Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsetonta naapuria häiritsee lasten äänet pihalla

Vierailija
23.04.2019 |

Ainoa lapseton(ei omasta tahdostaan, itse kertonut) tällä omakotitaloalueella. Häntä häiritsee kun lapset potkivat omalla tontilla palloa, heittävät frisbee golfia yms. Asunut täällä yli 10v kuten me muutkin. Mikä neuvoksi?

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Normaaliin leikkimiseen kuuluva ilonkiljahdukset. Eikö sinulla ole elämässäsi iloa vai miksi olet noin kateellinen siitä, että lapsilla on hauskaa?"

Kateellinen? 

Normaalit leikkiäänet tietysti ok. Etkö sä lukenut kunnolla aikaisempaa kommenttiani.🤔

Kyllä. Kateellinen. Sinäkin haluaisit, että sinulla on kavereita, joiden kanssa iloita ja pitää hauskaa. Kun niitä ei ole, raivoat kateellisena siitä, kun lapsilla on hauskaa. 

Nyt on kyllä todella paksua tekstiä sinulta. Taidat vaan provota.

Eli osuin oikeaan. Hienosti todistit sen provokortilla. 

Vierailija
82/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty muuttamaan, kannattaa käyttää kuulosuojaimia 24/7. Näin ei normaali elämä häiritse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl mä vähän ihmettelen kans. Sukulaiseni kaveri kertoi että maailmassa kauheinta on, kun lapsiperheet pitävät rappukäytävässä ääntä. Jep, maailman kauhein asia. Kyllä. Hän suunnitteli muuttoa nukkumalähiöstä Helsingin Kallioon, tuohon rauhan ja harmonian mekkaan (itse en ole siellä koskaan käynyt törmäämättä 110% sekopäisiin nisteihin ja juoppoihin). 

Ikean ravintolassa kuulin kun jonossa mun ja (hiljaisen) lapseni takana kaks "ikisinkkua" pohti, että Ikean tulisi pitää perheettömiä päiviä jolloin lapset on siellä kielletty. Eivät varmaan osaa sen vertaa laskea, kumpi on Ikean perheravintolalle kannattavampaa, kieltää yksin syövät sinkut vai monihenkiset perheet... Eiköhän niitä sinkkuravintoloitakin helposti löydy, ei tarvitse tunkea perheravintolaan kiukuttelemaan.

Miksi rappukäytävässä pitää metelöidä? Minulle opetettiin lapsena, että rappukäytävässä kuljetaan rauhallisesti ja hissukseen, koska talossa asuu muitakin kuin me. 

Ja miksi pitää myös pilapimpottaa ovikelloja samalla. Näin täällä meillä.

Se on hauska leikki, jolla saa kiukuisen taloyhtiökyylän hermostumaan. Ja sehän vasta hauskaa onkin, kun kyylää mesoaa. 

eri

Mistä päättelit että olen joku kyylä? Tykkäisitkö sä jos pilapimpottelisin sun ovikelloasi?

Siitä, että ne pimpottelee. Kuten joku jo sanoi, ei lapset leiki tuota leikkiä kuin sellaisten ovilla, joilta saavat reaktion. Itse en koskaan avaa ovea, jos en tiedä, että joku on tulossa kylään. Tästä syystä saan olla rauhassa. Kyyläksi palljastuit viimestään tuossa, kun älähdit välittömästi sanasta kyylä :D

Kyylä en ole missään nimessä. Soittavat ovikelloa vaikka en ovea avaisikaan. Puolustat siis tuollaista käytöstä?

Kiitos kun tulit todistamaan pointtini oikeaksi, että ainoastaan ne idioottivajakit itse eivät tajua, miksi juuri heidän kellojaan pimputetaan. 

Pointtisi ei vaan osunut minuun.

Vierailija
84/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt sitä, miksi niin monet lapset huutavat jatkuvasti kuin heikkopäiset p a v i a a n i t. Ymmärrän, että joku taapero kiljahtelee eikä osaa juurikaan hallita äänenkäyttöään, mutta miksi joku 6-vuotias huutaa ja kirkuu koko ajan? Miksi pitää huutaa tunnista toiseen suoraa kurkkua, kun hyppii trampoliinilla tai pelaa palloa? Ymmärrän kyllä satunnaiset huudahdukset, mutta en sellaista jatkuvaa älämölöä. Miksi te vanhemmat annatte isojen lastenne toimia näin?

Miten p a v i a a n i n a itse huusit, kun olit lapsi? Kysy mutsiltasi.

Vierailija
85/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ne äänet hyvin kasvatettujen lasten leikkimisen ääniä vai sitä sairasta ulvontaa ja palosireenirääkymistä, mitä valtaosa nykylapsista tuottaa?

Vierailija
86/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Normaaliin leikkimiseen kuuluva ilonkiljahdukset. Eikö sinulla ole elämässäsi iloa vai miksi olet noin kateellinen siitä, että lapsilla on hauskaa?"

