Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsetonta naapuria häiritsee lasten äänet pihalla

Vierailija
23.04.2019 |

Ainoa lapseton(ei omasta tahdostaan, itse kertonut) tällä omakotitaloalueella. Häntä häiritsee kun lapset potkivat omalla tontilla palloa, heittävät frisbee golfia yms. Asunut täällä yli 10v kuten me muutkin. Mikä neuvoksi?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Saisi olla lapsivapaita taloja ja alueita ihmisille, jotka eivät halua kuunnella älämölöä päivästä toiseen

Suomessa on paljon tyhjää tilaa. Sen kun vaan rakennat oma talon jonnekin korpeen ja laitat korkeat aidat ympärille. 

Vierailija
42/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt sitä, miksi niin monet lapset huutavat jatkuvasti kuin heikkopäiset p a v i a a n i t. Ymmärrän, että joku taapero kiljahtelee eikä osaa juurikaan hallita äänenkäyttöään, mutta miksi joku 6-vuotias huutaa ja kirkuu koko ajan? Miksi pitää huutaa tunnista toiseen suoraa kurkkua, kun hyppii trampoliinilla tai pelaa palloa? Ymmärrän kyllä satunnaiset huudahdukset, mutta en sellaista jatkuvaa älämölöä. Miksi te vanhemmat annatte isojen lastenne toimia näin?

Vapaa kasvatus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten lasten määrä liittyy asiaan.

Mutta onhan se pakko keksiä jokin syy.

Vierailija
44/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään ihmetellyt, että tuleeko vela-ihmisistä jotenkin kärttyisiä ja suvaitsemattomia? On ehkä jokin hormonijuttu. Eivät esim. kestä lasten kirkkaita ääniä.

Vierailija
45/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätte elämäänne normaalisti ja annatte lapsettoman elää omaansa. Jos normaali elämä häiritsee, pitää muuttaa keskelle korpea yksin asumaan. 

Vierailija
46/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä vähän ihmettelen kans. Sukulaiseni kaveri kertoi että maailmassa kauheinta on, kun lapsiperheet pitävät rappukäytävässä ääntä. Jep, maailman kauhein asia. Kyllä. Hän suunnitteli muuttoa nukkumalähiöstä Helsingin Kallioon, tuohon rauhan ja harmonian mekkaan (itse en ole siellä koskaan käynyt törmäämättä 110% sekopäisiin nisteihin ja juoppoihin). 

Ikean ravintolassa kuulin kun jonossa mun ja (hiljaisen) lapseni takana kaks "ikisinkkua" pohti, että Ikean tulisi pitää perheettömiä päiviä jolloin lapset on siellä kielletty. Eivät varmaan osaa sen vertaa laskea, kumpi on Ikean perheravintolalle kannattavampaa, kieltää yksin syövät sinkut vai monihenkiset perheet... Eiköhän niitä sinkkuravintoloitakin helposti löydy, ei tarvitse tunkea perheravintolaan kiukuttelemaan.

Vierailija
47/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt sitä, miksi niin monet lapset huutavat jatkuvasti kuin heikkopäiset p a v i a a n i t. Ymmärrän, että joku taapero kiljahtelee eikä osaa juurikaan hallita äänenkäyttöään, mutta miksi joku 6-vuotias huutaa ja kirkuu koko ajan? Miksi pitää huutaa tunnista toiseen suoraa kurkkua, kun hyppii trampoliinilla tai pelaa palloa? Ymmärrän kyllä satunnaiset huudahdukset, mutta en sellaista jatkuvaa älämölöä. Miksi te vanhemmat annatte isojen lastenne toimia näin?

Asutaan alakoulun vieressä ja tosiaan välitunneilla kuuluu toisinaan ihan järkyttävää kirkunaa. Normaalit äänet ymmärtää, mutta tuosta tulee mieleen että joku huutaa henkensä hädässä.

Vierailija
48/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään ihmetellyt, että tuleeko vela-ihmisistä jotenkin kärttyisiä ja suvaitsemattomia? On ehkä jokin hormonijuttu. Eivät esim. kestä lasten kirkkaita ääniä.

Ap:n naapuri ei ole vela. Minä olen ja lasten äänet eivät häiritse ollenkaan, jos ei kyseessä ole joku rappukäytävässä jatkuva kiljuminen tai muu aidosti häiriköinniksi laskettava sekoilu. Pihalla leikkiessä kuuluu ääntä ja se on ihan normaalia. 

Vierailija
49/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl mä vähän ihmettelen kans. Sukulaiseni kaveri kertoi että maailmassa kauheinta on, kun lapsiperheet pitävät rappukäytävässä ääntä. Jep, maailman kauhein asia. Kyllä. Hän suunnitteli muuttoa nukkumalähiöstä Helsingin Kallioon, tuohon rauhan ja harmonian mekkaan (itse en ole siellä koskaan käynyt törmäämättä 110% sekopäisiin nisteihin ja juoppoihin). 

Ikean ravintolassa kuulin kun jonossa mun ja (hiljaisen) lapseni takana kaks "ikisinkkua" pohti, että Ikean tulisi pitää perheettömiä päiviä jolloin lapset on siellä kielletty. Eivät varmaan osaa sen vertaa laskea, kumpi on Ikean perheravintolalle kannattavampaa, kieltää yksin syövät sinkut vai monihenkiset perheet... Eiköhän niitä sinkkuravintoloitakin helposti löydy, ei tarvitse tunkea perheravintolaan kiukuttelemaan.

Miksi rappukäytävässä pitää metelöidä? Minulle opetettiin lapsena, että rappukäytävässä kuljetaan rauhallisesti ja hissukseen, koska talossa asuu muitakin kuin me. 

Vierailija
50/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen  pennut ajeli mopoilla kylänraittia ja ukot ja akat pui nyrkkiä niille. Eipä kohta ole enää paljon pentujakaan pihoille, ehkä noita enempi aurinkoa saaneita voi olla.

Vierailija
51/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommatkaa se asumismuotonne sellaiseksi, että ei lasten äänet häiritse.  Eli muuttakaa niin kauas muusta asutuksesta, että ei takuulla kuulu äänet.  Se on ainoa mahdollisuutenne.  

Aina voitte tietysti jäkättää.  

Mutta lapset ei lakkaa kirkumasta eikä riehumasta.  

Rivarissakin saa lapset juosta ja kirkua pihassaan.  Tämä maailma kun ei ole vain yhtä ikäluokkaa varten, vaan kaikki saa elää täällä.

Niin varmasti juu, kaikkea kamalaa tapahtuu kun ne naapurin lapset tekee sitä ja tätä.  Niittenhän pitäisi istua puhumattomina puutarhajakkaralla tai lähteä pois kotipihasta.  Teidän mielestä.

Itse valitsette sen asumisenne.

Ei lapsilla ole eri oikeuksia kuin aikuisillakaan. Sinun mielestä olisi siis ok jos aikuisetkin pitäisivät kovaa meteliä pihoilla. Kirkuisivat ja huutelisivat.

Vierailija
52/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin häriitsee, mutta mulla taas on koiria jotka haukkuvat, joten antaa lastenkin sitten olla. Kunhan ne lapselliset ei sitten valita koirista ;) (ei siis koirat koko aikaa hauku, mutta toisinaan kyllä).

Vierailija
53/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommatkaa se asumismuotonne sellaiseksi, että ei lasten äänet häiritse.  Eli muuttakaa niin kauas muusta asutuksesta, että ei takuulla kuulu äänet.  Se on ainoa mahdollisuutenne.  

Aina voitte tietysti jäkättää.  

Mutta lapset ei lakkaa kirkumasta eikä riehumasta.  

Rivarissakin saa lapset juosta ja kirkua pihassaan.  Tämä maailma kun ei ole vain yhtä ikäluokkaa varten, vaan kaikki saa elää täällä.

Niin varmasti juu, kaikkea kamalaa tapahtuu kun ne naapurin lapset tekee sitä ja tätä.  Niittenhän pitäisi istua puhumattomina puutarhajakkaralla tai lähteä pois kotipihasta.  Teidän mielestä.

Itse valitsette sen asumisenne.

Ei lapsilla ole eri oikeuksia kuin aikuisillakaan. Sinun mielestä olisi siis ok jos aikuisetkin pitäisivät kovaa meteliä pihoilla. Kirkuisivat ja huutelisivat.

Kyllä lapsilla on oikeus leikkiä. Aikuisetkin saavat istua pihalla ja pitää ääntää. Mikään laki ei sitä kiellä. 

Vierailija
54/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rappukäytävässä pitää metelöidä? Minulle opetettiin lapsena, että rappukäytävässä kuljetaan rauhallisesti ja hissukseen, koska talossa asuu muitakin kuin me. 

Ja miksi pitää myös pilapimpottaa ovikelloja samalla. Näin täällä meillä.

Vierailija
55/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, että jos ei siedä päiväsaikaan normaaleja elämään kuuluvia ääniä, kuten lasten leikkimistä pihalla, niin silloin pitää muuttaa metsän keskelle. 

Jos lapset saa huutaa pihalla, sitten kai sama oikeus on aikuisilla, koska tasa-arvo. Kukapa lapsiperheellinen ei haluaisi naapuriinsa karjuvaa ja huutoitkevää pariskuntaa? Normaaleja elämisen ääniä, eikö?

Vierailija
56/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisille vain todetaan, että suksi hevon v. Ei niiden kanssa muuta kommunikointia tarvitse, vinkuvien idioottien kanssa on ihan turha alentua puhumaan. 

Vierailija
57/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi pitää myös pilapimpottaa ovikelloja samalla. Näin täällä meillä.

Se on hauska leikki, jolla saa kiukuisen taloyhtiökyylän hermostumaan. Ja sehän vasta hauskaa onkin, kun kyylää mesoaa. 

eri

Vierailija
58/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, että jos ei siedä päiväsaikaan normaaleja elämään kuuluvia ääniä, kuten lasten leikkimistä pihalla, niin silloin pitää muuttaa metsän keskelle. 

Jos lapset saa huutaa pihalla, sitten kai sama oikeus on aikuisilla, koska tasa-arvo. Kukapa lapsiperheellinen ei haluaisi naapuriinsa karjuvaa ja huutoitkevää pariskuntaa? Normaaleja elämisen ääniä, eikö?

Normaaliälyinen aikuinen ei huutoitke. Normaaliälyinen myös ymmärtää eron lapsen ja aikuisen välillä. 

Vierailija
59/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailman lapsivihamielisin maa. Ja sitten vielä ihmetellään, kun syntyvyys laskee jatkuvasti. 

Vierailija
60/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä lapsilla on oikeus leikkiä. Aikuisetkin saavat istua pihalla ja pitää ääntää. Mikään laki ei sitä kiellä."

Ei kukaan ole leikkimistä kieltänytkään, mutta miksi pitää kirkua ja huutaa häiritsevästi. Puhutaan nyt häiritsevästä käyttäytymisestä, eikä normaalista leikkimisestä kuuluvasta äänestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi