Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävääni petetään, kerronko?

Vierailija
25.04.2019 |

On siis vaikea tilanne; olen samassa työpaikassa useamman hyvän ystäväni kanssa, olemme tunteneet porukalla ainakin parikymmentä vuotta jo ja siis hyviä ystäviä. Sain tietää, että ystäväni A makaa ystävän B avokin kanssa, suhde kestänyt salaa jo vähintään puolisen vuotta. Siis aivan varmaa faktatietoa, ei siitä sen enempää.

Ystävä B ja avokkinsa aloittavat juuri talonrakennuksen ja ovat kovin onnellisisen oloisia mutta B:llä ei ole hajuakaan, että yksi parhaimmista ystävistä pettää hänen puolisonsa kanssa.. Tuntuu, että ehdottomasti hänen pitäisi saada tietää mutta tilanne on hankala tiiviin ja pienen työyhteisön takia jossa ollaan yhdessä päivät pitkät, ja ikävä kyllä ystävä A on minullekin yksi parhaista kavereista..

Mitä tekisit?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro. Kun itse sain aikanaan tietää niin eniten loukkasi se että moni tiesi eikä kukaan kertonut.

Valmistaudu siihen että menetät ystävän vähäksi aikaa mutta kerro silti.

Vierailija
2/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, jos en olisi aikanaan saanut itse selville , että mieheni pettää, niin olisin ollut hyvin kiitollinen siitä, että joku kertoo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkäisi tuhlata elämääni valheessa elämiseen, joten tahtoisin ehdottomasti kuulla totuuden.

Vierailija
4/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan lähettäisin jonkun nimettömän viestin sille B:lle. En pystyisi katsomaan kaveria silmiin jos tietäisin tollasesta, mutta se ei. Ja toisaalta en haluaisi olla se joka kertoo tollasesta asiasta. Olen pelkuri.

Vierailija
5/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin. Paskaa on ikävää pitää yllä.

Vierailija
6/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro. En kertoisi pettämisestä jos kyseessä yhden illan juttu ja ns vahinko jota toinen katuu. Mutta tuosta kertoisin, kuulostaa patologiselle. Ystäväsi ansaitsee parempaa.

Vierailija
7/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pettäjä ansaitsee sen, että tieto julkistetaan puolisolle.

Vierailija
8/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin. Kunnon huomiohakunen, ei kenenkään kaveri. Ite en haluis tollasii lähipiirii

Vierailija
9/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin aloittaisin etsimään toista työpaikkaa heti tänään. Sen jälkeen voit valita kumman ystävän haluat pitää. Molempia et saa. Tilanne tulee paljastumaan ennemmin tai myöhemmin. Siinä vaiheessa et enää voi valita sitä petettyä ystävää, nyt ehkä vielä voit.

Vierailija
10/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit jo koko maailmalle!

Vierailija
11/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kerrot. Teet hyvän työn.

Vierailija
12/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinä olisit tuo, jota petetään, haluaisitko tietää?

Vierailija
13/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kerroin yhdestä pettämisestä. Tiedättekö miten siinä kävi.? No siten että mies, joka oli pettänyt tyttöystäväänsä useamman kanssa ja pidemmän aikaa, lopetti kaikki  muut suhteet ja muutti sitten tyttöystävänsä kanssa avoliittoon. Olivat 40v. Mies kuulemma lopetti samaan aikaan myös röökaamisen ja dokaamisen. Ja pisti välit poikki useaan entiseen ystävään.

Että sillai. Muista siis että näinkin voi käydä. Aika varma olen että tulet menettämään "ystäviä" jos kerrot. Itelleni tuli vaan yhtäkkiä jokin pakkomielle. Olen katunut sitä, sillä menetin todella monta kaveria siinä. En tiennyt kuinka vakava miehen suhde tähän tyttöystävään oli, enkä tiennyt että kaikki ystävät olivat hiedän puolella. Esim minulla oli tuttuja yhden sen naisen kanssa, jonka kanssa tämä mies oli pettänyt. Ja siis hekin jopa tuomitsivat minut! Ja huom, olin ottanut selvää että kyseessä ei ollut mikään avoimesti polyamorinen juttu, vaan että mies todellakin valehteli/ei kertonut totuutta naisystävälleen. Pettäminen vaan oli ollut mielestäni niin räikeää ja jatkuvaa, että en kestänyt enää. Ihan siis tyyliin toinen ovesta sisään ja toinen ikkunasta ulos. En myöskään tajunnut, kuinka moni tuttavapiirissiä/perheessä ikään kuin valehtelivat myös itselleen, että mitään ei tapahdu, eivät olleeet näkevinään. Tunsin olevani tosi yksin tämän asian kanssa. Pariskunnalla ei ollut lapsia, tai siihen aikaan yhteistä taloutta tms niin en ajatellut että pettämisen selviäminen vaarantaisi mitään sillä tavalla.

Vierailija
14/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ystäväsi A ja B ovat ystäviä myös keskenään?

Itse miettisin, millainen "ystävä" tuo A on ja millaisia arvoja hänellä, jos hän aloittaa seksisuhteen ystävänsä miehen/naisen kanssa (et tainnut mainita sukupuolia). Toisaalta, voihan olla että ystävä B tietää asiasta, jos heillä on avokin kanssa ns avoin suhde?

Paha tilanne, mutta komppaan heitä jotka sanovat että ystävä B:n olisi hyvä saada tietää asiasta. Keksisin tavan kertoa hänelle nimettömänä.

Vierailija
15/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapa pariskunnan rakentaa talo valmiiksi ennen kuin alat käräytellä. Heille jää sentään jotain konkreettista myytävää ja jaettavaa montun ja lautatapulien sijasta.

Vierailija
16/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä  ystävästä kertomasi on kyse, niin olisi mielestäni jopa väärin,ettet kertoisi sitä  hänelle. (... sitäpaitsi: jos kun hän sen sitten jotenkin muuten, joltain toiselta siitä kuultuaan  pääsee siitä perille, niin  ystävyydellenne voit heittää siinä vaiheessa sitten jo hyvästit.

Olithan  näet koko tuon pettämisen jatkumisen ajan (.... ollut olevinasi) hänen rinnallaan, mutta todellisuudessa siis tiesit   siitä koko ajan.

Eli kertomattomuudellasi olet näin  ,tahtoen tai tahtomattasi, tullut sitten  kuitenkin valinneeksi sen tien, mikä johtaa sinut ulos ystävyydestänne ja samalla yhtä varmasti ja  väistämättä myös päättää sen .

Valinta on kuitenkin sinun ja riippuu ennen muuta siitä, miten tärkeänä tuota teidän välistänne ystävyyttä  ja luottamussidettä  itse pidät. 

Mieti siis sitä asiaa ja tee päätös sen mukaan mihin tulokseen päädyit, eli kannattaako ko. ystävä pitää vai ei ja onko hän sinulle oikeasti tärkeä,vaiko ei...

Vierailija
17/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kerroin yhdestä pettämisestä. Tiedättekö miten siinä kävi.? No siten että mies, joka oli pettänyt tyttöystäväänsä useamman kanssa ja pidemmän aikaa, lopetti kaikki  muut suhteet ja muutti sitten tyttöystävänsä kanssa avoliittoon. Olivat 40v. Mies kuulemma lopetti samaan aikaan myös röökaamisen ja dokaamisen. Ja pisti välit poikki useaan entiseen ystävään.

Että sillai. Muista siis että näinkin voi käydä. Aika varma olen että tulet menettämään "ystäviä" jos kerrot. Itelleni tuli vaan yhtäkkiä jokin pakkomielle. Olen katunut sitä, sillä menetin todella monta kaveria siinä. En tiennyt kuinka vakava miehen suhde tähän tyttöystävään oli, enkä tiennyt että kaikki ystävät olivat hiedän puolella. Esim minulla oli tuttuja yhden sen naisen kanssa, jonka kanssa tämä mies oli pettänyt. Ja siis hekin jopa tuomitsivat minut! Ja huom, olin ottanut selvää että kyseessä ei ollut mikään avoimesti polyamorinen juttu, vaan että mies todellakin valehteli/ei kertonut totuutta naisystävälleen. Pettäminen vaan oli ollut mielestäni niin räikeää ja jatkuvaa, että en kestänyt enää. Ihan siis tyyliin toinen ovesta sisään ja toinen ikkunasta ulos. En myöskään tajunnut, kuinka moni tuttavapiirissiä/perheessä ikään kuin valehtelivat myös itselleen, että mitään ei tapahdu, eivät olleeet näkevinään. Tunsin olevani tosi yksin tämän asian kanssa. Pariskunnalla ei ollut lapsia, tai siihen aikaan yhteistä taloutta tms niin en ajatellut että pettämisen selviäminen vaarantaisi mitään sillä tavalla.

Todellisuudessa tuo mies ei lopettanut pettämistä, tauon jälkeen hoiti, hoitaa sen vaan paremmin piilossa muilta.

Vierailija
18/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi A kuullostaa kamalalta ihmiseltä! Kuinka voi tehdä noin teidän yhteiselle ystävälle B?

En voisi ikinä enää itsekään luottaa ystävään A.

Paska nakki sinulle. Teit niin tai näin niin paskaa tulee niskaan ja tuo työ vielä vaikeuttaa asioita.

En ehkä suoraan heti sanoisi mitään vaan keskustelisin B kanssa yleisellä tasolla pettämisestä ja vihjailisin jotain. Oletko A:n kanssa keskustellut miksi hän kehtaa tehdä noin vai eikö A tiedä että sinä tiedät?

Vierailija
19/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro anonyymina, jos vain pystyt. Ihmiset ovat usein niin sekaisin, niin luokattomia, että ampuvat viestintuojan, eikä rikollista.

Vierailija
20/63 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiltti ja kerro! Minulle ei kerrottu, kaikki töissä tiesivät, koska mieheni ja tämä suuroerheellinen nainen harrastivat seksiä jopa töissä. Tekisi mieli nimi laittaa tähän, niin vihainen olen heille edelleen. Kerro, jotta pääsee petturista eroon. Kenenkään ei tarvitse elää vale-elämää, jonka pettäjä ja toinen nainen luovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi