Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävääni petetään, kerronko?

Vierailija
25.04.2019 |

On siis vaikea tilanne; olen samassa työpaikassa useamman hyvän ystäväni kanssa, olemme tunteneet porukalla ainakin parikymmentä vuotta jo ja siis hyviä ystäviä. Sain tietää, että ystäväni A makaa ystävän B avokin kanssa, suhde kestänyt salaa jo vähintään puolisen vuotta. Siis aivan varmaa faktatietoa, ei siitä sen enempää.

Ystävä B ja avokkinsa aloittavat juuri talonrakennuksen ja ovat kovin onnellisisen oloisia mutta B:llä ei ole hajuakaan, että yksi parhaimmista ystävistä pettää hänen puolisonsa kanssa.. Tuntuu, että ehdottomasti hänen pitäisi saada tietää mutta tilanne on hankala tiiviin ja pienen työyhteisön takia jossa ollaan yhdessä päivät pitkät, ja ikävä kyllä ystävä A on minullekin yksi parhaista kavereista..

Mitä tekisit?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat kertoisi. He ovatkin parittomia ja vailla ystäviä. Todellisessa maailmassa ei kerrota. Ei puututa toisten elämään.

Kenenkä luulet voittavan yhtään mitään sillä tiedolla?

Et ole ystäväksi kelvollinen, jos levität tietoa: juoruat.

Kertoja menettää monta ystävää ja kaikkien luottamuksen. Jäät ulkopuoliseksi.

Et ole myöskään ystäväksi kelvollinen, jos nait ystäväsi miestä/naista. Jokainen, joka osaa edes hiukan asettua toisen asemaan, niin kertoo ja sillä hyvä.  Itselläni on moraali tallella, toista on näköjään näillä iilimadoilla, jotka jättävät kertomatta.

Olet naiivi! Täydellisillä ihmisillä on ylivertainen moraali. Muut joutuvat sietämään epätäydellisyyttä itsessään ja ympärillään.

Vierailija
42/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ääneen, kysy suoraan sieltä ystävälta että haluaisiko hän tietää jos hänen koska pettää häntä... Siis toi voisitko laittaa siitä kerrottavaa vaikka se olisi tosi vaikea tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Äh. Sanelu hyppeli. Kysy ja mietin ääneen että Haluaisiko se ystävä tietää jos häntä petetään. Haluaisiko silti tietää, vaikkavtilanne olisi tosi hankala tilanne ... pettäjäparina on joku tuttu.

Vierailija
44/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro välittömästi. Haluaisitko itse rakentaa taloa ja nähdä suunnattomasti vaivaa sen eteen petturin kanssa.Romahdus on valtava, kun petos kuitenkin selviää.Molemmille kerrot heti.

Vierailija
45/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vain yhdestä hairahdus-kerrasta kyse niin en kertoisi, mutta jos tosiaan jatkuu aina vain, niin täytyyhän se kertoa vaikka inhottavaa onkin :(

Vierailija
46/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puutu asiaan! Kukaan täysijärkinen ei sotke itseään toisten asiohin.

Vierailija
47/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisuinen kuvio, jossa kasa ihmissuhteita katkeaa joka tapauksessa. Itse ottaisin etäisyyttä koko porukkaan.

Vierailija
48/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni mies lähenteli minua kerran erään illan päätteeksi. Kerroin asiasta heti viestillä ystävälleni, ja kun sitten heräsin seuraavaan päivään, ei minulla ollut ystäviä enää ollenkaan. Tämä mies oli laittanut kaiken minun syykseni, ja ystäväni uskoi, ja kertoi muillekin millainen h*oro olen. Se satutti enemmän kuin moni asia koskaan on satuttanut, ja edelleenkään en pysty ymmärtämään että miten minä jäin yksin ja muut ovat edelleen keskenään tekemisissä.

Jos olisin ap, kertoisin silti kaikesta kokemastani huolimatta. Ei ap ole tehnyt mitään, eikä ole syyllinen väistämättä tapahtuviin asioihin sen jälkeen, kun totuus valkenee. Ehkä ap ei menetä kaikkia, tai ehkä menettää jos ei kerro ja petetty ystävä saa sen selville.

Vierailija
49/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saat syyt perättömistä valheista...

Vierailija
50/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano pettävälle ystävälle, että tiedät etkä voi osallistua salailuun. Anna hänelle vaihtoehdoksi kertoa itse, tai sitten sinä kerrot. Dokumentoi tämä keskustelu, eli tee se vaikka whatsapp-viestein, minimoidaksesi riskin ettei sinusta tehdä konnaa asiassa :) Samasta syystä varmista, että pettäminen on todistettavissa.

Jos A eli pettäjä on todella ystäväsi, ymmärtää hän tilanteen kyllä. Jos ei, niin et menetä paljon :D

Vierailija
51/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olette hyviä ystäviä, niin varmaankin sinulla on joku käsitys, millaisena asiana ystäväsi pettämisen näkee, haluaisiko asiasta kuulla jne. Useimmille tuollainen pitkäkestoinen pettäminen ei liene ok, joten en kyllä itse näkisi mitään muuta vaihtoehtoa kuin kertoa ystävälleni. On oikeasti todella inhottavaa, jos selän takana moni tietää pettämisestä eikä kerro tälle petetylle, ja myös todella väärin, että häneltä viedään mahdollisuudet tehdä ratkaisuja elämänsä ja parisuhteensa suhteen tosiasioiden valossa. 

