Kylläpä on teennäistä paskaa tämä omakotitalossa asuminen!
Vuosi asuttu okakotitaloa ja tätä haravoinnin, kuokkimisen ja lumentyönnön määrää. Kaikki lämmitys on puilla, mutta onneksi sentään on kunnan vesi ja viemäri.
Toivottavasti joku ostaisi tämän, niin pääsisi muuttamaan vuokralle kerrostaloon. Kaikkeen sitä ihminen vapaaehtoisesti alkaa...
N + M
Kommentit (81)
Samaa mieltä. Asuttiin seitsemän vuotta kauniissa suojellussa ok-talossa, jossa iso tontti. Talo oli kaunis ja rakennettu 40-luvulla, mutta kun en ole puutarhaihminen niin mulle riitti.
Nyt asun tyytyväisenä kauniissa kt-kodissani. Lapset asuu toki rakentamissaan taloissa.
Asun omakotitalossa ja mulla ei ole pihalla mitään tekemistä, muutakun kesällä nurmikon leikkuu ja kukkien kastelu, syksyllä haravointi ja talvella lumet. Itse kaipaan enemmän pihatöitä, muuten nököttäisin vain sisällä.
Seison välillä tumput suorassa, että mitä sitä tekisi. Ehkäpä talon voisi maalata. Nyt alan pesemään ikkunoita, äsken istutin kukkia.
Jos on lapsuuntensa asunut kaupungin vuokratalossa niin ei kannata alkaa talolliseksi
Minä taas asun kerrostalossa vuokralla ja tarkoituksella menen välillä vanhempieni luokse tekemään näitä omskotitalon hommia, pyytämättäkin. Täällä kerrostalokaksiossa seinät kaatuvat päälle....
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsuuntensa asunut kaupungin vuokratalossa niin ei kannata alkaa talolliseksi
Vietin lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa, enkä koskaan muuttaisi sellaiseen takaisin. Lumitöiksi minulle riittää talvella auton puhtaaksi harjaaminen kerrostalon pihassa.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi ikinä enää omakotitaloon - on kokeiltu. Joku ADHD levoton sielu voi toki tykätäkin asua työleirillä, minä en. Teen mieluummin vapaa-ajalla mitä haluan - tai olen tekemättä mitään. Ja nukun mieluummin yöni makoisasti sen sijaan että pyörin tuskanhikisenä lakanoissani miettien tulevia remonttikustannuksia tai yllättäviä menoeriä.
Omakotitaloasuminen ei ole meikäläiselle sen arvoista. Oman pihan saa rivitalossakin, jos sellaisen välttämättä haluaa. Ja vuokralla asumisen vapaus on jotain aivan mahtavaa. Yhteen isompaan remonttiin palaa helposti parin vuoden vuokrat. Joku muu saa maksaa ne kulut.
Kukin tavallaan. Itse koen taas mahtavaksi asua lainalla omakotitalossa, viime vuonnakin lainaa maksoimme "omaan taskuun" n. 10 000e. Tuttukin otti ja lähti yhteisestä kodista, jolloin ex osti hänenkin osuuden ja lähtijä sai taskuunsa lähemmäs 100 000e. Vuokra rahoja et näe enään.
Mikä siinä on teennäistä? Viesti ja otsikko eivät liity mitenkään yhteen?
Kerrostalokolmio, parvekkeella, ylin kerros ja kulmasunto. Näkymä merelle. Sauna. Kesämökillä voi käydä polttamassa muutaman pesällisen puita aina joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
True tho kirjoitti:
Minä taas ihmettelen vähä niitä, jotka vuokralla haluaa olla jossain hikises yksiös, missä naapurit kyttää, ja ääntä ei saa pitää.
Omakotitaloalueella ihmiset vasta kyttäävätkin.
Naapureilta tulee kommentteja vaikka mistä.
Enää en muuttaisi ahtaalle rakennettuun asuinalueeseen. Pihalle kun astuu niin pitää olla tiptop.
Täällä on ihmisillä jatkuvia kriisejä naapureiden kanssa. Mekin ollaan riidoissa naurettavasta syystä. Mutta hyvä, että ei tarvitse olla tekemisissä.
En kyllä laske asumista jossain omakotialueella oikeaksi omakotiasumiseksi kun tontti on pieni ja naapureissa kiinni niin ei siinä kyllä mitään omaa rauhaa ole verrattuna maalla asumiseen.
Se nyt ei kuitenkaan ole sun laskemisesta kiinni mikä omakotitaloasumista on.
On erilaisia ihmisiä. Osa kaipaa maaseudulle, osa haluaa omakotitalon ominaisuudet, kuitenkin palvelujen ja helppojen kulkuyhteyksien äärellä.
[/quote]
En kyllä laske asumista jossain omakotialueella oikeaksi omakotiasumiseksi kun tontti on pieni ja naapureissa kiinni niin ei siinä kyllä mitään omaa rauhaa ole verrattuna maalla asumiseen.[/quote]
Se nyt ei kuitenkaan ole sun laskemisesta kiinni mikä omakotitaloasumista on.
On erilaisia ihmisiä. Osa kaipaa maaseudulle, osa haluaa omakotitalon ominaisuudet, kuitenkin palvelujen ja helppojen kulkuyhteyksien äärellä.
Meillä vanha iso maalaistalo jossa kaikki lämmitys hoituu puilla ja iso piha mikä kolataan talvisin ja isot nurmikkoalat jotka pidetään työnnettävällä ruohonleikkurilla siistinä. Liuta elukoita ja muksuja jaloissa pyörimässä. Mihinkään en tätä vaihtais, sähkälaskut on aina pienet ja arjen hyötyliikunta tulee ohimennen eikä tartte miettiä enään erikseen salille lähtöä. Mutta se mikä on itselle unelma tapa ja tyyli asua ei välttis sovi kaikille. Mutta ei puulämmitys tai pihan kunnossa pitäminen nyt mitään raskasta hommaa ole eikä oikeastaan vie edes suuremmin aikaakaan, asenne kysymys.
Miks ihmeessä ostit okt:n ,jos olet niin tyhmä , ettet tajua että Suomessa sataa lunta talvella ja lehtipuista varisee lehdet.Mikä pakottaa sinua kuokkimaan.
Just mietin, miten ihanaa tämä omakotitaloasuminen on lasten kanssa, kun ei tarvitse kokoajan sanoa, että olkaa hiljempaa ja ruokaostokset saa suoraan ovelle. Grilli ja trampoliini ovat omalla pihalla. Naapureita riittää kyllä, kun on pieni kaupunkitontti kyseessä. Että omassa rauhassaan ei saa olla.
Viihdyin kyllä kerrostalossakin, asuminen helppoa ja lapsilla paljon kavereita ja sijainti ehdottomasti parempi kuin nykyinen. Molempi parempi siis, nyt omakotitalossa ehkä taas kerrostalossa, kun lapset kasvaa.
Jos teillä on puu-lämmitys eli vesikiertoinen systeemi, niin sen saa helposti vaihdettua maalämpöön. Ja kaiken lisäksi aloittaja on 100% varmasti Porvoolainen. Kukaan ei muuta ok talosta vuokralle kerrostaloon......kertokaa yksikin esimerkki.
Viisaita sanoja, Ap.
Olen aina ollut kaupunkiasumisen kannalla. Joka valitsee toisin, älköön valittako lumi- tai muista töistä. Moni herää omakotiasumisen huonoihin puoliin liian myöhään. Vaikea saada sitten se talo kaupaksi jostain pajukon reunasta, 45 km:n päästä kasvukeskuksista.
Sitä se kotileikki teetättää.
Velkainen omakotitalo postimerkin kokoisella vuokratontilla, asuinalueella missä joka puolella taloja vieri vieressä niin että naapuri kuulee mitä takapihallasi juttelet. Siinä suomalainen unelma, jota en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Velkainen omakotitalo postimerkin kokoisella vuokratontilla, asuinalueella missä joka puolella taloja vieri vieressä niin että naapuri kuulee mitä takapihallasi juttelet. Siinä suomalainen unelma, jota en ymmärrä.
Tampereella lohkottu tontti voi maksaa 160 000 e. Ikkunasta voi katsella naapurin sisälle.
En kans tajua.
Vierailija kirjoitti:
Maalla on ihanaa. Te tosin kuulostatte sellaisilta ihmisiltä, jotka kuuluvat kaupunkiasuntoon.
On ihanaa jos joku hoitaa lumityöt ja pääsee ilman autoa kauppaan. Itse olen jo osani pihatöistä tehnyt. Ei ole avuttomuutta, ettei jaksa ja kiinnosta.
Ja pienellä nykykaavojen mukaisella omakotitontilla olet jatkuvasti jopa useamman naapurin tarkkailtavana esteettömästi. Keskiverto rivitalon pihalla tai kerrostalon parvekkeella on huomattavasti enemmän yksityisyyttä.