti.Meillä vuosi sitten rakennettu omakotilo,niin ei ihan kaikki vielä oo valmiina ulkona.

Päivänsäde 20+1

Vierailija
25/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei omakotilo vaan omakotitalo! Samapa tuo...

Vierailija
26/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aika on nyt sitten ke 14.6. klo 17:30. Ihanaa, kun heillä on illalla 19 asti aikoja niin mekin ehditään, vaikka isännällä on aamuvuoroviikko.

Mulla on tuolloin viikkoja 24+3. Täti puhelimessa sanoi, että pitää tehdä ennen rv 30 ja kysyi olenko käynyt rakenneultrassa ja kun kerroin käyneeni siellä tänään niin sanoi, että ihanne olisi sitten kuukauden päästä. Tuo rv 25 (ja myös kalenteriviikko 25) vaan sattuu olemaan juhannusviikko eikä siellä ollut ainootakaan aamuaikaa eli aikaistettiin sitten viikolla:)

Nyt on taas mitä odottaa eikä tuohon nyt ole kuin 3 vaivaista viikkoa ;)

Äsken vähän suihkulähteen ympäriltä revin rikkaruohoja ja isäntä maalaili taloa, mutta äsken lähti sitten töihin-prätkällä tällä kertaa. Mä ajattelin tästä lähteä moikkaamaan mummoa pitkästä aikaa.

Niin muuten...Anoppi soitti isännälle ja vänkkäsi kumpaa sukupuolta tulokas on ja isäntä tiukasti, että " En sano mitään!!!" Anoppi oli sanonut, että mä olen _luvannut_ kertoa...höh, paskanmarjat. Juttu meni justiinsakin niin, että kun anoppi kyseli kerronko sitten hänelle kumpi on tulossa niin sanoin, että ollaan isännän kanssa sovittu, että se pidetään salaisuutena!!!! Mutta mä arvelen, että hän haluisi tietää vauvan sukupuolen sen ennustajan takia, joka veikkasi TYTTÖÄ :D Siinäpä meni ennustaja metsään...*hih* ja anoppi kun uskoo kaiken mitä ennustaja sanoo....niin....Mutta ei kerrota :D Jos joku jostain päättelee oikein niin se on ok, mutta ei me sitä lähetä uutisoimaan kuitenkaan.

Juu mutta nyt taas meinas runosuoni ruveta kukkimaan eli lähen tästä jatkamaan askareita :)

Voikaa hyvin!!

T: Je_Ni kera Pikku-Isännän ;)

Vierailija
27/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan lekuri suositteli [b]Agiocuria[/b], mutta painotti, että sitä nauttiessa pitää juoda vettä ekstramäärät...Kun tuo on turpoaa eli tarvii vettä, jotta toimii :) Sitä käytetään sekä ripuliin että ummetukseen-hassua!

Mulla on ollut tuossa [b]Levolac[/b]-pullo jokusen päivää, mutten ole sitä säännöllisesti käyttänyt..Sitä tarvis ottaa 30 ml kerran päivässä 3-4 päivää ja sitte annos pienenee. On muuten ihan hyvänmakuista, tosi makeeta.

[b]Luumusosetta[/b] olen myöskin syönyt..siis vauvansellaista, mutta en oikeen menis vannomaan sen olevan kovin tehokasta....mutta ei missään nimessä pahennakaan tilannetta.

[b]Mustikkasose[/b]näyttäisi toimivan paremmin ja olen kuullut myös muilta samaa.

[b]Kiiwit[/b]pehmentävät myöskin vatsaa ainakin mulla...

[b]Vettä[/b]kun yrittää juoda tosi useesti aina lasillisen ja ensimmäisen aamulla tyhjään vatsaan niin vauhdittaa suolen toimintaa...

[b]Liikunta[/b] on yksi minkä puute varmasti vaikuttaa mulla siihen, ettei masu oikein toimi. Tarvis vaan ottaa itteensä niskasta kiinni :)

[b]Runsaskuituinen[/b] ruokavalio on myös paikallaan. Itsellä ainakin on huomattava ero syönkö ruisleipää vaiko vaaleeta taikka jotain sekaleipää.

Siinä nyt muutama vinkki ummetukseen :) Kantsii tosiaan yrittää pitää masu pehmeänä ennen kuin ne pukamat innostuu...auts, ovat varmaan tosi kipeitä...

-Je_Ni-

Vierailija
28/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä välillä & pienimmän päiväunille. Tuntuu vaan koko ajan, että oi kun pääsisi nukkumaan :)

Tavaroista piti vielä kirjoittaa. Elikäs, en ole minäkään hankkinut vielä mitään! Pikkujutut (tutit, vaipat yms) ajattelin ostaa joskus syksyllä, samoin katselen sitten syksyllä kirppareilta nukkumisvaunuja vauvalle. Kaukalo saadaan kun tarvitaan. Pakkauksen otan ja pikkuvaatteita tulee varmasti tässä kesän aikana, kun sukulaisilta saan. Vielä ku keksis paikan, mihin vauvan vaatteet laittaa. On meinaan jo vaatekaapi, vaatehuone ja lipastot täynnä!!! Hoitopäytää ja sitteriä en hommaakaan, hoitopöytää ei oo ollu ikinä ja sitterillekään ei oo ollu paljoa käyttöä. Ja muutakai ei sitten tarvitakaan. Niin tosiaan, pinnasänky jää Julialta, kunhan vaan saadaan aikaseksi hakea varastosta hälle " ison tytön sänky" ja opetetaan nukkumaan siinä.

Vaatteita en yleensäkään oo paljoa ostellu. Jos sattus poika tulemaan, niin sitte varmaan käyn kirppareilta jotain jätkämäistä ostamassa, on meinaan varmaan 90% meidän vauvanvaatteista vaaleanpunaista yms tyttömäistä!

Mullakin meinaa olla vähän ummetusta, on muuten aika v***mainen vaiva. Itse olen huomannut, että just tuo leipä vaikuttaa paljon. Nyt taas syöny vaaleaa, niin ei oikeen huilaa. Jännä tuo mustikka, kun vauvoilla se kovettaa mahaa, en sitten tiedä mikä taika siinä on, jos aikuisella pehmentää :)

Juu, vaan pakko alkaa ruuan laittoon.

Vierailija
29/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meni taas viikonloppu kiiruusti, ettei kerennyt edes koneelle.

Aamulla oli se ultra ja kaikki ok kaverilla. Meillä pään halkaisija 4.3 ja reisi 3.5. Minäkään en tullut kysyneeksi kokonais mittaa, jotenkin luulin että se näkyy kuvista, niinkuin ennenkin, mutta ei tällä koneella näköjään. Mullahan viikkoja 18+2, ensin kätilö merkkasi että 18+3 ja sitten ultran mukaan 19. Mutta la:ta ei muutettu, joten porskuttelen entisillä viikoilla, jos sitten vaikka tulisi " yllätys" ja syntyisi viikkoa ennen la:ta!! =)

Sukupuoliasiasta sovittiin miehen kanssa, että jos suoraan kysyy halutaanko tietää kumpi tulossa, niin halutaan mutta itse ei kysytä. No, sittenkätilö kysyi lopuksi, että onko kysyttävää, niin vilkaisin miestä ja sanoin että ei... Mies oli kuulema meinannut kysyä, mutta ei sit sekään, eli me nyt sitten jännätään loppuun asti ja hyvä niin. Jotenkin itsellä poika olo, viimeksi minäkin veikkasin että odotan tyttöä ja poika tuli... Että se niistä minunkin äidinvaistoista! =)

Nyt tarttis lähteä ruoanlaittoon minunkin ja kohta taas lapsia kuskaamaan harrastuksiin. Täytyy käydä lukemassa viikonloppu pinot myöhemmin! minullakin tänään mahassa repivää kipua, rupeaa kaiketi paikat antamaan periksi!

Maanantain jatkoja kaikille!

Neljäs 18+2(kaikesta huolimatta)

Vierailija
30/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt sitten kaupungilla.. ja ostelinkin sitten kaikkia ihania bodeja yms. Ennen en oo kauheen kiinnostunut ollut noista vauvan vaatteista, silleen, että ihastelisin niitä kauheesti, mutta nyt kun taittelin niitä tonne laatikkoon ja katselin sitä hienoa järjestystä, oli ihan yllättävän pehmennyt olo:) Ihania pikkuvaatteita! Kun sais sen " täytteen" niihin jo!:)

Mä oon ihan jo villiintynyt, tarvis heti päästä ostaan kaikkia vaatteita ja tarvikkeita. Täytynee pikkusen hillitä,ettei tili kuivu heti ekaan viikkoon.

Onnea ultrassa käyneille, tosi hienoa, että kaikki ok, ja että yksi poika sitten jo " diagnosoitu" !!!!

Mä joudun vielä odotteleen puolitoista viikkoa... huhhuh!

t.Alisa

Vierailija
31/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunpohjan korkeus oli 17. jouduin neuvolasta suoraan jorviin lähetteen kanssa vauvan sydänäänien vuoksi =( laski välillä 80:neen ja välillä oli sit 160. Jorvissa ultrasivat ja sanoivat että sydän näyttäisi toimivan hyvin mutta pelko on edelleen mukana.

Varasin huomiseksi 4D ultran jos siellä saisi paremmin selville onko sydämmessä vikaa. Toivottavasti ei :(

T:Hexu ja onni rv 21+0

Vierailija
32/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin rakenneultrassa jo viime viikon torstaina, mutta en ole aikaisemmin kerennyt kirjoitella kuulumisia. Kaikki oli hyvin ja sukupuolikin varmistui,vaikka itse epäilin onko sitä mahdollista tietää 18 viikolla. Meilläkin kävi niin, että isukki " tiesi" tytön tulevan. Itse olen puhutellut pojuna, mutta ihanaa kun vihdoinkin saan pikkutytön,vaikka sukupuolella ei olekaan väliä. Olen aina halunnut pikkusiskoa, kun on ollut vain isoveli niin nyt tavallaan saan sen. Sukupuolta ei meilläkään kerrota ennen syntymää.

Vaikka kaikki olikin hyvin en muuten pitänyt ultrakäynnistä, kun lääkäri mumisi itsekseen ja yritti näyttää kuvista varpaita sun muuta.En itse nähnyt kuvista/ruudusta mitään muuta kuin pään ja selkärangan ja mies näki muka kaiken. Itkuthan siinä piti iltasella tirauttaa, kun olin odottanut ultralta niin paljon. Mutta olen erittäin onnellinen siitä, että kaikki on hyvin.

Töhnö tais puhua vauvan tarvikkeiden ja vaatteiden ostamisesta..Me ei olla ostettu juuri mitään, vaikka esikoinen on tulossa eli kaikki joudutaan hankkimaan. Olen ostanut kolme bodya, jotta voin hypistellä niitä välillä ja että alkas oikeesti tuntua siltä, että vauva on tulossa. Kavereilta sain vauvan pyyhkeen ja kaksi ihanaa punaista elefanttihenkaria. Aika osuvasti tytön värisiä, vaikka meillä ei tulla käyttämään vain tytön värejä, vaan kaikkea mahdollista. Vaaleanpunaisesta en pidä ja lastenhuoneesta tulee sinertävä.

Hexulle voimia, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Aurinkoista viikkoa masunkasvattajille!

18+4

Vierailija
33/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vauvalla kaikki ok ja säikähdys turha!

Peukut pystyssä Hinpu 20+2

Vierailija
34/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih miten sua säikytettiinkään ;( Kaikki peukut & varpaat pidetään korkealla, jotta pikkuisella kaikki OK!!!

Tsemppiä 4D:hen toivottelee:

Je_Ni edelleen se 21+1

Vierailija
35/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollissa oltu. Oltiin omalla neuvolalla rakenneultrassa pariviikkoa sitten, nyt oltiinTAYSsissa koska olen riskiraskausseurannassa. Esikoinen oli mukana ja kehut hotiohenkilökunnalle lapsen huomioimisesta.

Vauvan arviopaino oli 450g, on köllinyt pää alaspäin jo pitkään, lekuri sanoi, että usein vauvoille tulee jokin mielitietty asento tai sivu missä ne viihtyy. Mut kun on noita liitoskipuja ollut, ni pään ollessa alaspäin, ni se provosoi niihin. Pitkä pirpula näytti olevan. En jaksa hakea korttia, mutta kaikki oli oikein hyvissä ja sopusuhtaisissa mitoissa. Fragminin ja disperiinin yhteensopivuus hankaa, se tutkitaan verihiutaleista ja otetaan labrat. Masu hurja piikityksestä (mustelmia) ja nenä vuotaa verta. Yläkerrassa alettiin poraamaan ja vauva pelästyi hurjasti..lekurikin sitä jo rauhotteli:))

Kontrolli 17.7. ja silloin katsotaan sukupuoliasia uudestaan. Ei halunnut spekuloida vaan sanoi että katsotaan tarkkaan sitten.

Kaikki hyvin..toistaiseksi..jotenkin on hiipinyt mieleen, että miltäklhän tuntuu taas pitkästäaikaa saada tuoksuva ja tuhisseva nyytti syliin ja tissille..esikoinen on 4 vuotta. Ja tätäkin saatiin odottaa yli vuosi..se paniikki alkaa vasta nyt helpottaa..kunhan nyt mieli ja pääkoppa ehtii pähkätä tarvittavat synnytykseen mennesä;)

Pelkopoli on kiinni kesän!! Mutta menen yksin synnytyslekurin kanssa pohtimaan ja läpikäymään asioita..

Iltapala-aika

Ihanaista viikkoa toivoopi UN

Rv 20+5

Vierailija
36/36 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin; Hexulle tsemppiä ja toivotaan että selviätte pelkällä säikähdyksellä. Voimia!

Je_nille onnittelut pojasta. Pojat on kivoja :)

Käytiin pojan kanssa pyörällä tuolla lähikaupassa. Muksu ajoi pyörällä koko matkan, hidasta ja koko ajan meni ihan mutkille mutta ihmeen hyvin jaksoin koko matkan polkea.

Täytyy myöntää nolona, että myös minulla hermot on ihan luvattoman kireellä. Hirveä morkkis aina kun muksulle motkotan.

Mutta jos kattelis salkkarit loppuun ja alkais sitte tekemään iltapalaa.

Huomiseksi luvattiin taas sadetta =/

C.