Kateellinen? 

Normaalit leikkiäänet tietysti ok. Etkö sä lukenut kunnolla aikaisempaa kommenttiani.🤔

Kyllä. Kateellinen. Sinäkin haluaisit, että sinulla on kavereita, joiden kanssa iloita ja pitää hauskaa. Kun niitä ei ole, raivoat kateellisena siitä, kun lapsilla on hauskaa. 

Nyt on kyllä todella paksua tekstiä sinulta. Taidat vaan provota.

Eli osuin oikeaan. Hienosti todistit sen provokortilla. 

En vaan ymmärtänyt tuota sun hyökkäävää käytöstäsi muka että olisin kateellinen. Siinä olet kyllä väärässä täysin. Et ymmärtänyt pointtia.

Vierailija
87/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaiset ilonkiljahdukset tuskin kenestäkään mitään älyttömän häiritseviä on. Mutta jos lasten leikki on sitä että kiljutaan ja juostaan, kiljutaan ja juostaan, niin kyllä siihen jo voi puuttua, että kiva että on hauskaa ja leikkikin on mukava, mutta kiljumista pitää nyt rajoittaa, että olis kaikilla mukava olla ja asua.

Ihan sama kuin sekin, että koiranomistajien pitää rajoittaa koiriensa haukkumista, vaikkei koirat sillä haukunnalla mitään pahaa tarkoitakkaan ja se on niille luonnollista käyttäytymistä ja yksi tavallisista elämän äänistä: Jos sitä kuuluu paljon, niin kyllä se on häiritsevää. Ja sanon tämän haukkuherkkien koirien omistajana: En itsekkään jaksa sitä haukkumista kuunnella.

Ja se että joku sanoo että häiritsee, ei tarkoita että hän olisi välttämättä edes mitään heippalappuja kirjoittamassa. Veikkaan että kaikenlaiset kovat tai/ja jatkuvat äänet häiritsee hyvinkin monia ihmisiä, vaikka niiden katsottaiskin kuuluvan elämisen ääniin: Häiritä ne voi silti, eikä sille oikein mitään voi, jos tuollainen tunne niistä äänistä jollekkin tulee.

Vierailija
88/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten leikin äänet on kivoja ja normaaleita ääniä. Jatkuva kiljuminen, karjuminen ja huutaminen ei. Kyllä lapsille voi ja pitää sanoa, että olkaapa vähän hiljempaa kun koko kylä raikaa. 

Vierailija
89/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl mä vähän ihmettelen kans. Sukulaiseni kaveri kertoi että maailmassa kauheinta on, kun lapsiperheet pitävät rappukäytävässä ääntä. Jep, maailman kauhein asia. Kyllä. Hän suunnitteli muuttoa nukkumalähiöstä Helsingin Kallioon, tuohon rauhan ja harmonian mekkaan (itse en ole siellä koskaan käynyt törmäämättä 110% sekopäisiin nisteihin ja juoppoihin). 

Ikean ravintolassa kuulin kun jonossa mun ja (hiljaisen) lapseni takana kaks "ikisinkkua" pohti, että Ikean tulisi pitää perheettömiä päiviä jolloin lapset on siellä kielletty. Eivät varmaan osaa sen vertaa laskea, kumpi on Ikean perheravintolalle kannattavampaa, kieltää yksin syövät sinkut vai monihenkiset perheet... Eiköhän niitä sinkkuravintoloitakin helposti löydy, ei tarvitse tunkea perheravintolaan kiukuttelemaan.

Miksi rappukäytävässä pitää metelöidä? Minulle opetettiin lapsena, että rappukäytävässä kuljetaan rauhallisesti ja hissukseen, koska talossa asuu muitakin kuin me. 

Täällä sitä on myös. Ota ovikello pois.

Vierailija
90/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On taloyhtiön kiinteä sähköinen ovikello. Sitä ei saa pois päältä ellei hajota sitä boksia.

Vierailija
91/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten äänet häiritse vaan se muu häiriömelu.  

Vierailija
92/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä lapsettomien lasten vihaajia. Lapsettomat tietävät salaa, etteivät ikinä itse pystyneet kasvattamaan lapsia ja nyt valittavat joka lapsen parahduksesta. Eipä lapsettomien geenit jyllää Suomessa tulevaisuudessa, kun päädytte sukupuuttoon. Ottakaa siitä ja saatte kuunnella vieraiden uskontojen kokouskutsuja tulevaisuudessa, kun kotimaassa ei synny tarpeeksi lapsia teidän vihan takia. 

Vierailija
93/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei minunkaan mielestäni rapussa kuulu metelöidä. Mutta ei kai se nyt voi niiiiin hirveää olla, jos teinit siellä ölisee? Siis kai nyt elämässä on pikkuisen isompiakin ongelmia?

