Voinko ottaa varastosta ämpärin siman tekoon?
Tyhmä kysymys. Siellä se on hiekan ja pölyn kanssa oleskellut, ämpäri siis. Joka vuosi tulee ostettua uusi simaa varten, nyt ajattelin ”pihistellä” mutta onko tuollainen ämpäri turvallinen jos pesen kunnolla?
Kommentit (8)
Voisi tuon tehdä myös elintarvikekäyttöön tarkoitettuun kanisteriin. Kun se on tyhjänä, korkki on kiinni, jolloin pöly ja paska ei sinne pääse.
Ja siman voi tehdä myös vesilukolla suljettavaan käymisastiaan.
En kyllä käsitä, kuka väsää tätä hiivalla käytettyä pierujuomaa, kun kaupasta saa paljon parempaa, josta puuttuu se pieretysominaisuus ja hiivan maku.
Jos peset kuumalla vedessä ja pesuaineella ämpärin ja huuhtelet huolellisesti... Ilman muuta voit sitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Voisi tuon tehdä myös elintarvikekäyttöön tarkoitettuun kanisteriin. Kun se on tyhjänä, korkki on kiinni, jolloin pöly ja paska ei sinne pääse.
En kyllä käsitä, kuka väsää tätä hiivalla käytettyä pierujuomaa, kun kaupasta saa paljon parempaa, josta puuttuu se pieretysominaisuus ja hiivan maku.
Itse tehty sima on paljon parempaa kuin kaupan hiilihappositruunamehu.
Jos tuollaista harrastaa niin kannattaa hommata metallinen ämpäri, muovinen imee itseensä kaikennäköstä, voi vaikuttaa jopa siman makuun.
Itse en tekis jossain likaisessa varastossa pyörineessä ämpärissä. Alkaa käymään herkästi liiankin kanssa jos joukkoon pääsee jotain ylimääräistä likaa. Suosittelen tekemään siman isossa kattilassa.
mä pidän sima ämpäriä keittiön kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Hiiva käytetään pois. Ei pieretä, eikä maistu hiivalle.
Siman voi tehdä myös kattilaan. Yhteen isoon tai muutamaan pienempään.