Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että minulla on aivokasvain

Vierailija
25.04.2019 |

Olen 16-vuotias tyttö ja pelkään, että minulla on aivokasvain. Minulla on aiemmin ollut aivolisäkkeessä jotain, mutta en kuollaksenikaan muista mitä. Jotain pientä, ei-vakavaa se oli. Tilannetta seurailtiin pari vuotta. Minulla oli noihin aikoihin kovia päänsärkyjä ja poissaolokohtauksia. Pari vuotta olin täysin oireeton, yläasteiässä sairastuin auralliseen migreeniin. Nyt pari viikkoa sitten sain epileptisen kohtauksen, jonka jälkeen migreeniä on ollut paljon tavallista useammin. Olen väsynyt pitkistä unista huolimatta, raajoissa on tunnottomuutta, näkö on huonontunut ja päätä särkee välillä kovastikin, eikä se tunnu migreenikivulta. Lisäksi minulla on ollut kausittain nielemisvaikeuksia ennen tätä epileptistä kohtausta ja kohtauksen aikana sellainen tuli myös, kun yritin ottaa särkylääkettä. Minua myös huimaa ja olo on sumuinen. Erityisen noloa on se, että minulla on nykyään myös pidättämisvaikeuksia ihan päiväsaikaan sekä myös yökastelua. Tätä ei ole ikinä ennen ollut ja pelkään sen liittyvän tähän myös. Kesällä pääsen magneettikuvaukseen ja aivosähkökäyrään.
Kellään kokemuksia vastaavanlaisista oireista?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla vaikka epilepsiaa. Hyvä kun pääset tutkimuksiin. Millainen se epileptinen kohtaus oli?

Vierailija
2/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purin kieleni, muuta en oikeastaan muista. Olin kai tajuton jossain vaiheessa. Kädet ja jalat tärisivät. Sen muistan, etten tunnistanut tuttuja ihmisiä yhtäkkiä enää ollenkaan ja valitin huonoa oloa ja pyysin, että joku veisi minut sairaalaan. Muistan myös sen, että änkytin kohtauksen aikana pahasti ja se pelotti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi voi aiheuttaa myös samanlaisia oireita.

Vierailija
4/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä stressiäkin ollut jonkun verran, tosin nyt alkanut jo helpottaa. Isäni sai juuri syöpädiagnoosin, toinen ukkini kuoli syöpään hetki sitten ja isän isällä todettiin syöpä myös keväällä. Kaikki tämä saman kevään aikana.

Koulussa on myös ollut hankalaa ja keskittymiskykyä ei ole nimeksikään.

Ap

Vierailija
5/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotot, AP. Toivottavasti ei ole vakavaa. Voihan tuo olla vaikka migreeniä.

Vierailija
6/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni muuttaa joskus muotoaan ja se on ihan normaalia.

Vierailija
7/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aivolisäkekasvaimet aiheuttavat hormonaalisia muutoksia, onko sinulla ollut sellaisia?

Vierailija
8/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ajatellut. Kilpirauhasarvot ovat heitelleet aika paljon, mutta muuta ei ole ollut. Päätä alettiin tutkita ala-asteella päänsärkyjen ja poissaolokohtausten lisäksi siksi, että murrosikäni alkoi hyvin aikaisin, kuukautiset jo 10-vuotiaana ja karvat alkoivat kasvaa jo 8-vuotiaana. Pcos todettiin 11-vuotiaana.

Ap

Vierailija
9/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Ei kannata miettiä liikaa asiaa ennen tutkimuksia.

Vierailija
10/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokasvaimet ovat äärimmäisen harvinaisia.

Vierailija
11/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Tiedän, että ovat harvinaisia. Meidän suvussa on kuitenkin ollut isän puolelta hyvin paljon aivoperäisiä kuolemia myös nuorilla. Siksi tämä pelottaa niin paljon.

Ap

Vierailija
12/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap.

Vierailija
13/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sieltä nyt löytyisikin kasvain, on aika iso todennäköisyys, että se olisi kuitenkin hyvälaatuinen. Se ei enää nykyään ole väistämättä kuolemantuomio.

Vierailija
14/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista viesteistä. Haluaisin kuulla kokemuksia muilta, jos lähipiirissä on ollut aivokasvaimia tai jollain omakohtaista kokemusta.

Ap

Vierailija
15/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso hali APlle❤

Vierailija
16/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta. Mietin vaan miksi vasta kesällä kuvaukset?? Mun mielestä tää on erittäin akuutti ottaen huomioon perinnölliset sairaudet!!

Toivottavasti kaikki kunnossa!

Vierailija
17/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi, jos nyt ottaisit reippaasti puhelimen kauniiseen kätöseesi ja soittaisit aluksi terveyskeskuksen ajanvaraukseen. Tulosta vastaanotolle mennessäsi tuo aloitustekstisi, niin et unohda mainita asioita. Muuten epilepsiakohtauksien aikana usein pidätyskyky pettää ja housut  kastuvat. Kerrot, että sinulla on yökasteluakin. Olet saattanut saada jonkinasteisen epileptisen kohtauksen nukkuessasi ja kastellut petisi.

Vierailija
18/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosiaan olla myös epilepsiaa tai migreeniä. Tsemppiä. <3

Vierailija
19/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä, miksi näissä niin viivytellään. Päivystyksessä olen käynyt 2 kertaa sellaisen epileptisen kohtauksen aikana ja päänsäryn vuoksi aiemmin useammin. Päivystyksessä lääkäri sanoi, ettei halua altistaa nuorta säteilylle, mutta minusta tuo kuulostaa siltä että halutaan vain säästää rahaa. Neurologille pääsen siis myös kesällä noiden kuvausten lisäksi. Toivottavasti säilyn siihen asti hengissä.

Ap

Vierailija
20/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä, miksi näissä niin viivytellään. Päivystyksessä olen käynyt 2 kertaa sellaisen epileptisen kohtauksen aikana ja päänsäryn vuoksi aiemmin useammin. Päivystyksessä lääkäri sanoi, ettei halua altistaa nuorta säteilylle, mutta minusta tuo kuulostaa siltä että halutaan vain säästää rahaa. Neurologille pääsen siis myös kesällä noiden kuvausten lisäksi. Toivottavasti säilyn siihen asti hengissä.

Ap

Magneettikuvantamisessa ei altistuta radioaktiiviselle säteilylle. Aika outoa jos lääkäri on sanonut sulle noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi