KOTILOT aurinkoiseen viikkoon!
Tervehdys kaikille ja aurinkoista viikkoa! Ainakin meillä päin aurinko paistaa.
Pikku hiljaa se aika menee eteenpäin ja kaikki saavuttaa erinäisiä etappeja. Violalle viimeiset 10 vko, jee. Itse pian perässä.
Onko jollain teillä todettu streptokokki agalactie bakteeri? Se on 15-30% naisilla normaalifloorassaan ja aiheuttaa vain harmia raskauden ja synnytyksen yhteydessä. Kokemuksia? Itselläni siis ko. todettiin supitelujen vuoksi. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut ongelmia ja lapset eivät ole synnytyksen jälkeen saaneet mitään bakteeriperäistä tulehdusta. Kuulemma antibiootilla hoidetaan itse synnytystilanteessa, mutta silti olisi kiva kuulla kohtalontovereilta kommenttia!
Tosiaan mukavaa viikkoa ja kirjoitelkaa taas!
Kommentit (14)
Varovasti liityn joukkoon... Muistaako kukaan minua tuolta kuumeilupuolelta? Siellä olen kirjoitellut jo yli vuoden.
Kaksi plussa-testiä olen siis tehnyt, ensimmäisen tein kp30 ja toisen kp34, molemmat siis näytti heti värilliset viivat =) haaleammat kylläkin kun kontrolli mutta kuitenkin. Yrityskiertoja tuli kertyneeksi 17 (liikaa).
Kävin laskemassa viikot raskausviikko-kalenterilla ja näyttäis olevan 5+0 eli toooossssiiii alussa mennään! Toivotaan nyt vaan että pysyy matkassa kun on niin kauan toivottu raskautumista.
Täällä näköjään ollaan jo muhkeissa viikoissa menossa! Onko ketään alkuraskaudessa polskuttelevia?
Kotiloissa näyttää olevan tosi hiljaista! Onko esittelypinoa enää olemassa?
mp73 5+0 (laskurin mukaan)
kysäistä, että millä vko+pv olette varanneet neuvolaan aikaa? Jostain luin että vasta vkolla 8 otetaan yhteyttä neuvolaan??
(on vähän typerä kysymys, mutta kysyn kuitenkin)
Mä kyllä muistan sut vielä. Ihan valtavan hienoa ja ihanaa, että teillä tärppäsi viimein! :-) Mä taisin tässä raskaudessa käydä ekan kerran neuvolassa rv 7+jotain. Mun mielestä voit jo kohta soitella sinne ja varata aikaa. Onnea vielä kovasti! :-)
Mulla oli tänään neuvola. Paino alkanut vihdoin nousta, kohta olen jo lähtöpainossa. Mulla kun rajun oksentelun takia putos alkuun paino 7kg. Hb oli 118 eli raudan popsiminen alkaa nyt. Kyllä tuon olossa huomaakin, väsyttää koko ajan. Hyvin on vauva kasvanut ja myllää kovasti :-) Syke oli 140. Meille veikattiin rakenneultrassa tyttöä ja oma olokin puoltaa sitä. On niin samanlainen raskaus kuin esikoistyttöä odottaessa. Pojasta oli ihan erilainen. Mutta saa nyt nähdä, kuinka käy...
Mutta nyt ruokaa tekemään. Pojalla oli samalla 5v neuvola ja on loppupäivän kotona mun kanssa.
myLove rv 21+1
Tervetuloa vaan kaikki uudet ja onnea plussasta!
Täällä olo sen kun vaan paksunee. Eilen oli neuvola ja kaikki heidän mittaukset ok, vaikka oma olo senkus kankeammaksi käy. Näinhän se menee tää loppusuora. Sunnuntaina tulee täyteen 34 viikkoa.
Sunnuntaina ois myös yhdet 80 vuotispäivät minne ' pitäisi' mennä koko perheen voimin. Oijoi! Normaalitilassa ois hauska juttu lähteä sinne, näkis miehen puolen sukua laajemmalta kuin aiemmin. Nyt kun käveleminenkin on vaaputi vaaputi könkkäsemistä, paljon huonompaa kuin 80 vuotiailla, ei kovin innosta lähteä kylään. Kipujakin on vähän joka kohdassa, supistukset ja vihlomiset nyt pahimpana.
Eikä päälle mee montaakaan vaatekappaletta, eikä niistä yksikään ole lähimainkaan juhlava. Eilen sittarissa mieheni kantoi sovituskoppiin joitain xl ja xxl -kokoisia alerekin mekkoja... yök! Hei, kesällä olin vielä normaalipainoinen ja sellaiseksi ois tarkoitus taas vielä joskus tulla. Masentavaa katsoa joitain järkyttävän suuria ja todellakaan ei omaa makua viehättäviä härpäkkeitä. Kaikki oli mustia, harmaita tai mustavalkoisia. Ei oo mustaväri mun juttu, oon niin vaalea, että aika aneemisen näköiseksi menen mustan ja valkoisen väreissä. Juu, tai sit niissä oli hirveesti kiilteitä ja kimalteita! Musta ja iso möhkälemäinen joulukuusi! Eikä kertakäyttö asuun viitsi mahdottomasti rahaa laittaa, joten vähän niitä alepuolen juttuja sitä on kait katsottava.
Juu, ei ole ketään tuttua jolla ois, äkkiä ei tuu ketään mieleen, joka ois näin iso kuin mitä itse alan olemaan. Kontissa vois kävästä, mut muuten en kirppareita kyllä taida jaksaa kiertää. No, kait se on tänään tai huomenna nöyrryttävä kunnolla niitä riepuja katsomaan. Viedä lapset jonnekin hetkeksi hoitoon, että saa oikein velloa siellä pukukopissa asian kanssa. Kuulostaako tää lapselliselta? Sitähän tämä on, tiedostan itsekin. Ei tässä olo ole mitenkään normaali, yksinkertaisessa hormoonipäässä tää on silti iso juttu. Tuntuu kuin norsulle pitäis juhlavaatetta etsiä. Hävettää ähistä pukarissa rantumasun kanssa jotain erikoiskankaasta, jostain kimallesysteemistä tehtyä pukua päällensä laittaa. Hikoilla samalla kuin vesisaavista kaatais. No, tässähän tästä tuli valitettua, kiitos rakkaat kanssasiskot ajastanne. Jospa se tästä, ja pakkohan se tästä on suttaantua.
Toinen vaihtoehton on, etten itse lähde sinne juhliin, mutta jotenkin ei sekään käy mun luonnolle. Oon aika sosiaalinen ja jos sinne mies ja lapset lähtee, niin minusta se näyttää vähän oudolta, jos en itsekin mene. Kun en nyt sentään aivan vuodekunnossa ole.
t: Elina75 (mielessään vaan ja ainoastaan tuo vaatteen metsästys)
Minä muistan ainakin sinut tosi hyvin :)
Itse kirjoittelin myös kuumeilevissa kotiloissa jossain vaiheessa viime kesänä mutta nyttemmin olen juuttunut tuonne maaliskuisiin :), sattuneista syistä :D
Miljoona triljoona kiloa onnea plussaviivoista, kyllä olet joutunut suhteettoman kauan odottamaan niitä.
Terkuin, Ansku78 rv 38+0
Täällä on supistelut vaivannut jonkin verran. Jonka takia otettiin pissa näyte ja emättimestä joitain näytteitä. Mutta ei steptokokkia vaikka pyysin sitä koska ekassa synnytyksessä minulle tuli jokin tulehdus ja myös vauvalle. Mutta terkka oli sitä mieltä ettei ne ota sitä kuin äitipolilla vähän ennen synnytystä jos katsovat tarpeelliseksi. Outoa. Täytyypä kysyä neuvolalääkärin mielipidettä seuraavalla kerralla.
Eipä tänne kummempia kuin että kesäkuuta odotellaan kuumeisesti. Välillä olen jo ihan kypsä tähän raskaana olemiseen.
Onnea uusille plussanneille!
ilonella3 24+1
Tokihan minä sinut muistan. Ihanaa että olet päässyt tälle puolelle.
Meillä ei tosiaan taida olla esittelypinoa mutta ei ole kirjoittelua haitannut. Soittele vaan neuvolaan, minäkin taisin aika aikaisin tilata ajan.
myLove77: mulla kans veikkasivat tyttöä, saa nähdä kuinka käy
KenguRuu kyseli kodin tilavuudesta. Meillä tilaa riittää ihan hyvin kolmannellekin. Tosin omia huoneita ei ole, mutta mielestäni eivät tarvitsekaan.
ON: Taas sairaslomalla ollaan. En saa nukuttua levottomien jalkojen ja suppareiden takia. Homeopaatti antoi jotain jalkoihin, mutta eipä auta mitään. Huuhaata koko homma. Vyöhyketerapia on auttanut niin, että sen jälkeen nukun 2 yötä tosi hyvin. Noilla kahdella nukutulla yöllä sitten pärjää taas vähän aikaa.
Täällä on kans sama juttu ton streptokokki-näytteiden kanssa. Äitipolilla vaan otetaan. En tiedä sitten kun tuntuu koko ajan olevan jotain oireita ja noita supistelujakin.
Ensi viikolla neuvola ja synnytyspelkosessio äitipolilla. Jotenkin on usko mennyt siihenkin kun viimeksikin kävin ja synnytys meni ihan v-ralleen. Eikä kukaan ottanut huomioon sitä mitä siellä sovittiin. Nyt taidan vaatia sektiota. Jaksais ehkä sitten jopa hoitaa vauvaa synnytyksen jälkeen.
Viola rv 30+3
Hurjasti onnea mp, mie muistin sut ainakin heti!! Ihanaa että olet plussan saanut, tarrasukkia matkaan!!
-E- 13+5
Onnea hirmuisesti mp73! Tuolla kuumeilijoissa muutama kuukausi samoihin aikoihin kirjoiteltiin.
Itse soitin neuvolaan heti, koska en pysty työtilanteen takia mitävaan aikoja ottamaan vastaan. Sieltäpä käskettiin käydä ensin ultrassa. Ultra-ajan sain sit rv 11+ ja sen jälkeen vasta neuvola. Eli hyvän matkaa huhtikuuta ollaan menty, ennenkuin pääsen tuota asukasta kurkkaamaan/kuuntelemaan *huoh*. Mä pitkäveteistyn tosi äkkiä;)
Meidän tytön(6v) kaveri oli saanut pikkusiskon äskettäin. Kysyin tytöltä, että olisko kiva saada pikkusisko tai -veikka. Vilkas heti mun vatsaan ja sano että kyllä tuo isolta näyttää. (Tosi kiva :/)
Sit se sano että sun täytyy käydä lääkärin juttusilla että saat vielä isomman vatsan.. :D
huitshapeli ja lilliputti rv5+5?
tai yöhän se jo kohta on =)
Kiitokset vaan onnitteluista! On vaan niin epätodellinen olo... Kylläpäs moni muistaa minut, no tosi kauan roikuin tuolla kuumeilupuolella. Onneksi pääsin tännepuolelle vihdoin ja viimein. Juu, muistanhan minäkin useamman nikin.
Täytynee sit soitella neuvolaan ens viikolla, katsotaan nyt mihin asti varattu aika sit menee. Vähän kyl jänskättää!!!
On vaan niin outoa kirjottaa tänne =) mutta kuitenkin ihanaa!!!
Juu tarrasukkia nyt tarvitaan ja kunnollisia.
Mukavaa pyhäpäivää huomiselle!
mp73 5+3 ???
Olen kanssa menossa synnytyspelko keskusteluun niin kuin Viola. Kumpikin aikaisempi synnytys on käynnistetty. Esikoisen synnytys päätyi kiireellisen sektioon 32h päästä käynnistyksestä. Leikkauskaan ei sujunut ilman ogelmia. Oltiin 8pvä sairaalassa synnytyksen jälkeen (joista vauva oli 5pvä lastenosastolla). Kuopus syntyi loppujen lopuksi alakautta, mutta jäi hartioista jumiin. Vietiin heti syntymänsä jälkeen pois saamaan lisähappea. N.tunnin kuluttua tuotiin takaisin, jonka jälkeen ei onneksi ollut mitään erityistä enään. Mua ei houkuta sektio eikä alatie synnytyskään, eli olipa tosi järkevää hommautua raskaaksi:D. Eipä sitä synnytystä niin hirveästi ajatellut vauvakuumeessa:) Täytyy vaan toivoa että kolmaskerta olisi hieman helpompi.
Asunnoista oli puhetta. Me asutaan 4h+k+s paritalossa. Tytöt jakavat tällä hetkellä isomman makkarin. Nyt olisi tarkoitus tehdä esikoiselle pienimmästä makkarista oma huone. (Joka on nykyään työhuoneena).
Kakkonen ja vauva saavat jakaa lastenhuoneen (sitten kun vauva siirtyy meidän makkarista pois). Eli ihan heti ei olla ajateltu muuttaa. Katsotaan sitten jossain vaiheessa kun lapset isompia ja mä töissä jos olisi varaa muuttaa 5h+k+s asuntoon.
ilonella3 24+3
[color=DarkMagenta]Mukava saada lisää kotiloita meidän rupattelurinkiin Minäkin taas saan aikaiseksi kirjoitella, kun olen ollut viimeaikoina laiskanlainen¿ lueskellut kylläkin kaikki jutut.
Mutta tässä nyt sitten ¿henk.koht.¿ kaikille jotakin:
HannaMarika: onkos tämä streptokokki agalactie bakteeri se joka otetaan suusta? Itse en ole käynyt sinä vieläkään vaikka siis jo kolmatta odotan. Jotenkin niin hankala järjestää labraan meno. Ärsyttävää kun eivät voi ottaa suoraan neuvolassa ja juoksuttavat ympäri kaupunkia : /
KenguRuu: vau, sinullahan koittaa pian h-hetki! Jännitän puolestasi. Mitenkä muuten muut synnytykset ovat mennet? Millä rv:llä syntyneet ja ovatko kuinka käynnistyneet? Nopea oli ainakin tuo toinen eli varmasti et suuremmin joudu kärvistelemään ; )
mp73: Tervetuloa joukkoon. Mukava saada uusia niccejä mukaan. Minkäsikäisiä sinulle nuo ¿isommat sisarukset¿?
myLove77: Meillekin on veikattu ultrassa tyttöä, mutta raskaus tuntuu samalta kuin pojistakin. Vatsakin kasvaa tutusti palloksi tuohon eteen : )
Elina75: Sinullakin jo mukavat viikot : ) No löytyikö sitä juhlakolttua, vai jätitkö väliin? Jokos sinulla ä-loma alkoi?
