Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus ja työttömyys ja toivottomuus

Vierailija
24.04.2019 |

Irtisanouduin vakituisesta työsuhteestani yrityksessä tapahtuneiden isojen muutosten jälkeen, työilmapiirin huononnuttua sietämättömäksi. Töissä oli normaalia itkeskellä ja en saanut öisin nukuttua. Muutos oli suuri ja äkillinen. Aikani sitä katseltua, irtisanouduin tarkoituksenani hakea nopeasti uusi työpaikka. Fiilis oli hyvä, töitä tuntui olevan tarjolla ja itsetunto oli kohdillaan.

Välittömästi tämän jälkeen lähiomaiseni kuoli. Olin kuukausia todella surullinen ja itkin päivittäin. Asiaan liittyi myös muita huomattavaa huolta ja murhetta aiheuttavia tekijöitä. En saanut töitä haettua. Kuukaudet vaan kului surussa velloessa, ja puolen vuoden jälkeen havahduin omaan toimettomuuteni ja tilanteeseen.

Nyt omassa päässäni aikaa on kulunut jo niin kauan (lähes vuosi), että oma ammatillinen itsetuntoni on romahtanut täysin. En saa töitä edes haettua, koska olen jo valmiiksi täysin vakuuttunut siitä ettei kukaan minua palkkaa näin pitkän toimettomuuden jälkeen. Olen niin masentunut tästä asiasta, että pelkkä sen ajattelu ahdistaa. Työttömyys masentaa ja tunnen oloni täysin epäonnistuneeksi. En silti saa mitää otetta tilanteesta ja olen hakenut töitä todella vähän, koska fiilikseni on jo valmiiksi se että en tule niitä saamaan kun olen tällainen epäonnistuja. En tiedä edes, että mitä sanoisin syyksi työttömyyteni. Huomaan selvästi, että olen masentunut.

Miten voisin lähteä ratkaisemaan tilannetta? Onko joku taho jolta voisin apua saada? Masennuksen vuoksi töiden hakeminen tuntuu ylitsepääsemättömältä esteeltä ja työttömyys vaan ruokkii masennustani...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkärille ja puhu ongelmistasi, tsemppiä!

Vierailija
2/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TK yleislääkärillekö se aika pitäisi varata? Hän ohjaa sitten eteenpäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa kyllä monimutkaiselta tilanteelta, tsemppiä <3

Vierailija
4/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joutuisi kuin psykiatrille, joka ei ratkaise ongelmaa työttömyydestä ja sen aiheuttamista pahaon olon tunteista. Siis jatka työnhakua.

Vierailija
5/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin tk lääkärille ja kertoisin siellä miten on asiat, hänen käsittääkseni tulisi ohjata eteenpäin.

Vierailija
6/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen mielenterveysseura voi auttaa

Vierailija
7/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä paranisi.

Olen samassa tilanteessa. Tosin työttömyyteni on ollut pidempi. Ennen tein hullut lailla töitä ja opiskelin. Tämä toimettomuus syö sisältä. Kaksi tuttu rekrytoijaa on sanonut että näin pitkä työttömyys on huono ja siksi en tule palkatuksi, vaikka olen sellainen henkilö koulutukseni ja kokemukseni perusteella, joille on kysyntää.

Vierailija
8/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lähihoitajaksi.

Vierailija
9/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyden takia ei pitäisi vaipua masennukseen, mutta joillakin joilla on taipumusmasennukseen, työttömyys laukaisee masennuksen

Vierailija
10/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työttömyyden takia ei pitäisi vaipua masennukseen, mutta joillakin joilla on taipumusmasennukseen, työttömyys laukaisee masennuksen

nykyään lääkehoidolla voidaan masennusta hoitaa

Vierailija
11/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin ne lääkkeet tekevät zombiksi ja vievät vielä plussana seksuaaliset halut.

Vierailija
12/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan työttömyys yksinään aiheutakaan masennus-nimistä sairautta, mutta mielialan voi kyllä laskea aika alas ilman erityistä masennustaipumustakin. Se on tietysti eri asia kuin varsinainen masennus, mutta kuitenkin. Tilanne on siinä mielessä hankala, että työn saanti nostaisi mielialaa, mutta edellyttäisi aikaansaamista ja kykyä olla lannistumatta pettymyksistä - eli mielialan paranemista. Se onkin sitten hyvä kysymys, kummasta päästä käsin tuo kierre kannattaisi yrittää katkaista. Ehkä niin, että sairauden asteisen masennuksen kohdalla terveydenhuollosta, ja muun alavireisyyden kohdalla sillä, että sitkeästi vaan alkaa tehdä niitä työhakemuksia.

Vierailija
13/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin ne lääkkeet tekevät zombiksi ja vievät vielä plussana seksuaaliset halut.

ei ihme ettei työttömillä ole hyvännäköisiä blondivaimoja, koska heidän kikkeli ei toimi

Vierailija
14/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimusten mukaan masennuksen hoidossa on sähköshokkihoito tehokkain, toiseksi tehokkain on ssri-lääkitys

Vierailija
15/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle paras lääke olisi työ.

T: työtön

Vierailija
16/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta sinulle ei annetä tätä lääkettä, koska olet pelkkä paska

Vierailija
17/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

puhu vain omasta puolestasi paska

Vierailija
18/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä en ole kaltaisesi luuseri, vaan arvostettu sosiaalipsykologi....

Vierailija
19/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä en ole kaltaisesi luuseri, vaan arvostettu sosiaalipsykologi....

tuskinpa olet...

Vierailija
20/29 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se toivottomuus työttömyydestä johdy vaan siitä että on huono ihminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän