Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lähihoitajaksi. Pitääkö vanhuksien pyllytkin pyyhkiä?

Vierailija
24.04.2019 |

Haluaisin opiskella lähihoitajaksi, mutta yksi este on...
Siis jos joitakin vanhuksia pitää auttaa vessaan niin pystyvätkö he suoriutumaan siellä yksin, ettei tarvitse sentään mitään pyllyjä pyyhkiä. Luulen että en kestäisi sellaista tehtävää.. Kuka tietää?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan minkä ikäinen tahansa voi joutua siihen tilaan, ettei pysty huolehtimaan itsestään ja silloin hoitajat ovat apuna. Paskan pesemistä ja erilaisten eritteiden kanssa lotraamista on suuri osa esim vuodeosaston hoitajan töistä. Eikä siinä ole mitään kummallista.

Vierailija
22/34 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Kukaan ei oo noin tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun pitää miettiä, jos siihen tottuu tai jotain. Nyt vaan ajattelen että kun katson netistä miten jotku yökkäilevät kun vaihtavat oman lapsensa vaippoja.. niin minä yökkäilen jos näen oksennustakin ja kun kävelen hevostallien lähellä.. Haluan kuitenkin auttaa vanhuksia. Ehkä osaan sitten asennoitua oikein. Kiitos viesteistä. -AP

Vierailija
24/34 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antavatko lähihoitajat myös käsihyväilyä intiimialueelle jos potilas voi huonosti?

Vierailija
25/34 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi nyt välillä muuta kun näitä jatkuvia lähihoitaja juttuja.Ei jaksais näitä ihme aloituksia.Koita nyt löytää joku toinen ammattiryhmä mistä väännät aloituksia.

Vierailija
26/34 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu suuntautumisalasta ja siitä, mihin työllistyt.

Jep. Voi valita joko vanhuksien, lasten tai vammaisten pyllyjen pyyhkimisen välillä.

Hammashoitajana? Osastosihteerinä?

Hammashoitajista on pulaa, miksiköhän?

Vierailija
27/34 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan opiskelun ja sen jälkeenkään töihin menon jälkeen en ole pyyhkinyt kenenkään pyllyä. Varmasti jollain harjoittelujaksolla ihmisiä pestään. Pyllyt pestään tarpeen mukaan. Samanlaista ihoa se pylly on kuin muuallakin kehossa. Työssäni en pese ketään.

Vierailija
28/34 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut työkkäri pakotti lähäriksi. Harjoittelussa kiersin huoneet ja merkkasin että kaikki on hyvin. Vaikka ois haissu psk melkein ulos asti.  Minä en vaihtanut vaippoja kertaakaan  koko koulun aikana. 

Harkan opelle sujuvasti valehtelin, ei se ollu mikään järjen jättiläinen, kuten ei kukaan muukaan hoitsu-alalla.

Vierailija
29/34 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä demin keskustelussa oli ihan kiinnostavia esimerkkejä siitä, millaista lähihoitajana työskentely on. :D

https://www.demi.fi/keskustelu/syvalliset-allottavin-asia-jonka-olet-el…

"No opiskelen lähihoitajaks ja työharjotteluiden kautta on tullu kaikenlaista vastaan, esimerkkinä nyt vaikka vanhusten p.askavaippojen vaihtaminen ja kynsien (joiden alla oli kirjaimellisesti p.askaa) leikkaaminen. Mut ei noi oo ees pahoja, kaikkeen tottuu (: Sekä asukkaan pimperoon (siis ihan sisälle asti) oli aika jännä tunkee sormen avulla voidetta, asukkaan samalla huutaessa D--:"

"NIIN ja se kun vein yhtä pyörätuolissa olevaa mamma-asukasta p.askalle, se nous ensin seisomaan siitä ja piti molemmin käsin lavuaarista kii, kun mä otin siltä housut alas. Sit se ei ees varottanu että se p.aska lentää jo ja kun sain housut siltä laskettua ja istutettua pöntölle, sitä ripulip.askaa oli jo sen housuissa ja lattialla. Oli lähellä, etten mä ite ollu p.askassa. Mut oli kiva siinä alkaa kuuraileen lattiaa samalla kun asukas ripuloi loput pönttöön."

Vierailija
30/34 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee palvelus äläkä opiskele lähihoitajaksi. Ihan vihon viimonen asia mitä töissä tarvitaan on nirppanokkaneiti jonka ainoa huoli on se joutuuko vanhusta auttamaan vessassa. Juu joutuu.

Tästä tuli mieleen lähinnä se että kun/jos äitini joskus joutuu vanhustenhuollon asiakkaaksi, minä todellakin toivon että häntä hoitavat ihmiset suhtautuvat varsin ongelmattomasti ja luontevasti mm. näihin vessa-asiointeihin, ja että heillä on näihin aisioihin oikeasti aikaa. Arvostan kovasti alan ammattilaisia, niitä joskus rempsakoitakin ihmisiä jotka jaksavat näiden arjen juttujen kanssa, ja osaavat rohkaista turhankin häveliäitä edellisten sukupolvien ihmisiä joille avun pyytäminen ja joskus vastaanottaminenkin voi olla vaikea asia.

Olen itse siinä iässä että näillä näkymin väittäisin haluavani lopettaa oman elämäni vapaaehtoisesti ennen kuin päädyn 30 vuotta tästä pisteestä valloilla olevan vanhustenhoidon piiriin... Mutta aikaahan toki vielä on.

Vierailija
31/34 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut työkkäri pakotti lähäriksi. Harjoittelussa kiersin huoneet ja merkkasin että kaikki on hyvin. Vaikka ois haissu psk melkein ulos asti.  Minä en vaihtanut vaippoja kertaakaan  koko koulun aikana. 

Harkan opelle sujuvasti valehtelin, ei se ollu mikään järjen jättiläinen, kuten ei kukaan muukaan hoitsu-alalla.

Oli tämä tarina sitten totta tai ei, tärkeä huomio on että kaikista ei vaan kerta kaikkiaan ihan oikeasti ole lähihoitajiksi. Vaikka joskus nousee esiin kiusoitteleva esitys siitä että "miksei näistä ja näistä ihmisistä kouluteta lähihoitajia", faktaa on se että maailmassa ja myös meidän maassamme on aivan valtavasti ihmisiä joita kukaan meistä ei haluaisi/hyväksyisi omaksi lähihoitajakseen. Kunnia niille joille lähihoitajan ammatti on oikea valinta!

Vierailija
32/34 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/34 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset käyttämään painepesuria.

Hyvää koulutusta naisille, niin oppivat pesemään autonsakin itse. Tuleehan tuossa oppia vauvojakin varten ja sitten myöhemmässä vaiheessa sitä hopeakettuakin varten omaishoidossa

mies51v

Vierailija
34/34 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse koska ei ne ala valittaa. Hetken päästä siellä onkin matoja jotka hoitavat ongelman pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme