Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MBTI-tyyppisi ja ammattisi?

Vierailija
23.04.2019 |

mikä olet tyypiltäsi ja mitä teet työksesi? Tässä siis Myers-Briggsin persoonallisuustyypeistä kyse.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä MBTI-tyypitys on täyttä shaibaa. Menee samaan osastoon horoskooppien kanssa.

Mielipide on jokaisella, kuten pyllyreikäkin. Toisilla sekin on täynnä shaibaa. Sun ei välttämättä ole pakko osalllistua aiheeseen, josta et mitään ymmärrä etkä ole kiinnostunut.

Olin joskus kiinnostunut, luin aiheesta ja tein testejä. Tuloksena yleensä INFP. Mutta mielestäni INFP-kuvaus on pahasti ristiriidassa todellisen persoonallisuuteni kanssa.

Vierailija
22/56 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP ja taloushallinto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä mikään.

Vierailija
24/56 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä MBTI-tyypitys on täyttä shaibaa. Menee samaan osastoon horoskooppien kanssa.

Mielipide on jokaisella, kuten pyllyreikäkin. Toisilla sekin on täynnä shaibaa. Sun ei välttämättä ole pakko osalllistua aiheeseen, josta et mitään ymmärrä etkä ole kiinnostunut.

Olin joskus kiinnostunut, luin aiheesta ja tein testejä. Tuloksena yleensä INFP. Mutta mielestäni INFP-kuvaus on pahasti ristiriidassa todellisen persoonallisuuteni kanssa.

Silloin varmaankaan et tehyt testejä todellisen persoonallisuutesi mukaisesti, vaan esimerkiksi ihanteidesi. Tämä on yleisin pulma itsearviointitesteissä. Tyyliin, jos paperilla kysytään, annatko rahaa köyhälle, 95% vastaavaa kyllä, todellisuudessa ehkä 10% antaa. 

Vierailija
25/56 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENTJ/INTJ (50-50) asiantuntijatyö, jnkv esimiestehtäviä.

Vierailija
26/56 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISTJ-A, logistikko. Erikoislääkäri.

Vierailija
27/56 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP, lakimies

Vierailija
28/56 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENFP, kääntäjä.

Targetoin tyyppejä INTP ja INTJ. Mönkään menee aina ja joka kerta.

Vierailija
29/56 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENTP, opettaja.

Vierailija
30/56 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ, yhteiskuntatutkija

Vierailija
31/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENTJ, turvallisuusala

Vierailija
32/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYvä lääkitys, työtön. Mutta ei hullu kuitenkaan.

Vierailija
33/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENFP-A

Opettaja (kirjallisuus)

Vierailija
34/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen koodeja te luettelette? Laittakaa testiin linkki.

Vierailija
35/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitää muuten paikkansa. Jokainen voi itse miettiä kuinka supea tyypittely on kyseessä, jos kaikki ihmiset mahdutetaan 16 eri tyyppiin. Itsetutkiskelun välineenä ihan toimiva toki, mutta liian tosissaan ei kannata ottaa.

Vierailija
36/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISFJ-A

Perhepäivähoitaja

Vierailija
37/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin varmaankaan et tehyt testejä todellisen persoonallisuutesi mukaisesti, vaan esimerkiksi ihanteidesi. Tämä on yleisin pulma itsearviointitesteissä. Tyyliin, jos paperilla kysytään, annatko rahaa köyhälle, 95% vastaavaa kyllä, todellisuudessa ehkä 10% antaa. 

MBTI ei tosiaan tutkimusten mukaan ole kovin luotettava. Yksi ongelma on, että se ei huomioi persoonallisuuspiirteiden vahvuutta. Itse esim olen INTP (muistaakseni) mutta kaikki ominaisuudet hyvin lähellä keskiviivaa, eli olen vastannut "kummallakin tavalla". Miksi mulla olisi enemmän yhteisiä ominaisuuksia hyvin vahvojen INTP-ihmisten kanssa kuin hyvin heikkojen ESFJ-ihmisten?

Vierailija
38/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISTJ-T (Logistikko)

Sairaanhoitaja

Vierailija
39/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MBTI ei tosiaan tutkimusten mukaan ole kovin luotettava. Yksi ongelma on, että se ei huomioi persoonallisuuspiirteiden vahvuutta. Itse esim olen INTP (muistaakseni) mutta kaikki ominaisuudet hyvin lähellä keskiviivaa, eli olen vastannut "kummallakin tavalla". Miksi mulla olisi enemmän yhteisiä ominaisuuksia hyvin vahvojen INTP-ihmisten kanssa kuin hyvin heikkojen ESFJ-ihmisten?

Yleensä niistä testeistä kyllä saa tuloksena vahvuusasteen jokaisella neljällä dimensiolla.

Vierailija
40/56 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen koodeja te luettelette? Laittakaa testiin linkki.

Tämän tein itse ainakin.