Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain just avioerohakemuksen postissa

Vierailija
24.04.2019 |

Eilen oli 25. hääpäivä. On ollu vähän haastava vuosi, mutta ihan tätä en osannu odottaa. Olen shokissa :(

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekos se nykyään normipostissa? Ennen tuli haastemiehen tuomana tai saantitodistuksella postista noutamalla.

Vierailija
42/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ilmeisesti paljon jutella, joten mies oli varmaan miettinyt ratkaisuaan jo pitkään. Jos jutrelemattomuus ei ollut sinua häirinnyt, niin varmaan erokin menee ihan rauhaisasti. Parisuhteeseen tarvitaan kaksi, nyt mies oli siinä ilmeisesti aika yksin.

Mieshän ei millään voi puhua ensin, vaimon pitää aina ymmärtää, että miehellä on paha olo ja puhua, sen miehen puolesta.

Haista sinä, joka aina tulet joka ketjuun länkyttää n, iso kasa sitä itseään.

Mies ei ole mies jos postissa eropaperit laittaa, saa ta nan vellihousu pas kaka sa sellainen on. Raukka.

Rauhoitu tyttöriepu rauhoitu! :D

En usko yhtään, etteikö mies olisi yrittänyt puhua ja kertoa tuntojaan, ihan varmasti on, mutta muijaa ei ole kiinnostanut. Muijaa ei ole kiinnostanut mies ilmeisesti vuosiin niin henkisesti kuin fyysisestikään. En usko,että tällaiset erot tulevat toiselle puolelle täysin yllätyksenä, vaan he ovat varmasti tietoisia asioista.

Myöhäistä se on kuitenkaan enää ap:n ihmetellä ja miettiä syitä, oma vika. Tuossa olisi ollut vuosikymmeniä aikaa jutella ja olla miehen kanssa.

Toivottavasti mies on löytänyt ihanan naisen vierelleen!

Oma vika?! Sä tiedät tän, koska?! Sun kanssako se mies on puhunu? Ja mitä tuo henkinen kiinnostus lieneekään? Olen mä kuitenkin hänen huushollinsa hoitanu ja lemmikit ja lapset ja reiteni levittäny aina, kun on pyydetty, joskus ehdottanu jopa itse. Mutta joo, totta kai se on mun syytä. Haista sinä pitkä paska!

Ap

Selvä, mies teki todella hyvän ratkaisun, kun eron vireille laittoi. Olisihan sen voinut tehdä jo aikaisemminkin, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Jos tuolla tavoin räpätät miehellekin aina, niin aika tossu se mies on ollut, kun on sinua näin kauan jaksanut katsella.

Miehelle kannustavia terveisiä siis vain, akka pihalle ja velat jakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, jos tämä ketju edustaa jotain suomalaista keskivertotallaajaa, niin sekaisin tunnutte olevan. Syytätte erosta järkyttynyttä vaimoa ja saivartelette jostain postinkulusta. No, taitaa olla ihan tämän palstan vakiokäytöstä, mutta silti yllättävää.

Ap:lle, ota aikalisä ja keskustele ukkosi kanssa. Sitten teet niin kuin sydän sanoo. Vaikutat tämän keskustelun ainoalta älyköltä. Tsemppiä!

Vierailija
44/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekos se nykyään normipostissa? Ennen tuli haastemiehen tuomana tai saantitodistuksella postista noutamalla.

Koko tarina on paskaa.

Vierailija
45/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää, jos tämä ketju edustaa jotain suomalaista keskivertotallaajaa, niin sekaisin tunnutte olevan. Syytätte erosta järkyttynyttä vaimoa ja saivartelette jostain postinkulusta. No, taitaa olla ihan tämän palstan vakiokäytöstä, mutta silti yllättävää.

Ap:lle, ota aikalisä ja keskustele ukkosi kanssa. Sitten teet niin kuin sydän sanoo. Vaikutat tämän keskustelun ainoalta älyköltä. Tsemppiä!

"teet niin kuin sydän sanoo". Eiköhän päätökset ole tehty jo?

Vierailija
46/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ilmeisesti paljon jutella, joten mies oli varmaan miettinyt ratkaisuaan jo pitkään. Jos jutrelemattomuus ei ollut sinua häirinnyt, niin varmaan erokin menee ihan rauhaisasti. Parisuhteeseen tarvitaan kaksi, nyt mies oli siinä ilmeisesti aika yksin.

Mieshän ei millään voi puhua ensin, vaimon pitää aina ymmärtää, että miehellä on paha olo ja puhua, sen miehen puolesta.

Mies ei ole mies jos postissa eropaperit laittaa, saa ta nan vellihousu pas kaka sa sellainen on. Raukka.

En usko yhtään, etteikö mies olisi yrittänyt puhua ja kertoa tuntojaan, ihan varmasti on, mutta muijaa ei ole kiinnostanut. Muijaa ei ole kiinnostanut mies ilmeisesti vuosiin niin henkisesti kuin fyysisestikään. En usko,että tällaiset erot tulevat toiselle puolelle täysin yllätyksenä, vaan he ovat varmasti tietoisia asioista.

Myöhäistä se on kuitenkaan enää ap:n ihmetellä ja miettiä syitä, oma vika. Tuossa olisi ollut vuosikymmeniä aikaa jutella ja olla miehen kanssa.

Oma vika?! Sä tiedät tän, koska?! Sun kanssako se mies on puhunu? Ja mitä tuo henkinen kiinnostus lieneekään? Olen mä kuitenkin hänen huushollinsa hoitanu ja lemmikit ja lapset ja reiteni levittäny aina, kun on pyydetty, joskus ehdottanu jopa itse. Mutta joo, totta kai se on mun syytä. Haista sinä pitkä paska!

Ap

Selvä, mies teki todella hyvän ratkaisun, kun eron vireille laittoi. Olisihan sen voinut tehdä jo aikaisemminkin, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Jos tuolla tavoin räpätät miehellekin aina, niin aika tossu se mies on ollut, kun on sinua näin kauan jaksanut katsella.

Olipa hyvä ap, että perintösi on suojattu tulevalta paskapääexältäsi.

Vierailija
47/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen paperi postista tulee? Eikö se tule käräjäoikeudesta? Lukee siinä teille on tiedoksianto vai ihan suoraan, että kyseinen ihminen hakee eroa?

Vierailija
48/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen paperi postista tulee? Eikö se tule käräjäoikeudesta? Lukee siinä teille on tiedoksianto vai ihan suoraan, että kyseinen ihminen hakee eroa?

Käräjäoikeudesta. Palautettava tiefoksianto. Ja oli siinä liitteenä se avioerohakemus. Ja palautuskuori, postimaksu maksettu oikein.

Sit kerrottiin, että mitä tapahtuu, ellei palauta sitä.

Ap

Vierailija
49/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käräjäoikeudesta. Palautettava tiefoksianto. Ja oli siinä liitteenä se avioerohakemus. Ja palautuskuori, postimaksu maksettu oikein.

Ap

Kiitos. Kauan siihen on aikaa reagoida?

Vierailija
50/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Velkoja ei jaeta. Ne on hänen henkilökohtasia velkoja. Sori. Myöskään mun (perittyä) omaisuutta ei jaeta. Sori siitäkin. Kauhee pettymys sulle varmaan.

Ei tässä oo mitään miettimistä. En toivonu/halunnu tätä, mutta enhän mä toista omista tai voi väkisin pitää. Parempi varmaan näin kun toinen ei kerran enää halua. Ennen pitkää alettais vaan vihaamaan toisiamme. Toivottavasti nyt pysyy asialliset välit.

Ap

Vierailija
51/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei ole avioehtoa, eikä oikein omaisuuttakaan. Tai mulla on jotain, mutta perinnön jättäjät on aikanaan rajanneet miehen siitä ulos. Hänellä on vain velkaa. Eli sikäli helppo jako. Tämän talon saa pitää. On hänen lapsuudenkotinsa. Muuta jaettavaa ei ole. Paitsi lapsen (sen ainoan alaikäisen) huoltajuus. Siinä aion kyllä pitää puoleni.

Ap

Noloa.

Niin mikä? Se, että miehellä on velkaa? Vai se, että mun isovanhempien perinnöstä on puolisot rajattu pois? Tää sama on siis mun sisaruksilla, ei koske vaan mua ja mun puolisoa. Se että miehellä on velkaa varmaan lopun ikäänsä, on surullista. Mutta se nyt ei kai sitten oo mun ongelma. Enää.

Höpö höpö. Ne velatkin on yhteisiä osituksessa. Elikä olet osallisena niissäkin. Ilman avioehtoa on molempien velat ja varat samassa potissa, jos jotain jää ne jaetaan. Jaettavaksi voi jäädä pelkkää velkaa.

Vierailija
52/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos. Kauan siihen on aikaa reagoida?

Viikko. Ilmeisesti, ellei sitä viikossa palauta, asia hoidetaan haastemiehen kautta. Ja lopulta kun ketään ei voi aseella uhaten pakottaa allekirjoittamaan, niin tuomio voidaan antaa myös ilman "hyväksyntää", se on vaan hitaampaa niin...

Ap

Vierailija
53/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei ole avioehtoa, eikä oikein omaisuuttakaan. Tai mulla on jotain, mutta perinnön jättäjät on aikanaan rajanneet miehen siitä ulos. Hänellä on vain velkaa. Eli sikäli helppo jako. Tämän talon saa pitää. On hänen lapsuudenkotinsa. Muuta jaettavaa ei ole. Paitsi lapsen (sen ainoan alaikäisen) huoltajuus. Siinä aion kyllä pitää puoleni.

Ap

Noloa.

Niin mikä? Se, että miehellä on velkaa? Vai se, että mun isovanhempien perinnöstä on puolisot rajattu pois? Tää sama on siis mun sisaruksilla, ei koske vaan mua ja mun puolisoa. Se että miehellä on velkaa varmaan lopun ikäänsä, on surullista. Mutta se nyt ei kai sitten oo mun ongelma. Enää.

Höpö höpö. Ne velatkin on yhteisiä osituksessa. Elikä olet osallisena niissäkin. Ilman avioehtoa on molempien velat ja varat samassa potissa, jos jotain jää ne jaetaan. Jaettavaksi voi jäädä pelkkää velkaa.

Ei jää. Ositus on tehty aikoja sitten. Ja velat ei tuu mulle, eikä mun omaisuus hänelle. Ja miksi on tehty? Sitä mun ei tarvii täällä tilittää. Tää nyt vaan meni näin.

Vierailija
54/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Noloa.

Ei jää. Ositus on tehty aikoja sitten. Ja velat ei tuu mulle, eikä mun omaisuus hänelle. Ja miksi on tehty? Sitä mun ei tarvii täällä tilittää. Tää nyt vaan meni näin.

Ei tuo sitten mikään yllätys ole, jos osituskin on tehty jo aiemmin.

Vierailija
55/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti skumppaa ja nosta jalat pöydälle. Vihdoinkin voit tehdä mitä ikinä haluat. Melkein käy kateeksi.

Vierailija
56/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Noloa.

Ositusta ei voi tehdä ennen eroa!

Oletkohan porvoolainen?

Vierailija
57/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Noloa.

Ei tuo sitten mikään yllätys ole, jos osituskin on tehty jo aiemmin.

Ositus tehtiin kymmenen vuotta sitten koska mies halusi taata ison velan vanhemmilleen. Mä en halunnu tähän lähteä, niinpä tehtiin ositus (jossa en vaatinut mitään itselleni, että turhaa huudatte ahnetta akkaa siellä) ja kas miten kävi... mies on veloissa lopun ikäänsä. Mä en. Ero tuli silti yllätyksenä. Ja tää on paskaa niin että antakaa jo olla.

Ap

Vierailija
58/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuuden ja velkojen jaosta voidaan sopia kyllä. Mun käsittääkseni se vastaa ositusta, voihan se olla joku muukin.

Ap

Vierailija
59/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä on puhuttu!

tämä, ap ei vain halunnut kuunnella

Vierailija
60/61 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on nainen, joka tekee noin.

Ikävä juttu. Kuulostaa siltä, että miehesi ei ole halukas keskustelemaan asiasta. Olisiko jo toinen nainen odottamassa?

ilmenikö jostain ap:n sukupuoli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi