Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit suljetussa tilassa ja nestettä olisi rajallisesti saatavilla, jakaisitko omistasi?

Vierailija
23.04.2019 |

Sinulla olisi vaatteiden alla piilossa 1,5l vesipullo, josta muut eivät tiedä. Muuten vettä olisi vain rajoitetusti saatavilla 0,5l per henkilö/per vrk.

Jos olisit suljetussa tilassa ja nestettä olisi rajallisesti saatavilla, jakaisitko omistasi?

Vaihtoehdot

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisessa tilanteessa itsesuojeluvaisto olisi niin pinnassa että pitäisin vedet itselläni. Varsinkaan jos ei olisi lainkaan tiedossa kauanko tilanne jatkuisi. Sitten jos saisin tietoon jonkun päivän X, jolloin vettä taas saisi, voisin jakaa sitä eniten tarvitseville.

Vierailija
2/11 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jakaisin. En voisi elää itseni kanssa, jos joku kärsisi nestehukasta tai jopa kuolisi siihen itsekkyyteni takia. Ja olisihan se myös hyvin häpeällistä jos jäisi kiinni pullon piilottelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mä tietäisin että olisi just 0,5litraa vettä joka päivä jokaiselle? Sittenhän mä varmaan tietäisin myös, että kuinka kauan siellä suljetussa tilassa joutuisi olemaan? Mä varmaan jemmailisin pulloa niin kauan että muu vesi loppuu tai joku lapsi/sairas ihminen tarvitsee sitä enemmän kuin minä. Mutta ruoastahan tässä ei puhuttu mitään? Onko sitä siis loputtomasti? Jos pelkällä vedellä mennään niin varmaan ne lapset ja sairaat kuolee kyllä aika nopeasti. 

Vierailija
4/11 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla jakaisin, silla toivon etta vastaavassa tilanteessa myos joku toinen jakaisi minun kanssani. 

Vierailija
5/11 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäisin vettä siihen asti, että muut vesivarat ovat loppuneet. Sitten jakaisin.

Paitsi myönnetään, että jos muut tilassa olijat olisivat ihan idiootteja niin voisi jäädä jakamatta.

Vierailija
6/11 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu keitä ne muut on.

Vierailija
7/11 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mä tietäisin että olisi just 0,5litraa vettä joka päivä jokaiselle? Sittenhän mä varmaan tietäisin myös, että kuinka kauan siellä suljetussa tilassa joutuisi olemaan? Mä varmaan jemmailisin pulloa niin kauan että muu vesi loppuu tai joku lapsi/sairas ihminen tarvitsee sitä enemmän kuin minä. Mutta ruoastahan tässä ei puhuttu mitään? Onko sitä siis loputtomasti? Jos pelkällä vedellä mennään niin varmaan ne lapset ja sairaat kuolee kyllä aika nopeasti. 

Pelkällä vedellä hyväkuntoinen elä viikkoja. Vesi on se oleellisin.

Vierailija
8/11 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu aika monesta asiasta. Enimmäkseen siitä, onko mitään tietoa pois pääsystä ja miten pian. Jos tiedän, että parin tunnin päästä poistumme suljetusta tilasta, tottakai jakaisin. Jos tiedän, että olemme pari päivää, saattaisin ensin itse juoda salaa ja antaa sitten viime hetkellä muille. Jos ei ole mitään tietoa pois pääsystä tai tiedän, että olemme siellä ikuisesti, en ehkä antaisi. 

9/11 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin heti alussa, että minulla on lisää vettä yhteiseen vesivarastoon ja ehdottaisin, että antamani lisävesi olisi sitä varten, jos jollekulle tulee vakavia nestehukan oireita. En usko, että kukaan sitä vastustaisi.

Jos porukassa olisi öykkärimäisiä tyyppejä, niin kuin tuollaisissa elokuvissa yleensä, niin paljastaisin lisäveden olemassaolon vain jollekulle fiksulle henkilölle ja säännöstelisimme sitä tarpeen mukaan muille. En haluaisi yksin ottaa vastuuta tarpeen arvioinnista ja piilotella vettä kaikilta.

Vierailija
10/11 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se öykkäri keräisi ne puolet litrat talteen muilta paitsi kavereiltaan ja samalla löytäisi sen lisäpullonkin

Vierailija
11/11 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi aika monesta asiasta. Jos tilassa olisi sata ihmistä, niin se meikäläisen lisävesi olisi pisara meressä, eli en jakaisi kuin ehkä jonkun todella vakavasti sitä tarvitsevan kanssa. 

Perheenjäsenten ja ystävien kanssa jakaisin veden, esim. kuspäänaapurin kanssa en, vaikka kuolisi siihen. Myös osa poliitikoista saattaisi huomata jäävänsä ilman lisävettä.

Ongelmana olisi missä joisin salaa sitä lisävettä, ettei huomata.