Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*' ' ' *' ' ' * EX-HAAHUT - VIIKKO 21 *' ' ' *' ' ' *

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli aikamoinen haipakka-aamu. Ensin piti koko porukan kanssa selvitä käyttämään poikaa hammaslääkärissä (rautojen kiristys) jo kello kahdeksaksi. Pari tyttöä jouduin herättelemään ihan kesken uniensa, mutta onneksi ajoissa ehdittiin. Vietiin poika sit kouluun ja tultiin hetkeksi kotiin kunnes piti lähteä kerholaisten retkelle klo 10. Linja- autossa saikin sitten onneksi huokaista. Retki meni ihan ok, vaikka hieman sateista olikin, mutta kun oli kumpparit ja sadetakit, niin ihan hyvin meni. Kotimatkalla ehdin vain pikkuisen torkahtaa ja sitten olinkin taas koko loppuillan tosi väsynyt.

Eilisellä hammaslääkärireissulla varasin kahdelle tytölle ajan hammashygienistille ja se vapaa aika nyt sattui sitten tälle aamulle klo 9. Nyt aamulla vielä nukahdin herätyksen jälkeen uudestaan ja kun nousin ylös, ajattelin, että mitenhän me tästä yhdeksäksi selvitään mihinkään. Onneksi kohta soikin puhelin ja hammaslääkäristä soittivat, että meidän ajat joudutaankin perumaan. Voi kun olin hyvilläni :-). Mä aina mieluiten otan aamuaikoja tai siis aamupäiväaikoja kuin että iltapäivä, mutta jos ei ole tarjolla muuta kuin joku klo 9:n aika tms. niin otan sitten sen, vaikka se tietää kiireistä aamua. Jotenkin vaan kiva aina saada menot hoidetuksi aamupäivän aikana, niin iltapäiväksi ei sitten ole mitään.

Yöllä jokin herätti vailla viisi. Liekö kuopus vieressä äännellyt jotain vai heräsinkö vauvelin jumppaamiseen. Kiva oli kuitenkin tuntea potkuja.

Kaksonen taisi kysellä, että milloin on alkanut liikkeet tuntua. Olikos niin, että odotat esikoista? Mulla on kyllä mennyt lähemmäs rv20 ennen kuin liikkeet on alkaneet tuntua, siis esikoisesta ja niissä raskauksissa, joissa istukka ollut edessä (tiedätkö istukan paikan?). Tässä raskaudessa satunnaisia liikkeitä tuntui jo rv13, mutta sitten meni monta viikkoa, ettei mitään. Vasta kun alkoi rv18, niin liikkeet alkoi tuntua päivittäin. Ja mullahan on nyt istukka takaseinässä.

Täytyypä lähteä kaurapuuroa keittelemään. Keitän joka aamu kaurapuuroa, että saisin mahan pidettyä paremmassa kunnossa. Välillä kun meinaa närästää ja kun joutuu vielä noita disperiinejä syömään.

Mukavaa päivää kaikille vaikka täällä ainakin päivä on alkanut harmaana!

neronja rv 25+3

Vierailija
22/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin taas vierähtänyt tovi etten ole käynyt palstailemassa, johtuen erinäisistä syistä. Kirjoittelinkin viime viikolla että kävin neuvolalääkärin vastaanotolla kun oli niitä kiristäviä mutta kivuttomia supisteluja ja ikävää tunnetta häntäluun kohdilla. Silloin lääkäri ohjeisti lepäämään, takana olikin töissä melkoinen stressiviikko ja otinkin viikonlopun tosi levon kannalta. Maanantaina töissä aamu meni ihan hyvin, mutta loppupäivä olikin sitten melkoista kipristelyä. Tunsin painontunnetta tuolla alhaalla ja tuntui, että olisi parempi olla pitkällään. No, sain kuin sainkin päivän pulkkaan. Maanantai iltana oli sitten se vika perhevalmennus ja siellä sain kerrotuksi tuntemuksistani th:lle. Hän ohjeisti ottamaan yhteyttä äitipolille tai suoraan synnärille jos vain siltä yhtään tuntuu. No, sit illalla soitinkin synnärille, kun tuntui, että parempi mennä tarkistamaan tilanne. Siellä menikin n. puolille öin, kun otettiin verikokeita, näytteitä jne. Sydänkäyrä oli ok ja supisteluja ei havaittu. Lääkäri mittasi kohdunsuun ja pituutta oli ihan mukavasti n. 2,7 cm mutta hieman pehmentynyt kohdunsuu. Kysyi tarvitsenko sairaslomaa, johon sitten (hölmö minä) että en tarvitse, kyllä tämä tästä, kun on enää muutama työpäivä. No, eilen sitten en pystynyt olemaan töissä kun puolet ja kotiin... joten oikeasti nyt täytyy sitten ottaa levon kannalta. Mutta ihmeitä se tekeekin ja oikeasti auttaa.

Vauva on kääntynyt alaspäin ja sekin saattaa painaa ja tuottaa sellaista ikävääkin tuntemusta, kun se vaihtaa asentoa. Mutta ihanaa kun pieni liikkuu. Tosin meidän pieni ei olekaan mikään ihan pieni. Joudun sokerirasitustestiin, koska vauvan painoksi arvioitiin 1, 7 kg! Joo..

Eli hyvä tsekata sokeriarvot. Enpä olisi uskonut että tosiaan on jo noin iso meidän nakero. En tiedä voisiko olla yhteyttä myös sillä, että joka ultrassa pieni on ollut pidemmällä, että jos oikeasti onkin jo isompi..?

Femmiksellä oli kokemusta noista sokeriarvoista taisit kirjoitellakin siitä nyt.. mutta sulla taisi olla edessä pistokset? Voimia sinullekin! Kyllä tämä tästä eikö vain.

Olen miettinyt tukivyön hankintaa, olisikohan siitä apua selkäkipuun ja muutenkin.. onkohan ne kovin kalliita? No, täytyy ottaa selvää.

aapelilla, maukulla, ubauballa alkaakin olla jo jänskät päivät käsillä. Oikein hyvää loppuraskausaikaa teille kaikille! Ottakaa rauhallisesti ja lepäilkää.. keräilkää voimia! Odottelen minäkin innoissani teidän vauvakuulumisia, mutta ei paineita, vauva tulee sitten kun hänen aikansa on (paitsi mauku, joka jo päivän tiedät) ; )

Neronja, voi että noita sun viikkojasi! Tosi nopeaan tämä raskausaika menee.. eikö vain?

Joo, mutta nyt pitää lähteä taas hieman pitkälleen, niin oikeasti tulee levättyä. On muuten turhaa olla saikulla jos ei tee niin kuin on ohjeistettu : )

" nähdään taas"

T. wbm rv 30+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksonen:mä oon kaikista tuntenut liikkeet aika aikaisin,johtunee eteenpäin kallistuneesta kohdusta.Ekasta muistaakseni joskus rv 17 tienoilla,tokasta ei mitään muistikuvaa,kolmosesta 17+0,nelosesta 15+6 ja nelonen muksautti rv 15+3 niin komean potkun,että tuntui käteen :) Nyt tällä kertaa mulla on toi ilonpilaajaistukka (siis edessä ;) )ja se vaimentaa aika tehokkaasti liikkeitä.Tunsin ekat varmat liikkeet kait noin rv 16+ Tuolla vasta puolivälin tienoilla alkoi tuntua päivittäin ja kunnolla.Nyt sit jo ryskyy ja rytisee ihan mukavasti ;)

Maukulla se sitten tosiaan taitaa olla totuuden hetket käsillä :) Ihan jännittää täälläkin :)

Oman navan osuuden vois jättää vaikka melkein väliin,ei taas jaksais valittaa.Sen verran,että olo on aikalailla pyllystä,yö meni parin tunnin unilla.Eka ei vaan uni tullut,sit kutitti ja kun viimein joskus 4 jälkeen oon nukahtanut,niin toi meidän levoton nukkuja 3-v alkoi potkia mua selkään unissaan vähän ennen kuutta.Onneks olin kuitenkin niin päin,ettei maha saanut iskuja :-/ Pakko varmaan aloittaa tolle jätkälle joku unikoulu!!!Menee hermo,kun yöt menee pilalle ison jätkän takia,pienempi nukkuu kuin tukki omassa sängyssään.

