Mies lähtee töihin ulkomaille
Itse en voi lähteä mukaan koko ajaksi, välillä vain pariksi viikoksi käymään. Mies tulee lomilla Suomeen ja työmatkoja tulee myös tänne olemaan, jolloin pääsee kotona olemaan vähän aikaa.
Lapset meillä ovat jo aikuisia, joten heistä ei niin huolta.
Ajatuksia? Neuvoja?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että monet naiset osaa sitten olla hyväuskoisia. Se että nainen ei itse tekisi mitään ei tarkoita etteikö mies siihen pystyisi ja ihan kevyesti. Maksullisillakin kävijöistä hyvin suuri osa on perheellisiä miehiä.
No mikä se ratkaisu sitten on? Siveysvyö? Lukitseminen kotiin neljän seinän sisälle?
Ei tietenkään. Ehkä asian hyväksyminen jollain tasolla. Tai eroaminen.
Siis erota ihan vain varmuuden vuoksi? Enpä ole hullumpaa neuvoa kuullut.
Niin että pitäisi mieluummin tulla ensin nöyryytetyksi ja erota vasta sitten? Miksei suoraan? En luota pätkääkään miehiin, jotka duunaa ulkomailla. Muitakin kuin vaimoaan.
On vaikea kuvitella, että tämän kirjoittajalla olisi oikeasti mitään parisuhdetta. Jos on niin epäluuloinen ettei uskalla edes elää täysillä, yksinolo lienee turvallisinta. Elämässä kun ei ole takuita, mutta jos uskaltaa ja hyvin käy, voi saada paljonkin onnea osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ole Aasian viennin inssejä.? Tuli vaan mieleen ne aasialaiset naislapsivartalot, joista täällä on ollut paljon puhetta.
Lähtee länteen, ei itään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että monet naiset osaa sitten olla hyväuskoisia. Se että nainen ei itse tekisi mitään ei tarkoita etteikö mies siihen pystyisi ja ihan kevyesti. Maksullisillakin kävijöistä hyvin suuri osa on perheellisiä miehiä.
No mikä se ratkaisu sitten on? Siveysvyö? Lukitseminen kotiin neljän seinän sisälle?
Niin että pitäisi mieluummin tulla ensin nöyryytetyksi ja erota vasta sitten? Miksei suoraan? En luota pätkääkään miehiin, jotka duunaa ulkomailla. Muitakin kuin vaimoaan.
Vai vielä nöyryytetyksi! On vaikea kuvitella mitään nolompaa kuin ihminen, joka käskee ottaa eron pitkästä liitosta ”varmuuden vuoksi” - siltä varalta jos kumppani vaikka sattuisikin pettämään! Täytyy sanoa että hölmömpää neuvoa en ole koskaan kuullut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä osaa neuvoa, mutta ihan hyvältähän tuo kuulostaa. Suhteellisen usein näettekin. Mä ainakin nauttisin kun saa olla kotona välillä yksin, ja kuitenkin päivittäin voi soitella. Tännehän alkaa kohta tulla noita noita pettämishöpötyksiä, jätä ne omaan arvoonsa.
Ei ne mitään pelkkiä höpötyksiä ole. Moni suhde on päättynyt ulkomaan työreissujen ja siellä pettämisen tai jopa toisen perheen seurauksena.
Moni suhde myös kestää hienosti ulkomaankomennukset. Jos ei ole terve suhde, se loppuisi ilman noita komennuksiakin.
Ei sitä pettämistä kannata aloittaa miettimään ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sopisi minulle, en viihdy pitkiä aikoja yksin ja veri alkaisi vetämään muualle, elävään seuraan. Eli olisi melkein erottava tuossa tilanteessa.
No mutta pääasiahan on, että tuntee itsensä ja toimii sen mukaisesti. Itse olin ennen nykyistä suhdettani sinkkuna seitsemän vuotta. Niiden vuosien aikana minulla oli vain pari-kolme seksikumppania. Pystyn siis mainiosti olemaan ilman seksiä eli minulle ulkomaankomennus ei olisi ongelma.
Miksi se on täällä aina niin päin, että se ulkomaille lähtijä 100% varmuudella pettää? Yhtä hyvin se kotiin jäävä voi pettää.
Tästäkin tuli tylsä pettämisjankkaaminen. Tuskin ap sitä halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottaisitko mieheen joka käy salilla töiden jälkeen?
En.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaikea kuvitella, että tämän kirjoittajalla olisi oikeasti mitään parisuhdetta. Jos on niin epäluuloinen ettei uskalla edes elää täysillä, yksinolo lienee turvallisinta. Elämässä kun ei ole takuita, mutta jos uskaltaa ja hyvin käy, voi saada paljonkin onnea osakseen.
Ja jos uskaltaa ja huonosti käy, voi saada paljonkin paskaa niskaan. Ja taudin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sopisi minulle, en viihdy pitkiä aikoja yksin ja veri alkaisi vetämään muualle, elävään seuraan. Eli olisi melkein erottava tuossa tilanteessa.
"Elävä seura?" Eli sulle ei riitä, että näkisit puolisoasi kuitenkin kohtuullisen usein ja voisit soitella ja viestitellä ja muuten nähdä vapaa-ajalla ystäviä, eläviä kai nekin on? Vai onko tuo elävä seura siis vain seksiä varten? Erikoinen ilmaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai vielä nöyryytetyksi! On vaikea kuvitella mitään nolompaa kuin ihminen, joka käskee ottaa eron pitkästä liitosta ”varmuuden vuoksi” - siltä varalta jos kumppani vaikka sattuisikin pettämään! Täytyy sanoa että hölmömpää neuvoa en ole koskaan kuullut!
Omia valintoja tuletko petetyksi vai et. Kuulisitko asian mieluummin miehen työkavereiden vaimoilta vai olisitko kuulematta lainkaan? Onko hölmömpää kuin olla sinisilmäinen vielä keski-ikäisenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta pääasiahan on, että tuntee itsensä ja toimii sen mukaisesti. Itse olin ennen nykyistä suhdettani sinkkuna seitsemän vuotta. Niiden vuosien aikana minulla oli vain pari-kolme seksikumppania. Pystyn siis mainiosti olemaan ilman seksiä eli minulle ulkomaankomennus ei olisi ongelma.
Sinä tunnet itsesi, et muita.
Onko mahdollinen pettäminen tosiaan ensimmäinen ja lähes ainoa asia, jota tällaisessa tilanteessa pitää ajatella? Onhan tuossa erossa olemisessa tuhat muutakin asiaa; kuka tekee kaikki työt, jotka mies yleensä tekee kotona, mistä vaimo saa apua, jos ei pysty tai osaa tekemään jotain, joka on miehen hommia?
Oma mieheni oli vuosia ulkomailla, kävi tietysti välillä kotona. En tiedä, pettikö vai ei enkä vaivaa päätäni sillä. Kotona tuo nyt on ja vaikuttaa edelleen tahtovan olla. Minun kannaltani miehen ulkomaanvuodet olivat suurta itsenäistymisen ja vapauden aikaa ja palaaminen "normaaliin" ei ollut helppoa. En tarkoita mitään vieraiden miesten kanssa säätämistä - sitähän tässä keskustelussa ensimmäisenä ajatellaan - vaan ihan vain itsenäisestä elämästä nauttimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ole Aasian viennin inssejä.? Tuli vaan mieleen ne aasialaiset naislapsivartalot, joista täällä on ollut paljon puhetta.
Hyvä sulle.
Toisaalta. Jos menee tarpeeksi kauas länteen, saapuu itään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Elävä seura?" Eli sulle ei riitä, että näkisit puolisoasi kuitenkin kohtuullisen usein ja voisit soitella ja viestitellä ja muuten nähdä vapaa-ajalla ystäviä, eläviä kai nekin on? Vai onko tuo elävä seura siis vain seksiä varten? Erikoinen ilmaisu.
Kyllä, ääni ja kuva ei ole elävää seuraa eli seksiseuraa. Ja mikä on usein? Parin kuukauden välein viikko ei ole usein, ainakaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollinen pettäminen tosiaan ensimmäinen ja lähes ainoa asia, jota tällaisessa tilanteessa pitää ajatella? Onhan tuossa erossa olemisessa tuhat muutakin asiaa; kuka tekee kaikki työt, jotka mies yleensä tekee kotona, mistä vaimo saa apua, jos ei pysty tai osaa tekemään jotain, joka on miehen hommia?
Oma mieheni oli vuosia ulkomailla, kävi tietysti välillä kotona. En tiedä, pettikö vai ei enkä vaivaa päätäni sillä. Kotona tuo nyt on ja vaikuttaa edelleen tahtovan olla. Minun kannaltani miehen ulkomaanvuodet olivat suurta itsenäistymisen ja vapauden aikaa ja palaaminen "normaaliin" ei ollut helppoa. En tarkoita mitään vieraiden miesten kanssa säätämistä - sitähän tässä keskustelussa ensimmäisenä ajatellaan - vaan ihan vain itsenäisestä elämästä nauttimista.
No, sä oletkin tuollainen huoleton. Ei haittaa vaikka olisi pettänyt. Mä en olisi ja siksi pitäisi erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omia valintoja tuletko petetyksi vai et. Kuulisitko asian mieluummin miehen työkavereiden vaimoilta vai olisitko kuulematta lainkaan? Onko hölmömpää kuin olla sinisilmäinen vielä keski-ikäisenä?
Huh. Sinulla taitaa olla todella rankka pettämiskokemus takanasi? Kaikki miehet eivät kuitenkaan petä, eikä tarvitse olla "sinisilmäinen" keski-ikäisenäkään.
Se reissuhommissa oleva nainen (hyvin tukevasti keski-ikäinen)
Mun mies lähtee viikon päästä puoleksi vuodeksi ulkomaille. Tämä on jo kolmas kerta ja nyt jopa odotan sitä. On ihanaa huomata 20 yhteisen vuoden jälkeen että ikäväkin tulee yhä ja edelleen. Nämä reissut on aina tuoneet lisä buustia parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on täällä aina niin päin, että se ulkomaille lähtijä 100% varmuudella pettää? Yhtä hyvin se kotiin jäävä voi pettää.
Tästäkin tuli tylsä pettämisjankkaaminen. Tuskin ap sitä halusi.
Musta taas tuntuu, että ap aloittelee nämä pettämis-muistutukset. Siis muutenhan ap:n kuvaamassa tapauksessa ei olisi mitään epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sulle.
Toisaalta. Jos menee tarpeeksi kauas länteen, saapuu itään.
No ei mene niin kauas länteen, että joutuu itään.
Ja nämä pettämisvouhotukset haukotuttaa. Olisko mitään muuta?
uutta elämän sisältöä, jos jonku 20 vuotta naimisissa ja näkee naamasta milloin pissattaa niin voi olla aika tylsää.Mitä sitten jos pettää ja eroaa?