Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen täysin kyllästynyt lastenvaatteisiin!

24.04.2019 |

Esikoisen saadessani oli näitä lastenvaatteiden hurahtaneita äitejä, toisen lapsen kanssa hurahtaminen oli väistynyt, mutta vaatteiden kanssa puuhastelu sujui vielä hyvin.

Nyt esikoinen on teini ja meillä on neljä lasta. En voi sietää lastenvaatteita. Meillä on niitä eteinen, kodinhoitohuone, makuuhuoneet ja varastot pullollaan. Teen taas inhokki hommaani, pakkaan pieneksi jääneitä ja kauteen sopimattomia vaatteita pois ja etsin sopivan kokoisia kesävaatteita tilalle. Lisäksi aina jotain on hukassa. Nyt yhden lapsen lippis on kadonnut. 5-vuotiasta harmittaa, kun pinkit ulkohousut jäi pieneksi ja seuraavassa koossa löytyy mustat. Teini kinuaa rahaa vaatteisiin (ja tarvitsee uusia), mutta haluan hänen ensiksi poistavan vanhat kaapista ja tuovan ne minulle.

Pienimpien kaappi on liian pieni eivätkä vaatteet meinaa mahtua sinne. Joutuu viilaamaan tosi tarkkaan ja lapset aina ottaessaan vahingossa sotkevat kaapin.

Nuoremmille on puuttuvat ulkovaatteet ja kengät hankittu, mutta teini tarvitsee lenkkarit. Kävimme jo kahdesti ostamassa niitä, mutta juoksuun soveltuvia ei löydy siinä sävyssä mitä teini haluaa. Ehdotin teinille minun ostavan hänellä ne juoksulenkkarit ja teinin ostavan ne epäkäytännölliset kengät itse tai pyytävän synttärilahjaksi, mutta se ei neidille käynyt.

Voisipa tämän vaateshown jotenkin ulkoistaa!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä alistua lasten nirppanokkailuun. Esim. teini saa kulkea vaikka kumisaappaissa jos lenkkarien väri ei miellytä.

Vierailija
2/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa, mitä tilaa. Tämä nyt siitä, kun niitä lapsia olet tehtaillut ihan huolella. Jos teillä ei olisi kuin te vanhemmat, niin mistä sä sitten draamailisit? Eiköhän joka lapsiperheessä ole sama show kaksi kertaa vuodessa, ilman, että joka mamma ilmoittautuu täällä samasta asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niiin tutulta! Ihan voisi olla minun aloitukseni tämä. :D I can feel you!

Vierailija
4/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on taas ongelmat.

Vierailija
5/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakastan shoppailua ja lapseni (kaksi poikaa) myös vaikka ovat vasta alle kouluikäisiä. Ovat kulkeneet mukanani niin paljon ostoksilla :D

Vierailija
6/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa, mitä tilaa. Tämä nyt siitä, kun niitä lapsia olet tehtaillut ihan huolella. Jos teillä ei olisi kuin te vanhemmat, niin mistä sä sitten draamailisit? Eiköhän joka lapsiperheessä ole sama show kaksi kertaa vuodessa, ilman, että joka mamma ilmoittautuu täällä samasta asiasta.

Joo, parempi vain pitää kaikki harmitukset sisällään. Ei ole Vauva-lehden keskustelupalsta oikea osoite tällaisten asioiden purkamiselle, kun täällähän haukutaan naisia ja kannatetaan persuja.

Vierailija
7/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, parempi vain pitää kaikki harmitukset sisällään. Ei ole Vauva-lehden keskustelupalsta oikea osoite tällaisten asioiden purkamiselle, kun täällähän haukutaan naisia ja kannatetaan persuja.

Tämä on Aihe vapaa. Sopivampia paikkoja voi olla nuo lapeja ja äitejä käsittelevät Vauva lehden ylläpitämät foorumit?

Vierailija
8/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas rakastan shoppailua ja lapseni (kaksi poikaa) myös vaikka ovat vasta alle kouluikäisiä. Ovat kulkeneet mukanani niin paljon ostoksilla :D

Minäkin tykkään shoppailusta samoin lapseni ja olisikin helpompaa, kun vain voisi lykätä kaikkien vaatteet kauden jälkeen uffin laatikkoon tai roskiin ja ostaa kaikki uutena.

Ap

Vierailija
9/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta keskusteluvalikosta löytyy esim Vauvat ja taaperot, Kasvatus, Perhe ja arki- keskustelupalstat. Tämä ei ole Vauva-palsta vaan Aihe vapaa-palsta.

Vierailija
10/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään shoppailusta samoin lapseni ja olisikin helpompaa, kun vain voisi lykätä kaikkien vaatteet kauden jälkeen uffin laatikkoon tai roskiin ja ostaa kaikki uutena.

Ap

Miksei voi?

Vierailija
11/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah... 1 lapsi. Pienet vaatteet ulos, sopivat lapsen kaappiin ja kasvuvaroille riittää vaatekomeron ylähyllyt. Nyt tuo 12v vielä hallinnoi sen "sopivat" osuuden itse ja ilmoittaa mitä puuttuu/tuo pienet pois.

Vierailija
12/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa lukea, tämä on VAUVA.fi?

Vierailija
13/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta keskusteluvalikosta löytyy esim Vauvat ja taaperot, Kasvatus, Perhe ja arki- keskustelupalstat. Tämä ei ole Vauva-palsta vaan Aihe vapaa-palsta.

Minkä lehden keskustelupalsta tämä sinusta on?

Vierailija
14/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Aihe vapaa. Sopivampia paikkoja voi olla nuo lapeja ja äitejä käsittelevät Vauva lehden ylläpitämät foorumit?

Tämä on Vauva-lehden ylläpitämä foorumi.

Vierailija
15/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä alistua lasten nirppanokkailuun. Esim. teini saa kulkea vaikka kumisaappaissa jos lenkkarien väri ei miellytä.

Teini siis kulkee vanhoissa loppuun kuluneissa ja suunnilleen pari numeroa liian pienissä lenkkareissa. Häntä ei tunnu ollenkaan haittaavan, että varpaat tulevat kohta läpi. Minua äitinä huolestuttaa tuollaisten kenkien vaikutus jalkoihin.

Vierailija
16/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiraukat.

Vierailija
17/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksei voi?

Olisi taloudellisesti älytöntä. Pitäisi vähentää käytännössä lasten harrastamisesta tai matkoista. Nytkin kahdelle nuorimmalle löytyi hyväkuntoisena meiltä kaikki muut paisti välikausi-goret ostin uutena. Sandaaleista en ole vielä varma. Pikkukoululaiselle löytyy kanssa aika paljon kesävaatteita, uudet ulkovaatteet ostin kun vanhat oli kuluneet. Teinillekkin mahtuu joitain viimevuotisia vaatteita. Käydään välillä shoppailemassa ja ostan jokaiselle jotain uuttakin, mutta en kallista, jos vastaava hyväkuntoinen.

Ap

Vierailija
18/18 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinä sinne peräkammariisi hakkaamaan hanskaan. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan