Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ELOKUISET vko 9 (ma-ke)~~~

25.02.2008 |

Korkataanpas helmikuun viimeinen viikko alkaneeksi :) Siirrän TarjaMamman tämän päiväisen tekstin tähän pinoon ja ite tulen paremmalla aikaa uudelleen - neitillä sapuska-aika.

Ja viime viikon loppuosan keskustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12500627&p=1&tmo…

Ja uudet - tervetuloa joukkoon :)

-AJ&natiainen-

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa aloittaa uutta ketjua, joten vastaan tähän

eli TarjaMamma on ollut poissa parisen viikkoa...muutto on nyt tehtynä ja asumme nyt ikiomassa talossamme...:)

odotukseen ei kummempia, yövuorot ovat aika vaikeita. Maha pullottaa niin, että tietämättömätkin huomaavat. En osaa noista oloista sanoa oikein, toisaalta on poika-olo, kun oireet ovat niin erilaiset...mutta kun en uskalla antaa lupaa itselleni edes ajatella poika-mahdollisuutta.

Kävipä niin jännästi, että mun vanhempi siskoni ilmoitti viime viikolla olevansa raskaan ja hänellä aika lokakuun alussa...serkut tulevat aika samaan aikaan...:)

Supistelusta sen verran, että mulla tuntuu sellainen kuumotus selän puolella ja vatsa menee kovaksi..varsinaisesti ei ole kipeä. Neuvolan tätsy sanoi, että kohtu supistelee jo rv 14 asti, kaikki ei vaan tunne sitä. Mulla tämä tulee vain rasituksessa.

EI muuta kuin pitkästä aikaa terkut kaikille ja koitan päästä useammin koneelle taas, nyt pitää lähteä ruuan valmistukseen.

TarjaMamma ja Rasseli rv 16+5

Vierailija
2/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi on viikonloppu takana, meikä on vielä puoli kuntoinen ja vähän vieläkin lämpöä on ja äänestä ei vielä tietoakaan!! T o o s i kiva komennella näitä kahta eemeliä täällä ku ei lähde ääntä lainkaan =)

Viikonloppu meni esikon synttäreitä juhliessa, voimille otti sekin, mutta mukavaa oli nähdä ihmisiä!! Nyt tietää koko miehen suku uudesta tulokkaasta ja onnitteluja sateli suunnalta ja toiselta =) Mukavaa

Huonot yöunet takasivat taas aamulla oksentamisen! =( Kurjaa, kun muutenkin olen limojen takia oksennellut harva se päivä. Lisäksi niitä hämäriä mahakipuja vaan jatkuu. Lääkärissä kun kävin, lääkäri totesi vain että yskiminen voi aiheuttaa supisteluja, okei totta, mutta silti plah! Vieläkin tuntuu vähän kurjalle, mutta kait se kuuluu asiaan, toivottavasti. Täytyy huomenna neuvolasta kysyä, tänään meni soittotunti mulla vähän ohitse.

Mutta nyt talo hiljeni, lapset hyppäsivät isänsä kyytiin autoajelulle, eli tämä äiti lähtee sohvalle korvaamaan viime yön uniani =)

Hauskaa alkanutta viikkoa ja uusille tervetuloa joukkoon !!

-E- 13+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta meillä oli sähköt veks useamman tunnin, oli kuulemma ihan koko pitäjässä.

Heti alkuun nakkaan pienimuotoisen kyselyn, että onko tää elokuun porukka innokas suljetusta MSN-yhteisöstä tai Yahoon listasta?!? Mulle itelle msn tutumpaa ja oon kahessa eri yhteisössä mukana, valvojana.

Eli ilmineeratkaas kiinnostuksenne ja kuka haluaisi alkaa väsäämään pystyyn moista :)

-AJ kera natskun-

Vierailija
4/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä Pirkanmaalla vietetään hiihtolomaviikkoa ja kylläpä tulikin tarpeeseen! Tänään neuvolassa sain käskyn alkaa napsimaan lisärautaa, hemppa oli enää 110 :( Kuulemma tämä pitkä valvominen laskee sitä myös, samoin yläpaine oli koholla - olisi siis korkea aika saada tuo kuusivuotias esikoinen nukkumaan yönsä. Jos valvominen ei parissa viikossa lopu, pitänee ottaa yhteyttää neuvolaan ja lastenpsykologiin, jotta saataisiin syy selville.

Emma: Mulla on kanssa epämääräistä vatsakipua, ja olen miettinyt voisko olla supistuksia. Tällaisia oloja ei muistaakseni kummassakaan aiemmassa raskaudessa ollut. Kipu tulee kun hermostuu ja eilen kun olin pitkästä aikaa jumpassa, koko illan sattui vatsaan. Ja nimenomaan tuolta " syvältä" . Kipu ei kuitenkaan ole siinä mielessä supistuksen kaltainen, että tulisi ja menisi vaan on enemmän yhtämittaista juilimista. Höh, hankala kuvailla. Koetan vielä tänään jumppaa, jos taas tulee kipuja, pitänee lopettaa sekin. Mulla tulee ihan hirmu helposti selkä kipeäksi, kun luonnostaan notko ranka menee ihan ihme asentoon aina vatsan kasvaessa. Jumppa auttaisi siihen, mutta aiheuttaa siis tuon kivun. Arsyttää.

taas tuli vuodatettua omaa napaa, nyt menen laittamaan lapsille välipalaa.

anna ja rv 16+5

Vierailija
5/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kommentoin heti tuota yahoo juttua etten osaa käyttää sitä, yritin silloin ja rekisteröidyn sun muuta mutta ei niin ei. Nyt kun yritin sitä kokeilla en muistanut edes käyttäjätunnuksia, joten minun kohdalla se ei ainakaan onnistu =). Taidan pysytellä täällä " turvallisella" satitilla jutustelemassa.

Liikkeitä ei vieläkään tunnu kunnolla tai ollenkaan. En ole ihan varma asiasta. Itselläni kans tulee nuita supistuksia on tullut jo jonkin viikon. Välillä on todella kova maha ja ei kipeä mutta jotenkin " jännän" tuntuinen..Ihan uusia oireita/vaivoja kuin edellisestä...

Tervetuloa uusille odottajille =)

Vierailija
6/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TARJALLE Onnittelut uuteen tupaan!!! Muuttaminen on työlästä ja tavarat hakevat paikkaansa, mutta nyt ehditte hyvin kotiutua ennen elokuuta! Onko lastenhuone jo sisustettu? :-)

Meilläkin on yhden lastenhuoneen sisustus edessä, kun tuleva pienokainen perii meidän aikuisten makkarin ja meille laitetaan uusi alakertaan, jossa on tällä hetkellä ylisuuri olohuone. Jakautuu siis kahdeksi huoneeksi. Kuulostaa tähän kirjoitettuna helpolta, mutta rikkaa ristiin ei ole vielä laitettu ja meidän taloudessa kun on vain kaksi työnjohtajaa, niin saa nähdä... =)

TYTTÖ/POIKAoloista täällä oli jo aiemmin kysymys. Mulla ei ole selvästi kumpikaan. Meillä on 2 poikaa ennestään ja tuntuu todennäköisemmältä, että poika tulee, mutta mistäs sen tietää.

Nyt palaa soppa pohjaan!

terkkuja

Finette rv15+1?

Vierailija
7/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finette: meillä on sisustettuna kaksi lastenhuonetta pääosin roosalla nyt ja sitten on tuo tämän hetkinen tietsikka-huone, joka on sininen...siis lähinnä oman mieltymyksen mukaaan...olen sininen ihminen...joskin vähän on tunkenut vihreäkin ja beige mukaan. Joskus tuosta huoneesta tulee " Rasselin" , mutta muutaman vuoden nukkuu isin ja äitin huoneessa. meillä on nyt tosi ruhtinaallisen kokoinen makkari, jotta pinnasänky ja hoitopöytä mahtuu hyvin sinne eikä tarvitse vetää vatsaa sisälle liikkuessaan...;)

Muuttaminen on rankkaa ja vaikka olenkin ollut enemmän järjestelijänä niin olen aika poikki...

Tänään tuli sitten koettua omakotitalon huono puoli numero yksi; mies oli töissä ja lunta satoi liki koko aamupäivän...jouduin kolaushommiin ja otti aika koville...nyt on selkä kipeä.

No, minäpä kysyn nyt teiltä muilta: joko on nimiä listattuna vai olenko minä ainoa hönö siinä asiassa?

Mulla on tytölle jo nimi valmiina ja pojallekin vaihtoehtoja.

Amalia-Joel: minä en kanssa osaa MSN:ää juurikaan käyttää enkä noita Yahoo-juttuja ole kokeillutkaan.

Terveisin

TarjaMamma ja Rasseli rv 16+5

Vierailija
8/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...johan tässä ollaan pian puolivälissä ;)

Mä luulen kans, että mulla se mahakipu johtui rasituksesta tai sitten voisko olla siitä, että kun pidin sinä päivänä jo pikkusen liian tiukkoja farkkuja jalassa, tiukat siis mahan kohdalta vähän, vaikkakin joustovyötärö oli. Ei edelleenkään ole sen jälkeen sattunut/jomottanut mahaa, hyvä.

Mä tykkään jutskailla täällä Vauvan sivuilla ainoastaan, itse en näe tarvetta suljetuille forumeille, mutta laittakaahan toki muut, jos haluatte :) Vai loppuisiko sitten jutustelu täällä kokonaan? :( Tää on niin helppo, itse en tykkää loggailla " kymmeneen" eri paikkaan aina ja täällä en sitten kirjoita liian henk.koht. asioita, ellen " uskalla" .

Hyvää viikonjatkoa,

Seiskaseiska rv15

Vierailija
9/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna, veit sanat suustani tuosta juilimisesta ja muutenkin kivun kuvailusta! Mie en ole kyllä jumppaa nähnytkään (jos pikku neitin vientiä ei lasketa), mutta yskinyt kyllä tosiaan olen viikko sotalla, ja käyhän se sekin vatsalihaksiin. Eilen huomasin miten kipeät nivuset alkaa olla ja nyt kun yskittää, pitää mennä sellaiselle kippuralle, ettei enemmän satu. Tylsää, milloinkahan tämä tauti loppuu.. =(

AJ: Yahoossa on porukka jo ryhmä hakuun jos pistätä elokuussa 08, niin pitäisi löytyä, valitettavan hiljainen porukka, on tällä hetkellä, siksi miekin siirryin tänne takaisin. Joten jos haluaa, niin aktiivisia kirjoittajia kaipaillaan!! Muutkin kuin AJ tietysti!!

Tänne auringon alle ei nyt muuta =) Parantavia ajatuksia otetaan vastaan, puolitoista viikkoa kestänyt kuume pitäisi nyt saada pois!!!

-E- 13+

Vierailija
10/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpakka aamu siis :) Vielä tosta suljetusta yhteisöstä...eli kerta semmonen onkin jo olemassa, nii toistahan ei tietenkään perusteta ja mullakin nyt sellanen kutina, että pysyn täällä Vauvan puolella ;) Laitoin kyllä eilen hakemuksen sinne Yahoolle, mutta aktiivisuuden tasosta päätellen sieltä ei oo kuulunut vielä mitään, joten naputtelenpa minäkin tänne siis.

Jotku puhu mahakivuista/juilimisesta. Mulla kans tuli eilen sellasia ihmeellisiä oloja tonne mahaan, mutta uskoisin sen johtuvan kohdun kasvamisesta - on vähän samantyylistä, ko lievät menkkanippailut. Ja sitten tullut vallan ihana vaiva - ilmaa hillittömästi putkissa ja ummetusta ;) Voi mahoton! Ja vaikka syönkin kuitupitoista ruokaa, nii ei auta. Ja sitten eilen iski yks himo - tomaattitäytteiset oliivit. Tuntuu, että suolasta on aivan pakko saaha...

Jahhans, nyt lopeteltava - porukka lähössä kouluun, pitää mennä laittamaan matkaan.

-AJ&natsku-

Vierailija
11/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Olen uusi tässä porukassa, aiemmin en ole " rohjennut" liittyä mukaan. Nyt on viikkoja kasassa jo 17+2 joten melkeen uskallan jo uskoa raskauden jatkumiseen ja niinpä toitotan tätä vauvaonnea nyt kaikkialle :))

Meille odotetaan kolmatta lasta. Kaksi vanhempaa (-03 ja -05) ovat tyttöjä, joten en edes osaa kuvitella, että tämä kolmas voisi olla poika ;) Mutta eihän sitä voi koskaan tietää.

Mahan juilimisesta on ollut puhetta ja joku (oliko seiskaseiska) epäili, että voisiko hänen särkynsä johtua kiristävistä housuista. Itse olen huomannut saman eli jos on jalassa jo pieneksi jäämässä olevat housut, niin maha kovenee ja kipeytyy. Olenkin suosiolla jättänyt semmoisten housujen käytön pois. On ollut siis pakko hankkia isompia housuja, tämä maha kasvaa vauhdilla!

Nimistä: kyllä minullakin on mietittynä nimiä valmiiksi, mies ei tosin ole aivan samoilla linjoilla kanssani, ylläripylläri ;) Meillä tosin on semmoinen " pään vaiva" , että kun kahden ensimmäisen lapsen nimi alkaa samalla kirjaimella niin pitääkö kolmannekin lapsen nimi alkaa sillä samaisella kirjaimella?? Hmmm... Onneksi sitäkin on aikaa miettiä.

Mukavaa kevättalvista päivää täältä pakkasen keskeltä!

Vierailija
12/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjamamma: Onnea uuteen kotiin! Kova hommahan noissa muutoissa aina on, mutta on se niin kivaa kuitenkin.

Finette: Kiitokset juoksuratasvinkeistä! On laitettu korvan taakse.

Kaikki HOUSU- ja VAKUUTUSVINKKEJÄ antaneet: Kiitoksia vinkeistä! Nekin on korvan takana. Vauvavakuutus päätettiin ottaa, nyt enää pitäisi selvittää edullisin tarjous. Mammahousut hankin sitten Stockmannin kanta-asiakastarjouksesta, ihan perus mustat suorat housut. Kohta pitää kyllä hankkia toisetkin, tai vaikka hame tai jotain - ne liian isot housutkin, mistä taisin aiemmin mainita, alkavat jo kaikki kiristää. Samaan syssyyn tarttui mukaan niin ikään kanta-asiakastarjouksesta vauvan pyjama, vihreä, jossa on virtahevon ja krokotiilin kuva - aivan syötävän suloinen, ja minusta käy sekä tytölle että pojalle. Se on kokoa 62-68 cm, mutta jos vanhemmista voi mitään päätellä, niin meidänkin napero on pitkänpuoleinen jo syntyessään, eli pyjamaakin voi varmaan aika lailla saman tien ruveta käyttämään.

Poika-/tyttöfiiliksistä: pitkään mulla oli ihan poikafiilis, en tiedä miksi. Olin vain aivan vakuuttunut siitä. Mutta enää en ole varma. Vähän on ajateltu että rakenneultrassa katottas, josko selviäis. Nimiä olen kyllä mäkin miettinyt. Yhden aivan loistavan tytönnimen keksin, mutta sen mies torppasi, pojannimiehdokasta (hyvä sekin, tietysti) sen sijaan ei. Jostakin syystä mun on paljon vaikeampi keksiä hyviä nimiä tytölle kuin pojalle, miksi lie.

ei vaan, nyt pitää ruveta töihin.

Tervetuloa uusille ja hyvää päivänjatkoa kaikille!

A73 rv 14+2

Vierailija
13/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun on muka nii nopee aina kirjottaan, nii aina unohtuu jotain :)

TarjaMammalle kovasti onnea uuteen tupaan - se fiilis on aivan ihana, ko saa ensimmäisen yön olla uudessa kotona. Mutta ite muutto ei oo nii ihanaa ;)

Nimistä: Mulla ois tytölle sekä pojalle nimet suht valmiina, mutta sehän voi vielä muuttua, jos lapsi ei ookkaan yhtään nimen mukainen syntyessään ;) Meillä on kaikkien lasten nimet nii erilaisia toisistaan, mutta taitaa nää kaks nuorimmaista alkaa kuiten samalla kirjaimella tai siis siinä tapauksessa, jos tää nyt on poika ;) Tytölle ainakin toinen ja kolmas nimi ovat satavarmoja, mutta ensimmäinen on vielä vähän niin ja näin.

Nyt pullataikina valmis, joten menen...

-AJ-

Ai nii ja uudelle tervetuloa :)

Vierailija
14/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keli on kuin morsian, siis kylma ja kireä! Täydellinen hiihtoilma siis, valitettavasti päivät menee juostessa kaupungilla asioilla. Omaan ihanaan, rakkaaseen ok-taloomme kun ei ole tullut viikkoon vettä ja eläminen on näin hieman hankalaa... Onneksi sattui kuitenkin nyt eikä elokuussa! Vauvan kanssa eläminen ilman vettä voisi olla aika haastavaa, kun nyt viis-veen kanssakin hieman tökkii.

Itse olen kanssa sitä mieltä että pysyn mieluummin näillä sivuilla kuin kirjoitan suljetussa yhteisössä. Täällä kun on jotenkin paljon tutumpaa ja turvallisempaa :-)

Onko teillä muilla kasvanut masu jo kovasti, varsinkin niillä jotka odottaa jo toista tai kolmatta? Itsestäni tuntuu, että masu on vielä tosi pieni, varsinkin kun vertaan ystävääni jolla LA on pari viikkoa ennen minua. Hän odottaa ensimmäistään, joten voi olla tietenkin myös siitä johtuvaa.

Nyt lähden keittelemään raksamiehille kahvetta. Vesi kun puuttuu siitä syystä, että autotalli/pannuhuone paloi viime viikolla ja siinä rakennuksessa sijaitsi myös päärakennuksen vesi ja sähkökeskus! Joten uuden rakentamisella on kohtuu kiirus ja työmiehiä pyörii mukavasti nurkissa...

E-A ja toukkis

Vierailija
15/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei enää ole ainakaan täällä P-Savossa kovin pakkasta, vaan ihanan kevättalven aurinkoinen päivä. Valitettavasti istun töissä sisällä. No, kohta lähden autolla ajelemaan, siinä pääsee vähän säästä nauttimaan.

Nimistä: Jotakin on mietittynä, mutta antaahan ajan kulua ja mielen muuttua. Lasten nimien keksiminen on hauskaa ajankulua muutenkin, siis silloinkin kun ei ole raskaana. Aiempien kohdalla se osuva nimi on löytynyt loppujen lopuksi ei niiden mietittyjen joukosta, vaan kun on alettu avoimin mielin uudestaan miettimään.

Vaan nyt jatkan töitäni. Paremmalla ajalla uudelleen.

Vierailija
16/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello...

Kiva lukea teijän juttuja ja arvailua lapsen sukupuolest.En oo uskaltanut sellasia aatella mutta ku viel täs raskaana sinnitellään nii ok.Meil on siis vanhin lapsist poika ja nuorin tyttö.Enemmän ehkä " tahtosin" tytön mut jotenkin poikaolo.Kysytään rakenneultras samoin kuin edellisiltä.Paikkansa ovat pitäneet.Nyt katellan miten tää raskaus etenee.Taas tänään tuli vuotoa silleen et ei viittyny enää töis olla jalat ristis nii piti lähtä kotia.Soitin nla-tätil ja meen hiomen käymään.En kehtais sairaslomalle taas jäädä mut en tiiä..T:roosa 14+3

Vierailija
17/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas teille kaikille. En ookkaan pitkään aikaan kirjoitellut tänne, mutta taustaillut oon sitäkin ahkerammin ;)

Nyt alkaapi huoli pikkuhiljaa väistymään suureksi iloksi, ihana tunne kun uskaltaa jo pikkusen nauttia tästä raskaudesta :)

Kova flunssa on nyt vaivannut viikonpäivät, eilen kävin neuvolassa tarkistuttamassa että kaikki on ookoo kun huoletti kovasti kun oli melkoisia kylki- ja alavatsakipuja :(

ultrassa oon tosiaankin käynyt jo monenmontakertaa kun lasketunajan kanssa ei oikein lääkärit päässyt yhteisymmärrykseen, mutta nyt se on vahvistettu 20.8.2008 :)

Aloin käymään tuolla yksityisessä neuvolassa ja ei voi kun kehua sieltä saamaa palvelua, todella ammattitaitoista porukkaa siellä :)

Nimijutuista ilmeisesti olitte käyneet keskustelua; meillä on jo muutamat nimiehdotukset valmiina molemmille sukupuolille, väännetään sitten syksyllä kättä siitä että mikä toteutuupi ;)

Olipas omanapaista tekstiä, ei nyt just muista kommentoida mihinkään ku ei muista mistä kaikesta ootte jutustellu :D

oikeen hyviä vointeja kaikille!

