Asiakaspalvelijan ulkonäkö
Kiinnostaako teitä asiakaspalvelijan ulkonäkö? Entä laittaudutteko itse töihin paljon?
Olen ravintolatyöntekijä ja itse meikkaan aika vähän ja pyrin näyttämään vaatimattomalta, mutta siistiltä ja asialliselta. Moni työkaveri meikkaa ja laittautuu paljonkin tekoripsistä hiuksiin ja hajuveteen.
En ole saanut huonoa palautetta ulkonäöstäni ja paljaalla pärställä töihin meno ei siis haittaa minua. Kuhan mietiskelen. Oma äiti on vanha tarjoilija ja välillä huomauttelee, kun en ikinä ’viitsi’ meikata töihin.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Helsinki-Vantaan lentokentällä asioidessani olen usein vastannut palautekyselyyn. Siinä eräässä kohdassa pyydetään arviota tuotteiden ja liuketilan lisäksi asiakaspalvelijan ulkonäöstä, mikä on mielestäni erikoista.
No yök! Tällainenkö on olevinaan "sivistyksen ja tasa-arvon maa" nimeltä Suomi? Luulisi, että tuollaista meininkiä olisi vain lähinnä Venäjällä ja toisaalta Jenkeissä jossain Hooters-ketjun ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki-Vantaan lentokentällä asioidessani olen usein vastannut palautekyselyyn. Siinä eräässä kohdassa pyydetään arviota tuotteiden ja liuketilan lisäksi asiakaspalvelijan ulkonäöstä, mikä on mielestäni erikoista.
No yök! Tällainenkö on olevinaan "sivistyksen ja tasa-arvon maa" nimeltä Suomi? Luulisi, että tuollaista meininkiä olisi vain lähinnä Venäjällä ja toisaalta Jenkeissä jossain Hooters-ketjun ravintoloissa.
Kyseisissä paikoissa työntekijät ovat olleet muuten aina naisia, en tarkoita siis Hootersia vaan Helsinki-Vantaalla sijaitsevia liikkeitä.
Olen itse aspa ja meidän työyhteisössä minä olen se laittautuja muihin verrattuna. Käytän pieniä koruja, meikkaan couperosakasvoni normaalin väriseksi ja meikkaan silmäni (ripsari, melko neutraali luomiväri) ja kulmakarvani, ja lakkaan kynteni usein jollain värillä. Muut työkaverini eivät joko meikkaa ollenkaan tai meikkaavat vähemmän. Omasta mielestäni aspa ei saa olla liian huomiota herättävä, enkä tykkää jos aspalla on tekoripset tai -kynnet tai liian räikeä meikki ja liian isot korut.