Sari ja Poikanen 25+6

Vierailija
24/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä hankkia tukivyö!Se ihan oikeesti auttaa selkävaivoihin,ja joillain jopa supisteluihin.Hintahaitari on aika laaja riippuen vyöstä.Mulla on Anitan vyö,se on aika tukeva,mutta kesäaikaan hiostaa ja on aika hintavakin (tais tuolla yhdellä listalla joku mainita hinnaksi nykyään noin 40e).Nyt ostin joku aika sitten Carriwellin sellasen vyön,missä ei ole mitään kiinnitysjutskia,vaan se vedetään ihan vaan päälle,tuki on kudottu siihen kankaaseen jo.Se ei hiosta läheskään yhtä paljon ja hintaa oli postikuluineen reilu 13e.

Sari

Vierailija
25/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin vähän kirjoittelen. Paljon on viikkoja jo kasassa neronjalla, femmalla, sartsulla ja wbm:llä! Tuntuu kun vasta tekin olisitte l poistuneet haahuista! Myös toki muilla on viikot kivasti kertyneet!! Onnea ja tsemppiä piakkoin vauvansa saaville, olis jo ihana itsekin saada nyytti hoidettavaksi.. Jokohan Maukulla on nyytti sylissä???

Aika on tosiaan kulunut nopeasti, vaikka alituinen pelko takaraivossa vaaniikin. Mulla on supistuksia muutaman kerran tullut ja selkäkipu vaivaa, saikulla olen ollut pian 2 viikkoa, tänään tosin vika päivä. Mulla on np-ultra ensi viikon to, saa nähdä muuttuuko la..

Täällä savossa sataa vettä taivaan täydeltä, joten lepopäivää vietän, lapset vein molemmat hoitoon, kun jäävät kesälomalle ensi viikon perjantaina. Kovasti odottavat lomaa vaikka isovanhemmat hoitaakin silloin kun itse ollaan töissä. Loma suunnitelmat on vielä tekemättä, mutta kait sitä jonnekin tulee reissu tehtyä.

Tuolta esittely pinosta puuttuu edelleen minun la, joten voisiko listaemo sen sinne lisätä, itse kun en osaa.. En ole tietokonenero yhtään..

Palaan taas palstalle jahka pääsen seuraavan kerran koneen ääreen..

Aurinkoista ja lämmintä kesän odotusta!!!

-marrasmamma- rv 11+5 ja LA 7.12

Vierailija
26/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä Pirkanmaallakin tuota vettä on tullut koko päivän.

Tuossa kävin pikkusen pyörähtämässä kaupoilla ja sitten tuli käytyä kirpparillakin taas. =) Tuli Asukille ostettua taas muutamat vaatteet, olivat halpoja ja hyväkuntoisia.

Neronja: Juu, esikoistahan minä odotan. =) Enpä muuten tiedä tuota, että onko kohtu edessä vai takana.. Viime kerralla neuvolassa kysyinkin, että kun äityiskorttiini oli merkattu että on pieni ektopia. Hän selitti, että kohtu olisi pikkusen sivummassa.. Mitähän sekin sitten lie tarkoittaa. Neuvolantäti kuitenkin sanoi, että mitään syytä ei ole huoleen. Jos sitten ensi viikolla siellä äitipolilla kysyisin, että onko kohtu edessä vai takanapäin.

Kun jostain vain luin, että jotkut voivat tuntea liikkeitä jo 18rv:stä eteenpäin.. Sitä päivää innolla odottaen, kun Asukkimme antaa kuulua itsestään. =)

Sartsu: Kylläpä sinä aikaisessa vaiheessa olet tuntenut nuo liikkeet. Tunsitko myös esikoista odottaessasi liikkeet aikaisessa vaiheessa?

Nyt täytyy mennä syömään taas jotain ja sitten lähteä hakemaan mies töistä.

Kaksonen76 ja Asukki 17+6

Vierailija
27/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksonen76:

Neronja: Enpä muuten tiedä tuota, että onko kohtu edessä vai takana..

Niin siis istukasta kysyin ;-). Helpostihan nuo termit menee aluksi sekaisin.

Vierailija
28/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liittyykö noi asiat kuinka tiiviisti toisiinsa, mutta mulla se on mennyt näin:

- mulle on aina sanottu gynen tarkastuksissa, että kohtu on vahvasti taaksepäin kallistunut. Ekassa raskaudessa th arveli, että se voi aiheuttaa kiinnikkeiden venymistä ja siten kipuja vatsalla, kun kohtu työntyy eteenpäin.

- ekassa raskaudessa myös istukka oli takaseinässä ja liikkeet aloin tuntea about rv17.

- tässä raskaudessa heti alkuraskauden ultrassa gyne sanoi, että mun kohtu onkin vahvasti eteenpäin kallistunut. Istukka on myös etuseinässä (näillä kahdella asialla ei nyt ole mitään yhteyttä, mulle vaan sattui näin päin). Liikkeet aloin tuntea säännöllisemmin rv17, mutta jo sitä ennen n. rv15 olin havaitsevinani liiketuntemuksia. Mahan päältä liikkeet tunsi/näki n. rv20 (esikoisesta ehkä aikaisemmin, en muista).

Mulle th sanoi (toisin kuin useimmilta muilta kuulee), että etuistukka ei välttämättä ehkäise liikkeiden tuntemista muuten kuin ulospäin: eli esim. mies ei tunne yhtä aikaisin liikkeitä mahan päältä. Mulla myös maha pumpsahti esiin tässä raskaudessa paljon aikaisemmin, osasyynä voi olla eteenpäin kallistunut kohtu tai sitten löysät vatsalihakset.

Mun pari kaveriani odottaa esikoista (la:t syys-lokakuussa) ja toinen alkoi tuntea liikkeitä rv19 ja toinen rv21. Muistaakseni tuossa ekassa tapauksessa istukka on takana ja jälkimmäisessä edessä.

Että ota noista selvää =) Taitaa olla aika henk.koht. juttuja, miten liikkeet tulkitsee!

KK

Vierailija
29/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään muistanut, että mies menee tänään töistä suoraan viettään iltaa työkavereiden kanssa. Nyt sitten tässä olen kotosalla ihan yksisteni tai en nyt ihan, onhan minulla tuo masuasukki seurana. =)

Neronja: Juu, äsken kun luin uudestaan tuota kirjoitustani niin huomasin, että olin kirjoitellut kohdusta kun piti kirjoittaa istukasta. ;-)

Kerttukasperi: Kiitoksia noista sinun vastauksistasi. Onhan se totta että jokainen meistä voi tuntea ekat liikkeet aikas aikaisessa vaiheessa, mutta sitten taas toiset niin vasta tuon 20rv:n jälkeen.

Oma masu: Olen ihan päivistä sekaisin.. Olen kyllä kirjoitellut että tänään on keskiviikko, mutta kuitenkin jotenkin " elänyt" et olisikin tiistai. =) Tänäänhän on jo sitten tuo 18+0 eli 19rv alkoi!!! Jipiii!!! Ehkä tämä vapaa päivä taas sekoitti nuo päivät.

Tänään kun olin tuossa päivällä syönyt niin tuli yhtäkkiä huono-olo, ei muuta kuin vessaan ja ylöshän sieltä tuli leivät.. =)

Nyt katselemaan telkkaria!

Illan jatkoja kaikille!

Kaksonen76 ja Asukki 18+0 (eikä 17+6 mitä olen koko päivän kirjoitellut;-) )

Vierailija
30/48 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko tulossa Sartsulle vaippaesittelyyn????

Ihan tällänen ohi aihen kyssäri vaan.

Niin hei tälle puolen ei olekkaan välitetty ilouutisia,eli MAUKU on saanut TYTÖN tänä aamuna noin puoli 11,oli 3555g ja 51cm.Äiti kertoi että tyttö on nätti ja oli kympin neiti :)

Vauvakuumehan tässä yltyy...bongasin Treelta käytetyn sitterinkin jonka haen varmaan perjantaina(meillä kun tätä romuu ei muuten pyöri nurkissa tarpeeksi)

Sit myynti ilmoo.

Emmaljungan sisaristuin,uudempi malli turvavöillä,musta,ilman adapteria.Kiristysnupit hävinny,niiden tilalla sellaset toisenlaiset kiristys jutut joilla siis saa homman pelittämään ihan ok,esteettinen haitta siis. 10e

Hartanin yhdistelmävaunut ilmakumeilla ja pehmeellä kantokopalla.Muut tarkemmat tiedot saa kun kysyy vaan.hinta 40e.

Laittakaa viidakkorumpu pärisemään,ois kiva kun nää(kin) sais nurkista pyörimästä pois.Huutikseen varmaan koitan laittaa myös,mutta se tavaroiden kuvaus...plaah :(

femmis,joka on " ilmeisesti" päässy nyt eroon monta päivä kestäneestä ärsytyksestä ja Pikkarainen parkalainen,joka saapi vaihteeksi hengähtää äipän stressipeikkoa,viikot 24+1 vissiin kai

Vierailija
31/48 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se taitaa olla että kun mulla on aikaa lueskella ja kirjotella niin on hiljasta ja sit taas kun aikaa on vähemmän niin olis niiin paljon kommentoitavaa ;)

No nostelen kuitenkin kun oltiin jo kolmossivulla..

Onnea Maukulle täälläkin pikkuprinsessasta!!!!

Pikkumurunen on ollut tosi aktiivinen pari päivää ja niin on ollut mun issiashermonikin- vähän niin kun säväyttelee.. Onhan se kyllä ihana tuntea kun yksi masussa myllää..

Kukas siitä kyseli muuten, mulla tuntu tässä toisessa raskaudessa liikkeet ihan kunnolla että saatoin olla varma vasta joskus 20. viikolla. Esikoisesta se oli jotain 18+. Niin ne vaan on erilaisia samankin ihmisen raskaudet..

Oikein hyvää vapaapäivää niille joilla se on :)

peebee 22+6

Vierailija
32/48 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä kummempia, kunhan pinkkaa nostelen...=)

Maukulle ONNEA tytön johdosta!

Mulle tälläiset arkipyhät on jotenkin vähän niinku pakkopullaa, omituisia päiviä. Kun ei ole oikein arki, mutta ei mikään pitkä vapaakaan. Tälläinrn välipäivä...

Näin äippälomalla kun on oppinut nauttimaan pienistä arkisista iloista, joille työssäkäydessä hieman puolittain hymähtelin. Mutta kaikki onkin näköjään omasta asenteesta kiinni. (tai sitten niistä onnellisuus-raskaus-hormoneista, joista olen saanut nauttia lähes koko ajan.. saas nähdä kun hormoni pitoisuus alkaa sitten laskemaan, kuinka synkältä taas elämä näyttääkään..!)

Joo mutta halatkaa toisianne, se vähentää stressiä!!

(nimim. jatkuvasti esikoista halaamassa ja pusuttelemassa.. voiko sitä saada yliannostuksen..)

kutar 36+0

4 viikkoa!! and counting...

Vierailija
33/48 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt tulee vaan omaa napaa, en jaksa nyt väsymykseltäni muuta... Ehkä myöhemmin palaan kommentoimaan muiden juttuja.

Eli siis väsyttää, voisin nukkua koko ajan. Ja tämä pahoinvointi, mikään ei tunnu auttavan, kylmät ja raikkaat syötävät/juotavat helpottavat oloa hieman hetkeksi, mutta sitten olo taas palaa. Eilen sitten halailin pönttöäkin ensimmäisen kerran...

Ja tuo linea negra, mikä mulle oli jo tullut, on haalistunut ja tietenkin se saa miettimään sitä pahinta... No, enää viikko kun pääsee sinne ultraan tarkistamaan tilannetta. Ketuttaa vaan, jos täytyy taas kärsiä nämä kaikki oireet ilman hyvää syytä :(.

maria80 rv 6+0

Vierailija
34/48 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAUKULLE PALJON ONNEA TYTÖSTÄ!!!

Vierailija
35/48 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marialle jaksuja väsymyksen kanssa!

Peebee:juu,esikosta tunsin myös liikkeet jotain 17+ viikolla.

Mullakin on nyt joku kestoväsymys X-/ On sellanen ärsyttävä olo,ettei jaksa evää heilauttaa.En tiiä johtuuko näistä allergiaoireista vai mistä.Vai oonko mä vaan niin vanha jo ;) Eilen käytiin pesemässä muutama matto ja lopun päivää olin ihan raato.Saa kyllä miehen ketale käydä pesemässä jossain vaiheessa loput ihan itekseen,en ala noita painavampia kyllä nostella.Nyt pesin vaan tollasii kevyitä käytävämattoja.Ja mieshän nekin valumaan nosti.

Eilen oli pakko viritellä verhokin pinnasänkyyn...Tuli vaan sellanen olo,että ihan pakko ;) Mä oon taas jotenkin viime päivinä rakastunut tohon pikku potkuriin entistäkin enemmän <3 Hän on alkanut vastaamaan,mulle kun " puhuttelen" =) Mahassa saattaa olla ihan hipihiljaista,mutta kun mä sanon jotain,saan pienen potkun vastaukseksi useimmiten.Samoin aika usein nykyään kun laitan käden vatsalle,saan siihen potkun.Alkaa olla jo hirvee ikävä vauvaa :) Ja vielä pitäis jaksaa 3kk odottaa.

Sari ja rakas pikku Poikanen 26+1

Vierailija
36/48 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään ihmeitä auringon alla...

Ostin sitterinkin tänää(käytetyn kyllä) ja taas jäi kirppikseltä pari pikku vaatetta käteen.Pohdin edelleen haluanko mä sittenkään tietää Pikkaraisen sukupuolta...on tää vaikeaa,heh heh.Tosi tärkeä kysymyshän tämä onkin ;)

Mua ei oo silleen eläimellisesti väsyttäny vaan oon pikemminkin siivoillut nyt paikkoja,mutta se onkin ihan inspiraatiosta kiinni.Kun vaan alkaa tarpeeksi ketuttaa joku paikka.Esim kirjahyllyn päälle oli kertyny jos vaikka mitä,nakkasin sieltä kamat pois,ostin uusia kuvakehyksiä valokuville ja miehen laitoin nakuttelemaan kehykset kirjahyllyn päälle.Johan taas kummasti tuli ilmavamman oloista.Pikku hiljaa,pikku hiljaa.

Kuopus on tänään 1v 10kk,niin ihanan syötävä nassukka ettei tosikaan.Joka ilta kun hän kainaloon jää nukkumaan,milloin pää mun mahan päällä,milloin varpaansa mun suussa(!!) mietin syksyä,kun siinä tilanteessa sitten on se vauvakin(toivottavasti) Meillä ei ole nyt vauvalle muuta nukkumapaikkaa(eikä ole tulossakaan) kuin vaununkoppa,mutta luulen että pidän hänet kyl vieressä,siitä on helppo imettää.Tosin siinäkin on se vaara,että vauva kun haistaa koko ajan maidon,niin ei sitten asetukkaan nukkumaan rauhallisesti.Ihan tosiaan vaunun koppaosan meinaan hinata yläkertaan joka yöksi,siinä voi nukkua muutaman ekan kk...sanokaahan,oonkohan mä liian " rento" jo kun tällästä suunnittelen...Yks syy tälläisen nukkumajärjestelyn suunnitteluun on se,että meillä ei kyllä mahdukkaan pinnasänky meidän makkariin kun siel on kuopuksen jatkettava,ja se jatkettava taas ei mahdu muualle kuin a) yläkerran aulaan b) olkkariin,että heh.Kyllä mä tänään ajattelin että kyllä me tarvittais se yksi huone lisää...huoh.

Viikonloppu tulollaan.Mies menossa huomenna,luulee että mä lähden mukaan,muttei ole sanallakaan kysynyt lastenhoito järjestelyistä...olettaa että minä automaattisesti hoidan sen jos olen lähdössä.No kun en ole,en halunnutkaan,niin en tee asialle mitään.Kutsuin jopa mun vanhemmat lauantaiksi kylään,ettei jää miehelle epäselväksi lähdenkö bilettämään kaverinsa synttäreitä.Mutta tolloja tuollaset ukot jotka olettaa et toinen lähtee muttei evääkään liikauta lasten hoidon järjestämiseksi.Tilanne olis tietty ollu toinen jos oisin halunnut mukaan...

Femmis ja Pikkarainen 24+3

Vierailija
37/48 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää tää päivä menevän ihan pelastusarmeijalle...Pyykkiä on pessyt pari koneellista ja ruuan tein,mutta mitään muuta en oo saanut aikaiseksi.Ulkona sataa vettä,saa meidän eilen pestyt matot vielä extrahuuhtelut...Täytyy vaan toivoa,että noi sateet olis myöskin hävittäneet ilmasta jo suurimmat siitepölyt,kun noi matot nyt näköjään joutuu pakosta ulkoilemaan...

Mulla alkaa kyllä kohta olla vauvan hankinnat siinä pisteessä,etten enää keksi mitään hankittavaa ;) Hoitopöytä-kauppoja tässä oon vääntänyt.Kerrankin pitää kiittää isäntää,että pisti kampoihin eikä antanut mun ostaa yhtä pöytää ;) Aikani kiukuttelin kyllä,mutta eipä harmita enää kun nyt mulle tarjottiin yli puolet halvemmalla toista,joka vieläpä on väritykseltään enempi mun näköinen =) Sitten kun sen saa,niin oikeesti ei tuu enää mitään mieleen mitä edes VOIS tarvita,sitteri on vanhastaan (ja onkin hyvä,jos vaan tarvitsevalle sattuu osannin sitteri eteen jostain,niin suosittelen lämpimästi!),sänky on kasattunakin jo,rintapumpun ostin joskus viime syksynä kun halvalla sain,itkuhäläritkin on plus kaikkee erittäin tarpeellista tilpehööriä ;) Eli näin ollen mä sit keskityn vaippahankintoihin :)

Niin tosiaan...Kaksonen,jos vaan halua,niin tervetuloa viikon päästä lauantaina sinne vaippa/kantoliina kemuihin.Jos ei muuten aihe kiinnosta,niin ainakin olis vauvahenkistä,masukasta kahviseuraa ;)

Sari,päiväunille matkalla ja Poikanen,jolla ei taida unista olla tietoakaan,jammailee vaan

Vierailija
38/48 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja Marialle kans! Eikö ole ihana et tänne saa olosta valittaa, ettei tartte miettiä et mitä se nyt valittaa kun itse kerta niin halus raskaaksi:) Jaksuja!! Se on ihan sama asia kun lasten kans muutenkin- kyllä niistä täytyy aina saada valittaa vaikka niitä kuinka rakastaa! Joskus lapsettomat ystävät on sanoneet että itsehän niitä hankitte- no joopa joo...

Me käytiin tänään ostaan vähän kukkia tonne pihalle ja kyllä täytyis tosiaan perehtyä noihin perennoihin enemmän kun entisen asukkaan istuttama narsissi tulppaanipenkki niin nätisti kukkii.. Olis kiva jos olis sellasta koko kesän. Istuttelin minä tossa pari viikkoa sitten siemeniä (yksvuotisia) kahteen penkkiin. Tänään laittelin samettikukkia autotallin vierustalle kaivettuun kukkapenkkiin (sain vihdoin miehen innostumaan ajatuksesta- nyt se sit sahailee reunuksia penkille tuolla pihalla) ja sit orvokkeja amppeliin ja laatikkoon tohon ulko-oven eteen. Jopas piristi..

Kunhan esikko herää niin lähdetään vierailulle ystävien luo kylään- ihanaa- pääsee hiukka tyttöjen juttuja jutteleen :)

Mukavaa päivää!

peebee 23+0

Vierailija
39/48 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin piti miunkin marialle sanoo et ihanaa tuo alku väsymys.Heh muistuu kyl mieleen kun ei muistu mitään mieleen niistä alku ajoista.Joo ja pahoinvointi päälle.Mä olen monesti havahtunut siihen ihan raskauden alussa,että hei,onko meijän tyttö oikeesti kerhossa,kun oon niin tukka sekasin ja naama vihreenä ja valmiina yökkäämään seuraavaan roskikseen,aina toimittanut ne matkat.HUH.

Mutta itseppä halusin,niin se ukkokin mua jaksoi " lohduttaa" (kuten huomaatte,tosi empaattinen tapaus)

Sitte YAHOOLLE LIITTYMISESTÄ:

Eli pollssimme näyttää nyt sille(plus yhteiset sääntömme) että otetaan vaan tästä Ex.Haahujen pinosta porukkaa,JA PITÄÄ MUISTAA ILMOITTAA NIKKINSÄ,muuten ei kyllä hyväksyntää tule!Nytkin siellä roikkuu jäsen,jolle lähetin s-postia,ja kyselin tietoja hänestä,muttei ole vastannut,joten en voi hyväksyä mukaan :(

F+P

Vierailija
40/48 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei kaikille, ja

MAUKULLE lämpimät onnittelut pikkuprinsessan syntymän johdosta!!!

Kuulkaas nyt kaikki Yahoon Ex-haahut,

miten se homma oikein pelittää?? Eilen siis kirjoitin piiitkät rimssut, ja ilmeisesti se oli tullut perille, mutta missä minä itse voin sen nähdä/lukea? En löytänyt sitä mistään..Tuliko se vaan teidän s-posteihin? Enkä osaa esittelyä itsestäni laittaa sinne Files:iin. Hitsit, kun olen tumpelo noissa asioissa :(

Jospa siis joku teistä mussukoista ihan " kädestä pitäen" opastaisi eli siis selvällä suamen kiälellä, minne kirjoitan mitäkin jne. Kiitoksia paljon! :)

Sitten yksi tylsä juttu: mulla on oireeton virtsatietulehdus; terkkari soitti tänään. Ja tulehdus on saattanut olla jo pitkäänkin tietämättäni, koska mitään oireita ei ole, paitsi ehkä lisääntynyt valkkari. Ja minä, huono huono ihminen, kelvoton äiti, olen pitkittänyt näytteen viemistä. Olisi pitänyt ottaa jo silloin, kun menin ekan kerran nla:an eli rv11. Aloitin penisilliinikuurin nyt sitten, ja rukoilen ja toivon, että tulehdus ei aiheuttaisi vauvalle mitään harmeja, eikä esim.käynnistäisi synnytystä. Onneksi ei supistele, ja vauva liikkuu ihan normaalisti. Kuulin meinaan muutama viikko sitten eräästä tutun tutusta, jonka vauva oli kuollut kohtuun rv19 juuri vastaavassa tilanteessa. Tosin en tiedä, ehdittiinkö siinä lääkitä ollenkaan; mutta surullinen tapaus yhtä kaikki:( Ja arvatkaa, onko kauhea olo, kun pelkään, että mulle käy samoin ihan omaa huolimattomuuttani?

Näkyykö pissatulehdus siinä pissanäytteessä, joka otetaan joka kerta neuvolassa? Siis valkuaistahan siitä katsotaan, eikö?

Mä nimittäin reilu viikko sitten siellä rakenneultrassa käydessäni tein (meillä tehdään itse nla:ssa sellaisilla tikuilla) pissatestin, ja nega oli. Eli jos se sama testi näyttää tulehduksen, sehän on sitten mulle tullut vasta hiljattain?

Kertokaa ihmeessä, jos tiedätte asiasta enemmänkin tai on omaa kokemusta, kiitos!

Anteeksi täysin omanapainen viesti, mutta täytyisi tästä saunaan lähteä, jotta oltaisi huomisissa häissä freesejä. Tosin viiden tunnin autossa istumisen jälkeen sitä on kyllä vähemmän fresh:)

Hyvät voinnit kaikille!

Ulriina rv21+1