Vierailija
94/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään grillailla ja istuskella linnun laulua kuunnellen enää patiolla, kun naapurin lapset kirkuvat ja potkivat palloa aamusta iltaan viikonloppuisin ja heti koulun jälkeen. Kaveritkin näyttävät tulevan mukaan, joten useampi karjuu samaan aikaan.

Rivitaloasuntomme oven eteen (iso tila) raahaavat jääkiekkomaalit (kesälläkin) ja alkavat huitoa mailoillaan. Noh, senhän arvaa miten siinä käy. Silppua tulee ja paikat hajoaa. Useamman kerran saatiin "neuvotella", että siirtyivät toisaalle. Vanhemmat eivät reagoi mitenkään. Toinen kuuluu taloyhtiön hallitukseen, joten menepäs siinä sitten "valittamaan"  :/

Teidän tilanne on toinen, kun ok-talossa asutte, eli ei ole mitään oikeuksia naapureilla, joten pakko kuunnella vaan, kunhan ei hiljaisuuden aikaan kukaan huutele. Eipä tarvitse välittää muiden mielipiteistä.

En ymmärrä miksi pitää tuntikausia kirkua ja huutaa niin hemmetisti, pilaa täysin muiden nautinnon pihalla oleskeluun. Meilläkin on ihan lähistöllä vaikka mitä mahdollisuuksia leikkiä ja pelata, kun pikku matkan päässä on jalkapallokentät ja frisbeegolfradat. Mutta ei, tiukasti täytyy olla pihalla rääkymässä. Uutta polvea on jo kasvamassa, kun nämä lopettavat, eli ei huumoria horisontissa.

Mitä sä selität? Grillijuhliin nimenomaan kutsutaan myös naapurin lapset!

Vierailija
95/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä lapsettomien lasten vihaajia. Lapsettomat tietävät salaa, etteivät ikinä itse pystyneet kasvattamaan lapsia ja nyt valittavat joka lapsen parahduksesta. Eipä lapsettomien geenit jyllää Suomessa tulevaisuudessa, kun päädytte sukupuuttoon. Ottakaa siitä ja saatte kuunnella vieraiden uskontojen kokouskutsuja tulevaisuudessa, kun kotimaassa ei synny tarpeeksi lapsia teidän vihan takia. 

Tee jotain tuolle lapsettomien ihmisten vihallesi. Oisko joku terapia paikallaan.

Vierailija
96/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsettomilla voi olla lapsia?

Vierailija
97/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On taloyhtiön kiinteä sähköinen ovikello. Sitä ei saa pois päältä ellei hajota sitä boksia.

Saako sitä vaimennettua jollakin äänieristysmateriaalilla? Meillä on hirvittävän voimakasääninen seinäkello, joka parkuu aina joka tunti. Elektroninen kello, josta ei saa tiluliita pois päältä. Laitoimme äänieristysmattoa sinne sisälle soittoboksin ympärille niin, että ääni vaimeni. Sen saa kuitenkin sieltä halutessaan pois. 

Vierailija
98/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joidenkin lasten päästämä älämölö ( kirkuminen,ulvonta tms) on sietämätöntä se sattuu korviin.Sitä ei pidä puolustella millään tavalla.On hyvä huomioida,että ne normaalit lapset menettää kuulonsa,kun sellaista kuuntelevat pienestä pitäen päiväkodissa ja ehkä koulussa ja leikkitiloissa.Stana suojellaan edes niitä pieniä kuulovaurioilta.

Vierailija
99/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sitä vaimennettua jollakin äänieristysmateriaalilla? Meillä on hirvittävän voimakasääninen seinäkello, joka parkuu aina joka tunti. Elektroninen kello, josta ei saa tiluliita pois päältä. Laitoimme äänieristysmattoa sinne sisälle soittoboksin ympärille niin, että ääni vaimeni. Sen saa kuitenkin sieltä halutessaan pois. 

Tai sit mä voisin katkaista sen johdon poikki.😁

Vierailija
100/136 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan voisi alkaa teoriassa paukuttaa kattiloita yhteen klo 7-22 välillä. Non stop. Aina kun naapurista kuuluu lasten kiljumista ja itkua, siihen iloon tarttuu mukaan rytmikäs 20 tuuman teräskattilan pauke. Pumpumpum- aaaah! Se on ilon ääni, joka saa jokaiselle hymyn huulille, ja alkaa ihan laulattaa sen tahtiin; Ääää-ääääää-ää-ääääääääääää. Kukapa ei haluaisi rytmitettyä ilon ääntä naapuriinsa? Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Lapsen nauru/kiljuminen tai kattilan pauke - kaikki ilon ääni on tervetullutta. Vanhemmatkin varmasti tykkäävät, kun naapurissa on elämän ääntä, ettei ole ihan tylsä naapurusto. 😚

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä