MBTI-tyyppisi ja ammattisi?
mikä olet tyypiltäsi ja mitä teet työksesi? Tässä siis Myers-Briggsin persoonallisuustyypeistä kyse.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä MBTI-tyypitys on täyttä shaibaa. Menee samaan osastoon horoskooppien kanssa.
Mielipide on jokaisella, kuten pyllyreikäkin. Toisilla sekin on täynnä shaibaa. Sun ei välttämättä ole pakko osalllistua aiheeseen, josta et mitään ymmärrä etkä ole kiinnostunut.
Olin joskus kiinnostunut, luin aiheesta ja tein testejä. Tuloksena yleensä INFP. Mutta mielestäni INFP-kuvaus on pahasti ristiriidassa todellisen persoonallisuuteni kanssa.
Silloin varmaankaan et tehyt testejä todellisen persoonallisuutesi mukaisesti, vaan esimerkiksi ihanteidesi. Tämä on yleisin pulma itsearviointitesteissä. Tyyliin, jos paperilla kysytään, annatko rahaa köyhälle, 95% vastaavaa kyllä, todellisuudessa ehkä 10% antaa.
ENTJ/INTJ (50-50) asiantuntijatyö, jnkv esimiestehtäviä.
ISTJ-A, logistikko. Erikoislääkäri.
ENFP, kääntäjä.
Targetoin tyyppejä INTP ja INTJ. Mönkään menee aina ja joka kerta.
HYvä lääkitys, työtön. Mutta ei hullu kuitenkaan.
Mitä ihmeen koodeja te luettelette? Laittakaa testiin linkki.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä MBTI-tyypitys on täyttä shaibaa. Menee samaan osastoon horoskooppien kanssa.
Tämä pitää muuten paikkansa. Jokainen voi itse miettiä kuinka supea tyypittely on kyseessä, jos kaikki ihmiset mahdutetaan 16 eri tyyppiin. Itsetutkiskelun välineenä ihan toimiva toki, mutta liian tosissaan ei kannata ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipide on jokaisella, kuten pyllyreikäkin. Toisilla sekin on täynnä shaibaa. Sun ei välttämättä ole pakko osalllistua aiheeseen, josta et mitään ymmärrä etkä ole kiinnostunut.
Olin joskus kiinnostunut, luin aiheesta ja tein testejä. Tuloksena yleensä INFP. Mutta mielestäni INFP-kuvaus on pahasti ristiriidassa todellisen persoonallisuuteni kanssa.
Silloin varmaankaan et tehyt testejä todellisen persoonallisuutesi mukaisesti, vaan esimerkiksi ihanteidesi. Tämä on yleisin pulma itsearviointitesteissä. Tyyliin, jos paperilla kysytään, annatko rahaa köyhälle, 95% vastaavaa kyllä, todellisuudessa ehkä 10% antaa.
MBTI ei tosiaan tutkimusten mukaan ole kovin luotettava. Yksi ongelma on, että se ei huomioi persoonallisuuspiirteiden vahvuutta. Itse esim olen INTP (muistaakseni) mutta kaikki ominaisuudet hyvin lähellä keskiviivaa, eli olen vastannut "kummallakin tavalla". Miksi mulla olisi enemmän yhteisiä ominaisuuksia hyvin vahvojen INTP-ihmisten kanssa kuin hyvin heikkojen ESFJ-ihmisten?
ISTJ-T (Logistikko)
Sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MBTI ei tosiaan tutkimusten mukaan ole kovin luotettava. Yksi ongelma on, että se ei huomioi persoonallisuuspiirteiden vahvuutta. Itse esim olen INTP (muistaakseni) mutta kaikki ominaisuudet hyvin lähellä keskiviivaa, eli olen vastannut "kummallakin tavalla". Miksi mulla olisi enemmän yhteisiä ominaisuuksia hyvin vahvojen INTP-ihmisten kanssa kuin hyvin heikkojen ESFJ-ihmisten?
Yleensä niistä testeistä kyllä saa tuloksena vahvuusasteen jokaisella neljällä dimensiolla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen koodeja te luettelette? Laittakaa testiin linkki.
Tämän tein itse ainakin.