-ummaliini 14+6

Vierailija
18/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin " huvikseen" kuuntelemassa sydänäänet neuvolassa, siellä se napero ravasi pitkin kohtua ettei meínannut ees kiinni saada, jotta ois saanu kunnolla kuulumaan äänet..Taitaa olla villi pieni poika ´tulossa, muistelin että samanlainen oli tämä minun esikoiseni myös, ravasi karkuun ja niin tekee vieläkin =) noh eihän sitä koskaan voi tietää ;)

Ummaliini: Kerroit käyväsi yksityisellä neuvolassa? Saako vähän udella, että onko kuinka kallista sellainen? ja miksi olet vaihtanut poissa kunnallisesta?

Onko ketään muuta yksityisen neuvolan asiakasta?

En muista olinko tuohon nimi asiaa mitään laittanut..noh nimi oisi tytölle valmiina, jos vain on sopiva=) Pojalle on todella vaikea keksiä, minun mielestä ainakin..=) Meillä oli esikoiselle nimi valmiina kun hän syntyi, mutta ei hän ollut yhtään sen nimen näköinen ;) Piti sitten keksiä uusi..Olipa vaikeesti kerrottu =)

Vielä 3 päivää lomaan..

Sanna ja masunapero 17+3

Vierailija
19/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja NIMET Tottakai! =) Ensimmäinen tehtävä oli keksiä nimi, seuraava yrittää raskautua. Jälkimmäinen taisi olla vaikeampaa. Ihania nimiä oli meillä varastossa edellisiltäkin kerroilta. Meillä muuten koko talossa on oikeastaan vaan kolme väriä: valkoista, ruskeaa ja vihreää. Siis isoissa pinnoissa, tekstiileillä tulee riittävästi vaihtelua. Mutta me otettiin tänne yksi valkoisesta tummaanruskeaan menevä väriliuska ja siitä löytyi sävyt seiniin, ym. ja siitä löytyy myös oh:n sohvien valkoinen, maitokahvinruskeat seinät, yleistilojen vaaleat beiget. Vihreitä on vähän samalla tavalla, meidän makkarissa valkoisella vahvasti taittuvaa versonvihreää, kylppärissä merenvihreetä (sinertävää), luonnonvalkoista, jne. Mutta periaatteessa tosi vähän värejä, enemmän sävyjä. =)

YAHOO-listoihin en jaksa kirjautua. Jos joku muukin jaksaa kirjoittaa tänne, niin tulee itsekin kirjoitettua. Ketjureaktio. :-)

Hyvää lomaa talvilomalaisille!

Sitä odotellessa,

Finette 15+2

Vierailija
20/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan saa udella ;) Elikkäs itse koin että mun terveydenhoitaja kunnallisella puolella ei ollut kamalan hyvä :( hankala selittää, käynnit kestivät hirvittävän kauan ja semmosta haparoimista kun se ei oikeen osannu, ilmeisesti ei ole kauaa ollut äitiyspuolella töissä. eilen sitten meni totaalisesti hermot kun tosiaankin mulla on ollut flunssa jo viikon ja kyljet oli niin kipeenä ettei voinut nukkuakkaan. koitin saada aikaa normaaliin terveyskeskukseen ja neuvolaan, molemmat ihan tukossa eli ei saa aikoja. sairaslomalapun oisivat kirjoittaneet mutta eipä se paljoa lämmitä kun on oikeesti kipeä ja kiinnostais tietää mikä vaivaa ja onko masussa kaikki ookoo.

yksityiselle sain sitte ajan samantien. Itse en pidä sitä kovinkaan kalliina, omavastuuosuudeksi jää noin 300 euroa (tähän siis sisältyy ihan kaikki neuvolakäynnit, rakenneultra, synnytysvalmennus, imetysohjaus sekä vauvanhoidon opettelu)

varmaan vähän turhankin herkästi " friikkailen" tämän raskauden kanssa kun viime syksynä sattui se kohtukuolema, mutta täytyy vain koittaa ajatella että tuskimpa se salama iskee kahta kertaa samaan paikkaan.

-ummaliini 14+6