Kesäloma ja eroperheet
Olemme sopineet ex-miehen kanssa lastenvalvojalla, että hän on lasten kanssa kesälomalla 2 viikkoa. Tämä saatiin sovittu kovan väännön jälkeen. Häntä lainatakseni "Et taida ymmärtää, miten tärkeä loma on minulle. En halua käyttää siitä pitkää aikaa lasten kanssa". Nyt hän ilmoitti, että ottaa lapset 1 viikoksi kesäkuussa ja 1 viikoksi heinäkuussa. Tuolloin kesäkuussa hän tosin itse on vielä töissä ja lapset keskenään hänen kotonaan päivä. Lapset ovat jo teinejä, joten pärjäävät kyllä. Mutta mietin, että onko tuo aika oikeasti tarkoitettu käytettäväksi näin. En tästä jaksa hänen kanssaan enää tapella. Käynnit lastenvalvojalle ja sovittelussa olivat sen verran rankkoja, etten halua kokea niitä enää ikinä. Mutta kuulisin mielellään mielipiteitä asiasta.
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas raskas syysloma. Kakaroiden huutoa ja exän vinkunaa.
Sitä se teettää, kun ei osaa kasvattaa lapsiaan ja valitsee puolisoksi jonkin vatipään. Ja luonnollisesti lisääntyy tämän kanssa ahkerasti.
Mutta kun minä halusin monta lasta ja mieskin lupasi kuun taivaalta.
Esikoinen muutti juuri tyttöystävänsä luo asumaan ja kuopus muutti isänsä uuden naisystävän luo maalle. Aikoo ratsastaa koko kesän
Mietin tässä mitä teen
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen muutti juuri tyttöystävänsä luo asumaan ja kuopus muutti isänsä uuden naisystävän luo maalle. Aikoo ratsastaa koko kesän
Mietin tässä mitä teen
Liity tinderiin ja ota àhtéríiŋ?
Tutulta kuulostaa. Oma ex heittäytyi aikoinaan työttömäksi tehden pimeitä töitä ettei tarvitse elareita maksaa. Lapsia ei ole luokseen ottanut ikinä lomilla, eikä koskaan vienyt minnekään huvipuistoon tms. Nyt lapset jo aikuisia ja ex tietenkin syyttää minua vieraannuttamisesta, kun eivät lapset ole hänen kanssaan missään tekemisissä. On se kummallista ettei ymmärretä omien tekojensa seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Tutulta kuulostaa. Oma ex heittäytyi aikoinaan työttömäksi tehden pimeitä töitä ettei tarvitse elareita maksaa. Lapsia ei ole luokseen ottanut ikinä lomilla, eikä koskaan vienyt minnekään huvipuistoon tms. Nyt lapset jo aikuisia ja ex tietenkin syyttää minua vieraannuttamisesta, kun eivät lapset ole hänen kanssaan missään tekemisissä. On se kummallista ettei ymmärretä omien tekojensa seurauksia.
Tiedän tapauksen. Viettää sitten aikaa netissä naisia haukkumassa, kuinka vaimo vei lapset vaikka todellisuudessa ei koskaan edes halunnut olla lapsien kanssa.
Vanha ketju, kuka näitä nostelee tylsyyksissään.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä mitä teen
Vietä rakkauden kesä! Tinder, halpa viini, estoton aikuinen seksi.
Onko selvinnyt onko ne aitten jotain ongelmateinejä, joiden kanssa ap ei itse tahdo olla? Ihan näin ydinperheen äitinä tuöi mieleen kun meillä kouluikäisiä ja päiväkoti-ikäisiä lapsia ja heidän kavereita kotona kaiken aikaa. Joskus pitää kyllä lähteä jonnekin perheenä, ettei jaksa noita kavereita koko ajan valvoa, mutta ei mitään ongelmaa omien lasten kanssa. Jos ovat jo teini-ikäisiä niin kaipa ne voi sunkin kanssa olla jos itse pidät lastesi seurasta? Jos isä ei tahdo luokseen niin ok, on lomansa sitten ilman lapsia. Aika turhaa koittaa pakottaa. Samalla ap voi todeta, että kiva, saat olla lastesi kanssa vähän lisää ennen kuin muuttavat omilleen. Sikäli näyttää minusta hyvältä tilanteelta sun kannalta, että et joudu olemaan 50/50 erossa lapsistasi. Näin sen varmaan useimmat rakastavat äidit näkisi jos on itse kasvanut aikuiseksi.
Meillä kinataan lähinnä siitä, kumpi saa olla enemmän 11v lapsen kanssa.
Samoin meillä on ollut aina noin, lapset on jo vähän isompia. En ole ollut heistä koskaan erossa kahta viikkoa eikä heidän isänsä myöskään poislukien muutama lomamatka, jonka olen lasten kanssa tehnyt.
Oletko yrittänyt kohdata oikeasti?
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustele lasten kanssa ja kysy, mitä he haluavat. Jos ei kiinnosta aika isän luona (ei isän kanssa), niin kerro se miehelle ja kysy, haluaako hän olla lapsille isänä ollenkaan. Jos ei halua, niin pyydä kertomaan se lapsille samantien. Ei tässä ole kyse sinusta, tässä on kyse isästä ja lapsista ja jos ei isä halua olla lastensa kanssa, niin hänen tehtävänsä on selittää asia lapsille.
Teinit kyllä kestävät sen, että isästä ei ole isäksi. Mutta laita mies itse sanomaan se.
Tämä nyt on täysin tarpeetonta. Vaihtoehdot tuossa on joko laittaa lapset sinne exälle sopimuksen mukaisesti kahdeksi viikoksi kesällä, joista toisen ex näköjään haluaa olla töissä. Toinen vaihtoehto on että lapset ovat isänsä kanssa vain sen yhden lomaviikon. Jos olisi minun valinta, niin laittaisin lapset kahdeksi viikoksi isälleen, se on sitten isän ongelma miten noiden päivien ohjelma järjestetään.
Teinit nyt viettävät aika paljon aikaa kavereiden, älypuhelimien jne laitteiden seurassa joten se yksi viikko isän luona vaikka tällä ei olekaan lomaa ei ole mitenkään mahdoton. Eri asia tietysti jos nämä teinit kovasti itse vastustavat isän luo menemistä, väkisin en varmaan sinne laittaisi jos itsellä olisi mahdollisuus olla lomalla. Mutta jos olisin töissä, eikö ole sama onko isä vai äiti töissä, ja lapset kotona?
"Laittaa lapset"? En "laittaisi" lapsiani minnekään sellaiseen paikkaan, jonne koen, etteivät he ole tervetulleita. Mielestäni etenkään teinejä ei pitäisi "laittaa" minnekään. Heillä on selvästi tietty koti, jossa heillä on oikeus olla. He voivat valita lähtevätkö kylään (tässä tapauksessa) isälleen vai jäävätkö kotiin.
Omista lapsista ei ole mitään oikeutta olla "lomalla". Ymmärrän tarpeen lapsivapaaseen, mutta siihen ei ole mitään oikeutta. Tärkeintä on teinien hyvinvointi, onni, tahto ja ymmärrys. En koskaa, ikinä, missään olosuhteissa laittaisi lapsiani isälle, josta pystyy helposti aistimaan, ettei hän aidosti halua olla lastensa kanssa. On niin tuhoisaa lapselle tuntea olevansa epätoivottu ja taakka.
Kohta kesäloma taas ja sama tappelu edessä kun ex-vaimo ei ymmärrä kuinka tärkeä loma on minulle.
ap:n lasten isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko lähivanhemmat vääntää noin lasten tapaamisista, vaikka etä ei halua? Ikinä ei tule tilannetta, että olisin tunkemassa teini-ikäisiä lapsiani isälleen väkisin ja käyttäisin jotain sovittelijaa. Lasten isällä on vapaus sopia tapaamisessa teinien kanssa ja mitään sopimusta meillä ei ole. Ei minkäänlaista intoa kuitenkaan ole. Isä ei ollut läsnä ja osallistuva avioliitossakaan. Eron jälkeen vielä vähemmän, kun ei ole edes ottanut lapsia luokseen.
Eron jälkeen isä olisi voinut muuttaa suhtautumistaan ja rakentaa suhteen. Lähipiirini on aivan ihmeissä miten lasten isä voi olla niin välinpitämätön. Näin vain on enkä sen miehen perään kysele enkä yritä sopia mitään.
Mä voin kertoa miten meillä väännettiin :D
Lasten äiti, mieheni exä olisi halunnut päättää miehen työvuorot (epäsäännöllinen vuorotyö) omien menojens
Oi voi lapsia käy sääliksi. Miksi puolisosi ei ole näiden lasten lähivanhempi. Saisivat lapset olla kotonaan kesällä rauhassa ja vain pari vkoa äidillä?
Nämä eroperheet eivät KOSKAAN ajattele miten paljon yhteiskuntaa työllistää kaikki hemmetin palvelut joita joudutaan vaikeimman kautta tekemään kun lapsi asuu välillä siellä, välillä tuolla. Ihmetyttää että ensin tehdää lapsi ja sitten todetaan että ei tullakaan toimeen?
Ei ole olemassa semmoista hetkeä, mihin en haluaisi lapsiani mukaan(no se yksi hetki pois lukien). Olen onnellinen, kun ne on olemassa ja mun kanssa, enkä ymmärrä tätä täytyykö minun ottaa ne keskustelua ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sitten miettiä erotessa tämä!!!!!!!! Jos se mies ei ole lasten kanssa, niin se ei ole, etkä voi mitään. Kamala katsoa sivusta eronnutta naista, lapset jatkuvasti keskenään, isää ei kiinnosta, ja äidillä uusi mies kaiken edelle! Lapset yksin kotona viikonkin putkeen yötä päivää.
Kyllä, näin on nähty
Meillä lapset viikko-viikko, minä opiskelija ja lasten isä vakitöissä. Lapset 4v ja 9v, isänsä on vanhemmalle sanonut suoraan että tarvitsee lapsistaan lomaa. Viime kesänä lomaili lastensa kanssa elokuussa viikon ennen koulun alkua, tänä vuonna pitää lomansa toukokuussa ennen kuin lapsen koulu loppuu. Koska itse olen opiskelija, olen kesät töissä/tyäharjoitteluissa.
Surettaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset viikko-viikko, minä opiskelija ja lasten isä vakitöissä. Lapset 4v ja 9v, isänsä on vanhemmalle sanonut suoraan että tarvitsee lapsistaan lomaa. Viime kesänä lomaili lastensa kanssa elokuussa viikon ennen koulun alkua, tänä vuonna pitää lomansa toukokuussa ennen kuin lapsen koulu loppuu. Koska itse olen opiskelija, olen kesät töissä/tyäharjoitteluissa.
Surettaa.
Mitäs läksit. Väkisin halusit lapsia vaikkei ollut edes koulut käytynä.
Sitä se teettää, kun ei osaa kasvattaa lapsiaan ja valitsee puolisoksi jonkin vatipään. Ja luonnollisesti lisääntyy tämän kanssa ahkerasti.