Siis miten hitossa langanlaiha kaverini voi vetää kokonaisen kebabin kerralla?
Ranskiksineen päivineen, salaatitkin raapi vielä rasiasta, MITEN HITOSSA? Itse jaksoin juuri ja juuri puolet ja olen oikeasti ylipainoinen :D kuulemma jaksaa syödä kerrallaan myös kokonaisen pitsan kun ihmettelin. Kuinka voi olla?
Kommentit (70)
laihalla on todennäköisesti nopeampi aineenvaihdunta ja terveempi suolisto. Itsekin olen laiha ja jaksan kyllä syödä pitsan. Harvoin tulee syötyä kuitenkin, pääasiassa syön terveellisesti. Outo ajatus ettei laiha muka voisi syödä kokonaista pitsaa. Sitä en kyllä osaa selittää miksi ylipainoinen tulee nopeasti täyteen, tällaista en tiennytkään. Ehkä ei tule syötyä sitten tarpeeksi kuituja ja suolistossa on 10kg jätettä
Vatsa on kuten mikä tahansa lihas ja se kasvaa harjoittelemalla.
Meillä töissä hoikat naiset syö eniten eivätkä kommentoi mitään. Isommat syö vain vähän ja valittaa kuinka täynnä jo ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuin kaverisi, tai en nyt ihan langanlaiha mutta aika hoikka, 58/171. Ei ole ikinä ollut mitään vaikeuksia syödä kokonaista pitsaa, kebabia tai litran jäätelöpakkausta yhdeltä istumalta. Pitsan päälle maistuu yleensä jälkkärikin.
Toki en tätä päivittäin harrasta mutta jos menen syömään ulos niin syön kyllä kaiken. Muuten kotona ihan tavallista ruokaa tavallisilla annoskoilla.Ihan kuin mun näppiksiltä, paino ja pituuskin täsmälleen sama!
Täällä kolmas samanlainen. Tässä on jotain outoa, minunkin mittani ovat samat. :D
Mitä muuta se "laiha" (mahtaako edes olla laiha? Ylipainoepidemian vuoksi normaalipainoisia kutsutaan laihoiksi nykyään) söi sinä päivänä?
Paljonko liikkui?
Kebabateriassa voi helposti olla 1 200 - 1 500 kcal eli joo sen jälkeen ei paljoa syödä. Mutta samaan pääsee kotiruualla johon on lisätty kermakastikkeet ja muut koska hei kyllä pitää olla "maistuvaa".
Mulla on tässä lautasella just jättiateria. Semmoinen valtava kasa ruokaa. Oikeasti siinä on kolme kananmunaa ja salaattia, ilman salaattikastiketta ym. n. 300 kcal.
Eli jos sun "laiha" kaveri veti vaikka sen kebabaterian, aamulla + illalla kananmunan tai parikin pinolla salaattia ja liikkui riittävästi. Sillä pysyy hoikkana, eikä tarvita mitään erikoista aineenvaihduntaa.
Vierailija kirjoitti:
bmi 21, ikä 38v ja pizza maistuu joskus, ja jopa sokericocis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi? Ehkä hän syö seuraavan kerran vasta vuorokauden päästä, eikä siis ole koko ajan napostelemassa jotakin.
Tätä samaa piti tulla kirjoittaan. Muakin on ihmetelty kun pystyn pizzan syömään kerralla, mitäs ihmettelemistä siinä on? Se yksi pizza on yhden hengen annos, joten pikemminkin pitäisi ihmetellä sitä aikuista ihmistä joka ei sitä jaksa syödä. Ei ole pakko syödä ennen ravintolaan/kebabbilaan tuloa kauheaa määrää ruokia/karkkeja, niin kyllä sen jaksaa syödä.
Toki joka päivä ei ole tarkoituksenmukaista syödä pizzaa/kebabia tms rasvaista ja epäterveellistä.
Huomannut myös että nämä ihmettelijät on yleensä ylipainoisia. Miettikäämme viikon/vuoden kokonaissyöntimääriä, ehkä siinä piilee ratkaisun ydin.
no sä et sitten varmaan syö kauheasti muuten päivän aikana...
Mitenniin? Ihan normaalisti minäkin syön vaikka jaksan kyllä kokonaisen pitsan helposti.
Olen pienikokoinen ja myös langanlaiha.
Syön ainoastaan kerran päivässä (mahdollisimman ison annoksen), joten vatsalaukun on oltava hyvin venytetty. Kokonainen pitsa menee helposti.
Pystyisin samaan, olen 171cm 55kg.
Minulla on nopeampi aineenvaihdunta verrattuna mieheeni. Se mikä tässä vuosien aikana on pistänyt silmään on se että voin syödä melkein mitä vaan eikä vatsa vaivaa. Jos meihin iskee vatsatauti ja miehellä ns. tulee kummastakin päästä, minä "vaan" oksennan.
Suolistoni on jotenkin vahvempi.
Bulimia? Hahaha.
170/58kg ja ihan kevyesti syön pizzan tai kebabin, kebab annokset kyllä yleensä täyttävämpiä, että tulee ähky.
Uskon tuohon, että vatsalaukku voi venyä enemmän laihalla ja muutenkin tulee syötyä harvemmin, niin pysyy laihana.
Vierailija kirjoitti:
Oleellista ei ole vatsalaukun koko, se on melkein samankokoinen ihmisestä riippuen.Se mikä on oleellista, kuinka paljon vatsalaukku kykenee venymään. Se taas riippuu siitä onko sillä tilaa venyä ja kuinka paljon sitä on aiemmin venytetty.
Olen huomannut että ylipainoiset naiset ovat usein ylipainoisia koska napostelevat kokoajan, laihat syövät kerralla kunnolla.
Mun superlaiha työkaveri syö 2h välein jotain.
Laihuus ja lihavuus ei ole niinkään kiinni siitä että minkä kokoisia annoksia syö, eikä aina välttämättä edes kiinni saadusta energiasta. Itse syön välillä kuin hevonen, liikun välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta olen aina ollut hoikka. Lihavuuden tekee joku yleinen "väärin" eläminen, ei mikään yksittäinen asia. Jos haluaa laihtua, pitää tehdä kokonaisvaltainen elämänmuutos, ei riitä että alkaa vain syömään vähemmän.
Keho on monimutkainen systeemi ja se miten se varastoi energiaa rasvaksi ei ole mikään on/off-juttu. Väittäisin jopa ihmisiä tarkkailtuani, että vääränlainen laihdutus on usein lihomisen laukaiseva tekijä.
Vierailija kirjoitti:
bmi 21, ikä 38v ja pizza maistuu joskus, ja jopa sokericocis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi? Ehkä hän syö seuraavan kerran vasta vuorokauden päästä, eikä siis ole koko ajan napostelemassa jotakin.
Tätä samaa piti tulla kirjoittaan. Muakin on ihmetelty kun pystyn pizzan syömään kerralla, mitäs ihmettelemistä siinä on? Se yksi pizza on yhden hengen annos, joten pikemminkin pitäisi ihmetellä sitä aikuista ihmistä joka ei sitä jaksa syödä. Ei ole pakko syödä ennen ravintolaan/kebabbilaan tuloa kauheaa määrää ruokia/karkkeja, niin kyllä sen jaksaa syödä.
Toki joka päivä ei ole tarkoituksenmukaista syödä pizzaa/kebabia tms rasvaista ja epäterveellistä.
Huomannut myös että nämä ihmettelijät on yleensä ylipainoisia. Miettikäämme viikon/vuoden kokonaissyöntimääriä, ehkä siinä piilee ratkaisun ydin.
no sä et sitten varmaan syö kauheasti muuten päivän aikana...
Juuri näin. Jos olen menossa klo 16 pizzalle ja oluelle, olen sitä ennen syönyt parit voileivät tai duunissa keveän salaatin tai keiton. Pizzan jälkeen loppuillasta en yleensä jaksa syödä sen kummempia. Juomia voi mennä jos terdelle jäädään.
Minä söin surutta esim. lounaita joita työkaverit kutsuivat rekkamiehen annoksiksi, kunnes täytin 45. Koko ajan suklaata, sipsejä, pizzoja, juustoja, ihan mitä vaan ja pysyin koossa 36 kuin nakutettu. Sitten saikin pistää koko paletin uusiksi kun nykyään lihoo jo pelkästä keittiöön vilkaisusta.
Anna kaverin nauttia niin kauan kuin voi.
Minä olen myös kokoa 36 ja minulle menee helpostikin koko kebab-ateria kertaistumalta alas.
Tosin sitten minulta kyllä jää loppupäivän ruokailut pois kun vatsa on täynnä. Syön muuten yleisesti ottaen terveellisesti ja liikun paljon joten voin ihan hyvin syödä roskaruokaa silloin tällöin. Tosin usein sitä ei tee mieli.
Tämä on nähty. Salaattia ottaa ja jälkkäristä kieltäytyy seurueen rehevin ja hoikat syövät liha/kala/kana annokset ja jälkkärit.
Vierailija kirjoitti:
Minä söin surutta esim. lounaita joita työkaverit kutsuivat rekkamiehen annoksiksi, kunnes täytin 45. Koko ajan suklaata, sipsejä, pizzoja, juustoja, ihan mitä vaan ja pysyin koossa 36 kuin nakutettu. Sitten saikin pistää koko paletin uusiksi kun nykyään lihoo jo pelkästä keittiöön vilkaisusta.
Anna kaverin nauttia niin kauan kuin voi.
Mulle mun täti sanoi joskus kauankauan sitten että odotas kun täytät 30, et voi enää tolleen syödä... no nyt ikää 54, eli vaihdevuodetkin jo lusittu mutta edelleen voin syödä ihan mitä vaan. (Ja siis paljon)
Minä taas en syö juuri mitään koskaan ja painoindeksi on 30. Olen raskasluinen, se selittää osan painosta. Ruoka vain ikäänkuin ”jämähtää” minuun.
Olen menossa naimisiin ensi kesänä ja nyt mietinkin, että pitäiskö häät perua painoindeksini takia? En vain näe itseäni upeana morsiamena tämän ylipainon takia. Lisäksi sulhasen puolelta kaikki naiset on jotain malleja, niin siitäkin tulee ulkonäköpaineita.
Energiankulutus. Kävele 10 km päivittäin niin voit syödä vaikka mitä ja silti tippuu paino.
Eikä itseasiassa ole edes hirveä nälkä vaikka liikkuisikin. Tulee muutakin puuhaa aivoille kuin miettiä herkkuja.