Vierailija
52/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi hanki todiste tästä pettämisestä. Jos ei ole todisteita niin kaveri voi olettaa vaikka mitä (esim. olet kateellinen). Jos et halua sanoa saiaa päin naamaa niin pistä todisteet anonyymisti sähköpostilla.

Vierailija
53/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tilanne on haastava juuri tuon tiivin porukan ja ystävyytenne vuoksi. Mutta myös ehkä juuri siksi on aivan selvää, ettei tuo vaan voi päättyä hyvin, ja siksi olisi varmaan hyvä, mitä pikemmin tilanne räjähtää käsiin, koska niin tulee kuitenkin jossain vaiheessa tapahtumaan. Mieti nyt jos avopuolisosi pettäisi sinua parhaimman ystäväsi kanssa? Oikeasti aika raju petos. Väistämättä tuollaisessa välejä rikkoontuu.

Vierailija
54/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka haluaa tuollaisen avopuolison ja ystävän, oikeasti ja rehellisesti? Voihan tilannetta pitkittää vaikka ja kuinka ja toivoa, ettei ystävä B saa koskaan tietää, mutta kyllä olisi keljua itsellekin tiedostaa aina jatkossa, mitä tässä ystäväporukassa oikeasti on meneillään mutta teeskennelläänpä vaan muuta. 

Vierailija
55/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan sitä, että puhuu ensin ystävä A:n kanssa ja että tosiaan keskustelu on esim. Whatsappilla.

Jos B2 (eli B:n puoliso) on mukana aloittamassa niin isoa hommaa kuin taloprojekti, niin herää kysymys A:n ja B2:n suhteen laadusta. Että mitä se A kuvittelee saavansa.

Vierailija
56/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa. Vaikka nimettömänä jos et muuten halua/uskalla. Minä olin ollut parisuhteessa melkein puolitoistavuotta, kunnes sain tietää että minua on petetty ja mies innoissaan suunnitteli naisen kanssa uusintaa. Minun pihtaamisesta tms ei ollut kyse, päivittäin tarjosin ja olin itsekin halukas. Mies harvoin innostui vaikka ostin hepeneitä hänen lempiväreissäänkin, niin epätoivoinen minusta tuli. Miehen kanssa peuhannut nainen laittoi itse kuitenkin minulle viestiä, ja kuvakaappaukset pitkistä keskusteluista joissa oli hyvin intiimejä juttuja. Tämä nainen oli minulle täysin tuntematon jota en ollut koskaan nähnytkään, mutta mieheni oli joskus aikoinaan tämän torjunut vuosia sitten ja kai näin halusi kostaa miehelle että menetti minutkin. Nainen kieltämättä oli hyvin erikoinen tapaus, se tuli selväksi jo muutaman viestin vaihdon jälkeen. Mutta silti olen hyvin kiitollinen että laittoi viestiä minulle, vaikka karvat nousevat vielä yli 2 vuodenkin jälkeen pystyyn jos somessa törmää tämän naisen kuvaan. Nyt sentään olen onnellinen ja avoliitossa itseäni vanhemman kunnollisen maalaisen miehen kanssa joka ei turhia haihattele.

Vierailija
57/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää. Mutta en ehkä sinulta, vaan joko mieheltä suoraan tai "neutraalilta taholta".

Vierailija
58/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A ei tosiaan tiedä, että minä tiedän. Kiitos paljon kaikille vastauksista, näemmä yhtä jakautuneita mielipiteitä kuin minullakin... Vaikeaa! Taidan päätyä anonyymiuteen.

- AP

Vierailija
59/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat kertoisi. He ovatkin parittomia ja vailla ystäviä. Todellisessa maailmassa ei kerrota. Ei puututa toisten elämään.

Kenenkä luulet voittavan yhtään mitään sillä tiedolla?

Et ole ystäväksi kelvollinen, jos levität tietoa: juoruat.

Kertoja menettää monta ystävää ja kaikkien luottamuksen. Jäät ulkopuoliseksi.

Et ole myöskään ystäväksi kelvollinen, jos nait ystäväsi miestä/naista. Jokainen, joka osaa edes hiukan asettua toisen asemaan, niin kertoo ja sillä hyvä.  Itselläni on moraali tallella, toista on näköjään näillä iilimadoilla, jotka jättävät kertomatta.

Olet naiivi! Täydellisillä ihmisillä on ylivertainen moraali. Muut joutuvat sietämään epätäydellisyyttä itsessään ja ympärillään.

Kyllä se on ihan normaalia käytöstapaa, että ei naida kaverin puolison kanssa. Niin tekevä ihminen on totaalisen itsekeskeinen ja täysin kykenemätön ajattelemaan muita kuin itseään. Kuvottavaa ja jokaisen normaalitunneälyllä varustetun ihmisen mielestä myös. Joka ikinen kykenee halutessaan pitämään ne housut jalassa ja se vasta naiivia onkin tulla pätemään, että ei voinut itselleen mitään, Toki siinä tapauksessa näin onkin, jos aivot puuttuu kokonaan. Tuollaisesta käytöksestä paistaa järkyttävä itsekeskeisyys ja kateus. Kuka tervejärkinen haluaa olla tuollaisen kaveri. Taas näki selvästi, että tuli kakkosen näppäimistöltä. 

Vierailija
60/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestinviejä ammutaan aina. Mitä luulet B:n sanovan kun vasta nyt kerrot. Voin kokemuksesta kertoa että voit pyyhkiä sekä A:n että B:n ystävälistaltasi. Entä muu työporukka? Kaikki vihaavat juorukelloja. Pskaa sataa niskaasi joka suunnasta. Lisäksi ainakaan itse en haluaisi moisia kuulla ulkopuolisilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan