Kannattaako gynelle myöntää, että käytämme vain keskeytettyä yhd.
ehkäisykeinona? Olen menossa papa-kokeeseen ja käsitin, että siellä keskustellaan myös ehkäisystä. Olen käynyt gynellä viimeksi kuopuksen syntymän jälkeen ja tuolloin vastasin epämääräisesti, antaen ymmärtää, että käytämme toistaiseksi kondomia. Todellisuudessa keskeytetty on ollut ainoa ehkäisykeinomme jo kohta 11 vuotta, emmekä ole muuhun vaihtamassa. Vahinkoja ei ole sattunut ja lapsemme ovat saaneet alkunsa suunnitellusti ja helposti, jopa ensimmäisestä yrityskerrasta. Ja jos vahinko kaikesta huolimatta sattuisi, olisi se suuri yllätys, mutta ei maailmanloppu, eikä abortti olisi vaihtoehto.
Mutta millainen asenne ammattilaisilla nykyään on? Voinko jo tänäpäivänä odottaa suopeaa suhtautumista?
Kommentit (96)
No mikäs siinä, jos olet kerran valmis pitämään "vahinko" lapsen. Muista kuitenkin, että tuollainen touhu on kyllä aika riskialtista. Luulisi miehellekkin olevan ärsyttävää, jos yhdyntä pitää aina lopettaa kesken.
Vierailija kirjoitti:
No mikäs siinä, jos olet kerran valmis pitämään "vahinko" lapsen. Muista kuitenkin, että tuollainen touhu on kyllä aika riskialtista. Luulisi miehellekkin olevan ärsyttävää, jos yhdyntä pitää aina lopettaa kesken.
Kuinka niin kesken?
No ei se valehteleminen ainakaan mitään hyödytä ellei sulla ole sitten asiat kunnossa. Mitä väliä sillä on, mitä sanot, jos et aio ottaa gynen neuvoja kuuleviin korviisi? Voit olla rehellinen ja olla välittämättä siitä, mitä gyne sanoo. Ei sillä mitään ammattilaisen neuvoa ole edes muuta kuin että tuo ei välttämättä toimi. Hormonaalisesta ehkäisystä ei kannattaisi missään nimessä valehdella, kun voi olla jotain terveyspointteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin kesken?
Keskeytettyä yhdyntää kutsutaan keskeytetyksi yhdynnäksi, koska penis vedetään ulos ennen ejakulaatiota.
Jos mahdollinen raskaus ei ole terveydelle haitallista ja on valmis myös pitämään mahdollisen lapsen, niin mitä sillä gynellä on nokan koputtamista? Voihan hän tietysti kertoa että kyseinen menetelmä ei ole välttämättä täysvarma esim. vanhemmiten kierto voi lyhentyä-ovulaatio aiemmin-varmat päivät ei enää niin varmat.
Kukin käyttäköön mitä ehkäisyä haluaa kunhan kantaa vastuun teoistaan suuntaan tai toiseen.
Mä olen aina valehdellut että käytämme kondomia. Ja kun silti on ehdoteltu kaiken maailman hormoneja joita minun naisena tulisi vetää kehooni, niin olen sanonut vain että ei kiitos, kondomi on meille sopiva. Nyt mies on kyllä ollut vasektoituna jo vuosia, mutta ennen sitä näin.
Mietin vain että aika moni muukin valehtelee ehkäisystään, että onkohan tilastot ajan tasalla.
Mä sanoin, eikä gyne kommentoinut mitenkään. Hän kyllä muutenkin painotti, että hänestä mun pitäisi hankkia äkkiä lapsia, joten ehkä siinä valossa ei nähnyt tavassa ongelmaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulemma ole lainkaan ärsyttävää, kun ajoittaa oikein. Mies on ehkäisykeinoon kertomansa mukaan oikein tyytyväinen. Ja niin olen minäkin, kun en hormoneja halua käyttää ja kumit vasta ärsyttäviä onkin, varsinkin miehen mielestä.
Ap
Voithan värittää sen verran, että lapsi on tervetullut, jos ns. ehkäisy pettää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän mies lopeta kesken, vaan vetelee käteen loput ja heittää mällit päälle.
Vierailija kirjoitti:
No ei se valehteleminen ainakaan mitään hyödytä ellei sulla ole sitten asiat kunnossa. Mitä väliä sillä on, mitä sanot, jos et aio ottaa gynen neuvoja kuuleviin korviisi? Voit olla rehellinen ja olla välittämättä siitä, mitä gyne sanoo. Ei sillä mitään ammattilaisen neuvoa ole edes muuta kuin että tuo ei välttämättä toimi. Hormonaalisesta ehkäisystä ei kannattaisi missään nimessä valehdella, kun voi olla jotain terveyspointteja.
No kuka haluaa kuunnella jotain saarnoja omasta elämästään, kun itse kuitenkin tietää mikä itselle sopii. Ei mua huvita ainakaan kuunnella sellaista minkä olen tiennyt jo alakoulussa. Sama kun valistaisi aikuiselle ihmiselle ettei tupakkaa kannata polttaa kun se ei ole terveydelle hyväksi...
Häh. Ei gyne teidän lisääntymistä tai lisääntymättömyyttä vahdi. Hänelle on oikeasti aivan sama, että teettekö lisää lapsia vai ette.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina valehdellut että käytämme kondomia. Ja kun silti on ehdoteltu kaiken maailman hormoneja joita minun naisena tulisi vetää kehooni, niin olen sanonut vain että ei kiitos, kondomi on meille sopiva. Nyt mies on kyllä ollut vasektoituna jo vuosia, mutta ennen sitä näin.
Mietin vain että aika moni muukin valehtelee ehkäisystään, että onkohan tilastot ajan tasalla.
Samaa olen miettinyt, enkä onko tämä todellisuudessa yllättävän yleinen ehkäisykeino. Yksi hyvä ystäväni on kertonut käyttävänsä tätä ajoittain, eikä hänkään ollut viitsinyt asiaa mainostaa gynekologilleen.
Ap
Valehtele vaan kumista, niin tulee vähemmän marmatusta tai ei yhtään.
Itsekkin kerron siellä ja täällä pikku valheita, muuten alkaa ripitys jota en jaksa kuunnella.
Joo, itsestäkin tuntuisi kiusalliselta myöntää keskeytetyn olevan nykyisin käytössä.
Molemmat ollaan aina selvin päin, vahinkoja ei ole sattunut.
En uskalla keskeytettyä kenellekään suositella, kun varmana ehkäisynä tätä ei yleisesti pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin kesken?
Keskeytettyä yhdyntää kutsutaan keskeytetyksi yhdynnäksi, koska penis vedetään ulos ennen ejakulaatiota.
Niin ja mälli lennätetään muualle kun sisälle. Etkö ole koskaan muuta vaihtoehtoa kuullut 😂
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy miestä.
Ai käy sääliksi sellaista miestä joka saa laueta suuhun, vatsalle, käteen perärööriin, pildeen(silloin kun on varmat päivät), ja jonka nainen hoitelee loppuun mitä moninaismmin tavoin? Jaa-a, mulla käy sääliksi sellaista miestä joka haluaa/saa aina vain pildelaukeamisen.
Mä olen myös sanonut että käytetään kondomia koska en ole jaksanut kuunnella saarnoja siitä että keskeytetty ei ole ehkäisy. Tiedän riskit vallan hyvin itsekin eikä raskaus olisi haitannut. Tämä oli ehkäisynä myös yli 10v eikä yhtään vahinkoa. Molemmat lapset ovat saaneet alkunsa saman tien kun ollaan loppuun asti viety. Nykyään syön minipillereitä pitääkseni menkat poissa, eipä tarvitse valehdella enää 🙈
Niin minäkin sanoin. Gyne vaan alkaa kertomaan kuinka se ei välttämättä ole paras keino.