Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä on teennäistä paskaa tämä omakotitalossa asuminen!

Vierailija
23.04.2019 |

Vuosi asuttu okakotitaloa ja tätä haravoinnin, kuokkimisen ja lumentyönnön määrää. Kaikki lämmitys on puilla, mutta onneksi sentään on kunnan vesi ja viemäri.

Toivottavasti joku ostaisi tämän, niin pääsisi muuttamaan vuokralle kerrostaloon. Kaikkeen sitä ihminen vapaaehtoisesti alkaa...

N + M

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa pelkällä puulla lämpiävän talon? Ja onhan sitä aika paljon muitakin asumisvaihtoehtoja vuokrakerrostalon ja askeettisen omakotitalon välillä...

Vierailija
2/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se kyllä on - pelkkää työmaata. Onneksi meillä on lumikaudelle huoltosopimus kiinteistöhuollon kanssa ja syksyllä käyvät puhaltamassa lehdet pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teennäistä?

Vierailija
4/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hommasit pelkillä puilla lämpeävän talon? Ja ne lumityöt voi tilata joltain lähistön maajussilta vaikka. Pyöräyttävät traktorillaan sen hetkessä.

Vierailija
5/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on ihanaa. Te tosin kuulostatte sellaisilta ihmisiltä, jotka kuuluvat kaupunkiasuntoon.

Vierailija
6/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole asumismuodon vika vaan sen, ettei teillä ole rahaa. Sähkölämmitys on keksitty ja ihan kaikki hommat voi teettää muilla.

Vierailija
7/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva lämmittää pelkillä puilla. Minä voisin mutten jaksa. Piha hommat voi minimoida aika vähään jos käyttää vaan järkeä.

Vierailija
8/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tehtailet aloituksia joiden ainoa tarkoitus on pilkata X ihmisryhmää, X elämäntapaa...

Erittäin säälittävää.

Vierailija
9/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osaa.

Vierailija
10/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskalta kuulostat.... joka päiväkö sä siellä kuokit ja haravoit? Noihan on hoidettu muutaman kerran vuodessa. Niitä kukkapenkkejä ei ole pakko pitää ja jos ei lumia jaksa työntää muutamasti talvessa niin hohhoi. Puulämmitys on toki aika sitovaa koska on pakko olla kotona silloin, mutta ei se kyllä mitään työtä ole. Mikäs sen mukavampaa villasukat jalassa istuskella leivinuunin lämmössä.

Vierailija
11/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lämpiää pelkällä puulla. En vaihtaisi maalla asumista ikinä mihinkään.

Vierailija
12/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lämmität puilla, ota joku helpompi tapa. Mulla on 3 000 m2 piha. Pari päivää menee haravoinnista, yhdessäkin menee, jos haluaa. Mitään kuokkaamista en ole koskaan tehnyt ja lumityötkin hoitaa traktori.

Vierailija
13/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mahdollista että voisi talon lämmittää pelkällä puulla.

T: Sähkön riistohintoihin kyllästynyt.

Vierailija
14/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo ovat aika perushommia (meillä on osaksi puulämmitys, mutta käytännössä pakko lämmittää päivittäin kaksi uunia). Ongelmahan on se, että nuo hommat eivät odota, jos sinulla on jokin este. Jos on menoa koko päivän, lämmität suurin piirtein yöllä. Ja lämmität vaikka olisi noro tai influenssa. Luntakin sataa ihan miten sattuu. Kivahan se olisi haravoida kuulaana syyspäivänä ja lykkiä lunta talvella nauravien lasten kanssa, mutta mitään unelmaa tuo ei käytännössä ole.

Vierailija
15/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen vähä niitä, jotka vuokralla haluaa olla jossain hikises yksiös, missä naapurit kyttää, ja ääntä ei saa pitää.

Vierailija
16/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin kaupungista kerrostalosta mieheni luo maalle kun avoliitto kävi aiheelliseksi. Meillä talo lämpenee ainoastaan puulla. Myös patterit olisi, mutta haluamme säästää tosi pitkän pennin lämmittämällä talon omalla puulla. Ei ole ikinä tuntunut työläältä, olen vain asennoitunut lämmittämiseen ja pihatöihin sillätavoin että se nyt vaan kuuluu asiaan. Tekemättäkään kun ei voi jättää. Mutta minusta asuminen täällä maalla pienellä kylällä on aivan ihanaa, paljon kivempaa kuin isohkossa kaupungissa kerrostalossa 5. kerroksessa meluisessa lähiössä, jossa asuminen itse asiassa oli vielä huimasti kalliimpaa.

N22

Vierailija
17/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

True tho kirjoitti:

Minä taas ihmettelen vähä niitä, jotka vuokralla haluaa olla jossain hikises yksiös, missä naapurit kyttää, ja ääntä ei saa pitää.

Omakotitaloalueella ihmiset vasta kyttäävätkin.

Naapureilta tulee kommentteja vaikka mistä.

Enää en muuttaisi ahtaalle rakennettuun asuinalueeseen. Pihalle kun astuu niin pitää olla tiptop.

Täällä on ihmisillä jatkuvia kriisejä naapureiden kanssa. Mekin ollaan riidoissa naurettavasta syystä. Mutta hyvä, että ei tarvitse olla tekemisissä.

Vierailija
18/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi ikinä enää omakotitaloon - on kokeiltu. Joku ADHD levoton sielu voi toki tykätäkin asua työleirillä, minä en. Teen mieluummin vapaa-ajalla mitä haluan - tai olen tekemättä mitään. Ja nukun mieluummin yöni makoisasti sen sijaan että pyörin tuskanhikisenä lakanoissani miettien tulevia remonttikustannuksia tai yllättäviä menoeriä.

Omakotitaloasuminen ei ole meikäläiselle sen arvoista. Oman pihan saa rivitalossakin, jos sellaisen välttämättä haluaa. Ja vuokralla asumisen vapaus on jotain aivan mahtavaa. Yhteen isompaan remonttiin palaa helposti parin vuoden vuokrat. Joku muu saa maksaa ne kulut.

Vierailija
19/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

True tho kirjoitti:

Omakotitaloalueella ihmiset vasta kyttäävätkin.

Naapureilta tulee kommentteja vaikka mistä.

Enää en muuttaisi ahtaalle rakennettuun asuinalueeseen. Pihalle kun astuu niin pitää olla tiptop.

Täällä on ihmisillä jatkuvia kriisejä naapureiden kanssa. Mekin ollaan riidoissa naurettavasta syystä. Mutta hyvä, että ei tarvitse olla tekemisissä.

En kyllä laske asumista jossain omakotialueella oikeaksi omakotiasumiseksi kun tontti on pieni ja naapureissa kiinni niin ei siinä kyllä mitään omaa rauhaa ole verrattuna maalla asumiseen.

Vierailija
20/81 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa maalämpö ja vaihtakaa kaikki lehtipuut ja pensaat ikivihreisiin. Vähemmän hommaa.

Moni nuori kaipaa kesätöitä ja tekee mielellään pihatöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän