Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MBTI-tyyppisi ja ammattisi?

Vierailija
23.04.2019 |

mikä olet tyypiltäsi ja mitä teet työksesi? Tässä siis Myers-Briggsin persoonallisuustyypeistä kyse.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä MBTI-tyypitys on täyttä shaibaa. Menee samaan osastoon horoskooppien kanssa.

Näinhän se on, todettu jo aikoja sitten. Mutta kun ihmisistä on niin kiva tehdä kymmenen kohdan nettitesti ja analysoida itseään. Kenelle täällä on edes tehty laajempi testi?

Vierailija
42/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen koodeja te luettelette? Laittakaa testiin linkki.

Tämän tein itse ainakin.

Niin ja se linkki https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä MBTI-tyypitys on täyttä shaibaa. Menee samaan osastoon horoskooppien kanssa.

Tämä pitää muuten paikkansa. Jokainen voi itse miettiä kuinka supea tyypittely on kyseessä, jos kaikki ihmiset mahdutetaan 16 eri tyyppiin. Itsetutkiskelun välineenä ihan toimiva toki, mutta liian tosissaan ei kannata ottaa.

Aivan. Jokainen ihmisyksilö on ainutlaatuinen yhdistelmä erilaisia ominaisuuksia. Kaikki lokerointi ja ryhmittäin kuvailu on aina jotenkin tarkkuutta supistavaa. Sama pätee paitsi kaikkiin persoonallisuustesteihin, myös muihin tapoihin mitata ja luokitella ihmisiä ominaisuuksien mukaan. Ei kannata siis ottaa sitä vaa-an lukemaa liian tosissaan, enintään itsetutkiskeluvälineenä vaan. Et sinä läski ole vaikka se niin väittäisikin. 😄

Vierailija
44/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitää muuten paikkansa. Jokainen voi itse miettiä kuinka supea tyypittely on kyseessä, jos kaikki ihmiset mahdutetaan 16 eri tyyppiin. Itsetutkiskelun välineenä ihan toimiva toki, mutta liian tosissaan ei kannata ottaa.

Aivan. Jokainen ihmisyksilö on ainutlaatuinen yhdistelmä erilaisia ominaisuuksia. Kaikki lokerointi ja ryhmittäin kuvailu on aina jotenkin tarkkuutta supistavaa. Sama pätee paitsi kaikkiin persoonallisuustesteihin, myös muihin tapoihin mitata ja luokitella ihmisiä ominaisuuksien mukaan. Ei kannata siis ottaa sitä vaa-an lukemaa liian tosissaan, enintään itsetutkiskeluvälineenä vaan. Et sinä läski ole vaikka se niin väittäisikin. 😄

Vierailija
45/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, todettu jo aikoja sitten.

Se, että itse itsellesi vastaillen ”toteat” samaa perusteetonta väitettä loputtomiin uudelleen, ei kuitenkaan tee siitä perusteetonta väitettä kummempaa.

Horoskooppi ja persoonallisuustesti ovat täysin vastakkaiset menetelmät. Persoonallisuustestissä otetaan testattavan henkilökohtaiset käytös- ja ajatuspiirteet syötteenä ja niistä johdetaan luonnetyyppi. Horoskoopissa toimitaan tismalleen päinvastaisesti, eli ensin määrätään satunnaisesti valikoitunut tyyppi ja sen perusteella yritetään väittää jotain henkilön persoonallisuudesta.

Vierailija
46/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa vanhaa. Nykyään pitää tietää Big Five.

Näitä piirteitä voi testata täällä. Testi on todella mielenkiintoinen. https://www.vastaamo.fi/persoonallisuus/

Vierailija
47/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ ja haen opiskelemaan psykologiaa

Big five tosiaan ottaa kyllä piirteiden välimuodot paremmin huomioon. Minulla IN on varma, mutta F-T ja J-P akseleilla olen enemmän välimuoto kuin selvä FJ

Vierailija
48/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP, +A tai T

Sihteeri

Vierailija
49/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

INFP-sairaanhoitaja.

Mitä olet pitänyt työstäsi?

Koen tekeväni todella merkityksellistä ja tärkeää työtä.

Vierailija
50/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipide on jokaisella, kuten pyllyreikäkin. Toisilla sekin on täynnä shaibaa. Sun ei välttämättä ole pakko osalllistua aiheeseen, josta et mitään ymmärrä etkä ole kiinnostunut.

Olin joskus kiinnostunut, luin aiheesta ja tein testejä. Tuloksena yleensä INFP. Mutta mielestäni INFP-kuvaus on pahasti ristiriidassa todellisen persoonallisuuteni kanssa.

Luulen, että taustalla sekoittaa oma toive tai asenne. Pitkään testeissäni oli ENTJ/ESTJ ja ihmettelin miksi N ja S oli niin tasaväkisiä, vaikka pidin itseäni ENTJ:nä ehdottomasti. Nyt iän karttuessa olen alkanut ymmärtämään, että perhekasvatus ja elämänkokemus sekoitti tuloksia. 10v. sitten tein ENTJ tuloksia ja nyt ESTJ, koska huomasin, että en välttämättä ole piinkova johtajana, mutta olen hyvä organisoimaan asioita. Työotteeni on enemmän käytännöllisempää, kuin analyyttistä. Olen myyntipäällikkö ja minulla on 10 alaista. Nautin työstäni, mutta numerot ovat minulle enemmän osviittaa antavia, kuin täyttä faktaa. En ole matemaattisesti niin lahjakas, vaikka osaan hyvin peruslaskut ja pärjään päässälaskuillakin hyvin. Jos keskittyisin vaikeisiin laskuihin, niin onnistun kyllä, mutta se ei tuota minulle lisäarvoa. Talousosasto antaakin minulle luvut ja minä teen kaaviot ja analysoin, sen sijaan, kun talousosasto mieluummin tuottaa numeroita ja pitävät siitä, että teen sen luovemman osan itse. Win win tilanne. Muutoin kyllä muistutan paljon ENTJ.

Vierailija
51/56 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tutustua enfp-tyyppeihin, mutten tiedä mistä löytäisin?

Vierailija
52/56 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENTJ, johtaja. Tuo on juuri ”perus johtajaprofiili”.

Mutta! Tuo testi ei paljasta sitä että olen ambivertti eli melko paljon introverttipiirtei. Ainoa testi joka näyttää introverttiyteni on Reissin motivaatiprofiili. Ja siis olen aina rehellinen vastauksissa.

Vierailija
53/56 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipide on jokaisella, kuten pyllyreikäkin. Toisilla sekin on täynnä shaibaa. Sun ei välttämättä ole pakko osalllistua aiheeseen, josta et mitään ymmärrä etkä ole kiinnostunut.

Olin joskus kiinnostunut, luin aiheesta ja tein testejä. Tuloksena yleensä INFP. Mutta mielestäni INFP-kuvaus on pahasti ristiriidassa todellisen persoonallisuuteni kanssa.

ISFP:t, ISFJ:t ja INTP:t saavat usein vääräksi tulokseksi INFP. 16personalities on huono testi, ja jos siinä saa tulokseksi INFP, muttei se ei kuulosta oikealta, niin kannattaa tsekata ainakin nuo kolme muuta tyyppiä, josko ne sopisi paremmin.

Vierailija
54/56 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset asiat, ilmiöt ja niiden mietiskely on itselleni jopa jokseenkin pakonomaista. Tätäkin mietin ja kyseenalaistin, silti ihan hauskaa ajanvietettä lukea INTP:lle sopivista koiraroduista ja rakkaudenosoituksista. Asioita ei aina kannata ottaa niin kirjaimellisesti ja useimmat osaavat kyseenalaistaa MBTI -analyysin. Tykkään myös jääkiekosta ajanvietteenä ja maksankin jopa siitä, mutta onko se fiksua ajankäyttöä niin on eri asia.

Ammattia on vaikea kuvata, mutta jotain järjestelmäasiantuntijan tyylistä finanssialan huoltotyöhörhöilyä.

Vierailija
55/56 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP, ammatti it-konsultti (olen väärällä alalla ja onneton, sielultani olen muusikko)

Vierailija
56/56 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP - yrittäjä, luova ala