Haluan lähihoitajaksi. Pitääkö vanhuksien pyllytkin pyyhkiä?
Haluaisin opiskella lähihoitajaksi, mutta yksi este on...
Siis jos joitakin vanhuksia pitää auttaa vessaan niin pystyvätkö he suoriutumaan siellä yksin, ettei tarvitse sentään mitään pyllyjä pyyhkiä. Luulen että en kestäisi sellaista tehtävää.. Kuka tietää?
Kommentit (34)
Lähihoitajana pyyhit käsivarsiakin myöten pas kaa, yrjöä, kuolaa ja kusta.
En ole kertaakaan valmistumisen jälkeen pyyhkinyt pyllyjä mutta mun suuntautumisena olikin suun terveydenhoito.
Jos työllistyt Esperi Careen niin ei tarvitse, kunhan teet siellä myös harjoittelujaksot
Riippuu suuntautumisalasta ja siitä, mihin työllistyt.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Voi valita joko vanhuksien, lasten tai vammaisten pyllyjen pyyhkimisen välillä.
Tee palvelus äläkä opiskele lähihoitajaksi. Ihan vihon viimonen asia mitä töissä tarvitaan on nirppanokkaneiti jonka ainoa huoli on se joutuuko vanhusta auttamaan vessassa. Juu joutuu.
Isäni on liki vuodepotilas terveyskeskuksen vuodeosastolla ja häneltä kyllä tulee kaikki joko vaippaan tai sänkyyn. Hoitajat sitten siivoavat jäljet ja pesevät hänet päivittäin.
Vessaan asti pääsevät pyyhkivät useimmiten pyllynsä itse. Ne on ne sänkypotilaat jotka tekevät tarpeensa vaippaan joita pitää pyyhkiä. Ei se oikeasti ole pahakaan kun siihen suhtautuu oikein.
Toisinaan pyyhitään, toisinaan pestään, kyllä se toimenkuvaan kuuluu. Siinä ei ees oo mtn ällöä, varsinkin kun vertaa esim sacrumissa sijaitsevaan 5cm syvään ontelohaavaan joka mätii.
T: lähihoitaja joka pitää työstään
Paska on luonnontuote.
Samoin muutkin eritteet joita ihmisistä irtoaa, luonnollista. Kaikilla meillä on sama edessä.
Itse ajattelen noin kun ällöttää.
Saat kumihanskat käteen, ei niitä paljaalla kädellä tarvitse pyyhkiä.
ma voin kertoa teille että työajastasi suurin osa kuuluu ja kuluu juuri noihin toimenpiteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Voi valita joko vanhuksien, lasten tai vammaisten pyllyjen pyyhkimisen välillä.
Hammashoitajana? Osastosihteerinä?
Vierailija kirjoitti:
Saat kumihanskat käteen, ei niitä paljaalla kädellä tarvitse pyyhkiä.
Juuri näin👍
Vierailija kirjoitti:
ma voin kertoa teille että työajastasi suurin osa kuuluu ja kuluu juuri noihin toimenpiteisiin
No riippuu ihan paikasta missä tekee duunia. Ehkä jossain palvelutalossa tms. Mut esim päivätoiminnassa ja kotihoidossa voi mennä helposti päiviä ilman pyllyjen pyyhintää ja esim hammashoidossa, näytteenotossa ja suurimmassa osassa mielenterveys ja päihdepuolen paikoista ei pyllyjä pyyhitä ollenkaan
Jos asenne on väärä niin siinä ei kumihanskatkaan auta. Luuletko että jos nämä ihmiset vois valita niin hoitaiskohan he ihan itse asiansa vai olisko toisten avun varassa? Kunnioitusta pitää olla.
Kyllä. Pyllyt pyyhitään, vaipat vaihdetaan, suihkutetaan, syötetään. Tällä alalla tulee kyllä tutuksi kaikki ruumiineritteet.
Kyllä mua lähihoitajaksi opiskelemaan mennessä jännitti, että miten paljon se yököttää ja miten tottuu siivoamaan aikuisten ihmisten eritteitä. Kuitenkin eri asia kuin esim. pikku vauvojen. No, ei yököttänyt ja nykyään jopa noi jännittämiset naurattaa 😁
Kyllä ne pyllyt ihan pestään... Yleensä vanhus on jo siinä kunnossa ettei itse selviydy edes sinne vessaan asti.