Ansku78: Oletkohan tämän porukan eka joka pikkuisen saa käsivarsilleen (vai oletko kenties jo saanut). Mitenkä edelliset synnytykset ovat menneet? Eli millä rv:lla syntyneet?
ilonella3: Ikäviä nuo supistelut näillä viikoilla. Minulla myös ollut ihan kumman paljon ja viikkoja vasta 26+ Edellisistä raskauksista en kovinkaan paljon supistellut. Nyt kohdunsuu oli jo lyhentynyt ja pehmentynyt ja sainkin ensiviikolle uuden lääkäriajan¿
Viola71: minulla vaivasi 1. raskaudesta myös levottomatjalat. Niihin itselläni auttoi Biothermin jalkageeli (Happy Legs).
huitshapeli: minäkin kävin ennen 1. neuvolaa ultrassa joka oli kyllä ihan outoa minusta (2 edellistä raskautta olin eri kaupungissa). Sitten minulle kävi vielä niin että kun kävin tässä ¿alkuraskaudenultrassa¿ niin viikkoja olikin 3 enemmän!!!! Eli jouduin käymään np-ultrassa yksityisellä kun siihen oli 3vkon jono ja olisi siis mennyt yli ajalle : /
ilonella3: Hari että sinulla on ikäviä kokemuksia synnytyksestä. Hyvä että pääset sinne pelkopolille, parempi vaan puhua pelot auki kun murehtia yksinään. Niin ja tosiaankin jompsin kumpsin sinun on tosiaankin saatettava se lapsi maailmaan, kun nyt tuohon pisteeseen olet itsesi saanut ; )
Ja sitten näitä yhteisiä juttuja:
Esittelypinosta: Onko meistä muuten mitään esittelypinoa? Jossain välissä sitä etsiskelin mutta en löytänyt¿. Toisaalta tälle vuodelle 2008 voisi tehdä oman. Eli kaikki vko-08 vauvoista. Vai? Vois sen rustata jos ei vanhaa löydy ja jos vaan teille muille käy?
Kodista: meidän nelihenkinen perhe asuu tällä hetkellä vuokrakaksiossa, hissittömän talon ylimmäisessä kerroksessa! Rakennamme omaa ja myimme edellisen asunnon kesällä. Tarkoitus olisi päästä uuteen sitten tuossa keväämmällä. Äsken juuri tulimme poikien kanssa raksalta, isi jäi sinne laatoittamaan saunaa ja kylppäriä, eli eiköhän se siitä joskus valmistu. Silloin tilaa oikein mukavasti; 4 makuuhuonetta, iso keittiö, oh, takkahuone jne. yhteensä 170m2 joten eiköhän me mahduta¿[/color]
[color=DeepPink]art rv 26+4[/color]
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11568264&t=11568264&appid…
mutta tosiaankin päivietty LOKAKUUSSA. Eli mitä sanotte jos laitan uuden llista tälle vuodelle? Liitetään siihen kaikki odottajat ja syntyneet sitten?
Täällä on jo viikkoja 36 täynnä, jee! Ja tämä viikko viimeisiä rutistuksia opiskelujen suhteen, huh! Synnytys jo aika usein mielessä ja kodinlaittoinnostus olisi päällä, mutta ei kuitenkaan käytännössä oikein hirveesti jaksa laitella.
Onneksi on kevät ja aurinko paistaa ja päivät pitenee! Auttaa kyllä jaksamaan vielä viimeiset viikot masun kanssa kulkemista ja ihanaa saada syliinsä sitten se suloinen nyytti. Kun vain kaikki menisi hyvin loppuun saakka ja synnytyksessä. Aiemmat synnytykset 22½ tuntia ja 5½ tuntia. Tämä nyt voi olla mitä vaan, mutta toivottavasti ei kuitenkaan ihan syöksysynnytys..
Streptokokkinäyte otettiin just neuvolassa, kun olen mukana lysy-tutkimuksessa (lyhyt synnytys eli nopea kotiutuminen synnytyksen jälkeen).
Koti tosiaan ihan kaaoksessa ja vauvalle pitäisi raivata tilaa. Kuinkas isoissa kodeissa muut asustelette tulevina kolmen muksun perheinä?
-KenguRuu rv 36+0