Sain just avioerohakemuksen postissa
Eilen oli 25. hääpäivä. On ollu vähän haastava vuosi, mutta ihan tätä en osannu odottaa. Olen shokissa :(
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Täytys vissiin alkaa ettiä asuntoa. Ja miettiä muutenkin tulevaisuutta. Mutta jos nyt ensiks keittäs kahvit ja miettis sitte.
Ap
Lujille ottaa, mutta kyllä sinä selviät. Pidä puolesi kaikessa! Jos et pidä, se kaduttaa jälkikäteen. Omaisuus pitää jakaa oikeudenmukaisesti!
Sano ensin, että lapset saa ottaa mukaansa, sano että sinä haluat vain joka toinen vknloppu, muistuta että lähtijä kantaa vastuun. Käykää kaikki neuvottelut niin etteivät lapset ole läsnä.
Laita mies nöyräksi heti alussa, äläkä näytä vaikka sydän räjähtäisi, jos mahdollista, heti hyvä terapeutti, jos tuntuu ettet jaksa. Kun puhut terapeutille, ei tarvitse tunnekuohun mentyä miettiä, mitä tuli kellekin ystävälle sanottua.
Tsemppiä!
Saman kokenut. Ja erinomaisesti selvinnyt, ensin pelotti että kuolen, sitten kirosin, että saakeli eikö tähän kuole ja nyt olen maailman onnellisin ihminen.
Miestä en asumaan kanssani ole eroni jälkeen huolinut, asun yksin, lapset maailmalla. Tulijoita kauniiseen kotiin olisi, mutta EN ota. 😁
Vierailija kirjoitti:
Täytys vissiin alkaa ettiä asuntoa. Ja miettiä muutenkin tulevaisuutta. Mutta jos nyt ensiks keittäs kahvit ja miettis sitte.
Ap
Käy ostamassa hyvä, tuore pulla ja nautit kahvin kanssa. Sillä pääset jo pitkälle! Tsemppiä!
Toio yks surkeimmista fiiliksistä mitä henkkoht tiedän. Vaimo ei kertonut eroaikeistaan mitään. Se asu vielä samassa kämpässä. Kun tuli yks kerta töistä, niin oli hakemus pöydällä ja kirje. Kirjeessä selitteli miten jako menee jne. Laitoin sille textarin sillon, että et taida ymmärtää mitä avioehto tarkoittaa. Sä allekirjoitit paperin missä et saa yhtään, kun erotaan. Eikä saanu. Kahen viikon päästä se itki ettei erotakaan. Se oli vaan myöhässä, mun rahoilla se ei eläny sen kirjeen jälkeen päivääkään ja sai alotella oman elämän muualla. En sääliny yhtään, kun ei sekään tuntenu sääliä mua kohtaa, kun ei vaivautunut edes puhumaan asiasta vaan jättää hakemuksen ja kirjeen pöydälle. Kalikka kalahti ja täysin oikein.
No meillä ei ole avioehtoa, eikä oikein omaisuuttakaan. Tai mulla on jotain, mutta perinnön jättäjät on aikanaan rajanneet miehen siitä ulos. Hänellä on vain velkaa. Eli sikäli helppo jako. Tämän talon saa pitää. On hänen lapsuudenkotinsa. Muuta jaettavaa ei ole. Paitsi lapsen (sen ainoan alaikäisen) huoltajuus. Siinä aion kyllä pitää puoleni.
Ap
Teillä ei ilmeisesti paljon jutella, joten mies oli varmaan miettinyt ratkaisuaan jo pitkään. Jos jutrelemattomuus ei ollut sinua häirinnyt, niin varmaan erokin menee ihan rauhaisasti. Parisuhteeseen tarvitaan kaksi, nyt mies oli siinä ilmeisesti aika yksin.
Vierailija kirjoitti:
No meillä ei ole avioehtoa, eikä oikein omaisuuttakaan. Tai mulla on jotain, mutta perinnön jättäjät on aikanaan rajanneet miehen siitä ulos. Hänellä on vain velkaa. Eli sikäli helppo jako. Tämän talon saa pitää. On hänen lapsuudenkotinsa. Muuta jaettavaa ei ole. Paitsi lapsen (sen ainoan alaikäisen) huoltajuus. Siinä aion kyllä pitää puoleni.
Ap
Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä et pidä mitään puolia, vaan lapsi valitsee itse mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pitäisikö sinun alkaa etsimään töitä? Miehesi ei varmaan oikein jaksanut katsoa kotona makaavaa rouvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSinä et pidä mitään puolia, vaan lapsi valitsee itse mitä tekee.
No tässä on semmonen tilanne, että nykysysteemillä mies ei voi olla lähihuoltaja, jos on järkännyt kuvionsa uusiksi niin sitten mulle on ihan sama, kumman luona lapsi asuu/on kirjoilla. Hänellä on kuitenkin sitten kaksi kotia, joissa saa vapaasti viettää aikaansa. Mutta jos mies ei järjestä asioitaan (onhan voinut sen tehdäkin, en tiedä) niin sillon on käytännössä vaan yks vaihtoehto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNoloa.
Niin mikä? Se, että miehellä on velkaa? Vai se, että mun isovanhempien perinnöstä on puolisot rajattu pois? Tää sama on siis mun sisaruksilla, ei koske vaan mua ja mun puolisoa. Se että miehellä on velkaa varmaan lopun ikäänsä, on surullista. Mutta se nyt ei kai sitten oo mun ongelma. Enää.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ilmeisesti paljon jutella, joten mies oli varmaan miettinyt ratkaisuaan jo pitkään. Jos jutrelemattomuus ei ollut sinua häirinnyt, niin varmaan erokin menee ihan rauhaisasti. Parisuhteeseen tarvitaan kaksi, nyt mies oli siinä ilmeisesti aika yksin.
Mieshän ei millään voi puhua ensin, vaimon pitää aina ymmärtää, että miehellä on paha olo ja puhua, sen miehen puolesta.
Haista sinä, joka aina tulet joka ketjuun länkyttää n, iso kasa sitä itseään.
Mies ei ole mies jos postissa eropaperit laittaa, saa ta nan vellihousu pas kaka sa sellainen on. Raukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshän ei millään voi puhua ensin, vaimon pitää aina ymmärtää, että miehellä on paha olo ja puhua, sen miehen puolesta.
Mies ei ole mies jos postissa eropaperit laittaa, saa ta nan vellihousu pas kaka sa sellainen on. Raukka.
Rauhoitu tyttöriepu rauhoitu! :D
En usko yhtään, etteikö mies olisi yrittänyt puhua ja kertoa tuntojaan, ihan varmasti on, mutta muijaa ei ole kiinnostanut. Muijaa ei ole kiinnostanut mies ilmeisesti vuosiin niin henkisesti kuin fyysisestikään. En usko,että tällaiset erot tulevat toiselle puolelle täysin yllätyksenä, vaan he ovat varmasti tietoisia asioista.
Myöhäistä se on kuitenkaan enää ap:n ihmetellä ja miettiä syitä, oma vika. Tuossa olisi ollut vuosikymmeniä aikaa jutella ja olla miehen kanssa.
Toivottavasti mies on löytänyt ihanan naisen vierelleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole mies jos postissa eropaperit laittaa, saa ta nan vellihousu pas kaka sa sellainen on. Raukka.Rauhoitu tyttöriepu rauhoitu! :D
En usko yhtään, etteikö mies olisi yrittänyt puhua ja kertoa tuntojaan, ihan varmasti on, mutta muijaa ei ole kiinnostanut. Muijaa ei ole kiinnostanut mies ilmeisesti vuosiin niin henkisesti kuin fyysisestikään. En usko,että tällaiset erot tulevat toiselle puolelle täysin yllätyksenä, vaan he ovat varmasti tietoisia asioista.
Myöhäistä se on kuitenkaan enää ap:n ihmetellä ja miettiä syitä, oma vika. Tuossa olisi ollut vuosikymmeniä aikaa jutella ja olla miehen kanssa.
Toivottavasti mies on löytänyt ihanan naisen vierelleen!
Oma vika?! Sä tiedät tän, koska?! Sun kanssako se mies on puhunu? Ja mitä tuo henkinen kiinnostus lieneekään? Olen mä kuitenkin hänen huushollinsa hoitanu ja lemmikit ja lapset ja reiteni levittäny aina, kun on pyydetty, joskus ehdottanu jopa itse. Mutta joo, totta kai se on mun syytä. Haista sinä pitkä paska!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä posti tulee jo puolenpäivän aikaan? Meillä laatikossa vasta klo 17 eteenpäin..
Meillä täällä syrjäseudulla tulee. Ei jaeta kun kerran päivässä. Ei tuu siis aamusta ollenkaan vaan yks posti joka tulee 10-12 välillä päivästä riippuen.
Mutta se nyt ei ollu se pointti tässä. Ihmettelen, että mies ei oo puhunu mitään, nyt sitten tää.
Ei missään kahta kertaa päivässä postia jaeta. Mutta puolen päivän aikaan se jakelu on useimmissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä on puhuttu!
No oliskohan kannattanu puhua mullekin?
t.Ap
Olisit lukenut täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä posti tulee jo puolenpäivän aikaan? Meillä laatikossa vasta klo 17 eteenpäin..
Meillä täällä syrjäseudulla tulee. Ei jaeta kun kerran päivässä. Ei tuu siis aamusta ollenkaan vaan yks posti joka tulee 10-12 välillä päivästä riippuen.
Mutta se nyt ei ollu se pointti tässä. Ihmettelen, että mies ei oo puhunu mitään, nyt sitten tää.Ei missään kahta kertaa päivässä postia jaeta. Mutta puolen päivän aikaan se jakelu on useimmissa paikoissa.
Ennen vanhaan Suomessa posti jaettiin kaksi kertaa päivässä kotiin.
Oli aamuposti ja vielä iltaposti.
Ja iltapäivälehdetkin tuli kahteen otteeseen, aamupainos ja iltapainos. Ja oli radio yms.
Että kyllä sitä informaatiota on osattu jakaa suht nopeasti silloinkin, kun internettiä ei oltu keksittykkään.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se nyt ei ollu se pointti tässä. Ihmettelen, että mies ei oo puhunu mitään, nyt sitten tää.Ei missään kahta kertaa päivässä postia jaeta. Mutta puolen päivän aikaan se jakelu on useimmissa paikoissa.
Ehkä siihen kertoihin voi laskea lehdenjaon? Maalla sanomalehti tulee kai usein samalla kertaa kuin kirjepostikin. Eikä mainoksiakaan jaella erikseen. Kaupungissa lehtiä jaetaan yöllä, mutta sen mukana joillain paikkakunnilla kyllä nykyään tulee kirjeitäkin. Ja mainoksia tulee sitten omana kyytinään, joten kolme postia voi tulla, se on turhaa saivartelua sitten jos joku niistä "ei ole posti".
Muutama vuosi sitten postissa nainen avasi kirjatun kirjeen ja pyörtyi. Kun tuli tajuihinsa, sanoi, että mies on lähettänyt eropaperit täysin yllättäen. Hän itki kuin pieni lapsi.
Just, suomimies on oikein kuuluisa siitä, että se on räpätäti, joka koko ajan puhu tunteista. Ihan väsyttää vaivata siihen tunnelätinään. Haist nyt!