Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro tekemäsi "päivän hyvä työ"!

Vierailija
23.04.2019 |

Milloin tunsit tehneesi todella hyvän työn, niin että jäi hyvä mieli?
Jotain pientä tai isoa?

Mun elämästä muutama esimerkki:

Kerran opiskeluaikoina edessäni kaupan kassalla oli vanha herttainen mummeli. Ostoksissaan oli halpoja peruselintarvikkeita, ja mummo alkoi vapisevin käsin laskemaan kolikkopussistaan rahoja. Ei tahtonut millään löytyä tarpeeksi ostosten maksamiseen, joten ojensin mummolle vitosen seteliä hymyillen ystävällisesti "auttaisko tämä?". Mummo oli kovin kiitollinen ja sopersi että eihän hän voi ottaa tätä. Valehtelin iloisen sujuvasti että mulla oli just palkkapäivä, ei haittaa!

Toisella kertaa olin jo työelämässä. Rahatilanteeni oli oikeinkin erinomainen, säästössäkin hyvin rahaa. Hyvällä ystävälläni oli monestakin syystä rahatilanne todella huono ollut pitkään. Olimme kaupungilla ja kiertelimme alennusmyyntejä, tarkoitus ei ollut ostaa mitään. Ystäväni ihastui erääseen tunikaan, ja menimme sovituskoppiin sovittamaan sitä. Se näytti hänen yllään upealta, ja hintaakin oli vain noin 30e. Ystäväni palautti sen hyllyyn, sanoi ettei ole varaa ostaa sitä. Ehdotin hänelle että jos hän ei koskaan kerro kenellekään, niin minä voin kyllä ostaa sen tunikan hänelle. Hän tiesi että rahatilanteeni oli hyvä, joten pienen neuvottelun jälkeen hän suostui. Ystäväni käytti tuota tunikaa paljon. Tästä on jo useita vuosia, ystäviä ollaan edelleen.

Kolmas tapaus mikä tulee mieleen, on kauppareissulta sekin. Tämä ei varsinaisesti ole minun ansiotani, vaan äidin. Olin lukioikäinen, ja äitini kanssa kaupassa. Olimme kassajonossa, ja jono oli pitkä. Hetken katselimme hymyillen jonossa ollutta pikkutyttöä, joka puristi toisessa kädessään tikkaria, ja toisessa kädessään paria pientä kolikkoa. Yhtäkkiä jostain sivummalta tuli keski-ikäinen nainen ostoskärryjen kanssa ja kiilasi isoilla kärryillä tuon pikkutytön eteen! Äitin kanssa vilkaisimme toisiamme, ja äitini sanoi hyvin kuuluvalla äänellä: "ANTEEKSI, mutta tämä tyttö oli kyllä jonossa ennen SINUA. Ja niin muuten olemme MEKIN. Jonon pää on TUOLLA TAKANA!!" Nainen alkoi kiukkuisena jotain mutista, jolloin nuori kassaneiti myös rohkaistui, ja sanoi, että "Aivan, rouva on hyvä ja siirtyy jonottamaan jonon perälle..." Kyllä muuten oli kiukkuinen rouva kun se lähti kärryjensä kanssa jonon perälle! Mulkoili minua ja äitiäni aika kiukkuisesti ohi mennessään... :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin haravoimassa äitini pihaa. Suoraan sanottuna koskaan ei ole mikään homma ottanut niin paljoa kupoliin kuin tämä, mutta onhan nyt autettu...

Vierailija
2/2 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin maksanut 3 tunnin parkista, mutta lähdin jo tunnin jälkeen pois. Annoin parkkilapun (jossa oli siis 2 tuntia "jäljellä") porukalle, jotka olivat maksamassa pysäköinnistä. Olivat ihan hyvillään about 4 euron säästöstä.

Toisaalta kerran minulle kävi niin, että työpaikalta keskustaan mennessä sekä työpaikan juna-asemalla oli automaatilla joku antamassa lippuaan ilmaiseksi ja myös keskustassa takaisin tullessa. Keskustassa oli jotenkin jännä, kun jo kauempaa katseesta huomasin, että hänellä oli ilmainen lippu tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi